شناسه خبر: 13070 منتشر شده در مورخ: 1396/12/19 ساعت: 11:07 گروه: بهداشت و سلامت  
محدودیت برای استفاده از نوشیدنیهای انرژی زا در انگلیس

محدودیت برای استفاده از نوشیدنیهای انرژی زا در انگلیس

در حالیکه دانش آموزان و والدین گمان می کنند نوشابه های انرژی زا کم خطرند امروزه اثرات مخرب این نوشیدنیها بر سلامت کودکان اثبات شده است.

به نقل از ایسنا: در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به میزان بالای قند و کافئین نوشیدنی‌های انرژی زا، فروش نوشیدنی‌های انرژی زا به کودکان زیر ۱۶ سال در اکثر فروشگاه‌های اصلی انگلیس ممنوع شد.

بر همین اساس خرده فروشان در انگلیس فروش نوشیدنی‌های انرژی زا را که بیش از ۱۵۰ میلی گرم کافئین در هر لیتر داشته باشند برای افراد زیر ۱۶ سال محدود خواهند کرد.

این محدودیت‌ها در پی کمپین ممنوعیت کامل نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بعد از درخواست یک نماینده مجلس از ترزا می، نخست وزیر این کشور برای ممنوعیت این نوشیدنی‌ها در سراسر انگلیس در اوایل سال جاریاعمال شده است.

اتحادیه آموزشی NASUWT نیز به این کمپین پیوسته و مدارس را به منع فروش نوشابه‌های کافئین‌دار دعوت کرده است چرا که سطوح بالای کافئین و قند موجود در این نوشیدنی‌ها تاثیرات منفی بر رفتار دانش‌ آموزان داشته که معلمان را برای مقابله با این مشکلات دچار دردسر می‌کند.

به گزارش بی بی سی، در مورد اثرات طولانی مدت این نوع نوشیدنی‌ها روی سلامتی اطلاع‌رسانی کمی وجود دارد و بسیاری از دانش آموزان و والدین تصور می‌کنند این نوشیدنی‌ها، نوشیدنی‌هایی ملایم بوده و ضرر زیادی ندارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *