شناسه خبر: 13036 منتشر شده در مورخ: 1396/12/13 ساعت: 10:26 گروه: اجتماعی  
چند روش تزئین تخم مرغ های هفت سین
بهار را صدا بزن

چند روش تزئین تخم مرغ های هفت سین

تخم مرغ نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد.

به گزارش ایران سپید * امروز به سراغ محصول دیگر این سفره پر بار میرویم که نشان از باروری دارد. تخم مرغ نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد. برای تزیین آن روشهای مختلفی وجود دارد که در این بخش به چند نوع آن اشاره میکنیم.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ برای نوروز با طرح ابر و باد: یکی از روشهای جدید برای رنگ کردن تخم مرغ که بسیار ابتکاری و زیباست. برای درست کردن تخم مرغ رنگی ابر و بادی به چند رنگ مختلف لاک ناخن احتیاج داریم و یک ظرف گود و مقداری آب. اگر تصمیم دارید از تخم مرغهای واقعی استفاده کنید, ابتدا تخم مرغها را بپزید که اگر یک زمانی برایش اتفاق ناگواری افتاد, جایی از خانه کثیف نشود.

در مرحله بعد لاکهای رنگی مورد نظر را به صورت پخش و پلا در ظرف آب میریزیم. از هر لاک چند قطره را با قطره چکان داخل ظرف میریزیم. بعد هم با قلم مو کمی رنگها را باهم ترکیب میکنیم تا در دل هم فرو روند و با هم مخلوط شوند. دستکش پلاستیکی دست کنید تا دستتان رنگی نشود و بعد تخم مرغها را در لیوان فرو میبریم و بیرون میآوریم و میگذاریم تا خشک شوند. روی تخم مرغها که خشک شد, دوباره روی دوم آنها یا به عبارتی پشت تخم مرغها را درون ظرف میگذاریم تا سمت دیگرشان هم آغشته به رنگ شود. بعد از آن که زیر و روی تخم مرغها خشک شد, آنها را با اسپری براق کننده تثبیت کنید.

اگر برایتان خیلی مهم است که جایی از تخم مرغ موقع خشک شدن بدون رنگ نماند یا رنگش آسیب نبیند, با یک سیم مفتول یک حلقه با یک دسته به شکل قالب درست کنید و در جایی با شکل عمودی با سیم مفتول حلقه شده معلق در هوا نگه دارید تا خشک شود.

* تزیین تخم مرغهای کهکشانی: برای این کار به رنگ اکرلیک سیاه و سفید، رنگهای دیگر مثل بنفش، آبی، زرد، نقره ای و طلایی و یک تکه ابر و یک قلم مو یا مسواک نیاز دارید. ابتدا تخم مرغها را کاملاً سیاه کنید. (بهتر است دو دست رنگ بزنید.) سپس هر رنگی که دارید با سیاه مخلوط کنید و آن را با ابر و به صورت غیر یکدست روی تخم مرغها بزنید. به این صورت که روی پالت یا سینی کیک که غالباً پلاستیکی هستند رنگ را ریخته و با خلال دندان یا قلم مو در هم آغشته کنید. سپس یک تکه ابر برداشته روی رنگ چند بار بزنید و بعد آن را روی تخم مرغهای سیاه شده به صورت ضربه ای ریز و آرام بزنید.

دو بار ابر را به رنگ دیگری آغشته کنید و با همان ضربه های کوچک روی تخم مرغ بزنید تا سطح تخم مرغ به چند رنگ برسد. بعد از گذشت یک ساعت، روی دیگر آن را به همین صورت به رنگ آغشته کنید. در مرحله بعد با قلم مو یا مسواک رنگ سفید و طلایی و نقره ای را روی کل سطح بپاشید. به این صورت که مسواک را به رنگ زده تا کاملاً خیس شود رو بروی تخم مرغ گرفته و با انگشت شست از ابتدای موهای فرچه بکشید تا انتهای آن رنگ روی تخم مرغ به صورت نامنظم پاشیده شود. بعد از خشک شدن, اسپری تثبیت کننده را روی آن بزنید که حتی با شستشو رنگها از روی آن پاک نشود.

* تزیین تخم مرغ با طرحهای طبیعت: برای این کار تخم مرغها را به صورت یکدست با رنگهای روغنی، گواش، اکرلیک یا اسپری رنگی به رنگ آغشته کرده و سپس بگذارید کامل خشک شود. برگ یا گلبرگهایی که میخواهید تصویرشان روی تخم مرغها باشند انتخاب و روی سطح تخم مرغ گذاشته و داخل جوراب زنانه قرار دهید و آن را محکم ببندید تا برگ روی تخم مرغ فیکس شود. سپس تخم مرغ را درون ظرف رنگی غوطه ور کنید یا با قلم مو و اسپری رنگ کنید.

صبر کنید تا کاملاً خشک شود و جوراب و بقیه چیزها را از دورش باز کنید و با اسپری تثبیت کننده این اثر زیبا را ثبت کنید. برای رنگآمیزی تخم مرغهای سفره هفت سین میتوانید هم از تخم مرغهای طبیعی استفاده کنید, هم تخم مرغهای سفالی و از دیدن هنر خود در طول سال لذت ببرید.

پایان

 

کلید واژه: سایت نابینایان، ایران سپید، نابینایان، معلولان، آموزش نابینایان، انواع معلولیت

تخم مرغ
تخم مرغ
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *