شناسه خبر: 13023 منتشر شده در مورخ: 1396/12/12 ساعت: 08:31 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 11 اسفند 1396

روزنامه شنبه 11 اسفند 1396

تا کی نوک دماغمان را میبینیم؟ - محمد بن زکریای رازی - آنها که دل ریسک کردن دارند بخوانند - جدول کلاسیک/ باورهای رایجی که اصلاً حقیقت ندارند/ دنیا تا سال ۲۰۹۹ چه تغییراتی خواهد کرد

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 11 اسفند 1396

14 جمادی الثانی 1439

3 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5804

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تا کی نوک دماغمان را میبینیم؟ 2

محمد بن زکریای رازی 4

آنها که دل ریسک کردن دارند بخوانند 8

جدول کلاسیک/ باورهای رایجی که اصلاً حقیقت ندارند/ دنیا تا سال ۲۰۹۹ چه تغییراتی خواهد کرد 11

* گلواژه: به خداوند ایمان داشته باش, به او ایمان آور و بدان او همیشه بهترین کار را برای تو انجام خواهد داد. جی پی واسوانی

 

 

........سخن هفته

* تا کی نوک دماغمان را میبینیم؟ در این سالها از انفعال تشکلهای نابینایان به ویژه در زمینه های غیر از ارائه خدمات رفاهی بسیار نوشته و شکوه کرده ایم, اما کمتر تغییری را شاهد بوده ایم. این امر ما را به تغییر نظرمان سوق نخواهد داد و آنقدر مینویسیم و خواهیم گفت تا با تغییر سطح فرهنگ نابینایان فعال و تازه وارد به مدیریت این تشکلها تغییری مثبت را شاهد باشیم. خلاصه مسأله این است که جایگاه اساسی تشکلها نمایندگی گروه هدفشان نزد مسئولان برای طرح مسائل اساسی این گروه، پیگیری حل آن مسائل، ارائه مشاوره های تخصصی لازم به مسئولان و مشارکت در برنامه ریزیهای توانبخشی و توانمند سازی نابینایان است. قطعاً مسئولیت تشکلها در درجه اول در محلی است که رسماً ثبت شده اند؛ مانند یک شهرستان یا استان, اما در کنار آن و در درجه بعد مسئولیت دارند که در قبال شبکه های ملی مسائل مشترک نابینایان و کم بینایان را در سطح کشور دنبال کنند, اما متأسفانه در این سطح از فعالیت اکثریت تشکلها بسیار ضعیف عمل میکنند. چند هفته قبل از تشکلهای عضو شبکه کشوری نابینایان «چاوش» درخواست شد تا مهمترین الویت اعضای خود را که باید از طریق شبکه در سطح ملی پیگیری شود, به مدیریت شبکه اعلام کنند, اما متأسفانه تعداد معدودی از تشکلها نظرات خود را ارسال کردند. این انفعال را چگونه میتوان توجیه کرد؛ همین تشکلها سال دیگر میآیند و از شبکه انتظار عملکرد دارند, اما هنگام انجام تکلیفشان, یعنی مشارکت در طرح خواسته ها و نیازهای جامعه نابینایان و کم بینایان کوتاهی میکنند. متأسفانه تشکلها در بعد فعالیتهای کلان و اساسی منفعل هستند و بیشترین انرژیشان صرف توزیع کالا و ارائه کمکهای مالی و رفع حوائج روزمره اعضا است که البته این فعالیتها اگر ناقض کرامت انسانی اعضا نباشند ایرادی ندارد, اما تشکلها مسئولیت دیگری و در سطح بالاتر, یعنی کمک به حل مشکلات نابینایان به شکل زیر بنایی و اساسی نیز دارند. امیدوارم این ضعف مشارکت با آگاهی مدیران تشکلها رفع شود.

 .........چوب الف

* محمد بن زکریای رازی: همه ما بیتردید بارها نام محمد زکریای رازی را شنیده ایم. بسیاری هم میدانند که رازی الکل را کشف کرده و کتاب جامعی در طب با عنوان الحاوی نوشته است که در نوع خود کمنظیر و شاید حتی بینظیر است و تا سالها و حتی قرنها در بسیاری از ممالک غرب و شرق ترجمه و تدریس میشده است. اما اطلاعات و دانش عموم مردم و حتی بسیاری از اهالی دانش و فرهنگ و علاقه مندان به مطالعه, در مورد حکیم بزرگ ری, به واقع خیلی از این فراتر نمیرود. مسلم است که بیشتر دانستن درباره بزرگانی که پایه ها و مایه های فرهنگ و دانش دیرین ایرانی-اسلامی ما را ساخته اند, هم بسیار لذتبخش است و هم آگاهی و بینشی ارزشمند در اختیار اهل فرهنگ و دوستداران اندیشه قرار میدهد. با این همه, اما نمیتوان از همه علاقه مندان انتظار داشت که مستقیم و بیواسطه به سراغ اندک آثار باقیمانده از رازی بروند یا گفتار پراکنده او را از میان آثار دیگر متفکران جستجو و مطالعه کنند. این نه ممکن است و نه حتی مطلوب. امر خطیر و دشوار جستجو در آثار کهن, خود تخصص میخواهد و سالها تلاش و تجربه. اما در دسترس داشتن کتابی مختصر و مفید, ساده و قابل فهم, و در عین حال موثق و قابل اعتماد در این خصوص و به طور کل در چنین موضوعاتی بی اندازه مفید و کارگشا خواهد بود. دکتر محمد دهقانی کتابی با همین مشخصات در معرفی حکیم ری تألیف کرده است. کتابی با عنوان محمد بن زکریای رازی که در مجموعه کتابهای تاریخ و ادبیات ایران و توسط نشر نی به بازار نشر عرضه شده است. کتابی بسیار کوچک و کم حجم و در عین حال بسیار پر مغذ و خواندنی. کتاب در ابتدا شامل مقدمه ای نسبتاً مفصل درباره زندگی و زمانه رازی و شرایط اجتماعی, فرهنگی و سیاسی حاکم بر ایران در پایان قرن سوم و سالهای آغازین قرن چهارم هجری میشود. به گونه ای که درک سخنان و افکار رازی با توجه به آن دانسته ها با روشنی و دقت و صحت بیشتری صورت خواهد گرفت. این مقدمه همچنین نظر دیگر متفکران درباره منش فکری و فلسفی رازی و پاسخ به سؤالاتی از این قبیل که آیا میتوان رازی را فیلسوف به حساب آورد و... را نیز در بر میگیرد. سپس گزیده ای از آثار فکری و فلسفی رازی میآید. سخنانی که به نقل از منتقدان رازی و در آثار آنها جستجو و استخراج شده و همچنین بخشهایی از دو کتاب فلسفی رازی که از دسترس زمان در امان مانده و به سلامت به دست ما رسیده اند. نویسنده کتاب, مطالب را در قالب موضوعات مشخص طبقه بندی کرده است و به این ترتیب نمایی کلی از طرز تفکر و منش فکری و فلسفی رازی, دست کم در برخی مسائل و دغدغه های مهم زندگی آدمی, به دست میدهد. مسائلی همچون: رنج و لذت, مواجهه با مرگ, مسأله نبوت, عشق, آفرینش جهان و.... نویسنده در ضمن اشاره به نقدهایی که در زمانهای گوناگون بر اندیشه رازی وارد شده و مهمترین منتقدان او, به اهمیت اندیشه رازی در تفکر استدلالی و انتقادی و جایگاه او در تاریخ فلسفه ایران میپردازد. همچنان که اشاره شد, کتاب مختصر است, اما در آن به آثار به جای مانده و ترجمه شده از محمد زکریای رازی و همچنین بهترین آثاری که درباره او تا زمان تألیف کتاب نوشته شده اشاره شده است تا راهنمایی باشد برای آنها که میخواهند درباره رازی بیشتر بدانند. "پرستو ولدخان"

* معرفی کتاب: «بلندیهای بادگیر» امیلی برونته: با اینا زمستونو گرم میکنیم. این نویسنده انگلیسی فقط یک رمان دارد، ولی همین تک رمان موجب شده است اسمش در فهرست نویسنده رمانهای حرفه ای و عاشقانه بیاید. این رمان ماجرای یک عشق خانه خراب کن است. چرا؟ چون آخر و عاقبت این دلدادگی چیزی جز نافرجامی نیست. هیث کلیف، عاشق دختری به نام کاترین میشود، آن هم در خانواده ای که همه با او مخالف هستند و تنها کسی که همیشه کمی هوایش را داشته، کاترین است. او وقتی جواب نه از کاترین میشنود، آن قدر نفرت و خشم در دلش جان میگیرد که به فکر گرفتن انتقام می افتد و سرنوشت خیلیها را نابود میکند.

.......فناوریهای امید بخش

* آنها که دل ریسک کردن دارند بخوانند:

با پیشرفت تکنولوژیها در حوزه رایانه و موبایل، بر تعداد مشاغلی که نابینایان و کمبینایان میتوانند آنها را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیرند افزوده شده است. دیگر گذشت آن زمانی که فکر میکردیم نابینا فقط باید تلفنچی باشد. به لطف تکنولوژیها نابینایان فقط کافی است شغل خود را انتخاب کنند و سعی کنند مهارتهای مرتبط با آن را فرا بگیرند. یکی از معضلاتی که نابینایان همواره از آن سخن گفته اند, عدم استقبال کارفرمایان از این گروه است. توانمند و غیر توانمند هم ندارد. بحث بر سر فرهنگسازی است که البته سر درازی هم دارد. اما نابینایان با قدری خلاقیت، میتوانند سراغ مشاغلی بروند که در آن کارفرمایی وجود نداشته باشد که بخواهد مانع استخدام آنها شود. یکی از این مشاغل که البته نیاز به قدری ریسکپذیری دارد، فعالیت در امور سهام و بازار سرمایه است. بازار بورس ایران با همه فراز و نشیبهایش میتواند برای افرادی که نگاه حرفه ای دارند بازار پر سودی باشد. به شرط آن که قبل از ورود به این بازار مطالعه کنید و با دیدی کاملاً تخصصی وارد این بازار شوید. چند سالی است که انجام معامله در بازار سرمایه ایران به شکل الکترونیک و اینترنتی صورت میگیرد و این بدان معنا است که نابینایان هم میتوانند به کمک صفحه خوانهایشان در این بازار همانند و همپای بقیه فعالیت کنند. به این منظور کافی است کد بورسی خود را از یکی از کارگزاران بورس دریافت کرده و وارد دنیای بورس شوید. وقتی به کمک نام کاربری و رمزی که از کارگزاری مورد نظرتان دریافت کرده اید وارد صفحه معاملات بر خط آن کارگزاری میشوید، اطلاعاتی نظیر جزئیات حسابتان نزد کارگزار، وضعیت پورتفوی (واژه تخصصی اقتصادی)، وضعیت لحظه ای شاخص بورس و قیمت و میزان عرضه و تقاضای هر کدام از نمادهای فعال در بازار سرمایه در اختیارتان قرار میگیرد و میتوانید به راحتی سفارشات مورد نظرتان را در خصوص خرید یا فروش هر یک از نمادها در سیستم معاملات بر خط ثبت کنید. همچنین در بسیاری از سایتهای بورسی تالارهای گفتگویی تعبیه شده که افراد میتوانند تجربیات یا دانسته های خود را در خصوص هر یک از نمادها یا اخبار بازار سرمایه با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای به دست آوردن اخبار لحظه ای بازار بورس میتوانید از سایتهای معتبری مثل: شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی: www.irbourse.com یا شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی: www.tsetmc.com استفاده کنید. همچنین در نشانی: www.tse.ir/mobile هم اطلاعات ارزشمندی در مورد معاملات هر روز در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. به علاوه شرکت بورس با راه اندازی پایگاهی با نام تالار مجازی بورس ایران، منابع فراوانی در زمینه آموزش نحوه خرید و فروش در بازار بورس ایران در اختیار کاربران قرار داده که توصیه میشود پیش از انجام هر گونه معامله در بازار بورس، کاربران با دقت و حوصله منابع موجود در این پایگاه را مورد مطالعه قرار دهند.

.......کشکول

* جدول کلاسیک: برای پیدا کردن رمز 24 حرفی ما باید به 24 سؤال پاسخ دهید و حروف اول پاسخها را پشت هم بچینید که رمز جدول بدست میآید. سؤالات: 1. کیار (پنج) 2. تظاهر به نیکویی (سه) 3. تیمار قدیم (پنج) 4. تفسیری از علامه طباطبایی (ده) 5. چندبر (یازده) 6. رسانا (چهارده) 7. رباب (هفت) 8. لم (چهار) 9. شهر معبد آناهیتا (شش) 10. هادیه (سه) 11. ناپدری (سه) 12. آبباز (چهار) 13. شوخی (چهار) 14. سوگ (چهار) 15. اکسید کلسیم (سه) 16. مزد (پنج) 17. ملانین (هفت) 18. روزگار (سه) 19. شکست در نبرد (پنج) 20. علم جدل (هشت) 21. پرتوبینی (نه) 22. شمع فروش (چهار) 23. عمارت ییلاقی (چهار) 24. پارتیشن (شش). تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. رمز جدول هفته گذشته: ترسم چو بازگردی, از دست رفته باشم. برنده این هفته جدول آقای قدرت ا... رحمتی از کرج است.

* جدی نگیرید: این که میاید از ام میپرسد خونه تون کجای تهرانه, خیلی توهینآمیزه، خب معلومه خونه مون نیاورانه دیگه، مگه نمیبینید همه بچه نیاورانن؟ کلاً تهران فقط نیاورانش مسکونیه، بقیه اش فضای سبزِ خالی از سکنه است! - شما صد هزار تا مانتو و شال هم داشته باشی، همیشه مانتو و شالِ بقیه خوشگلتره!

* حرفهای تکان دهنده: فعال باشیم، ولی ملایم، عادل باشیم، ولی با گذشت. پروفسور حسابی - تقلید (از غرب)، خطری است جدی که چشمه های نبوغ را، خشک میکند. پروفسور حسابی - احساس اجبار به فداکاری، لازمه زندگیست. پروفسور حسابی

* باورهای رایجی که اصلاً حقیقت ندارند: امروزه اطلاعات زیادی در دسترس ما قرار دارند که گاهی به راحتی ما را گیج میکنند و نمیدانیم کدام را باور کنیم. پس از خواندن این مقاله متوجه میشوید کدام را باید باور کنید و کدام فقط یک افسانه است. - اگر شب غذا بخورید کالری بیشتری دریافت میکنید: مهم نیست چه زمانی از شبانه روز غذا بخورید. تنها چیزی که واقعاً مهم است مقدار کالری است که مصرف میکنید. - فصلها تغییر میکنند، چون سیاره ما هنگام تابستان به خورشید نزدیکتر و هنگام زمستان دورتر است؛ دلیل تغییر فصل, مایل بودن محور زمین و چرخش زمین به دور خورشید است. اگر محور زمین مایل نبود، تعداد ساعات روز و شب در همه جای دنیا و در طول روز یکسان بود و خورشید در تمام طول سال تا ارتفاع یکسانی بالا میآمد. -

سیاه چاله ها قیفهایی هستند که هر چیزی اطرافشان باشد میبلعند: یک سیاه چاله واقعی شبیه یک توپ است. در واقع هیچ سوراخی در آن وجود ندارد که چیزی را داخل خود بکشد و یک شیء با اثر گرانشی قوی است که هر چیزی اطرافش باشد به خود جذب میکند. - حافظه عکسی وجود دارد: هیچ مدرک علمی برای وجود حافظه عکسی وجود ندارد. حافظه خوب نتیجه استفاده از تکنیکهای یاد یار است تا یک توانایی طبیعی که طبیعت به انسان داده باشد. - سبزیجات خام سالمتر از سبزیجات پخته هستند: لازم است بدانید که این قانون درباره همه سبزیجات صدق نمیکند. سبزیجاتی مثل هویج، گوجه، سیب زمینی، کلم بروکلی و چغندر بهتر است پخته مصرف شوند. مواد معدنی مفید سبزیجات پخته ۶-۷ برابر بهتر از سبزیجات خام جذب میشوند، اما برخی ویتامینها هم در اثر حرارت از بین میروند. - دندانهای سالم سفید هستند: باید بدانید که دندانپزشکان معتقدند دندانهای کاملاً سفید و سالم با هم در طبیعت وجود ندارد. دندانهای سفید نشانه بیماری و کمبود کلسیم در بدن هستند. - اگر وزغ را لمس کنید زگیل در میآورید: زگیلها توسط ویروسهایی ایجاد میشوند که فقط روی انسان اثر میگذارند. آنها نمیتوانند از زگیل حیوانی به انسان منتقل شوند. - زمین کاملاً گرد است: سیاره ما و شکل آن دائماً در حال تغییر است که به علت حرکت مداوم صفحات قاره ای اتفاق می افتد. اما سرعت این حرکات کم است: حدود ۵ سانتیمتر در سال. با این حال روی ظاهر سیاره ما اثر میگذارد و به همین دلیل زمین کاملاً گرد نیست. در واقع شبیه یک گلابی یا یک بادکنک عجیب است. - تراشیدن مو، موها را ضخیمتر میکند: بسیاری از مردم واقعاً باور دارند که تراشیدن مو، تعداد و ضخامت موها را بیشتر میکند. این یک افسانه است، چون تعداد فولیکولها ژنتیکی است و هیچ ربطی به تراشیدن ندارد. علاوه بر این، این یک حقیقت شناخته شده است که موهای ما از ریشه رشد میکنند نه از انتها، بنا بر این بریدن یا تراشیدن مو به نظر نمیرسد روی سرعت رشد آنها تأثیری داشته باشد. - پرتاب سر به عقب، خونریزی بینی را متوقف میکند: این اشتباه است. اگر کسی سعی کند برای بند آوردن خونریزی بینی دراز بکشد، ممکن است خون وارد گلوی او شده و باعث خفگی شخص شود. در واقع در چنین موقعیتی باید به سمت جلو خم شوید. یک قطعه پارچه سرد با چند قطعه یخ داخل آن با تنگ کردن رگهای خونی میتواند جریان خون را متوقف کند. - بعد از خوردن مقدار زیادی شکلات جوش میزنیم: دانشمندان بعد از یک ماه تحقیق روی افراد متوجه شدند شکلات هیچ تأثیری روی جوش و آکنه ندارد. - لبنیات استخوانها را محکمتر میکند: تحقیقات اخیر ثابت کرده که هیچ ارتباطی بین مقدار شیری که فرد میخورد و تعداد شکستگیهای استخوان وجود ندارد. امروزه مقالات مختلفی منتشر شده که نشان میدهد شیر خطر پوکی استخوان را افزایش میدهد.

* دنیا تا سال ۲۰۹۹ چه تغییراتی خواهد کرد: تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی رباتها مثل یخچال یک شیء عادی در خانه هایمان میشوند؟ محققان پیشبینی میکنند که سال ۲۰۲۷ چنین اتفاقی بیفتد. در این مطلب پیشبینیهای آینده شناسان برای قرن ۲۱ را مشاهده میکنید و به نظر میرسد چیزی غیر منتظره در انتظار ماست. شاید فیلمهای علمی تخیلی خیلی زود واقعیت جدید زندگی ما شوند. - بشر بر بیماریهایی غلبه خواهد کرد که ۹۵% افراد را در کشورهای متمدن میکشد. - فرآیند پیری کند یا حتی معکوس خواهد شد. - کامپیوترها کوچکتر میشوند و شکلشان تغییر میکند. به طور مثال بخشی از لباسهایمان میشوند. - کمپینهای تبلیغاتی از طریق کانالهای صوتی به صورت جداگانه برای هر شخص پخش میشوند. - خودروها و هواپیماهای بدون سرنشین ۱۰۰% توسط کامپیوترها کنترل میشوند. - نانوتکنولوژی به درک عملکرد مغز انسان کمک خواهد کرد. - مدلسازی کامپیوتری دقیق از بخشهایی از مغز انسان ممکن خواهد شد. - تا پایان دهه ۲۰۲۰ هوش مصنوعی با ظرفیت و پیچیدگی قابل مقایسه با مغز انسان ایجاد خواهد شد. - تولید نانو تکنولوژی آن قدر زیاد خواهد شد که اقتصاد دنیا را به طور اساسی تغییر میدهد. - نانو رباتها میتوانند وارد سلولها شوند، آنها را تغذیه کنند و مواد زایدشان را از بین ببرند، بنا بر این فرآیند سنتی غذا خوردن غیر ضروری خواهد شد. - انسانها از طریق شبکه های وایرلس قادر به ارتباط تله پاتی با یکدیگر خواهند بود. - تغییر شخصیت انسان و خاطرات انسان ممکن خواهد شد. - انقراض بشر به سختی ممکن خواهد بود، چون تفاوت زیادی بین انسانها و ماشینها وجود نخواهد داشت.

* جملات رایج فارسی در انگلیسی: He is giving me a hard time: روزگار منو سیاه کرده. “im not ready for drastic to help” پیری نیستی که مراد بدی. “keep me laughing on a boat” ما رو کشت از خنده. help yourselves: از خودتون پذیرائی کنید. He is not my cup of coffee!! اون در حد من نیست. man proposes, God disposes: انسان درخواست میکند و خدا میبخشد. there is no living soul here: اینجا پرنده پر نمیزنه. words lead to words: حرف حرف میاره. Do you follow me: متوجه حرفام هستی؟

* جملات کلیدی برای رسیدن به موفقیت: خوشحالی زمانی به دست میآید که فکرتان، سخنتان و عملکردتان در هماهنگیِ با هم باشند. ماهاتما گاندی - تفاوت افراد موفق با دیگران به خاطر ضعف در قدرت یا دانش نیست، بلکه به دلیل ضعف اراده آنهاست. وینس لومباردی -  هیچ چیزی زودتر از اقدام مناسب، اضطراب را کاهش نمیدهد. والتر اندرسون - تنها راه برای انجام کارهای بزرگ این است که عاشق آن کار باشید. اگر هنوز آن کار را پیدا نکرده اید، به جستجو ادامه بدهید و تسلیم نشوید. استیو جابز - انگیزه مانند آتشی در درون خود فرد است. اگر فرد دیگری بخواهد این آتش را درون شما روشن کند، شانس کمی برای شعله ور کردن آن خواهد داشت. استیون کاوی

* پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: 1. تیزآب 2. ریباند 3. سلو 4. مسلخ 5. چارسوق 6. ورع (سه) 7. بروکسل 8. ابن خلدون 9. زن 10. گن 11. رله 12. دایه 13. یای 14. انتریک 15. زارج 16. دزد 17. سامانه 18. تملق 19. راجرندرر 20. تن سالاری 21. ترموستات 22. هیدرولیز 23. بدر 24. انسولین 25. شانگهای 26. مارال.

* گلواژه: به عمقت برو، در بزن و بپرس قلبت چه میداند. ویلیام شکسپیر

* گلواژه: اندوه، ناشی از آنچه به سر ما میآید نیست، بلکه از آنچه در درون ما روی میدهد بوجود میآید. جی پی واسوانی

....... اطلاع رسانی

* فراخوان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه نابینایان شهرستان سمنان: به استحضار میرساند: مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 15/12/1396 از ساعت 16 الی 18 در محل سالن برگزاری همایشهای بهزیستی شهرستان سمنان برگزار میگردد و در صورت به حد نصاب نرسیدن اعضا, دور دوم این مجمع, در تاریخ 27/12/1396 از ساعت 16 الی 18 در همان مکان برگزار خواهد شد. دستور جلسه شامل موارد زیر است: 1- بررسی اساسنامه جامعه نابینایان. 2- انتخاب هیئت مدیره و بازرسان جدید.

* بدین وسیله از کلیه اعضای شرکت تعاونی مسکن انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران دعوت میشود در جلسه مجمع عمومی عادی نوبت اول که رأس ساعت 15 روز پنجشنبه مورخ 24/12/96 در محل سالن اجتماعات تاکسیرانی شهر تهران واقع در خیابان شریعتی, خیابان ملک, خیابان یوسفیان, پلاک 2 تشکیل میگردد, حضور بهم رسانند.



 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *