شناسه خبر: 13067 منتشر شده در مورخ: 1396/12/17 ساعت: 06:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 17 اسفند 1396

روزنامه پنجشنبه 17 اسفند 1396

راه اندازی 17 مرکز پشتیبان شغلی برای معلولان - ضربه به دولت, ضربه به نظام است - از این پس تصادف، تمام تخفیف بیمه را از بین نمیبرد - سرفه های مزمن در مصرف کنندگان دخانیات - فریاد نقاش نابینا از عمق تاریکی - اعزام تیم دو و میدانی نابینایان به امارات - زن دوم، نانوا را پای چوبه دار برد - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 17 اسفند 1396

19 جمادی الثانی 1439

8 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5809

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار خوبیها, صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه مادران تبریک میگوییم

.........عناوین این شماره.......

راه اندازی 17 مرکز پشتیبان شغلی برای معلولان 3

ضربه به دولت, ضربه به نظام است 5

از این پس تصادف، تمام تخفیف بیمه را از بین نمیبرد 7

سرفه های مزمن در مصرف کنندگان دخانیات 8

فریاد نقاش نابینا از عمق تاریکی 9

اعزام تیم دو و میدانی نابینایان به امارات

زن دوم، نانوا را پای چوبه دار برد

چاردیواری

.......شعر

* روز میلاد تو وقتی روز مادر میشود، حس خوشحالی ما صدها برابر میشود؛ آن قَدَر روشن تجلی میکنی ای نور محض، هم مکان هم لامکان از تو مُنور میشود؛ دست تقدیر خدا مولاست اما سرنوشت, آن چنانی که تو میخواهی مُقدر میشود؛ تا که جبرائیل از ثِقلَش نریزد بال و پر، مدح تو کوتاه در آیات کوثر میشود؛ هر کسی در عالم ذَر زودتر میثاق بست، با تولایت در این دنیا پیمبر میشود؛ اشک چشم عاشقانت را اگر جمعش کنند، حوض کوثر میشود، تقدیم حیدر میشود؛ هر کسی دیروز میزد طعنه بر بابای تو، نسل بی مقدارش از امروز اَبتر میشود؛ شهر پیغمبر که جای خود، ز عطر یاس تو، هفت شهر آسمان دارد معطر میشود؛ انبیا از درک شأنت میکنند اظهار عجز، در مقامی که پدر خَم نزد دختر میشود؛ هست رد الشمس و خلقِ خلق کار کوچکش, شیرمردی کز لیاقت با تو همسر میشود؛ فتح خیبر میکند اثبات، این حرف مرا, کار ناممکن به نام تو مُیسر میشود.

.......ویژه

* راه اندازی 17 مرکز پشتیبان شغلی برای معلولان: مدیر کل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی از راه اندازی مراکز پشتیبان شغلی در سال جاری خبر داد و گفت: 17 مرکز در سطح کشور راه اندازی شده و امید است در سال آتی تعداد این مراکز افزایش یابد تا از طریق مربیان شغلی بتوان برای معلولان شغل پایدار ایجاد کرد. افروز صفاریفرد 15 اسفند ماه در اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان آفتاب، اظهار کرد: بهزیستی کشور علاوه بر تئاتر به هنرهای دیگر نیز اهمیت میدهد. وی افزود: بهزیستی تلاش میکند تا استعدادها را شناسایی و بیشتر از این گونه جشنواره ها برگزار کند. وی با بیان این که انسانها مهمترین سرمایه های جامعه هستند، تصریح کرد: معلولان نیز مهمترین سرمایه بهزیستی کشور هستند و دفتر توانبخشی نیز با درک این مهم، تمام توان خویش را برای گسترش فعالیت در این حوزه به کار میبندد. در دفتر توانبخشی و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور در زمینه آموزشی، حرفه آموزی کودکان دچار بینایی و کم بینایی، کودکان ناشنوا و کم شنوا، بیماریهای روانی و... فعالیت میشود. صفاریفرد از راه اندازی مراکز پشتیبان شغلی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: 17 مرکز در سطح کشور راه اندازی شده است و امید است در سال آتی تعداد این مراکز افزایش یابد تا از طریق مربیان شغلی بتوان برای معلولان شغل پایدار ایجاد کرد. وی با بیان این که بسته های آموزشی برای مراکز ذهنی در تعدادی از مراکز استانها وجود دارد، گفت: در سال آتی این بسته های آموزشی را کشوری خواهیم کرد. با این بسته ها از طریق بازی درمانی و با کمک خانواده، آموزشهایی همانند مفاهیم پایه مهارتهای زندگی به کودکان زیر 14 سال داده میشود. وی تأمین تجهیزات کمک توانبخشی را از دیگر فعالیتهای حوزه کاری خویش عنوان کرد و گفت: امید است در سال آینده با توسعه اعتباری، پوشش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

.........سیاسی

* ضربه به دولت, ضربه به نظام است. رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت گفت: باید باور کنیم ضربه به دولت، ضربه به نظام است؛ اگر کسی فکر میکند، تضعیف دولت موجب تقویت نظام میشود در اشتباه است. وی با بیان این که برخی فکر میکنند هنوز دوران انتخابات است و یادشان رفته که انتخابات تمام شده است، اظهار داشت: بسیاری از سخنان، حرفها و نکات از طرف افرادی به گوش میرسد که وقتی عمق آن حرف شکافته شود معنایش این است که هنوز ما در فضای انتخابات و رقابت انتخاباتی هستیم.

* به نقل از پایگاه دفتر اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای, شب 15 اسفند ماه در منزل شهید محمدحسین حدادیان حضور یافتند. شهید محمدحسین حدادیان بسیجی روز 30 بهمن سال جاری و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسید. ایشان همچنین در منزل شهید سید علی اندرزگو حضور یافتند. جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن) در اقدامی غیر قانونی با تجمع در خیابان پاسداران تهران ضمن ایجاد بی نظمی، 3 مأمور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه به شهادت رساندند.

* محمدجواد ظریف, وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری در واکنش به اظهارات ضد ایرانی بنیامین نتانیاهو, نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: هیچ گاه اشغال سرزمین دیگران دوام نداشته است.

* در ادامه استعفای مقامهای کاخ سفید، 'گری کوهن' مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ استعفا کرد تا سی و هشتمین مقامی باشد که در یک سال نخست دولت ترامپ از مقام خود کنار میرود.

* روزنامه ایتالیایی 'ایل فولیو' در مقاله ای با اشاره به فروپاشی نظم حاکم در خاور میانه در 7 سال اخیر نوشت: ایران نه تنها عامل برهم خوردن نظم خاور میانه نیست, بلکه توسعه برنامه موشکی این کشور برای تأمین امنیت ملی در برابر رقبای منطقه ای است.

......اقتصادی

* از این پس تصادف، تمام تخفیف بیمه را از بین نمیبرد: عبد الناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس آیین نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، از این پس با وقوع تصادف و پرداخت خسارت، تنها بخشی از سابقه تخفیفات بیمه ای بیمه گذار از بین میرود و بقیه سابقه برای وی لحاظ خواهد شد. وی افزود: پیش از این با یک تصادف، حتی اگر فردی هفتاد درصد تخفیف بیمه ای داشت کل سوابق تخفیفات بیمه ای وی از بین میرفت, اما بر اساس آیین نامه جدید ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث که به تازگی به تصویب شورای عالی بیمه و هیئت وزیران رسید، از این پس در تصادف اول 20 درصد و در تصادف دوم 30 و در تصادف سوم 40 درصد تخفیفات بیمه ای فرد از بین میرود. همتی افزود: برای مثال اگر فردی با 70 درصد تخفیف بیمه ای، در طول یک سال 3 بار تصادف کند هم 30 درصد تخفیف برای وی محفوظ خواهد ماند. سوابق بیمه ای افراد که پیش از این جمع شده, به طور کامل لحاظ میشود.

.......بهداشت و سلامت

* سرفه های مزمن در مصرف کنندگان دخانیات: یک پزشک مسئول در دانشگاه قزوین با بیان این که سرفه های مزمن، گرفتگی و تغییر صدا بیش از 3 هفته, از نشانه های سرطان در مصرف کنندگان دخانیات است، گفت: یک‌سوم سرطانها قابل پیشگیری است و یک سوم دیگر سرطانها اگر به‌موقع تشخیص داده شود کاملاً درمان میشود.

* تأثیر مخرب تکالیف درسی زیاد: یک روانشناس با انتقاد از این که معلمان دوره دبستان تکالیف درسی زیادی به کودکان تحمیل میکنند، گفت: ارائه تکالیف زیاد درسی به کودکان، هیچ تأثیری در یادگیری بهتر دروس ندارد و به سلامت روان دانشآموزان آسیب میزند. دکتر حسن احدی افزود: امروزه معلمان برای تنبیه دانشآموز از دادن تکلیف زیاد استفاده میکنند؛ در حالی که در اغلب کشورها به کودکان دبستانی تکلیف در خانه داده نمیشود، زیرا معتقدند کودک در زمان حضور در کلاس باید آموزشهای لازم را فرا گیرد.

.......از شش نقطه جهان

* فریاد نقاش نابینا از عمق تاریکی: هنر همیشه نقش مهمی در زندگی «John Bramblit» بازی میکرده, اما این امر در کمال شگفتی، تا زمانی که او کاملاً نابینا شد، رخ نداد. بیشتر نابینایانی که بر خلاف معمول به سراغ هنرهای بصری میروند, افرادی هستند که نابیناییشان در سنین بالا رخ داده و به همین دلیل، از حافظه مناسبی برخوردارند. بر همین اساس، در خلق آثار هنری بصری، از آن چه تا پیش از نابینایی در خاطره ثبت کرده اند استفاده میکنند. ماجرا در مورد «جان» هم تقریباً همین است؛ البته با این تفاوت که او در زمان نابینا شدن سن زیادی نداشت.

از ۱۱ سالگی به دنبال یک سری تشنج، بینایی جان کم و کمتر شد، تا این که در ۳۰ سالگی او کاملاً نابینا شد.

نابینایی جان را به ژرفای تاریکترین سوراخها تبعید کرد، همه آرزوهایش بر باد رفته بود، او نه تنها افسرده شد، بلکه سخت سوگوار بلایی شد که به آن گرفتار آمده بود.

اما درست در این برهه از زندگی بود که او تصمیم گرفت رنگها را به زندگیش بازگرداند. یک سال بعد از نابینایی کامل، او تصمیم گرفت که با استفاده از رنگهای خاصی که هنگام نقاشی کناره ها و لبه های برجسته ایجاد میکنند، شروع به نقاشی کند. در کمال تعجب، او موفق شد، گویی که نقاشیهایش، پرتو خورشید را به دنیای تاریک او تابانیده باشند. از آن زمان به بعد، این هنرمند اهل تگزاس، نقاشیهای پویایی، مملو از رنگ و بافت میکشد. او پس از این که طرحی را در ذهن تجسم میکند با رنگ، کناره های طرح خود را روی بوم میآورد، طوری که بتواند آنها را با انگشتانش لمس کند. وقتی با بیشتر نقاشان نابینا صحبت میکنی، لمس کردن رنگها را به عنوان ابزاری برای شناساییشان نام میبرند. جان همین طور است. او کشف کرده است که طیفهای مختلف رنگ، از نظر لامسه متفاوت و قابل تفکیک هستند؛ مثلاً رنگ سفید به غلظت خمیردندان است، اما رنگ مشکی سیالتر است و غلظت کمتری دارد. به این ترتیب او طیفهای رنگ مورد نیاز برای ساختن رنگهای مختلف را شناسایی میکند و مورد استفاده قرار میدهد. حالا دیگر، قریب پانزده سال از نقاش شدن این مرد نابینا گذشته است و به دفعات، کارهای او مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. شبکه های رادیویی و تلویزیونی زیادی سراغش آمده اند تا از زندگی و تخصصش برایشان بگوید. جان در شبکه ها و برنامه های پر طرفداری مثل CBS, ABC, NBC, FOX, Discovery Channel و BBC Radio and TV به عنوان مهمان حضور داشته است. او همچنین در برنامه محبوب Evening News هم در مقابل مجری شناخته شده این برنامه، Katie Couric قرار گرفته و به سؤالاتش پاسخ داده است. کتابی هم از جان با نام «فریاد در تاریکی» منتشر شده که شرح زندگیش را در آن برای علاقمندان نقل کرده است.

* گلواژه: مأموریت تو در زندگی تغییر جهان نیست. تو مأمور تغییر خویشتنی و تمامی راه حلها در درون توست. آندرو متیوس

 

.......ورزشی

* اعزام تیم دو و میدانی نابینایان به امارات: علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان در خصوص اعزام تیم ملی دو و میدانی نابینایان به مسابقات بین المللی فزاع گفت: تیم ملی دو و میدانی با ترکیب 6 نفره به این رقابتها اعزام میشود. مهدی اولاد، علی شمشیری، رحمان زمانی، حکیمه گودرزی، سمیه عطایی و عذرا مهدویکیا ترکیب تیم اعزامی هستند و این جانب نیز به عنوان سرمربی و سرپرست، همراه تیم ملی به امارات اعزام میشوم. در این تیم، حکیمه گودرزی و عذرا مهدویکیا در بخش دو رقابت میکنند و سایر ورزشکاران در مواد پرتابی مسابقه خواهند داد. هدف از اعزام این تیم، انجام کلاسبندی است. این مسابقات از ۲۲ تا ۲۶ اسفند، در شهر دبی امارات برگزار میشود. هادیزاده درباره شرایط تیمهای ملی گلبال و فوتبال پنج نفره اظهار داشت: اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره برای حضور در رقابتهای جام جهانی از روز چهارشنبه 16 اسفند در تهران آغاز شده است. تیم ملی گلبال نیز دومین مرحله اردوی آمادگی خود را از ۱۹ اسفند در اصفهان برگزار میکند. این تیم برای شرکت در تورنمنت بین المللی چین آماده میشود که آخر فروردین برگزار شده و ترکیب تیم اعزامی برای شرکت در تورنمنت چین نیز تا آخر این ماه مشخص خواهد شد، اما ترکیب تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، ممکن است تغییر کند. هادیزاده درباره تیمهای ملی شنا و دو و میدانی بیان داشت: ملی پوشان شنا مانند تیم دو و میدانی، اردوهای خود را به صورت غیر متمرکز انجام میدهند. رقابتهای انتخابی تیم ملی دو و میدانی بانوان روز ۱۸ اردیبهشت و مردان روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شده و ترکیب نهایی تیم ملی برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا از طریق همین مسابقات مشخص خواهد شد. نایب رئیس فدراسیون نابینایان درباره راه اندازی انجمنهای جدید فدراسیون گفت: در سال ۱۳۹7، سه انجمن اسکی، بولینگ و دوچرخه سواری راه اندازی خواهد شد.

.......حوادث

* زن دوم، نانوا را پای چوبه دار برد: نانوای 72 ساله که به اتهام قتل همسر دومش پای میز محاکمه ایستاده بود، با وجود اصرار بر بیگناهی، سر انجام به قصاص اعدام محکوم شد. رسیدگی به این جنایت از 22 تیر سال 94 و با گزارش مرگ مشکوک زن خانه داری در یکی از محله های شمال غرب تهران، در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. چهار ماه از وقوع جنایت گذشته بود که سر انجام شوهر این زن در بازجویی کارآگاهان جنایی لب به اعتراف گشود و قتل را پذیرفت. او گفت: در درگیری با همسرم ضربه ای به صورتش زدم که محکم به پایه مبل خورد. بعد از چند دقیقه فهمیدم دیگر نفس نمیکشد, اما به هیچ عنوان قصد کشتن او را نداشتم. با این اعتراف، پرونده تکمیل و متهم برای محاکمه به دادگاه انتقال یافت. در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص عامل قتل شدند. وقتی نوبت به متهم رسید, او در برابر قضات ایستاد و با رد اعترافهای قبلیش گفت: قتل را قبول ندارم. من همسرم را نکشتم و اگر پیشتر هم این اتهام را پذیرفتم, تحت فشار بازجوییها بود. پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شده و متهم را به قصاص محکوم کردند.

* چرا پسرم را کشتم؟ اوایل اردیبهشت امسال به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد خبر رسید مرد 59 ساله ای در جریان درگیری، پسر ۲۰ ساله اش به نام ابو الفضل را در خانه شان واقع در خیابان شمشیری کشته است. این مرد پس از دستگیری در حالی که اشک میریخت به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت: از اذیت و آزارهای پسر بیمارم خسته شده بودم. به همین خاطر در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و او را کشتم. یک هفته از این جنایت خانوادگی گذشته بود که مادر ابو الفضل به دادسرای امور جنایی رفت و با اعلام رضایت از شوهرش گفت: از او هیچ شکایتی ندارد. به این ترتیب این مرد در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان پای میز محاکمه ایستاد. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «پسرم سالها بود که از بیماری اعصاب و روان رنج میبرد. به همین خاطر درسش را رها کرده و مدام در خانه بود. او میخواست هر طور شده به‌طور غیر قانونی از کشور خارج شود. حتی زمان خدمت سربازیش برای مدتی در بخش اعصاب و روان بیمارستان بستری شد, اما پزشکی قانونی او را از ادامه خدمت معاف نکرد. من پیک موتوری بودم و با سختی زندگی همسر و فرزندانم را میگذراندم. از وقتی پدرم فوت شده بود ناچار بودم به مادر بیمارم هم خرجی بدهم, اما پسرم اصرار داشت هر طور شده مخارج سفر و زندگیش در خارج از ایران را مهیا کنم. بارها به او گفته بودم پولی ندارم, اما قبول نمیکرد. ابو الفضل همه طلاهای مادرش را به زور گرفته بود و حتی بارها نیز از برادرش به زور پول گرفته بود. به همین خاطر زن و بچه ام در خانه امنیت نداشتند. متهم در حالی که اشک میریخت، گفت: من از این وضعیت خسته شده بودم. هر بار که از سر کار به خانه بر میگشتم میدیدم ابو الفضل با چاقو مادر و خواهرش را تهدید به مرگ کرده و آنها از ترس برای ساعتها در دستشویی پنهان شده اند. ابو الفضل همه اسباب و اثاث خانه را میشکست. روز حادثه همسر و فرزندانم در خانه نبودند و ابو الفضل خیلی بی قرار بود. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم دستمالی را دور دهانش پیچیدم تا آرام شود, اما یکباره متوجه شدم دیگر نفس نمیکشد. همان موقع فریاد کشیدم و مادرم که در طبقه بالای ساختمان زندگی میکرد به طبقه پایین آمد و متوجه حادثه شد. بعد با داد و فریاد همسایه ها، اورژانس و پلیس را خبر کرد, اما افسوس که پسرم جان سپرده بود. در پایان, این مرد به 3 سال حبس محکوم شد.

* پسری که در اقدامی وحشیانه به یک داروخانه در غرب تهران هجوم برده و با تهدید قمه از آنجا سه میلیون تومان سرقت کرده بود, بازداشت شد. این متهم زمانی که در برابر قاضی قرار گرفت این گونه به شرح واقعه پرداخت: من حال خوشی نداشتم و در موقع آن اتفاق نیز قرصهای زیادی مثل آلپرازولام و مسکنهای سنگین مصرف میکردم که به همین دلیل کنترل خودم از دستم خارج شد و با قمه به داروخانه مذکور در خیابان کارون حمله کردم.

.......چاردیواری

* سلام به عزیزان ایران سپیدی که فکر میکنم در هر کجای ایران که هستید آرام آرام نفس بهار را روی گونه های خود حس میکنید و حال و هوایتان بهاری و آکنده از عطر سبز شدن شاخ و برگ طبیعت بیرونی و همزمان طبیعت درونی خودتان میشود. بهاری شدن طبیعت درون آدمها یعنی رویش غنچه های امید به تحول و بهسازی زندگی و آغازهای مجدد، نو شدنها، تصمیم گیریهای جدید و ساختن زندگی دوباره است. در آغاز تولد حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر را به تمام بانوان خواننده ایران سپید به طور خاص و همه خوانندگان تبریک میگویم, به ویژه پاس داشت زنان نابینا که علیرغم مشکلات فرا روی این گروه به خوبی زندگی مشترک خود را مدیریت کرده و فرزندان خود را با روشهای متفاوت اما همسان با زنان دیگر تربیت کرده و راهی جامعه میکنند. اما تماسهای شما عزیزان: آقای افتخاری از گلستان با اشاره به این که برای آن که ضامن همکاری شوند, بانک مربوطه که ملت بوده, از ایشان امین طلب کرده است, شکوه کرده و این گونه اقدامات را ناقض عزت افراد نابینا توصیف کرده و آن را مغایر توسعه مشارکت نابینایان در امور اجتماعی دانستند. سخن کاملاً درستی است. بارها با بانک مرکزی مکاتبه شده و جلسات متعدد برگزار شده است, اما هنوز بخشنامه های این بانک مورد تبعیت بانکهای مختلف قرار نگرفته است. این چالشی است که باید خستگی ناپذیر پیگیری کنیم تا فرهنگ رعایت حقوق مشتریان نابینا در بانکها نهادینه شود. آقای عباسی ضمن تشکر از ستون حوادث خواهان گزارش آن دسته از تخلفات در این ستون شدند که جنبه عمومی دارند و گزارش آنها میتواند موجب هوشیاری مخاطبان شود؛ نمونه هایی مانند کلاهبرداریها و سرقتها که جنبه عمومی بیشتری دارند. آقای عباسی دوم از شهر اصفهان از شیوه اشاره یکی از روحانیون در رادیو اصفهان به نابینایان که از آنها به عنوان کورهایی که نمیبینند یاد کرده است, شکوه کرده و گفته است: از این فرد با توجه به جایگاه مذهبیش انتظار چنین تعبیری را نداشتند. البته ایشان از این فرد نام برده است, اما ما از ذکر آن خودداری میکنیم و صرفاً نکته مورد اعتراض ایشان که خطاب و اشاره نادرست به نابینایان است را آوردیم. آقای رحمتی از کرج خواهان ارسال زود هنگام ویژه نامه نوروزی شدند که به موقع به دست مخاطبان برسد. آقای مسعود احمدبیگلو خواهان آموزش پیشگیری از بیماریها شدند مانند دفع کراتین و پروتئین از کلیه. آقای فارسی خواهان معرفی کتب تاریخی و نیز زندگینامه پیامبران در ستون چوب الف شدند. خانم قجاوند از شعری که هفته قبل در ستون وادی شعر چاپ شده بود, گله کردند و آن را دارای بدآموزی دانستند. پاسخ کوتاه آن که در این ستون انواع شعر از جمله شهرهای نو معرفی میشود و معرفی یک شعر به معنای تأیید محتوای آن شعر نیست. قضاوت با مخاطبان است. خانم اسدی خواهان معرفی مسائل کمک زیستی نابینایان در روزنامه شدند. مجالی نیست به جز وداع با شما تا آخرین دیدار در سال جاری. خدایتان یار و همیشه امیدوار باشید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *