شناسه خبر: 12973 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 ساعت: 08:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 29 بهمن 1396

روزنامه یکشنبه 29 بهمن 1396

قانون تصویب شده, جوابگوی اشتغال معلولان نیست - گسترش روابط ایران و هند - آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۶ - کنترل جدی بازار شب عید - کاهش استرس و سلامتی پوست - وادی شعر (محمدعلی بهمنی) - کِشنده برقی ولیچر ساخته شد - برنامه فشرده آماده سازی برای جام جهانی - خیانت به خاطر بی توجهی همسر

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 29 بهمن 1396

1 جمادی الثانی 1439

18 فوریه 2018

سال بیست و دوم شماره 5794

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

قانون تصویب شده, جوابگوی اشتغال معلولان نیست 2

گسترش روابط ایران و هند 4

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۶ 6

کنترل جدی بازار شب عید 8

کاهش استرس و سلامتی پوست 9

وادی شعر (محمدعلی بهمنی) 11

کِشنده برقی ولیچر ساخته شد 14

برنامه فشرده آماده سازی برای جام جهانی 16

خیانت به خاطر بی توجهی همسر

 

 

.........ویژه

* قانون تصویب شده, جوابگوی اشتغال معلولان نیست: اسد ا... عباسی, عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات لایحه حمایت از حقوق معلولان، اظهار کرد: بر اساس تبصره قانون حمایت از حقوق معلولان در سال 83، سهمیه 3 درصدی برای اشتغال آنان به تصویب رسید. وی با اشاره به مفاد تبصره 2 ماده 7 قانون جامع حمایت از معلولان، افزود: بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است سه درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی را در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد. آزمون استخدامی اختصاصی معلولان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سالانه برگزار میشود که بر این اساس, واجدان شرایط بر اساس نیاز دستگاه های مربوطه معرفی میشوند. وی با بیان این که این قانون تصویب شده, جوابگوی اشتغال معلولان نیست، افزود: معلولیت محدودیت نیست و معلولان کشور از توانمندیهای بالایی برخوردار هستند. بنا بر این باید به صورت صحیح و منسجم از تواناییهای آنها استفاده شود. عباسی بیان کرد: هم اکنون معلولانی که نقص عضو دارند از استعدادهای نهفته خود به بهترین شکل استفاده کرده اند. در کشور معلولانی داریم که بسیار با استعداد هستند و در عرصه های مختلف درخشش داشته اند. هم اکنون طبق آمار سازمان اداری و استخدامی کشور، بیشترین جذب معلولان مربوط به وزارت آموزش و پرورش کشور است. البته این سازمان دولتی در زمینه تعلیم و تربیت از استعدادهای بالقوه این قشر بهترین بهره را برده است. عباسی در ادامه گفت: هم اکنون نیز باید به مقررات دستگاه های اجرایی دولتی توجه شود و همه جوانب و ابعاد آنها را در نظر بگیریم تا هر سازمان، ارگان و نهاد بر اساس برنامه قانون بودجه و اختیاراتی که دارد از استعداد معلولان در حوزه کاری خود بهترین استفاده را ببرد.

.........سیاسی

* گسترش روابط ایران و هند. رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه دهلی نو گفت: گسترش و تعمیق روابط ایران و هند به عنوان دو کشور مهم آسیا میتواند نه تنها به نفع دو ملت, بلکه به نفع ثبات و امنیت منطقه باشد.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف درآمدهای دولت در بودجه سال 1397 کل کشور را بالغ بر چهار میلیون و 432 هزار و 604 میلیارد و 667 میلیون ریال تعیین کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین سازمان برنامه و بودجه را مکلف به شناسایی فعالیتهای موازی و غیر ضروری دستگاه های اجرایی با هدف کوچک سازی دولت کردند.

* جنیدی, معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان این که رجوع به همه پرسی یکی از اصول قانون اساسی است، گفت: رئیس جمهوری میتواند درباره برخی موضوعات پیشنهاد همه پرسی دهد.

* محمدحسن ابوترابی فرد در اولین خطبه نماز جمعه خود گفت: مدیران کشور! مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای محملهای مختلفی است.

* صوفی, دبیر کل حزب پیش روی اصلاحات گفت: برخی دلبستگان نظام و انقلاب بی جهت کنار گذاشته و نامحرم تلقی شدند، به نظرم میتوان برای طرح نقد و شنیدن صداهای مختلف, فضای سیاسی را تلطیف کرد.

* صابر گل عنبری, کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است: ترامپ با اقداماتی چون قرار دادن نام هنیه در لیست تحریمها و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس برای تحمیل طرح مورد نظر خود به فلسطینیها مقدمه سازی میکند.

* مهر نوشت: استاندار مازندران حمل و نقل ترکیبی را از نیازهای استان برشمرد و گفت: متروی تهران به استان وصل میشود.

* منصور العتیبی, سفیر و نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد، اظهار امیدواری کرد روابط کشورش با ایران گسترش یابد.

............اجتماعی

* آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۶: جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۶ در مقاطع تحصیلی کارشناسی به بالا اعلام شد. رشته های مورد پذیرش در  آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۶ به شرح زیر است: زیست شناسی، ادبیات عرب، ارتباط تصویری، الهیات و معارف اسلامی، آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، آموزگار تربیت بدنی، بازیگری، پویانمایی، تاریخ، تربیت کودک، جغرافیا، حسابداری، ریاضی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زمین شناسی، شیمی، صنایع دستی-فرش، صنایع دستی-چوب، طراحی دوخت، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فیزیک، کار و فناوری، گرافیک، ماشین ابزار، مدیریت خانواده، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نقشه کشی معماری. گفتنی است، ۴۰ درصد نیرو در مقاطع ابتدایی جذب خواهند شد و ۶۰ درصد جذب نیرو نیز به سایر رشته های نظری, پایه و فنی اختصاص دارد. در سطح کشور به کارگیری ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی از طریق این آزمون پیشبینی شده است. ثبت نام از طریق سازمان سنجش به صورت فراخوان, نیمه اول اسفند ماه سال جاری انجام میشود. حق التدریسها نیز میتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و پس از قبولی، سنوات حق التدریسشان به سوابق شغلی آنها افزوده خواهد شد.

* دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری: محمد بایندریان، رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری از ٦ تا ٥٠ ماه است. وی ادامه داد: داشتن فرزند و یا پدر و مادر تحت تکفل منجر به افزایش مقرری دریافتی در دوره بیکاری میشود. مبلغ مقرری بیمه بیکاری افراد مجرد ٥٥ درصد حقوق و دستمزد آنان در ٩٠ روز منتهی به بیکاری است و در ازای هر نفر تحت تکفل که میتواند همسر، فرزند، پدر یا مادر فرد باشد تا سقف ٤ نفر و به ازای هر نفر ١٠ درصد به مقرری دریافتی اضافه میشود.

......اقتصادی

* کنترل جدی بازار شب عید: علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران از کنترل جدی بازار شب عید خبر داد: در روزهای آتی فروش آخر سال آغاز میشود و ما در بخشنامه ای به تمام اتاقهای اصناف سراسر کشور اعلام کردیم که به صورت فعال در بازرسی و کنترل بازار حضور جدی داشته باشند. فاضلی تصریح کرد: مردم اگر شکایتی از کیفیت یا قیمت کالایی داشتند با تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و ما به سرعت به این نوع شکایتها رسیدگی خواهیم کرد. وی درباره چگونگی حمایت از تولیدات و کالاهای ساخت ایران گفت: هم اکنون ۴۲ رسته صنفی از معافیت پرداخت حق بیمه کارگران تا ۵ نفر برخوردارند و ما به دولت پیشنهاد دادیم که این تعداد به ۶۰ رسته صنفی برسد.

* مبلغ یارانه نقدی خانوارها در سال آینده: نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مبلغ مربوط به یارانه های نقدی برای پرداخت خانوارها در سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است.

......بهداشت و سلامت

* کاهش استرس و سلامتی پوست: یک فوق تخصص آنکولوژی و خون گفت: ویتامینهای گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی، سلامتی پوست و اعصاب میشوند. دکتر مهیار منصوری افزود: ویتامینهای گروه B موجب افزایش متابولیسم بدن و رشد و افزایش تقسیم سلولها میشوند و در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند؛ همچنین برای سلامت پوست و ماهیچه ها ضروری هستند. بعلاوه افرادی  که ویتامین B زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند. وی افزود: "ویتامین B1" یا "تیامین" برای آزاد کردن انرژی از چربیها، پروتئینها و کربوهیدراتها مورد نیاز است و اعمال متابولیکی مختلفی را در سیستم اعصاب، سلولهای خونی و عضلات انجام میدهد، همچنین برای رشد بچه ها و باروری در بزرگسالان ضروری است. برای افراد عصبی، نگران و مضطرب "ویتامین B1" مفید است. این ویتامین توانایی مغز را زیاد کرده، به رفع سوء هاضمه کمک میکند و برای عملکرد صحیح قلب بسیار مفید است. منابع خوب ویتامین B1 برنج قهوه ای، تخمه آفتابگردان، نخود، جو، لوبیا، نانهای سبوس دار، مغزها، لبنیات و گوشت قرمز و مخمر هستند و این ویتامین طی فرایند پختن، دما و گرمای زیاد، اضافه کردن نگه‌دارنده ها و خشک‌کردن از بین میرود. علائم کمبود آن شامل احساس خستگی، عصبی بودن، سردرد، گیجی، زودرنجی است. چنانچه کمبود ویتامین B1 ادامه داشته باشد, گرفتگی ماهیچه ساق پا، خواب رفتن و بی حس شدن انگشتان دست و پا احساس میشود.

* تأثیر خواب در ابتلا به دیابت: کمبود خواب شدید منجر به تولید انسولین کمتر و افزایش تولید هورمونهای استرس میشود. به مرور زمان، گلوکز بسیار زیادی در جریان خون باقی مانده و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ افزایش مییابد. بعلاوه کمبود خواب باعث افزایش میزان اشتها شده و اشتهای فرد را برای خوردن مواد خوراکی حاوی قند بالا افزایش میدهد.

......وادی شعر

* کتاب منتخب وادی شعر در این شماره, "گزیده اشعار محمدعلی بهمنی" است. مجموعه ای از اشعار نو که توسط انتشارات نگاه در سال 1395 به چاپ رسیده و تا کنون سه بار تجدید چاپ شده است. بهمنی شاعر و ترانه سرایی است که بیشتر او را با غزلهایش میشناسند. در سالهای اخیر حضورش در شعر امروز با حواشی زیادی همراه بوده که از آن جمله میتوان به دفاع سرسختانه او از غزل پست مدرن اشاره کرد. چنانچه در جایی گفته: "اگر حافظ هم امروز بود، غزل پست مدرن میگفت". در مورد شاعر: او در چاپخانه با فریدون مشیری که آن روزها مسؤول صفحه شعر و ادب هفت تار چنگ, مجله روشنکفر بود، آشنا شد و نخستین شعرش در سال ۱۳۳۰، زمانی که تنها ۹ سال داشت، در مجله روشنفکر به چاپ رسید. شعرهای وی از همان زمان تا کنون به‌طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جُنگها، انتشار یافته‌است. محمدعلی بهمنی در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت تندیس خورشید مهر به عنوان برترین غزلسرای ایران گردید. آثار زیادی از این شاعر معاصر تا کنون به چاپ رسیده که همه را نمیتوان در این ستون معرفی کرد. به علاقمندان پیشنهاد میشود برای آگاهی از سیر تکاملی شعر نو و غزل در وادی شعر امروز, آثار این شاعر را مطالعه نمایند. اشعاری منتخب از "محمدعلی بهمنی": آن گاه، هر صبح با شنیدن یک عطسه، می ایستم که حادثه از خانه بگذرد، آن گاه دنبال آن به راه می افتم. - کودکیها، جایت امشب در تماشایم پدر خالی! کودکیها باز روی صحنه میآیند، پرده بالا میرود یک لحظه دیگر، و من در نقش تو از راه میآیم: نشسته همسرم بر سفره سجاده، طفلم ایستاده در کنار در، و در فکرش کلاغی که به من از شیطنتهایش خبر داده است در پرواز، جایت امشب در تماشایم پدر خالی! کودکیها باز روی صحنه میآیند. – ساعت؛ با ساعت دلم, وقت دقیق آمدن توست، من ایستاده ام, مانند تک درخت سر کوچه؛ با شاخه هایی از آغوش، با برگهایی از بوسه، با ساعت غرورم اما؛ من ایستاده ام, با شاخه هایی از تابستان، با برگهایی از پاییز، هنگام شعله ور شدن من, هنگام شعله ور شدن توست ها... چشمها را میبندم؛ ها... گوشها را میگیرم، با ساعت مشامم, اینک وقت عبور عطر تن توست. - هی مترسک کلاهت را بردار؛ قطره قطره اگرچه آب شدیم؛ ابر بودیم و آفتاب شدیم؛ ساخت ما را هم او که میپنداشت؛ بی یکی جرعه اش خراب شدیم؛ ما از آن سودن و نیاسودن؛ سنگ زیرین آسیاب شدیم؛ گوش کن ما خروش و خشم تو را؛ همچنان کوه بازتاب شدیم؛ اینک این تو که چهره میپوشی؛ اینک این ما که بی نقاب شدیم؛ ما که ای زندگی! به خاموشی؛ هر سؤال تو را جواب شدیم؛ دیگر از جان ما چه میخواهی؟ ما که با مرگ بی حساب شدیم.

* گلواژه: آزادترین انسانهای روی زمین کسانیند، که از آرامش درونی برخوردارند. وین دایر

* گلواژه: دو خصلت است که بالاتر از آن چیزی نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به برادران. امام حسن عسکری (ع)

 

......دانش و فناوری

* کِشنده برقی ویلچر ساخته شد: محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی یک کشنده برقی شدند که میتواند ویلچرهای معمولی را به ویلچرهای برقی تبدیل کند. فرهاد فتوره چی، مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده ویلچرهای برقی اظهار داشت:  یکی از محصولات جدیدی که در این شرکت به تولید رسانده ایم, کشنده ویلچر برقی است که برای اولین بار در ایران به تولید رسیده است. کشنده برقی قابل نصب روی هر مدل ویلچر و امکان حمل توسط خودرو برای آن مد نظر قرار گرفته است. وی افزود: سرعت این کشنده برقی در ۴ سطح قابل کنترل است و وزنی برابر با ۹ کیلو دارد. به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، این کشنده برقی به راحتی قابل جدا شدن است. وی با بیان این که این محصول دارای باطری قابل شارژ لیتیوم یون است، عنوان کرد: این کشنده برقی، باطری قابل نصب و جدا سازی از ویلچر با سه حرکت را دارد. سرعت این کشنده برقی تا ۱۷ کیلومتر بر ساعت قابل افزایش خواهد بود و به صورت عادی، میتواند ۳۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

* روشن کردن چند ثانیه ای آتش با ۵ ساعت ماندگاری:  سیستم تولید آتش قابل حمل رادییت، روشن کردن آتش را در یک قوطی حلبی کوچک به سادگی ممکن میکند. این قوطی قابل حمل که از کاغذ و موم سویای ۱۰۰ درصد قابل بازیافت تولید شده, به راحتی قابل استفاده است. برای استفاده از این قوطی تنها کافیست آن را بر روی زمین قرار دهید، درپوشش را بردارید و یک یا دو کاغذ موجود در این قوطی را با کبریت روشن کرده و کنار سایر محتویات آن قرار دهید. با این روش در عرض چند ثانیه به آتش دسترسی خواهید داشت و آتشی که به این شیوه روشن میشود, به مدت ۵ ساعت دوام خواهد یافت. برای خاموش کردن آتش باید به روش عادی بر رویش آب بریزید. قوطی این مجموعه و درِ آن نیز به گونه ای طراحی شده اند که بارها و بارها قابل استفاده باشند. وزن این مجموعه ۱.۸ کیلوگرم است.

......ورزشی

* برنامه فشرده آماده سازی برای جام جهانی: شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از صعودی مقتدرانه به جام جهانی روسیه در گروه دوم این رقابتها، میبایست در مقابل قدرتهای اروپا (اسپانیا، پرتغال) و مراکش پر ستاره قرار گیرد. از این رو، با برنامه ریزی صورت گرفته شاگردان کارلوس کیروش قرار است پیش از حضور در این رقابتها، هشت دیدار تدارکاتی را برگزار کنند. اولین دیدار تیم ملی برابر لیبی است که 26 اسفند برگزار میشود. این جدال در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. کیروش در سال نو نیز چند دیدار تدارکاتی را در نظر گرفته است. دیدار با تونس در تاریخ سوم فروردین، اولین بازی ملیپوشان در سال 97 است و در تاریخ هفتم فروردین نیز آنها برابر الجزایر قرار میگیرند تا این گونه سه جدال برابر نمایندگان قاره آفریقا برای آشنایی با شرایط تیم مراکش به عنوان رقیب آنها در جام جهانی را به پایان برسانند. اردوی بعدی تیم ملی، از اردیبهشت استارت خواهد خورد. دیدار تدارکاتی ایران و سوریه در تاریخ 21 اردیبهشت برگزار میشود. مسابقه بعدی تیم ملی، برابر ازبکستان در تاریخ 28 اردیبهشت خواهد بود. جدال دیدنی و تدارکاتی ایران مقابل ترکیه، از دیگر برنامه های آماده سازی تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی روسیه است و دیگر حریف اروپایی ایران را یونان شکل خواهد داد. دیدار با ترکیه در تاریخ 7 خرداد برگزار میشود و جدال بعدی برابر یونان، در 12 خرداد انجام خواهد شد. ایران در آخرین بازی خود، 18 خرداد با لیتوانی تقابل خواهد کرد و بعد از آن، در کمپ تمرینی خود در روسیه مستقر خواهد شد. تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود در رقابتهای جام جهانی، ۲۵ خرداد ماه در سمپترزبورگ، به مصاف مراکش خواهد رفت. شاگردان کیروش ۳۰ خرداد برابر اسپانیا و ۴ تیر، مقابل پرتغال قرار میگیرند. باید دید تیم نخست قاره آسیا این بار میتواند موفق به صعود از گروه خود شود یا خیر!

........حوادث

* خیانت به خاطر بی توجهی همسر: زن جوان که مدعی بود به‌دلیل بی توجهی شوهرش با مرد غریبه ای رابطه پنهانی پیدا کرده است، به اتهام خیانت به 99 ضربه شلاق محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از دو ماه قبل با شکایت مرد جوانی آغاز شد. شاکی که کارمند یک شرکت خصوصی است، به مأموران گفت: مدتی قبل برای کار به خارج از شهر رفته بودم, اما به دلایلی زودتر از موعد از مأموریت برگشتم و مرد غریبه ای را در خانه ام با همسرم دیدم. پس از این اتفاق حتی نمیخواهم به چهره همسرم نگاه کنم و او را برای همیشه فراموش کرده ام و میخواهم مجازات شود. با اظهارات مرد جوان، همسر او و مرد غریبه بازداشت شدند و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی متین راسخ انتقال یافت. جلسه محاکمه به صورت غیر علنی و پشت درهای بسته دادگاه آغاز شد و زن جوان در حالی که دوستی با مرد غریبه را قبول داشت، سوگند خورد که هیچ رابطه ای با او نداشته است. او به قضات گفت: «من اشتباه کردم, اما همه اینها به خاطر بی توجهی همسرم بود. او همه زندگیش برای دیگران است و هرگز به من اهمیت نمیدهد. از این شرایط خسته شده ام و میخواهم از او طلاق بگیرم.» این ادعا در حالی مطرح شد که شاکی پرونده اظهارات همسرش را رد کرد. در پایان این جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به اظهارات طرفین و مدارک پرونده, زن جوان را به خاطر ارتباط با مرد ناشناس به تحمل 99 ضربه شلاق محکوم کردند. پس از صدور این حکم مرد جوان به همسرش ابراز علاقه کرد و خواستار بازگشت او شد, اما زن متهم مدعی شد برای طلاق اقدام کرده و میخواهد با مرد مورد علاقه اش زندگی کند.

* پستچی متجاوز به دار آویخته میشود: رئیس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده اعدام پستچی قلابی به دادسرای امور جنایی تهران خبر داد. این تبهکار طی چند ماه به چندین زن و دختر تجاوز کرده بود. بنا بر این گزارش، از مرداد سال 91 شکایتهایی از سوی زنان و دختران جوان تهرانی به پلیس رسید که نشان میداد مرد ناشناسی تحت عنوان پستچی وارد ساختمانهای مسکونی شده و پس از به دام انداختن زنان و دختران، با تهدید چاقو، آنها را هدف تجاوز قرار داده و پس از سرقت طلاهایشان متواری میشد. جستجوهای پلیس برای دستگیری مرد شیطان صفت ادامه داشت تا این که سر انجام تصویر پستچی قلابی در رسانه ها منتشر شد. با انتشار این تصویر، بانوی جوانی پستچی قلابی را شناسایی کرد و مدعی شد که او قصد آزار و اذیتش را داشته, اما از چنگش گریخته است. با سرنخی که زن جوان در اختیار کارآگاهان قرار داده بود، آنها به بررسی دوربینهای مداربسته محل حادثه پرداختند و تصویر متهم را به‌دست آوردند. با مشخص شدن هویت تبهکار فراری، او دستگیر شد و در دادگاه انقلاب به اتهام افساد فی الارض پای میز محاکمه رفت و به‌عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *