شناسه خبر: 12975 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 ساعت: 12:27 گروه: اجتماعی  
صدور کارت جدید معلولیت برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول

صدور کارت جدید معلولیت برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از صدور کارت بین‌المللی معلولیت برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد گفت: یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد 35 درصد زنان و 65 درصد مردان هستند.

وی از ارائه خدمات هوشمند به معلولان خبر داد و گفت: به همین منظور برنامه ریزی هایی برای صدور کارت‌های جدید معلولیت انجام شده است.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه فرآیند زیرساخت صدور کارت معلولیت در سالهای اخیر انجام شده ادامه داد: تاکنون 350 هزار کارت صادر شده و در اختیار معلولان قرار گرفته است.

معاون توانبخشی بهزیستی افزود: در زمینه صدور کارتهای بین المللی معلولیت برای افراد معلول تحت پوشش سازمان، پرونده 60 درصد معلولان در کمیسیون های پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و برای 45 درصد این افراد، کارت جدید صادر شده است.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه کارتهای قبلی معلولان همچنان دارای اعتبار است، افزود: افرادی که هنوز کارت جدید برایشان صادر نشده نگران نباشند و با همان کارت قبلی می توانند خدمات دریافت کنند.

وی گفت: در نظر داریم تا پایان سال 97 برای تمام معلولان کارت های جدید معلولیت صادر شود که حدود یک میلیون و 300 هزار کارت جدید خواهد بود.

معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در کارت‌های جدید نوع معلولیت افراد بر اساس نظر کمیسیون‌های بهداشتی درج شده است وبر اساس آن خدمات به معلولان ارائه خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *