شناسه خبر: 12960 منتشر شده در مورخ: 1396/11/24 ساعت: 08:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 24 بهمن 1396

روزنامه سه شنبه 24 بهمن 1396

زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به‌سختی میگذرد - همه را سوار قطار موفقیت انقلاب کنیم - پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به دو جنسیها - قیمت هر گرم طلا برای مشتری چقدر تمام میشود - خوراکیهای مفید برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر - مرور آلبوم «شب پیانوی ایرانی» - هر فیلم چند سیمرغ با خود به خانه برد؟ - نتایج مسابقات لیگ باشگاهی گلبال آقایان و بانوان - گمشده ۸ ساله، ۲۰ ساله به خانه برگشت

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 24 بهمن 1396

26 جمادی الاول 1439

13 فوریه 2018

سال بیست و دوم شماره 5790

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به‌سختی میگذرد 2

همه را سوار قطار موفقیت انقلاب کنیم 4

پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به دو جنسیها 6

قیمت هر گرم طلا برای مشتری چقدر تمام میشود

خوراکیهای مفید برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر 9

مرور آلبوم «شب پیانوی ایرانی» 11

هر فیلم چند سیمرغ با خود به خانه برد؟ 14

نتایج مسابقات لیگ باشگاهی گلبال آقایان و بانوان

گمشده ۸ ساله، ۲۰ ساله به خانه برگشت

.........ویژه

* زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به‌سختی میگذرد: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: با هزینه هایی که ما در کشور داریم گذراندن زندگی مددجویان تحت پوشش سازمانهای حمایتی با پرداخت ناچیز مستمری بسیار سخت است. بیت ا... عبد اللهی با بیان این که زندگی و نیازهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با اندک مستمری نمیگذرد، اظهار کرد: با هزینه هایی که ما در کشور داریم گذراندن زندگی مددجویان تحت پوشش سازمانهای حمایتی با پرداخت ناچیز مستمری بسیار سخت است. نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر لزوم حرفه آموزی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تأکید کرد و افزود: دولت نمیتواند میزان مستمری را افزایش دهد, ولی لا اقل میتواند شرایطی به وجود آورد تا این مددجویان نیازهای زندگی خودشان را تأمین کنند. وی ادامه داد: حد اقل ۳۰ درصد مراجعه کنندگان در شهرستانهای اهر و هریس به دفتر بنده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که در تأمین مخارج زندگی خود با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند؛ این مددجویان اکنون نیاز به همراهی مسئولان دارند, ولی اگر مسئولی بی توجهی کند, این مددجویان مشکلات خود را به چه کسی باید بگویند. عبد اللهی یادآور شد: مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و جسمی بالای ۱۴ سال پسران طهور شهرستان اهر که توسط بخش غیر دولتی اداره میشود, مشکلات متعددی دارد و برای گذر از مشکلات نیازمند همراهی مسئولان است.

* چهل و پنجمین بازارچه بهاره آسایشگاه خیریه کهریزک با هدف جذب کمکهای مردمی، ترغیب و تشویق عموم مردم به حمایت ۳۰۰۰ نفر از سالمندان، معلولان، کودکان جسمی-حرکتی، کودکان اوتیسم و بیماران مبتلا به ام اس که بصورت شبانه روزی در کهریزک نگهداری میشوند, از روز جمعه ۴ لغایت پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۷ برگزار میشود.

.........سیاسی

* همه را سوار قطار موفقیت انقلاب کنیم. دکتر روحانی, رئیس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با تأکید بر این که همه را باید دوباره به سوار شدن به قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم، گفت: ما همه یک ملت هستیم و یک آرمان داریم و در پی عظمت ایران بزرگ و تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی–اسلامی در دل جوانان عزیز هستیم.

* علی لاریجانی, رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسا و اعضای هیئتهای علمی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی این شهر گفت: قرار بود یارانه فقط به نیازمندان پرداخت شود و منابع حاصل از آن صرف امور دیگری شود، از این رو پرداخت یارانه ها از پایه غلط بود.

* بوربور, قائم مقام دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که به اصل نظام اعتقاد دارند, در گفتگوی ملی میتوانند مؤثر باشند, ولی این که بگوییم در این گفتگو از افرادی که به اصل نظام اعتقاد ندارند استفاده کنیم، این ایده به جایی نمیرسد.

* محمد هاشمی, عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جامعه ما جامعه ای متکثر و از جهات مختلف به لحاظ فرهنگی، دینی و قومیتی متفاوت است، گفت: راه دستیابی به انسجام و وحدت ملی، واگذاری امور به مردم است.

* ترامپ, رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه 'اسرائیل هیوم' توافق هسته ای را برای رژیم صهیونیستی فاجعه بار خواند و گفت که انتظار دارد حکومت ایران مدتها برقرار باشد.

* سفیر روسیه در تهران با تأکید بر حفظ برجام گفت: همکاریهای ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه خواهد یافت.

* عمرو الدیب, پژوهشگر مصری در امور بین الملل با بیان این که ساقط کردن جنگنده اسرائیلی یک امر عادی نبود, گفت: این اقدام ارتش سوریه موفقیت بزرگی بود.  

.........اجتماعی

* پرداخت کمک هزینه عمل جراحی به دو جنسیها: حبیب ا... مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان این که متقاضیان عملهای جراحی تغییر جنسیت زیاد نیستند, گفت: سالانه از میان هر 50 هزار تولد، یک نفر تمایل دارد جنسیت «زن» داشته باشد که این میزان در میان زنانی که تمایل دارند جنسیت آنها به «مرد» تغییر کند بسیار کم است؛ یعنی از بین هر 70 تا 100 هزار تولد یک نفر است. وی تعداد افراد دارای اختلال هویت جنسی که سالانه برای دریافت کمکهای مالی به سازمان بهزیستی مراجعه میکنند را بین 50 تا 60 نفر اعلام کرد و گفت: سازمان بهزیستی حد اکثر 3 تا 5 میلیون تومان برای انجام عمل جراحی به متقاضیانی که پرونده آنها تأیید شده است, به عنوان کمک مالی پرداخت میکند. کمکهای مالی و اجتماعی بهزیستی مشمول کسانی میشود که اختلال آنها تأیید و مشخص شده است که نیازمند تغییر جنسیت هستند.

 

........اقتصادی

* قیمت هر گرم طلا برای مشتری چقدر تمام میشود: فلز طلا در ماه های اخیر بر مدار رشد قرار گرفته، افزایشی که قیمت تمام شده مصنوعات طلا را به حدی بالا برده که برخی مصرف کنندگان را به سمت نمونه های خارجی و حتی دست دوم سوق داده است. این روزها طلا بر مدار رشد قرار دارد و هر گرم طلای خام 18 عیار آرام آرام خود را به مرز 150 هزار تومان نزدیک میکند. قیمت هر گرم طلای خام در بازارهای ایران از حاصل ضرب قیمت جهانی هر اونس طلا در قیمت دلار آزاد محاسبه میشود؛ با این کار هر گونه نوسان در بازار ارز، بر بازار طلا اثر میگذارد.
از آنجا که عرضه مسکوکات طلا در انحصار بانک مرکزی است، این نهاد در زمانهایی که قیمت بازاری طلا با قیمت ذاتی آن برابری ندارد، با ابزارهایی چون حراج سکه وارد میدان میشود تا به اصطلاح نرخها شکسته شود و بازار به حالت تعادل بازگردد. اما در بازار مصنوعات طلا، داستان دیگری در جریان است و به گفته فعالان صنف طلا، برای تعیین قیمت طلا باید قیمت یک گرم طلا را با قیمت اجرت ساخت آن جمع و 7 درصد سود فروشنده را به آن اضافه کنیم و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه شود.  اکنون قیمت هر گرم طلای خام 149 هزار تومان در بازار است که باید به این رقم اجرت ساخت نیز افزوده شود که بسته به نوع کار و این که آیا از سنگهای قیمتی نیز استفاده شده باشد، متفاوت است و بین 20 تا 30 هزار تومان در هر گرم قیمت گذاری میشود. پس از آن نوبت به محاسبه 7 درصد سود فروشنده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده میشود که در مجموع 16 درصد به هزینه تمام شده کار اضافه میکند. آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران حجم طلای قاچاق از بازار ایران را حدود 20 درصد برآورد کرد و آن را ناشی از بالا بودن قیمت تمام شده مصنوعات طلا دانست. هر فرد در حین ورود به کشور میتواند 150 گرم طلا با خود وارد کند که البته این میزان واردات جزو آمار قاچاق طلا محسوب نمیشود.

.......بهداشت و سلامت

* خوراکیهای مفید برای مبتلایان به سندروم روده تحریکپذیر: بیماری سندروم روده تحریکپذیر مشکلی است که با علائمی در ناحیه شکم از قبیل اسهال، یبوست یا هر دوی آنها شناخته میشود. این اختلال بر چگونگی تعامل مغز و روده تأثیر میگذارد. فردی که سندروم روده تحریکپذیر دارد برخی از انواع مواد غذایی علائم بیماریش را شروع یا تشدید میکند. اگرچه این مواد غذایی در افراد مختلف متفاوت است. رژیم غذایی حاوی FODMAP پایین از بروز علائم سندروم روده تحریکپذیر جلوگیری میکند. FODMAP کربوهیدراتهای کوچکی هستند که علائم این سندروم را از طریق تولید گاز، ایجاد درد شکمی و تشدید یبوست بیشتر میکنند. در رژیم غذایی FODMAP پایین، اضافه کردن ۱۶ نوع خوراکی ممنوع است که شامل سیب، نوشیدنیهای غیر طبیعی، لوبیای پخته، بروکلی، کلمپیچ، نوشیدنیهای گازدار، گل کلم، نخود، سالاد کلم، لاکتوز موجود در محصولات لبنی، عدس، گلابی، کلم ترش، سویا، هندوانه، پیتزا و غذاهای سرخ شده میشود. مبتلا بودن به سندروم روده تحریکپذیر به این مفهوم نیست که فرد نمیتواند از سبزیجات و میوه ها استفاده کند, بلکه باید از میوه ها و سبزیجاتی استفاده کند که دارای FODMAP پایین هستند. مانند: مصرف میوه هایی همچون موز، بلوبری، گرمک، انگور، پرتقال، کیوی و توت فرنگی. - هویج، بادمجان، لوبیا سبز، اسفناج، کدو.

* عضو کمیسیون اجتماعی مجلس, میزان قاچاق لوازم آرایشی را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: لوازم آرایشی قاچاق از طریق معابر رسمی وارد کشور میشود. قطعاً قاچاق لوازم آرایشی از این میزان بیشتر بوده و اغلب آنها تقلبی و فاقد استاندارد است. وی با انتقاد از این که قاچاق عمده کشور از جمله لوازم آرایشی با کانتینر و از طریق بنادر وارد کشور میشود، افزود: ۹۵ درصد قاچاق از طریق معابر رسمی و تنها نیم درصد قاچاق و حتی کمتر از طریق معابر کولبری است.

.......آهنگ و درنگ

* مرور آلبوم «شب پیانوی ایرانی»: انتشار یک آلبوم با بهره گیری از عنوان «پیانو ایرانی» توجه علاقمندان این ساز را به خود معطوف داشته. «آروین صداقتکیش» موسیقیدان و منتقد درباره ویژگیهای این آلبوم و همینطور معنای «پیانو ایرانی» در فضای موسیقایی حاضر ایران چنین مینویسد:

«پیانوی ایرانی» چیست؟ اجرای محتوای دستگاه ها و چهارمضراب و رنگ با پیانو، همان که مشهورترین نمایندگانش مرتضی محجوبی و جواد معروفیند یا همان که اگر قدری بیشتر با تاریخ موسیقی آشنا باشیم, نامهایی چون مشیرهمایون شهردار، حسین استوار، سیروس شهردار و حتی اردشیر روحانی را نیز دربر میگیرد. این شبه تعریف تا زمان افول این شکل از پیانو نوازی در میانه قرن حاضر کافی مینمود. هویت اصطلاح در برابر «پیانوی کلاسیک» قرار میگرفت و جز موارد مرزی بسیار خاص برای بیشتر شنوندگان معلوم بود که چه چیزی پیانوی ایرانی است و چه چیزی نه. امروز اما از شاخه اصلی تنها شعله ای کمنور در صحنه موسیقی ایران باقی مانده؛ یکی دو راوی و به ندرت نوازنده های جوان فعال. در پرتو ناپدید شدن این سبکها از سلیقه روز و تغییرات دیگر اصطلاح «پیانو ایرانی» دیگر تضادی را به اندازه گذشته به خاطر نمیآورد. تعریفش از نواختن موسیقی کلاسیک ایرانی با پیانو به ساختن قطعه با الهام بر اساس تمهای ایرانی، بعضی مدها، بعضی فیگورها و ریتمهای ایرانی و... توسعه یافته است. در نتیجه آثاری که روزگاری «پیانوی ایرانی» محسوب نمیشدند، حالا ممکن است بسته به بستری که در آن ارائه میشوند پیانوی ایرانی خوانده شوند. آلبوم «شب پیانوی ایرانی» گروه آیکات به روشنی بازنمای همین وضعیت است. طیفی از رویکردهای متفاوت را میتوان در آن دید. از کیان امامی و زبان تداعیگر شاخه اصلیش (مخصوصاً «در جستجوی خاطرات از دست رفته»، و «به وجد آمده») گرفته تا سامان شاهی و سرک کشیدن مستقیم به ذخیره ملودیک گوشه های ردیف و زبان هارمونیک بسیار آشنا زدایی شده نسبت به شاخه اصلی و باز تا «ادراک» و «فوگ و تانگو»ی بدون نشانه های ظاهری از آفرین منصوری و «سوناتین» با ریتم وام گرفته شده اش و از آنجا تا «سفر به درونِ» دورتر از دیگران، همه و همه جنبه های مختلفی از همان قلمرو وسیع شده را به نمایش میگذارند. گرچه تمامی پهنه ای که (گاه) به مسامحه زیر چتر این نام جمع میشود در این آلبوم یک جا گرد نیامده، اما خودِ دامنه آن به قدر کافی بزرگی تغییری را که روی داده باز میتاباند. این مجموعه که شامل قطعاتی برای پیانو سولو است، حاصل همکاری پنج آهنگساز ایرانی مقیم کانادا شامل مازیار حیدری، سامان شاهی، کیان امامی، آفرین منصوری و پویا حمیدی است. آثاری که در این آلبوم میشنویم از نظر سبکی در دسته موسیقی معاصر کلاسیک جا میگیرند، اما برخی قطعات بسیار تحت تأثیر موسیقی ایرانی و ردیف نوازیهای ایرانی هستند. این مجموعه توسط موسسه فرهنگی-هنری پردیس موسیقی معاصر به انتشار رسیده است.

........فرهنگ و هنر

* هر فیلم چند سیمرغ با خود به خانه برد؟ آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان به پایان رسید و دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ زده» توانستند گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و بیشترین جوایز را از آن خود کنند. در ادامه نگاهی می اندازیم به جزئیات جوایز فیلمهای حاضر در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر. تنگه ابوقریب شش جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی، سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم. مغزهای کوچک زنگ زده چهار جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران. به وقت شام سه جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی. سرو زیر آب سه جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی. عرق سرد سه جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و سیمرغ بلورین بهترین تدوین. چهار راه استانبول سه جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. بمب یک عاشقانه دو جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس و سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران. دارکوب دو جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن و سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد. خجالت نکش یک جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول. کامیون یک جایزه شامل: سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه. شعله ور یک جایزه شامل: دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن.

........ورزشی

* نتایج مسابقات لیگ باشگاهی گلبال آقایان و بانوان: دور برگشت مسابقات لیگ برتر و دسته اول گلبال مردان که به میزبانی اردبیل برگزار شد، با قهرمانی تیمهای بهزیستی اصفهان و گلستان به پایان رسید. در مسابقات لیگ برتر گلبال مردان پس از این که مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد، بهزیستی اصفهان با 28 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، هیأت نابینایان جهرم که در دور رفت در جایگاه نخست ایستاده بود با 26 امتیاز در ردیف دوم قرار گرفت و کیهانبد تهران با 21 امتیاز سوم شد. شهید هرندی تهران چهارم و هیأت نابینایان اردبیل پنجم شدند. تیمهای خوزستان و ابابصیر اصفهان نیز با قرار گیری در جایگاه ششم و هفتم، به مسابقات لیگ دسته اول سقوط کردند. نتایج روز پایانی رقابتهای لیگ برتر گلبال آقایان به شرح زیر است: کیهانبد تهران 10 خوزستان 7، جهرم 17 ابابصیر اصفهان 8، بهزیستی اصفهان 8 شهید هرندی تهران 2، اردبیل 8 ابابصیر اصفهان 7، شهید هرندی تهران 7 خوزستان 3 و کیهانبد تهران 6 جهرم 6. اما در لیگ دسته اول گلبال آقایان، گلستان با 23 امتیاز قهرمان شد، علوم پزشکی کرمان با 22 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و هیأت تویسرکان با 20 امتیاز سوم شد. تیمهای ملارد تهران و باران قروه کردستان نیز چهارم و پنجم شدند. بدین ترتیب تیمهای گلستان و علوم پزشکی کرمان، جواز حضور در مسابقات لیگ برتر مردان در سال آینده را کسب کردند. در مسابقات باشگاهی گلبال بانوان که در گرگان برگزار شد، با قهرمانی شهید هرندی تهران به پایان رسید. در مرحله نیمه نهایی این رقابتها، تیم شهید هرندی تهران با نتیجه 7 بر 0 گلستان را مغلوب کرد و بهزیستی اصفهان با حساب 10 بر 0 از سد مریوان گذشت. در دیدار فینال، تیم شهید هرندی تهران با نتیجه 7 بر 2 بهزیستی اصفهان را شکست داد و قهرمان شد. در دیدار رده بندی نیز گلستان با حساب 12 بر 2 مقابل مریوان به برتری دست یافت و سوم شد.

 

........حوادث

* گمشده ۸ ساله، ۲۰ ساله به خانه برگشت: پسر ۸ ساله وقتی برای خرید نان از خانه بیرون رفت, فکرش را هم نمیکرد راه خانه را گم کند و ۱۲ سال از خانواده اش دور بیفتد. آبان ماه سال 84 بود که سالار و خانواده اش برای دیدن یکی از اقوامشان به تهران آمدند. آن زمان سالار 8 سال داشت و خانه شان در شهریار بود. آنها شب مهمان بودند، عصر روز بعد سالار برای خریدن نان بیرون رفت, ولی دیگر برنگشت. پسربچه راه را گم کرده بود و نمیدانست چطور باید به خانه فامیلشان برگردد. هوا نیز کم‌کم رو به تاریکی میرفت و ترس و دلهره عجیبی به دل پسر 8 ساله افتاده بود. او راهی را که فکر میکرد درست است، انتخاب کرد و آن را ادامه داد, ولی چند ساعت گذشت و او هنوز در خیابان بود. هوا دیگر تاریک شده بود و سالار نمیدانست باید چه کار کند. او از تاریکی و زوزه سگهای ولگرد می‌ترسید, اما هیچ کس نبود که به او کمک کند. آن شب سختترین شب زندگی 8 ساله سالار بود و او مجبور شد گرسنه و تشنه در یک پارک شب را بگذراند. وقتی صبح شد، سوار یک اتوبوس شد تا شاید به خانه برسد, اما از کرج سر در آورد و این شروع جدایی 12 ساله او از خانواده اش بود. او چندین شبانه روز را در پارکها و خیابانها میخوابید و روزها و شبهای سختی را میگذراند تا این که چند روز قبل, وقتی سرگذشت غم انگیزش را برای یکی از دوستانش تعریف کرد, او از طریق یکی از دوستانش که مأمور پلیس بود توانست پدر و مادر سالار را بعد از گذشت 12 سال پیدا کند. به این ترتیب سالار که در 8 سالگی از خانواده اش جدا شده بود, در 20 سالگی توانست آنها را پیدا کند. خانواده سالار، اهل روستای احمدآباد مشکینشهر در استان اردبیل و آذری زبان هستند. با این حال او که 12 سال را دور از خانه گذرانده چیزی از زبان مادریش متوجه نمیشود.

* محدثه کوچولو به خانه برگشت: دختربچه ۳ ساله تبریزی که چند روز پیش توسط زن جوانی ربوده شده بود, با تلاش کارآگاهان پلیس به خانه برگشت. از روز سه شنبه فیلمی در کانالهای تلگرامی منتشر شد که لحظه ربوده شدن دختربچه ای را در منطقه ایده لوی تبریز نشان میداد. ماجرا از این قرار بود که دختربچه ای 3 ساله به نام محدثه همراه خواهرش برای خرید نان از خانه خارج شده بود که در بین راه زنی او را ربوده و سوار بر یک خودروی پیکان متواری شده بود. دوربینهای مداربسته لحظه ربوده شدن محدثه را ضبط کرده بودند و پلیس از طریق همین فیلمها موفق به شناسایی راننده پیکان شد و او را دستگیر کرد. راننده خودرو مدعی شد که مسافرکش است و از این که زن جوان دختربچه را ربوده خبر نداشته است؛ بنا بر این تحقیقات پلیس ادامه یافت تا این که با شناسایی زنی که در این کودک ربایی نقش داشت، مأموران موفق شدند محل نگهداری دختربچه 3 ساله را شناسایی کنند و او را به خانواده اش بازگردانند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *