شناسه خبر: 12962 منتشر شده در مورخ: 1396/11/24 ساعت: 10:50 گروه: اجتماعی  
جزئیات به‌کارگیری معلولان در سازمان‌ها

جزئیات به‌کارگیری معلولان در سازمان‌ها

سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره به‌کارگیری معلولان توسط دستگاه‌های اجرایی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

به گزارش ایران سپید گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیرو درج خبری در سایت اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با عنوان " بسته تشویقی برای به کارگیری معلولان متوقف شد؟ " در تاریخ 1396/10/24، برای شفافیت موضوع توضیحاتی ارائه کرده‌اند، که در ادامه می‌خوانید. 

متن جوابیه سازمان اداری و استخدامی کشور به‌ این شرح است:

1- با توجه به تبصره 2 ماده 7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب 16/02/1383 مجلس شورای اسلامی، 3 درصد از سهمیه‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی به معلولان اختصاص داشته و معلولان باید در آزمون‌های استخدامی شرکت و حد نصاب نمره لازم را کسب کنند و این موضوع در بند (ج) دفترچه چهارمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به اطلاع داوطلبان ذی‌نفع رسانده شده است.

همچنین در تذکر 1 بند مذکور اعلام شده است که " بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه معلولان از طریق رقابت بین جامعه معلولان صورت خواهد پذیرفت و صراحتا اعلام شده است که سهمیه 3 درصد معلولان قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقی‌مانده سهمیه سه در صد معلولان محفوظ خواهد ماند." که در حال حاضر در اعلام نتایج به عمل آمده این امر کاملا رعایت شده است.

2- بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در اطلاعات چهارمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، آمار معلولان معرفی شده در برخی از دستگاه‌های اجرایی که از محل سهمیه مذکور جهت انجام مصاحبه استخدامی و سایر فرایند‌های استخدام معرفی شده‌اند، در جدول زیر آمده است.

جزئیات به‌کارگیری معلولان در سازمان‌ها

شرح جدول: بانک سپه 2 مرد -بانک صنعت و معدن 2 مرد-بانک مسکن 1 مرد-سازمان انتقال خون ایران 1 زن- سازمان اسناد و املاک کشور 3 مرد - سازمان حسابرسی 1 زن- وزارت امور خارجه یک مرد و یک زن - وزرات اموزش و پرورش 27 زن و 29 مرد

3- ضمنا از معلولان عادی بر اساس نمرات مکتسبه، نسبت به نفرات آزاد از نمره بالاتری برخوردار بوده که به عنوان سهمیه آزاد معرفی شده‌اند تا امکان جذب تعداد معلول بیشتری در آزمون‌های استخدامی فراهم آید. در جدول زیر، آمار معلولان معرفی شده در برخی از دستگاه‌های اجرایی که بدون استفاده از سهمیه معلولان جهت انجام مصاحبه استخدامی و سایر فرایند‌های استخدام معرفی شده‌اند، آمده است.

جزئیات به‌کارگیری معلولان در سازمان‌ها

شرح جدول: بانک سپه، تعداد مرد 1 نفر تعداد زن -

بانک مسکن: تعداد زن 1 نفر تعداد مرد -

وزارت آموزش و پرورش: تعداد زن 4 تعداد مرد 10 نفر

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *