شناسه خبر: 13050 منتشر شده در مورخ: 1396/12/15 ساعت: 08:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 15 اسفند 1396

روزنامه سه شنبه 15 اسفند 1396

دانشجویان تحت پوشش بهزیستی 20 درصد از دانشگاه آزاد تخفیف میگیرند - تأکید روحانی بر توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری - ربیعی: حقوق زیر دو میلیون تومان پلکانی افزایش مییابد - خطر استفاده از "هندزفری - بنان، صدای مخملین آواز ایرانی «بخش دوم» - ستاره هایی که زود خاموش شدند - راز زندگی کودک گمشده در بیمارستان

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 15 اسفند 1396

17 جمادی الثانی 1439

6 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5807

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دانشجویان تحت پوشش بهزیستی 20 درصد از دانشگاه آزاد تخفیف میگیرند 2

تأکید روحانی بر توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری 6

ربیعی: حقوق زیر دو میلیون تومان پلکانی افزایش مییابد 8

خطر استفاده از "هندزفری 10

بنان، صدای مخملین آواز ایرانی «بخش دوم» 12

ستاره هایی که زود خاموش شدند 15

راز زندگی کودک گمشده در بیمارستان

 

 

.......ویژه

* دانشجویان تحت پوشش بهزیستی 20 درصد از دانشگاه آزاد تخفیف میگیرند: فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه شیوه اجرایی ثبت نام و نحوه دریافت شهریه از دانشجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور را با تخصیص 20 درصدی تخفیف شهریه ابلاغ کرد. در این بخشنامه که از سوی فرهاد رهبر خطاب به واحدها و مراکز این دانشگاه ابلاغ شده، آمده است: «در راستای اجرای تفاهمنامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و به منظور تحقق اصل عدالت محوری و ایجاد فرصتهای برابر، برای رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان، به ویژه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، تمام دانشجویان تحت پوشش این سازمان در تمام مقاطع تحصیلی از میزان 20 درصد تخفیف شهریه تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 و نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 برخوردار خواهند شد. همچنین به منظور تسهیل در خدمت رسانی به این دسته از دانشجویان، شیوه نامه اجرایی ثبت نام و نحوه دریافت شهریه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که به امضای معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسیده است، به واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ میشود. به منظور تسهیل مراحل اداری و رفاه حال مددجویان سازمان، آن دسته از دانشجویان مشغول به تحصیل که در ترمهای گذشته معرفینامه خود را به دانشگاه محل تحصیل ارائه کرده اند، نیازی به ارائه معرفینامه جدید ندارند. دانشجو موظف است پس از ثبت هر مقطع تحصیلی توسط کارشناسی امور دانشجویان سازمان بهزیستی استان محل سکونت، نسبت به ثبت ترم خود اقدام کند. دانشجو پس از اتمام مراحل انتخاب واحد, حد اکثر تا دو هفته پس از انجام حذف و اضافه، اطلاعات مالی خود شامل هزینه قابل پرداخت پس از اعمال تخفیف، شناسه پرداخت و شماره حساب مربوط به واحد دانشگاهی را در سامانه درج کند و در اسرع وقت اصل مدارک شامل برگه انتخاب واحد و هزینه شهریه خود را به همراه کارنامه ترم گذشته ممهور به مهر معتبر دانشگاه، به اداره کل بهزیستی استان محل تحصیل تحویل دهد.

* واریز یارانه معوقه مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی: رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه معوقه مراکز توانبخشی تحت پوشش این سازمان خبر داد. محسنی بندپی گفت: در بازدیدی که دکتر نوبخت, رئیس سازمان برنامه و بودجه از مراکز نگهداری معلولان بالای 15 سال داشت در نهایت با پیگیری و کمکهای ایشان، یارانه ماه های آذر، دی و بهمن ماه سازمان بهزیستی به مراکز توانبخشی کشور که رقم آن به ازای هر ماه حدود 70 میلیارد تومان بود پرداخت شد.

به‌گفته محسنی بندپی, یارانه 90 درصد از مراکز توانبخشی کشور به‌حساب آنها واریز شده و تنها یارانه اسفند ماه باقی مانده است. وی در خصوص علت تأخیر واریز این یارانه افزود: ما در گذشته یارانه مراکز توانبخشی را بدون تأخیر واریز میکردیم, اما در نیمه دوم امسال به‌علت عدم نقدینگی خزانه یارانه, آنها با تأخیر رو برو شد. به‌همین خاطر دکتر نوبخت طی نامه ای به خزانه کشور دستور داد تا یارانه اسفند ماه، مستمری، عیدی و یارانه مددجویان این سازمان در اسرع وقت به حساب آنها واریز شود. بنا بر این قرار است 140 میلیارد تومان دیگر را برای موارد فوق به سازمان پرداخت کنند. محسنی بندپی با اشاره به رشد هر ساله یارانه این مراکز گفت: در حال حاضر ما بر اساس یارانه سال گذشته به این مراکز اعتبار میدهیم, اما طبق مصوبه دولت قرار است مابه التفاوت این بودجه به‌طور جداگانه به آنها پرداخت شود.

او با اشاره به این که هم اکنون افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در دولت مصوب شده و از سال آینده اجرایی میشود، بیان کرد: با وجود واریز این هزینه ها هنوز تعداد زیادی از این مراکز دچار مشکلات مالی هستند. بر همین اساس ما پیشنهاد پرداخت قیمت تمام شده هزینه های مراکز توانبخشی را ارائه کردیم.

......سیاسی

* تأکید روحانی بر توسعه اشتغال مبتنی بر گردشگری. رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت، بر لزوم مشارکت بیشتر سازمان برنامه و بودجه کشور، بانکها و صندوقها برای گسترش صنعت گردشگری و توسعه برنامه های اشتغال مبتنی بر این صنعت تأکید کرد.

* رئیس جمهوری در تماس تلفنی با امانوئل مکرون با قدردانی از مواضع پاریس در قبال برجام و تأکید مجدد بر ضرورت پایبندی همه طرفها به مفاد آن گفت: تهران تا زمانی که طرفهای مقابل به برجام عمل کنند، به تعهداتش پایبند خواهد ماند.

* ظریف, وزیر امور خارجه گفت: آمریکاییها نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند, بلکه تا حدی مانع اجرای تعهدات اروپاییها در برجام شده اند.

* علی صوفی, عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: کسانی که دنبال بر اندازی و انقلاب هستند با تابلوی خود نیت‌ و افکارشان را دنبال کنند و هزینه هایش را هم بپردازند؛ چون راه اصلاحطلبان از آنها جداست.

* حجت الاسلام مجتبی ذو النوری, نماینده اصولگرای مردم قم درباره پیشنهادی مبنی بر این که روحانیت میتواند گفتگوی سیاسی و ملی را کلید بزند، گفت: معتقدم در کشور میزهای مذاکره و گفتگوی سیاسی باید برپا شود و حتماً لازم نیست روحانیون در این ماجرا وارد یا پیش‌قدم شوند, بلکه صاحبنظران غیر روحانی  هم میتوانند در هر موضوعی وارد شوند مناظره و صحبت کنند. همین الآن خود بنده اعلام میکنم در هر موضوع و مناقشه ای که در مباحث سیاسی وجود دارد حاضرم مناظره کنم  و با طرف مقابل به صحبت بنشینم. 

* عابدزاده, رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای اِی تی آر شرکت آسمان گفت: استخراج تمام اطلاعات جعبه سیاه نیازمند بررسیهای فنی و تخصصی توسط بخشهای مختلف متخصصان صنعت هوانوردی است و فرانسه به عنوان کشور سازنده نیز در این زمینه کمک میکند.

......اجتماعی

* ربیعی: حقوق زیر دو میلیون تومان پلکانی افزایش مییابد: وزیر کار در این خصوص گفت: سالها دریافتی کارگران از تورم پایین افتاده و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است. غالب بازنشستگان تأمین اجتماعی چیزی نمیگیرند و دریافتی چندانی ندارند. تلاش میکنیم که حقوقهای زیر دو میلیون تومان به شکل پلکانی افزایش یابد و دستمزد کارگران از تورم پیشی بگیرد.

* سوختگی در ایران 8 برابر آمار جهانی است: آخرین گزارشهای مرکز تحقیقات پیشگیری از سوختگی در ایران نشان میدهد آمار سوختگی در کشور در مقایسه با آمار جهانی 8 برابر است. سالانه حدود 30 هزار نفر در کشور دچار سوختگیهای شدید منجر به بستری میشوند که از این تعداد 3 هزار نفر فوت میکنند.

* کشفیات کالاهای قاچاق 23 درصد افزایش یافت: مدیر کل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افزایش 23 درصدی کشفیات کالاهای قاچاق، گفت: ستاد با قوت و طبق برنامه به ماموریتهای خود ادامه میدهد. بهشتی زاده در مورد اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی 10 ماه نخست امسال گفت: در این مدت، بیش از 36 هزار و 216 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته – که 29 هزار و 382 میلیارد ریال بود – 23.3 درصد افزایش یافت.

* تخفیف ۲۵ درصدی به بلیتهای مدتدار: علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: بلیت تک سفره داخل شهری ۱۰۰۰ تومان، تک سفره حومه تهران ۲۰۰۰ تومان و تک سفره فرودگاه امام خمینی ۱۰ هزار تومان در سال ۹۷ در نظر گرفته شد. در ادامه اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که برای افرادی که از کارت بلیت مدتدار مترو استفاده میکنند، تخفیف ۲۵ درصدی در نظر گرفته شود. در نهایت قیمتهای جدید بلیت مترو حومه به تهران ۱۵۰۰ تومان، داخل شهری ۱۰۰۰ تومان و فرودگاه امام خمینی ۷۵۰۰ تومان تصویب شد.

 

......بهداشت و سلامت

* خطر استفاده از "هندزفری: رئیس اداره سلامت شنوایی وزارت بهداشت درباره توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بروز کم شنوایی و ناشنوایی گفت: مردم باید از گوشهای خود در برابر صداهای بلند محافظت کنند. هندزفریها و هر وسیله ای که سطوح شدتی بالاتر از ۵۰ درصد داشته باشند و بدون استراحت استفاده شوند، فرد را در معرض خطر قرار میدهند. دکتر محمودیان افزود: مردم باید در صورت گوش درد و سایر علائم عفونی به خصوص در سیستم تنفس فوقانی مانند سینوزیت، گلودرد به پزشک مراجعه کنند؛ چون این عفونتها میتوانند صدمات شنوایی ایجاد کنند. همچنین نباید خودسرانه از داروهای مؤثر بر شنوایی مانند آنتی بیوتیک و... استفاده شود. مردم باید به صورت منظم، همان طور که قند و چربی خون را کنترل میکنند، شنوایی خود را نیز حد اقل به صورت سالیانه بررسی کنند؛ این توصیه برای افرادی که در معرض خطر قرار دارند، مانند کارگرانی که با صدا سر و کار دارند، ضروریتر است. * برای نجات از سرطان روده بزرگ، بادام و بادام زمینی بخورید. محققان اعلام کرده اند در میان افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ، کسانی که عادت به خوردن آجیلهایی چون بادام، بادام زمینی، پسته, گردو و فندق دارند، خطر پیشرفت سرطان و مرگ و میر ناشی از آن کاهشی چشمگیر خواهد داشت. خوردن این مغزدانه های آجیلی سبب میشود عود بیماری در بیماران مبتلا به مرحله سوم سرطان کولون، تقریباً تا نصف کاهش یابد و میزان بقای بیماران و بهبود آنها ۵۷ درصد افزایش پیدا کند. بسیاری از رفتارهای سالم، از جمله افزایش فعالیت بدنی، حفظ وزن سالم، مصرف کمتر شکر یا نوشیدنیهای شیرین، در بهبود سرطان روده بزرگ مؤثرند. برخی مبتلایان ممکن است به دلیل نگرانی از چربی بالای چنین مغزدانه هایی و در نتیجه ترس از چاقی، میل چندانی به خوردن آنها نداشته باشند, اما مصرف منظم آجیل به طور کلی و در حد سالم منافعی را برای آنها به دنبال دارد.

 

.......آهنگ و درنگ

* بنان، صدای مخملین آواز ایرانی «بخش دوم»: در شماره پیش, از بنان گفتیم و تأثیری که کلنل وزیری بر سبک آوازی نامآشناترین خواننده موسیقی ایرانی گذاشته است. آن زمان وزیری با ارائه طرحهای جدید در موسیقی ایرانی و تئوریزه کردن آن مورد توجه موسیقیدانان بود. وزیری با معرفی استانداردهایی برای اجرای موسیقی ایرانی، جریان را به طرف نظم جدیدی هدایت میکرد. او از خوانندگی با استیل غلط بیزار بود که تأثیر این ایده هایش را روی اکثر خوانندگان و نوازندگان هم نسلش به طور واضح میتوان دید. وزیری به شاگردان و مجریان طرحهایش هم که باید نمونه کامل ایده های او میبودند توجه بیشتری داشت.

بنان نیز که آن زمان یکی از بهترین مجریان طرحهای وزیری بود با آواز پاکیزه و خوش تکنیک خود جریان آواز خوانی کلاسیک ایرانی را به سمت خود میکشید. کم کم آوازهای بنان در رادیو شهرت زیادی بین مردم کسب کرد و هنرمندان بزرگ رادیو که بیشترشان از شاگردان صبا بودند با ساخت قطعاتی همکاری خود را با او آغاز کردند. همچنین هنرمندان بزرگی مانند جلیل شهناز و حسن کسایی که اصفهانی بودند در سفرهایی که به تهران داشتند، در جواب آواز با او همکاری میکردند. میتوان گفت مهمترین همکاران بنان در تولید موسیقی خالقی، محجوبی در جایگاه آهنگساز و رهی به عنوان ترانه سرا بودند. بنان آن زمان میان خوانندگان ایرانی، آوازه خوانی پیشرو در موسیقی ایرانی محسوب میشد. بسیاری از آوازهای او را پیانو و ویلن, دو ساز محبوب آن دوران همراهی میکردند که آن سالها اولین تجربه های همکاری با سازهای غربی و از همه مهمتر, تجربه همکاری با ارکستر بزرگ به اجرا در میآمد. هنوز هم آوازهای بنان با ارکستر یا پیانو جزو بهترین نمونه های این نوع موسیقی است. هوشمندی بنان در اجرای تصنیفهای "من از روز ازل" ساخته مرتضی محجوبی، "توشه عمر" ساخته مهدی مفتاح در زمانی که آواز رایج هنوز بی سر و سامان و تا حدی زمخت بود, قابل تحسین است. با این حال اگر بنان با بزرگانی چون نی داوود، صبا، وزیری و خالقی رو برو نمیشد، شاید هیچ گاه به چنین جایگاهی نمیرسید. خوانندگان زیادی هم نسل او بودند که هم از نظر وسعت, هم حجم صدا بر او برتری داشتند, ولی بنان با ظرافت و تیز بینی مخصوص خود همواره چند گام جلوتر از آنها بود. وقتی بنان به میانسالی رسیده بود، خوانندگان زیادی وارد رادیو شده بودند که از نظر ظرافت و دقت در شکل ارائه موسیقی و کلام, گاهی با او برابری میکردند. در میان خوانندگان مرد, حسین قوامی و (خواننده جوان آن روزگار) محمد رضا شجریان که خود بهره گرفته از مکتب بنان بود, از این جمله اند؛ اما هنوز شنوندگان و دوستداران سبک آواز بنان، همچنان مجذوب آثار او بودند و روز به روز به محبوبیتش افزوده میشد. در سال 1336 بنان در یک سانحه رانندگی چشم راست خود را از دست داد که این اتفاق تأثیر شدیدی در روحیه او داشت. «ادامه دارد»

 

.......ورزشی

* ستاره هایی که زود خاموش شدند: خبر درگذشت داویده آستوری، مدافع 31 ساله ایتالیایی فیورنتینا جهان فوتبال را در شوک بزرگی فرو برد و به همین دلیل، دیدارهای این هفته سری آ ایتالیا نیز لغو شد. در طول تاریخ، بازیکنان مطرح یا کم نام و نشان زیادی در زمین فوتبال یا در زمان طی کردن دوران ورزشی خود از دنیا رفته اند که در ادامه، سرنوشت برخی از آنها را مرور خواهیم کرد. 27 آگوست 1902: دی جونز, بازیکن منچسترسیتی دچار عفونت زانو شد و با گسترش این بیماری، این بازیکن در 35 سالگی درگذشت. 8 آوریل سال 1907: تامی بلک استاک, بازیکن 25 ساله منچستریونایتد بود که در جریان بازی و بعد از زدن ضربه سر دچار حمله قلبی شد و از دنیا رفت. 5 سپتامبر 1931: جان تامسون, بازیکن سلتیک در 22 سالگی و بعد از برخورد با بازیکن رنجرز، از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شده و فوت کرد. سانحه هوایی مونیخ در روز 6 فوریه سال 1958 رخ داد و پرواز بریتیش ایرویز، در سومین تلاش خود برای پرواز از فرودگاه مونیخ سقوط کرد. در این هواپیما، بازیکنان و مربیان منچستریونایتد حضور داشته و در نهایت ۲3 نفر از ۴۴ سرنشین هواپیما، جان باختند و 21 نفر دیگر جان سالم به در بردند که بابی چارلتون، مشهورترین آنها بود. مارک ویوین فوئه، بازیکن تیم ملی کامرون در 26 ژوئن سال 2003 و در خلال برگزاری جام کنفدراسیونها درگذشت. این بازیکن، در جریان دیدار تیم ملی کامرون برابر کلمبیا در مرحله نیمه نهایی این رقابتها دچار حمله قلبی شد و درگذشت. باشگاه های منچسترسیتی و لانس هم پیراهنهای شماره 23 و 17 او را به احترام او بایگانی کردند. آنتونی پوئرتا، هافبک اسپانیایی سویا تنها 22 سال داشت که طی یک حادثه دردناک از دنیا رفت.  این بازیکن در 28 اگوست 2007 و در جریان دیدار ختافه برابر سویا و هنگام حمله به سمت دروازه حریف، دچار حمله قلبی شد و درگذشت. البته پوئرتا در جریان بازی، با کمک پزشکان احیا شد، اما دوباره در رختکن شرایط وخیم شد و او از دنیا رفت. دنیا خارکه در 8 آگوست 2009 و در حالی که 26 سال داشت، درگذشت. این بازیکن در جریان اردوی پیش فصل اسپانیول و هنگامی که در حال صحبت کردن با همسرش بود، دچار حمله قلبی شده و از دنیا رفت. خارکه رابطه خوبی با آندرس اینیستا, کاپیتان بارسلونا داشت و اینیستا بعد از گلزنی در فینال جام جهانی 2010، گل خود را به بازیکن فقید اسپانیایی تقدیم کرد. هادی نوروزی، کاپیتان و ستاره 31 ساله پرسپولیس در تاریخ 9 مهر 1394 و نزدیک صبح در خواب جان سپرد تا یکی از تلخترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد. روز یکشنبه همین هفته نیز داویده آستوری، مدافع ایتالیایی فیورنتینا از دنیا رفت تا جامعه فوتبال در شوک بزرگی فرو برود. آستوری در طول دوران ورزشی خود، 14 بار برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفت، اما در نیمه شب جان سپرد تا فوتبال جهان در غم از دست رفتن او سوگوار شود.

.......حوادث

* راز زندگی کودک گمشده در بیمارستان: بازپرس جنایی تهران در پی شکایت یک زوج، دستور آزمایش «دی ان ای» از 3 پسربچه را صادر کرد که به نظر میرسد یکی از آنها 12 سال قبل در بیمارستان جا بجا شده باشد. مدتی قبل زن و شوهر جوانی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از جا بجا شدن فرزندشان هنگام تولد در یکی از بیمارستانهای پایتخت خبر دادند. مرد جوان گفت: 25 اسفند سال 84، همسرم زایمان کرد و پسری به دنیا آورد که نامش را امیر ارسلان گذاشتیم, اما بعد از مدتی پسرم مریض شد و همان موقع بود که متوجه شدیم گروه خونی پسرم با گروه خونی ما فرق دارد و امیر ارسلان فرزند ما نیست. چرا که گروه خونی او هیچ شباهتی به ما نداشت و ترکیبی از اینها هم نبود. وقتی از این ماجرا باخبر شدیم, به بیمارستان رفتیم و به آنها گفتیم که پسرمان جا بجا شده است. اما مسئولان بیمارستان قبول نکردند تا این که یک سال بعد، امیر ارسالان به خاطر بیماری فوت کرد. بعد از مرگ او هم دنبال این موضوع بودیم, اما به نتیجه نرسیدیم و حالا با گذشت 12 سال از آن ماجرا از شما میخواهیم که راز این موضوع را برملا کنید و ما را از سالها اضطراب و دودلی نجات دهید.

با شکایت این زوج، به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات از مسئولان و کارکنان مربوطه بیمارستان صورت گرفت. در بررسیها مشخص شد 25 اسفند سال 84 و درست زمانی که امیر ارسلان به دنیا آمد، 6 پسر دیگر نیز به دنیا آمده اند. اما هیچ کدام از آنها جا بجا نشده و پسری که تحویل این خانواده شده هیچ مریضی نداشته و ادعای پدر و مادر امیر ارسلان درست نیست. با توجه به اعلام نظر پزشکان، قرار منع تعقیب  پرونده صادر شد, اما خانواده امیر ارسلان به قرار صادره اعتراض کردند. با اعتراض آنها و با توجه به اختلاف نظر در موضوع، پرونده برای بررسی به دادگاه کیفری 2 استان تهران ارجاع شد. با بررسیهای صورت گرفته، قضات اعلام کردند این موضوع از طریق آزمایش «دی ان ای» بررسی شود. در ادامه مشخص شد در میان 6 پسری که روز مورد نظر به دنیا آمده بودند، 3 نفر گروه خونیشان با گروه خونی زوج جوان مطابقت دارد و به همین دلیل بازپرس دستور آزمایش دی ان ای از آنها را صادر کرد تا مشخص شود که این سه پسر پس از تولد در بیمارستان جا بجا شده اند یا خیر.

* داماد خشمگینی که قصد داشت با ضربات قمه پدرزنش را به قتل برساند, با حضور به موقع پلیس زمینگیر شد. به دنبال یک نزاع و تماس با 110، مأموران کلانتری اصفهان در صحنه حاضر شدند. مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند که داماد یک خانواده قصد داشت با ضربات قمه پدرزنش را به قتل برساند؛ آنها وارد عمل شدند, اما فرد مهاجم به سمت مأموران پلیس نیز حمله ور شد. مهاجم بعد از دستگیری و هنگام انتقال به کلانتری به یکی از سربازان وظیفه کلانتری آسیب رساند. از این داماد خشمگین سه تیغه چاقو، تبر، قمه و حدود 10 گرم سوخته تریاک کشف و ضبط شد. علت این نزاع، اختلافات خانوادگی عنوان شد.

پایان

 

کلیدواژه: معلولان، انواع معلول، بهزیستی، سایت نابینایان، نابینایان، مستمری، ایران سپید، بریل

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *