شناسه خبر: 13001 منتشر شده در مورخ: 1396/12/7 ساعت: 07:49 گروه: اجتماعی  
اشتغال معلولان موجب تغییر نگرش مردم به این قشر می شود

اشتغال معلولان موجب تغییر نگرش مردم به این قشر می شود

بنیانگذار کانون معلولین توانا گفت: با ایجاد اشتغال برای معلولان و شکوفایی توانمندیهای این گروه از جامعه رویکرد مردم نسبت به معلولان تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر سیدمحمد موسوی در آئین پاسداشت جهاد اشتغال معلولان که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد اشتغال برای معلولان می‌تواند موجب تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر شود و همگان با توانمندی های این افراد آشنا شوند.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی توانستیم برای تعداد ۲۰۰ معلول در واحد تولیدی خود اشتغال ایجاد کنیم و این حرکت ارزشمند می‌تواند برای بخش صنعت یک الگو باشد.

موسوی بیان کرد: در یک واحد تولیدی در قزوین بیش از ۵۰۰ نفر از معلولین مشغول به کار شده اند که ۱۵۰ نفر نیز اخیرا اضافه شدند و حدود ۶۰ نفر هم در دیگر استان‌ها گزینش شده‌اند تا پس از مراحل قانونی وارد عرصه کار شوند.

بنیانگذار کانون معلولین توانا تصریح کرد: تا نیمه اول سال آینده حدود ۴۰۰ نفر دیگر از معلولان مشغول کار می‌شوند و در کارخانه دیگری که وابسته به کانون تواناست افراد دیگری را مشغول کار خواهیم کرد.

وی با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: من در برابر رزمندگانی که در ۸ سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند، کاری نکرده ام؛ نهاد مردمی کانون معلولان توانا که ۲۳ سال از فعالیت آن می‌گذرد، تعریفی از معلولیت ارائه داده که در سازمان ملل شاخص شده است.

موسوی با اشاره به اهمیت اجرای عدالت با تأسی از امیرمؤمنان و تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: کشور به امنیت اقتصادی نیاز دارد؛ حال آنکه برخی دستگاه‌ها در مسیر کارآفرینان مانع ایجاد می‌کنند و در صورت حذف آن می‌توان شاهد رشد اقتصادی بود.

بنیانگذار کانون معلولین توانا ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی ثابت کردیم می‌توان در برابر موانع ایستاد و به متولیان صنعت گفتیم در جایی که جوانان ما بیکار هستند نباید سراغ اتوماسیون برویم.

وی با بیان اینکه کانون معلولین توانا به عنوان برترین نهاد مردمی در کشور شناخته شده است گفت: سرمایه ملی هر کشور کودکان هستند که در این راستا این کانون اپلیکیشنی را طراحی کرده برای تربیت درست کودکان تا شش سالگی، که بزودی از آن رونمایی خواهد شد.

موسوی یادآور شد: قانون حمایت از کارآفرینان ضروری است زیرا کارآفرینان امنیت اقتصادی میخواهند و این قانون موجب اثبات توانمندی این قشر از جامعه می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *