شناسه خبر: 13031 منتشر شده در مورخ: 1396/12/13 ساعت: 08:09 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 13 اسفند 1396

روزنامه یکشنبه 13 اسفند 1396

نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ۷۰۰ نیروی جدید برای سال تحصیلی جدید - نامزدهای احتمالی انتخابات (1400) - کاهش تخلفات نانواها - بهار را صدا بزن - وادی شعر (امیر هوشنگ ابتهاج) - فیفا مراقبت کند مسائل غیر ورزشی در فوتبال اثر نگذارد - بخشش قاتل به شرط ازدواج 2 خواهر - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 13 اسفند 1396

15 جمادی الثانی 1439

4 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5805

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ۷۰۰ نیروی جدید برای سال تحصیلی جدید 2

نامزدهای احتمالی انتخابات (1400) 4

کاهش تخلفات نانواها 6

بهار را صدا بزن 8

وادی شعر (امیر هوشنگ ابتهاج) 12

فیفا مراقبت کند مسائل غیر ورزشی در فوتبال اثر نگذارد 16

بخشش قاتل به شرط ازدواج 2 خواهر 18

اطلاعرسانی

 

 

.......ویژه

* نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ۷۰۰ نیروی جدید برای سال تحصیلی جدید: مجید قدمی, رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مورد نیروی انسانی مورد نیاز عنوان کرد: امسال با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی و رشد دانشآموز در سازمان دهی نیروی انسانی، ابتدا معلمان مدارس خاص را مورد توجه قرار میدهیم و معلم رابط هم بر همین اساس انتخاب میشود که در برخی مناطق دچار کمبود بودیم. وی ادامه داد: برای جبران این کمبود از ساعات اضافه سایر همکاران یا معلمان بازنشسته استفاده کردیم و برای آزمون استخدامی جدید برنامه ریزی شده است تا جذب نیرو داشته باشیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به این که نیازمند 700 نیروی ورودی در سال تحصیلی آینده هستیم، گفت: بخشی از نیرو از طریق سربازمعلم، بخشی از طریق طرح نیروی انسانی و بخشی هم از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین خواهد شد. قدمی با بیان این که در مدارس استثنایی به لحاظ تخصصی بودن فعالیتها کمترین نیروی سرباز معلم را داریم، تصریح کرد: اخیراً با توجه به این که مدرک تحصیلی سربازمعلمان رشته هایی نظیر علوم تربیتی و آموزش استثنایی بوده است, این گروه را برای مناطق دور و صعب العبور انتخاب میکنیم, اما اکثر معلمان از نیروهای رسمی هستند. وی درباره به کارگیری نیروهای طرحی عنوان کرد: با توجه به مجوزی که داده شده, امکان بهره مندی از 300 نفر به طور سالیانه را داریم که البته در برخی مناطق این سهم خالی بود و در برخی مناطق با تورم نیرو مواجه بودیم. قدمی به کمبود نیرو در مدارس استثنایی مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر کمبود در مناطق محروم همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام و بخشی از خراسان جنوبی است که در حوزه توانبخشی نیازمند نیروی انسانی هستند و باید در این مناطق جاذبه ایجاد شود که افراد میل به فعالیت داشته باشند.

 

 

.........سیاسی

 

<p dir="RTL" id="2> * نامزدهای احتمالی انتخابات 1400. عبد الله ناصری, فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: برای سال 1400 نامزد اصلاحطلبان احتمالاً جهانگیری و نامزد اصولگرایان احتمالاً لاریجانی خواهد بود. این در حالی است که من معتقدم جوانگرایی و دادن عرصه به نیروهای جدید را باید از همین انتخابات ریاست جمهوری در پیش گرفت.

* صادق زیباکلام در واکنش به انتقاداتی که در مورد دریافت حقوق او از دو دانشگاه مطرح شده است، نوشت: آنها معتقدند که این اعتماد عمومی به زیباکلام بایستی از بین برود. دارند خودشان را به در و تخته میزنند که به مردم نشان دهند اشتباه کردید که به این آدم اطمینان کردید.

* امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی, فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: دشمن در شش ماه گذشته عملیات روانی گسترده ای میان ارتش و سپاه آغاز کرد و قصد ایجاد تفرقه داشت, اما باید بداند که ارتش و سپاه برای خدمت به مردم با یکدیگر رفاقت و برای شکافتن سینه دشمن با هم رقابت میکنند.

* امیر خجسته, رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان این که ۳۱ مفسد اقتصادی عامل تمام بدبختی و غارت اموال مردم هستند, گفت: اموال تمامی مسئولان از ابتدای انقلاب تا کنون باید مورد بررسی قرار بگیرد. وی افزود: اسامی 31 مفسد اقتصادی را به رؤسای قوا ارائه کردم و به طور ویژه دستگاه نظارتی و قضایی باید ورود و اقدام عملی کنند و اگر اقدام عملی نشود مجبور هستیم اسامی این افراد که بانکها را غارت کردند, منتشر کنیم.

* صلاح زواوی, سفیر فلسطین در تهران گفت: موضعگیریهای جمهوری اسلامی ایران و آیت ا... خامنه ای علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی مایه افتخار است.

* سازمان ملی انرژی چین اعلام کرد: این کشور در سال 2017 میلادی 8 میلیون و 400 هزار بشکه نفت در روز وارد کرده است.

 

 

......بهداشت و سلامت

* کاهش تخلفات نانواها: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان تخلف در نانواییها افزودن جوش شیرین و کمترین آن مربوط به افزودن نمک است. محسن فرهادی افزود: بیشترین کنترل مربوط به افزودنیهای غیر مجاز و کاربرد نمک در نان، به ویژه سنگک، تافتون، بربری و لواش است که بیشترین میزان مصرف را دارند. همکاران ما به دستگاه شوری سنج مجهز شدند که میتواند میزان نمک موجود در نان را تعیین کند. با کنترل نمک در نان بر بیماریهای غیر واگیر که در حال حاضر مهمترین آن فشار خون است، بیشتر تمرکز میشود. مشکل میزان نمک غیر مجاز در نانواییهای سنتی کمتر از شش درصد است. نانواییها با توجه به تخلف مربوطه ممکن است تعطیل شوند و ما میتوانیم برای پلمب نانوایی متخلف اقدام کنیم. در حال حاضر میزان نمک و افزودنیهای غیر مجاز در نان کاهش یافته است.

* فست فود بلای جان ایرانیها: رئیس انجمن قلب و عروق ایران از فست فود به عنوان یکی از عوامل افزایش بیماریهای قلبی در کشور نام برد و گفت: از هر یکصد تولد زنده، یک مورد احتمال ابتلا به بیماری مادرزادی قلبی وجود دارد. دکتر نوحی افزود: تب روماتیسم که علت بروز بیماریهای دریچه ای قلب است، در کشور ما فروکش کرده است. اما شاهد افزایش سکته قلبی در کشور هستیم. مصرف دخانیات، چربی و چاقی و همچنین کم تحرکی باعث شده که در ارتباط با سکته های قلبی شرایط خوبی نداشته باشیم. متأسفانه از بیماریهای قلبی اطلاع رسانی کافی در رسانه ملی صورت نگرفته است. نوحی در رابطه با داروهای بیماریهای قلب و عروق گفت: مشکلی از بابت داروهایی که در فهرست دارویی کشور برای درمان بیماریهای قلبی داریم، وجود ندارد؛ اما در مورد برخی داروهای خاص که بعضاً مورد توجه قرار میگیرند، باید گفت تا زمانی که این دسته از داروها وارد فارماکوپه دارویی کشور نشده و اثربخشی آنها اثبات نشده باشد، نمیتوانند استفاده شوند.

.......بهار را صدا بزن

* امروز به سراغ محصول دیگر این سفره پر بار میرویم که نشان از باروری دارد. تخم مرغ نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد. برای تزیین آن روشهای مختلفی وجود دارد که در این بخش به چند نوع آن اشاره میکنیم. آموزش رنگ کردن تخم مرغ برای نوروز با طرح ابر و باد: یکی از روشهای جدید برای رنگ کردن تخم مرغ که بسیار ابتکاری و زیباست. برای درست کردن تخم مرغ رنگی ابر و بادی به چند رنگ مختلف لاک ناخن احتیاج داریم و یک ظرف گود و مقداری آب. اگر تصمیم دارید از تخم مرغهای واقعی استفاده کنید, ابتدا تخم مرغها را بپزید که اگر یک زمانی برایش اتفاق ناگواری افتاد, جایی از خانه کثیف نشود. در مرحله بعد لاکهای رنگی مورد نظر را به صورت پخش و پلا در ظرف آب میریزیم. از هر لاک چند قطره را با قطره چکان داخل ظرف میریزیم. بعد هم با قلم مو کمی رنگها را باهم ترکیب میکنیم تا در دل هم فرو روند و با هم مخلوط شوند. دستکش پلاستیکی دست کنید تا دستتان رنگی نشود و بعد تخم مرغها را در لیوان فرو میبریم و بیرون میآوریم و میگذاریم تا خشک شوند. روی تخم مرغها که خشک شد, دوباره روی دوم آنها یا به عبارتی پشت تخم مرغها را درون ظرف میگذاریم تا سمت دیگرشان هم آغشته به رنگ شود. بعد از آن که زیر و روی تخم مرغها خشک شد, آنها را با اسپری براق کننده تثبیت کنید. اگر برایتان خیلی مهم است که جایی از تخم مرغ موقع خشک شدن بدون رنگ نماند یا رنگش آسیب نبیند, با یک سیم مفتول یک حلقه با یک دسته به شکل قالب درست کنید و در جایی با شکل عمودی با سیم مفتول حلقه شده معلق در هوا نگه دارید تا خشک شود.

* تزیین تخم مرغهای کهکشانی: برای این کار به رنگ اکرلیک سیاه و سفید، رنگهای دیگر مثل بنفش، آبی، زرد، نقره ای و طلایی و یک تکه ابر و یک قلم مو یا مسواک نیاز دارید. ابتدا تخم مرغها را کاملاً سیاه کنید. (بهتر است دو دست رنگ بزنید.) سپس هر رنگی که دارید با سیاه مخلوط کنید و آن را با ابر و به صورت غیر یکدست روی تخم مرغها بزنید. به این صورت که روی پالت یا سینی کیک که غالباً پلاستیکی هستند رنگ را ریخته و با خلال دندان یا قلم مو در هم آغشته کنید. سپس یک تکه ابر برداشته روی رنگ چند بار بزنید و بعد آن را روی تخم مرغهای سیاه شده به صورت ضربه ای ریز و آرام بزنید. دو بار ابر را به رنگ دیگری آغشته کنید و با همان ضربه های کوچک روی تخم مرغ بزنید تا سطح تخم مرغ به چند رنگ برسد. بعد از گذشت یک ساعت، روی دیگر آن را به همین صورت به رنگ آغشته کنید. در مرحله بعد با قلم مو یا مسواک رنگ سفید و طلایی و نقره ای را روی کل سطح بپاشید. به این صورت که مسواک را به رنگ زده تا کاملاً خیس شود رو بروی تخم مرغ گرفته و با انگشت شست از ابتدای موهای فرچه بکشید تا انتهای آن رنگ روی تخم مرغ به صورت نامنظم پاشیده شود. بعد از خشک شدن, اسپری تثبیت کننده را روی آن بزنید که حتی با شستشو رنگها از روی آن پاک نشود.

* تزیین تخم مرغ با طرحهای طبیعت: برای این کار تخم مرغها را به صورت یکدست با رنگهای روغنی، گواش، اکرلیک یا اسپری رنگی به رنگ آغشته کرده و سپس بگذارید کامل خشک شود. برگ یا گلبرگهایی که میخواهید تصویرشان روی تخم مرغها باشند انتخاب و روی سطح تخم مرغ گذاشته و داخل جوراب زنانه قرار دهید و آن را محکم ببندید تا برگ روی تخم مرغ فیکس شود. سپس تخم مرغ را درون ظرف رنگی غوطه ور کنید یا با قلم مو و اسپری رنگ کنید. صبر کنید تا کاملاً خشک شود و جوراب و بقیه چیزها را از دورش باز کنید و با اسپری تثبیت کننده این اثر زیبا را ثبت کنید. برای رنگآمیزی تخم مرغهای سفره هفت سین میتوانید هم از تخم مرغهای طبیعی استفاده کنید, هم تخم مرغهای سفالی و از دیدن هنر خود در طول سال لذت ببرید. (جعفری)

 

 

.......وادی شعر

* امیر هوشنگ ابتهاج: معروف به «ه.الف سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. ابتهاج سرپرست برنامه گلها در رادیو ایران، پس از کناره گیری داوود پیرنیا و پایه گذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود. تعدادی از غزلهای او توسط خوانندگان ترانه اجرا شده‌است. ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی به نام گالیا شد که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست مایه اشعار عاشقانه ای شد که در آن ایام سرود. بعدها که ایران غرق خونریزی و جنگ و بحران شد، شعری با اشاره به همان روابط عاشقانه اش با گالیا سرود. وی  در آغاز، همچون شهریار، چندی کوشید تا به راه نیما برود؛ اما، نگرش مدرن و اجتماعی شعر نیما، به ویژه پس از سرایش ققنوس، با طبع او که اساساً شاعری غزلسرا بود همخوانی نداشت. پس راه خود را که همان سرودن غزل بود دنبال کرد. سایه در سال ۱۳۲۵ مجموعه «نخستین نغمه ها» را، که شامل اشعاری به شیوه کهن است، منتشر کرد. در این دوره هنوز با نیما یوشیج آشنا نشده بود. "سراب" نخستین مجموعه او به اسلوب جدید است، اما قالب همان چهارپاره‌است با مضمونی از نوع تغزل و بیان احساسات و عواطف فردی؛ عواطفی واقعی و طبیعی.  مجموعه «سیاه مشق»، با آن که پس از «سراب» منتشر شد، شعرهای سالهای ۲۵ تا ۲۹ شاعر را در بر میگیرد. در این مجموعه، سایه تعدادی از غزلهای خود را چاپ کرد و توانایی خویش را در سرودن غزل نشان داد و شهریار پیش گفتاری در مورد غزل دربار آن نوشت. سایه در مجموعه های بعدی، اشعار عاشقانه را رها کرد و با مردم همگام شد. مجموعه «شبگیر» پاسخگوی این اندیشه تازه اوست که در این رابطه اشعار اجتماعی با ارزشی پدید میآورد. مجموعه «چند برگ از یلدا» نیز راه روشن و تازه ای در شعر معاصر گشود. غلامحسین یوسفی درباره شعر سایه میگوید: «در غزل فارسی معاصر، شعرهای سایه (هوشنگ ابتهاج) در شمار آثار خوب و خواندنی است. مضامین گیرا و دلکش، تشبیهات و استعارات و صور خیال بدیع، زبان روان و موزون و خوش ترکیب و هماهنگ با غزل، از ویژگیهای شعر اوست و نیز رنگ اجتماعی ظریف آن یادآور شیوه دلپذیر حافظ است.» از جمله غزلهای برجسته اوست: دوزخ روح، شبیخون، خون بها، گریه لیلی، چشمی کنار پنجره انتظار و نقش دیگر. اشعار نو او نیز دارای درون‌مایه ای تازه و ابتکاری است و چون فصاحت زبان و قوت بیان سایه با این درونمایه ابتکاری همگام شده، نتیجه مطلوبی به بار آورده‌است. مجموعه آثار ابتهاج عبارتند از: نخستین نغمه ها، ۱۳۲۵ - سراب، ۱۳۳۰ - سیاه مشق، فروردین ۱۳۳۲ - شبگیر، مرداد ۱۳۳۲ - زمین، دی ۱۳۳۴ - چند برگ از یلدا، آبان ۱۳۴۴ - یادنامه، مهر ۱۳۴۸ (ترجمه شعر تومانیان شاعر ارمنی، با همکاری نادرپور، گالوست خاننس و روبن) - تا صبح شب یلدا، مهر ۱۳۶۰ - یادگار خون سرو، بهمن ۱۳۶۰ - حافظ به سعی سایه (دیوان حافظ با تصحیح ابتهاج) - تاسیان مهر ۱۳۸۵ (اشعار ابتهاج در قالب نو) و...

* نمونه اشعار هوشنگ ابتهاج (سایه): به جز باد سحرگاهی, که شد دمساز خاکستر؟ که هر دم میگشاید پرده ای از راز خاکستر؛ به پای شعله رقصیدند و خوش دامن کشان رفتند, کسی زان جمع دست افشان نشد دمساز خاکستر؛ تو پنداری هزاران نی در آتش کرده اند اینجا, چه خوش پر سوز مینالد، زهی آواز خاکستر! سمندرها در آتش دیدی و چون باد بگذشتی, کنون در رستخیز عشق بین پرواز خاکستر؛ هنوز این کنده را رؤیای رنگین بهاران است, خیال گل نرفت از طبع آتشباز خاکستر؛ من و پروانه را دیگر به شرح و قصه حاجت نیست, حدیث هستی ما بشنو از ایجاز خاکستر؛ هنوزم خواب نوشین جوانی سرگران دارد, خیال شعله میرقصد هنوز از ساز خاکستر؛ چه بس افسانه های آتشینم هست و خاموشم, که بانگی بر نیاید از دهان باز خاکستر.

 

.......ورزشی

* فیفا مراقبت کند مسائل غیر ورزشی در فوتبال اثر نگذارد: جیانی اینفانتینو, رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، میهمان ویژه دربی پایتخت بود. دکتر حسن روحانی, رئیس جمهوری، در دیدار با اینفانتینو گفت: با توجه به جذابیت فوق العاده فوتبال برای ملتها و به ویژه جوانان، فدراسیون جهانی فوتبال میتواند نقش بسزایی در ارتباط هرچه بیشتر ملتها با یکدیگر داشته باشد. روحانی ادامه داد: ورزش عمومی و حرفه ای امروز در کشور ما در حال پیشرفت است و این که تیمهای ملی ایران در رشته های مختلف ورزشی در سطح رقابتهای جهانی حاضر میشوند، از جمله حضور تیمهای ملی فوتبال ایران در تمام سطوح، مایه خرسندی است. روحانی با اشاره به حضور پر شور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی بویژه فوتبال گفت: خوشبختانه امروز زنان ایرانی با نشاط بیشتری در میادین ورزشی حضور دارند که از جمله آنها، فعالیت 23 هزار زن ورزشکار در فوتبال است. رئیس جمهوری همچنین بر لزوم تلاش فدراسیون جهانی فوتبال در راستای احقاق حق ملتها برای تماشای بازی تیمهای مورد علاقه شان در ورزشگاه و کشور خود تأکید کرد و گفت: فیفا باید مراقب باشد مسائل غیر ورزشی، در فوتبال تأثیرگذار نباشد. اینفانتینو, رئیس فیفا بعد از نشست با وزیر ورزش در پاسخ به سؤالی پیرامون مشکل میزبانی تیمهای ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: نه سیاست باید در فوتبال دخالت داشته باشد و نه فوتبال در سیاست. تلاش ما بر این است که همه مردم از فوتبال لذت ببرند. فکر نمیکنم در خصوص وضعیت میزبانیهای ایران و عربستان، مشکلی وجود داشته باشد که نتوان حل کرد. مطمئن باشید در این خصوص با هر کس بتوانم صحبت خواهم کرد. این مشکل باید از سوی افراد دیگر حل شود و موضوعات فوتبالی در حوزه کاری من است. رابطه من با ایران خیلی خوب است، اما مهم تداوم این رابطه عالی با فدراسیون و دولت ایران است. چرا که فوتبال در ایران زندگی است.

 

.......حوادث

* بخشش قاتل به شرط ازدواج 2 خواهر: مرد جوان که در پی مشاجره و درگیری هموطنش را در ساختمانی نیمه کاره به قتل رسانده بود, صبح جمعه در حالی محاکمه شد که خانواده مقتول شرط عجیبی را برای بخشش او مطرح کردند. آنها گفتند اگر دو خواهر قاتل، با دو برادر مقتول ازدواج کنند, حاضر به‌گذشت خواهند شد. رسیدگی به این پرونده از سال 93 در پی جنایت خونینی که حوالی فردیس کرج در یک ساختمان نیمه کاره اتفاق افتاده بود, شروع شد. عامل قتل نیز پس‌از دستگیری ادعا کرد مقتول درخواست شیطانی از او داشت و به‌خاطر همین موضوع باهم درگیر شدند که در این میان غلام 26 ساله، مرد 27 ساله ای به نام امیر را به قتل رساند. صبح جمعه عامل جنایت از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استان تهران انتقال یافت تا در دادگاهی به‌ریاست قاضی هدایت رنجبر محاکمه شود. در آغاز جلسه خانواده مقتول گفت بر اساس توافق قبلی و به شرط ازدواج دو خواهر قاتل با دو پسر آنها در افغانستان، حاضرند او را ببخشند. بدین ترتیب متهم به قتل افغانی تبار هم اعلام کرد خواهرانش حاضر شده اند به‌خاطر نجات او با دو برادر مقتول ازدواج کنند. بنا بر این رسیدگی به این پرونده با توجه به رضایت اولیای دم پایان گرفت. سپس قضات وارد شور شدند تا رأی خود را از نظر جنبه عمومی صادر کنند.

* مرگ هولناک نوزاد در ظرف وایتکس: نوزاد ۹ ماهه سبزواری با سقوط در ظرف محتوی وایتکس به‌طرز دلخراشی جان باخت. این حادثه در شرایطی رخ داد که خانواده این کودک در حال نظافت خانه بوده و ظرفی پر از وایتکس برای تمیز کردن وسایل آماده کرده بودند.

* جنایت در دوبی: مرد جوان اماراتی که در برابر خواسته شیطانی صاحبکارش تسلیم نشده و او را به قتل رسانده بود به 7 سال زندان محکوم شد. عامل قتل پس از دستگیری گفت صاحبکارش گرایشهای همجنس گرایانه داشته و او در دفاع از خود مجبور به جنایت شده است.

 

....... اطلاع رسانی

* فراخوان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه نابینایان شهرستان سمنان: به استحضار میرساند: مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 15/12/1396 از ساعت 16 الی 18 در محل سالن برگزاری همایشهای بهزیستی شهرستان سمنان برگزار میگردد و در صورت به حد نصاب نرسیدن اعضا, دور دوم این مجمع, در تاریخ 27/12/1396 از ساعت 16 الی 18 در همان مکان برگزار خواهد شد. دستور جلسه شامل موارد زیر است: 1- بررسی اساسنامه جامعه نابینایان. 2- انتخاب هیئت مدیره و بازرسان جدید.

* کانون نشاط به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) روز مادر جشنی را در روز پنجشنبه 17/12/96 برگزار مینماید. همچنین جوایز ارزنده ای در این جشن اهدا میگردد. جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره 09122485134 خانم قجاوند تماس حاصل فرمایید.



 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *