شناسه خبر: 12949 منتشر شده در مورخ: 1396/11/19 ساعت: 07:14 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 19 بهمن 1396

روزنامه پنجشنبه 19 بهمن 1396

فاصله ها باید برداشته شوند - رقم و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد - حذف پوشش بیمه ای داروهای "بدون نسخه" منتفی شد - نقاش نابینایی که از ولوو سفارش کار میگیرد - نشست فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با دعوا تمام شد - اولین تجربه جهانی تیم ملی فوتبال نابینایان - محاکمه کفتارهای بیرحم - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 19 بهمن 1396

21 جمادی الاول 1439

8 فوریه 2018

سال بیست و دوم شماره 5787

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

فاصله ها باید برداشته شوند 2 

رقم و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد 4

حذف پوشش بیمه ای داروهای "بدون نسخه" منتفی شد 5

نقاش نابینایی که از ولوو سفارش کار میگیرد 7

نشست فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با دعوا تمام شد 10

اولین تجربه جهانی تیم ملی فوتبال نابینایان 12

محاکمه کفتارهای بیرحم

چاردیواری 18

 

 

 

.........سیاسی

* فاصله ها باید برداشته شوند.  دکتر روحانی, رئیس جمهوری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: انقلاب اسلامی سلیقه های مختلف را به هم متصل و منسجم کرد، حال نیز اگر فاصله ای وجود دارد باید برداشته شود.

* زنگنه, وزیر نفت با اشاره به بهره مندی بیش از 90 درصد کل جمعیت کشور از نعمت گاز، گفت: گاز رسانی در کشور از محل صرفه جویی فرآورده های نفتی مایع و بدون این که یک ریال از بودجه عمومی دریافت شود، انجام شد.

* ابتکار, معاون رئیس‌جمهوری گفت: جریان اصلاحات و جریان اعتدال و هر جریان زنده و پویای سیاسی باید متناسب با انتظارات و مطالباتی که جامعه دارد، دائم خودش را ارزیابی و نقد کند.

* مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی ای با جامعه آماری 4500 نفره، به بررسی اعتراضات دی ماه ۹۶ پرداخته و اعلام کرد: ۴۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی, مخاطب شعارهای مردم را قوه مجریه عنوان کردند. ۳۴.۷ درصد کل نظام و ۹.۲ درصد روحانیت را مخاطبان شعارهای معترضین دی ماه ۹۶ تلقی کردند.

* بروس گاگنن, دبیر شبکه جهانی مبارزه با جنگ افزار و توان هسته ای در فضا، سیاست نوسازی تجهیزات اتمی آمریکا را زمینه ساز جنگ با روسیه و تهدیدی برای اروپا دانست و گفت: اروپاییها بر این باورند که رفتار حماقتآمیز آمریکا برای آنها خطر جدی دارد.

* «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان قانون ضد هولوکاست را پس از تصویب پارلمان، امضا و نهایی کرد.

* «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق سه شنبه اعلام کرد: دولت طرحهایی برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش (به سرکردگی آمریکا) در خاک عراق دارد.

* چاووش اوغلو, وزیر خارجه ترکیه ادعا کرد: آنکارا تهدیدی علیه دمشق نیست.

 

........اجتماعی

* رقم و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد: مدیر کل مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میزان پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۶ یا عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال (۸۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تعیین شده است. هر زمان حقوق بهمن ماه پرداخت شد، عیدی نیز پرداخت میشود.

* خانه دار کردن محرومان با خانه های ارزان قیمت: حقشناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به ۴ دهه برنامه ریزی بنیاد مسکن برای خانه دار کردن محرومان گفت: تا کنون حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شده است. بنیاد مسکن بر اساس این برنامه مجتمعهای مسکونی را با امکانات مناسب در پروژه های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس میسازد. وی با اعلام این که پروژه های کوچک مقیاس 10 تا 15 واحدی است، گفت: در این بخش هم اکنون 19 هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و بزرگ کشور در حال ساخت است.

........بهداشت و سلامت

* حذف پوشش بیمه ای داروهای "بدون نسخه" منتفی شد: رئیس سازمان غذا و دارو از منتفی شدن حذف پوشش بیمه ای داروهای OTC (بدون نسخه) خبر داد. دکتر غلامرضا اصغری افزود: برای ورود یا خروج دارویی از پوشش بیمه ای، هیئت دولت باید مصوبه را تصویب کند که هیئت دولت موضوع حذف پوشش بیمه ای داروهای OTC یا بدون نسخه را تصویب نکرد. بنا بر این, این موضوع منتفی شده است و قابل اجرا نیست. ما به این دلیل از این طرح طرفداری کردیم که گفتیم میتوان پول بیمه این داروها را که آسیبی به افراد وارد نمیکنند، ذخیره کرد و آن را برای بیماران خاص و حمایت بیشتر از داروهای آنها استفاده نمود. وی درباره برخی تبلیغات محصولات آرایشی، بهداشتی، غذایی و... در فروشگاه های اینترنتی گفت: تبلیغ دارو و فرآورده های آرایشی بدون مجوز ممنوع است و اگر کسی بدون مجوز تبلیغ را انجام دهد، تخلف کرده است. وی درباره مصرف روغن پالم در کشور نیز گفت: روغن پالم نوعی روغن گیاهی است و در ایران مانند همه جای دنیا حدود 30 تا 34 درصد وجود دارد و وارداتش به همین نسبت است. اصغری درباره سامانه رهگیری دارو نیز گفت: این سامانه کمک میکند دارو در زمان ورود به کشور یک کد رهگیری بگیرد و بعد از خرید دارو آن کد میسوزد. بنا بر این مردم از طریق وارد کردن آن کد در سامانه میتوانند متوجه تقلبی یا اصل بودن دارو شوند.

* افزایش قیمت سیگار، سالانه جان 20 هزار نفر را نجات میدهد: به دنبال بررسی مجدد موضوع اخذ مالیات بر مواد دخانی در مجلس، مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت: در صورت وضع و اجرای مالیات بر مواد دخانی با نرخ حد اقل ۷۰ درصد قیمت خرده فروشی، حد اقل ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور محقق میشود. این موضوع باعث کاهش حد اقل ۳۰ درصدی مرگ و میرهای ناشی از دخانیات تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود و جان ۱۸ الی ۲۰ هزار نفر در سال نجات پیدا میکنند.

........از شش نقطه جهان

* نقاش نابینایی که از ولوو سفارش کار میگیرد: اشرف ارمغان را حالا دیگر بسیاری از آنهایی که نقاشی را به شکل جدی دنبال میکنند میشناسند. نابینای اهل ترکیه است که با وجود این که از لحظه تولد نابینا بوده, آثاری که در زمینه نقاشی خلق میکند شهرت جهانی مییابد. در سال 1953 و در یک خانواده بسیار فقیر در استانبول به دنیا آمده است. خواندن و نوشتن را خود به تنهایی فرا گرفته و حالا 35 سالی میشود که به صورت حرفه ای نقاشی رنگ روغن کار میکند. روش کار ارمغان به این ترتیب است که ابتدا با یک قلم بریل محیط و محدوده ای را که میخواهد در آن نقاشی کند مشخص میکند. سپس در محدوده مشخص شده نقش زدن با رنگ روغن را آغاز میکند. او طرحها را با انگشت خود ایجاد میکند. یکی دیگر از تکنیکهایی که به کار میبرد این است که وقتی طرحی را با یک رنگ بر روی صفحه ایجاد میکند, منتظر میماند تا آن رنگ خشک شود؛ سپس اقدام به استفاده از رنگ دیگر میکند. این کار به او امکان میدهد تا از آمیزش ناخواسته رنگها جلوگیری کند. نقاشیهایی که اشرف ارمغان خلق میکند علاوه بر صحت کادربندی و طرح و رنگ, از نکات بصری زیادی هم برخوردار است. او از پنج رنگ به اضافه رنگهای سفید و سیاه در کارهایش استفاده میکند. این رنگها را با هم ترکیب میکند تا به رنگهای جدید دست یابد. اشرف در دوران کودکی نقاشی را نه با هدف تبدیل شدن به یک هنرمند جهانی, بلکه به منظور بهتر شناختن دنیای اطرافش شروع کرد. در 8 سالگی اولین نقاشی خود را که طرح یک پروانه رنگی بود با استفاده از مداد رنگی خلق کرد. بعدها در 18 سالگی نقاشی رنگ روغن را بر روی کاغذهای پوستر آغاز کرد. توانمندی عجیب ارمغان همواره موضوع جذابی برای دانشمندان به حساب میآمده. در سال 2004 گروهی متشکل از محققان دانشگاه هاروارد آمریکا اقدام به تحقیق بر روی مغز این نابغه کردند. آنها چشمان و بخش بینایی مغز او را اسکن کردند و در آخر به این نتیجه رسیدند که بخش بینایی مغز این نقاش در حالت عادی کاملاً غیر فعال است, اما زمانی که او پدیده ای را لمس میکند و شروع به نقاشی آن پدیده میکند دستگاه بینایی مغزش به طرز غریبی شروع به فعالیت میکند. نتایج این تحقیق باعث شد که شبکه دیسکاوری ارمغان را به عنوان یک انسان نابغه و دارای قدرت ماورا بشری معرفی کند.

ارمغان ازدواج کرده و دو فرزند دارد. در سال 2009 او یکی از نقاشانی بود که از سوی کارخانه های خودروسازی ولوو برای کشیدن یک طرح تبلیغاتی فرا خوانده شد. طرح او جایزه اول را گرفت و نقاشیش به قیمت 3050 دلار به فروش رفت. او در کشورهایی نظیر ترکیه, ایتالیا, چین, هلند و جمهوری چک بیش از 20 نمایشگاه نقاشی برگزار کرده است. همچنین با بسیاری از شبکه های تلویزیونی دنیا مانند BBC و ZDE مصاحبه هایی انجام داده است.

* گلواژه: ابرهای غارتگر دیر زمانی پیروز نخواهند ماند، دیر زمانی صاحب آسمان نخواهند بود و اختران را تنها به ظاهر در کام خود فرو میبرند. والت ویتمن

........فرهنگ و هنر

* نشست فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با دعوا تمام شد: نشست خبری فیلم سینمایی 'مغزهای کوچک زنگ زده' پنجمین فیلم هومن سیدی، برگزار شد. هومن سیدی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پیمان شادمانفر، مرجان اتفاقیان جزو حاضرین در نشست پرسش و پاسخ بودند. هومن سیدی در ابتدا گفت: قصد و نیتمان این نبوده که چیزی را سیاه نشان دهیم و انتهای فیلم اتفاقاً برای من کاملاً امید بخش بود. این کارگردان در ادامه افزود: سینما فقط موضوعات اجتماعی نیست و مستند صرف نیست، حقیقت گاهی آن چیزی که ما میبینیم نیست. نوید محمدزاده, بازیگر این فیلم در ادامه درباره مدل موهایش گفت: چون بازیگرم میتوانم بگویم گریم است, مدل مویم است, از مرتبی خوشم نمیآمد و تغییرش دادم! محمدزاده سپس در پاسخ به خبرنگاری که گفت: نقشهایت شبیه هم است, گفت: در هیچ کدام از نقشهای این چند وقت اخیر نه فیزیکال، نه میمیک و نه هیچ چیز دیگری از نقشها بهم شباهت ندارند. لادن ژاوه وند, دیگر بازیگر این فیلم هم در ادامه نشست خودش را معرفی کرد و گفت که در کمپ اعتیاد بوده و تازه ترک اعتیاد کرده است. هومن سیدی، اما در ادامه کنایه ای به سفارشی سازان زد و گفت: کارگردانانی که میتوانند با پشتوانه دولتی فیلم بسازند –که اگر آن فیلمها را من ساخته بودم زندانی میشدم-, بد نیست اکنون از زندگی لادن فیلم بسازند. یکی از خبرنگاران سعی در پرسیدن سؤال داشت و با محمود گبرلو, مجری نشست خبری جدل لفظی پیدا کرد. هومن سیدی، اما در انتها در اعتراض به اتفاق پیش آمده گفت: امروز همه چیز آرام بود, چرا سعی دارید حاشیه سازی کنید؟ اگر میخواهید شلوغ کنید من هم میتوانم. خبرنگار، اما در ادامه پرسید: فیلم شما شباهت زیادی به فیلم شهر خدا دارد. او هم با عصبانیت گفت: بله! من متوجه حاشیه شدم و علت شلوغی را فهمیدم. بله! فیلم‌های من کپی از تمام فیلمهایی که شما دیده اید است.

......ورزشی

* اولین تجربه جهانی تیم ملی فوتبال نابینایان: تیم فوتبال پنج نفره ایران از سوی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک به عنوان یکی از شش تیمی معرفی شده است که برای نخستین بار، حضور در رقابتهای جهانی را تجربه میکند. این رقابتها از خرداد ماه سال آینده در مادرید اسپانیا برگزار میشود و ۱۶ تیم برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت میکنند. ایران برای حضور در رقابتهای جهانی، موفق شد مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند. تیم کشورمان در دیدار پایانی این رقابتها، مقابل چین تن به شکست داد و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. وبسایت بین المللی کمیته پارالمپیک در ادامه نوشت: نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، برای نخستین بار است که حضور در مسابقات جهانی را تجربه میکند. ایران، کاستاریکا، مالی، مکزیک، روسیه و تایلند، شش کشوری هستند که این رویداد را برای نخستین بار تجربه میکنند. در همین راستا، مرحله نخست اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال پنج نفره جهت شرکت در مسابقات جام جهانی، از ۲۱ تا ۲۶ بهمن در شیراز برگزار میشود. این اردو، با حضور ۱۲ ورزشکار نابینا و سه دروازه بان زیر نظر سه عضو کادر فنی تیم ملی در شیراز برگزار میشود. برای حضور در مسابقات جام جهانی، هشت مرحله اردوی آمادگی در نظر گرفته شده است که سه مرحله از این اردوها، تا پایان سال جاری در استان فارس برگزار میشود و پنج مرحله دیگر نیز در سال آینده و تا اعزام تیم ملی به مسابقات جام جهانی انجام خواهد شد. تیم ملی اردیبهشت در تورنمنت بین المللی بلژیک شرکت میکند. از قاره آسیا تیمهای چین، ایران، تایلند و کره جنوبی در جام جهانی حاضر هستند. با توجه به کسب عنوان نایب قهرمانی پارالمپیک 2016 ریو، انتظارها از تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان بالا رفته و میبایست اردوهای تدارکاتی مناسبی برای این تیم در نظر گرفته شود تا بتوانیم شاهد تکرار موفقیت پارالمپیک، در جام جهانی باشیم.

 

.......حوادث

* محاکمه کفتارهای بیرحم: زن جوانی که هنگام رفتن به خانه توسط یک راننده شیطان صفت ربوده شده و با کشانده شدن به بیابانهای جنوب تهران, مورد تعرض قرار گرفته بود، با رهایی از چنگ این تبهکار، در بیابان به دو سرنشین یک خودروی سواری پناه برد. اما بار دیگر گرفتار دو متجاوز شد. یکشنبه دو تن از متهمان در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به صورت غیر علنی محاکمه شدند. زن جوان آن شب وقتی از چنگ راننده رها شد به دو سرنشین یک خودرو پناه برد و از آنها خواست او را به روشنیهای شهر برسانند. اما دو شیطان صفت هم بیتوجه به‌چشمان گریان و التماسهایش، او را به یک گاوداری کشاندند و پس از تعرض وحشیانه، در بیابان تاریک رهایش کردند. در گرگ و میش هوا، زن نیمه جان، وحشتزده خود را به مأموران پلیس رساند و گفت: شبانه بعد از پایان کارم در تهران به میدان آزادی رفتم تا از آنجا به خانه ام در شهریار بروم. همان موقع راننده خودرو پرایدی جلوی پایم نگه داشت و از آنجا که یک مسافر داشت، از شدت خستگی و به خاطر زود رسیدن, اعتماد کردم و سوار شدم. اما بعد از طی مسافتی، مسافرش پیاده شد و راننده پراید بسرعت تغییر مسیر داد و رو به بیابان رفت. در بین راه هرچه التماس کردم و از او خواستم نگه دارد تا پیاده شوم توجهی نکرد. تا این که بعد از طی یک مسیر در جاده ای خلوت و خاکی نگه داشت و پس از تعرض وحشیانه به من، پول، مقداری طلا و وسایل با ارزشی که به همراه داشتم را سرقت کرد و بعد هم در بیابان رهایم کرد و رفت. بعد از این ماجرای هولناک، با چشمانی اشکبار و پای پیاده، خودم را به جاده ای خلوت رساندم تا با کمک راننده های عبوری خودم را به شهر برسانم که چند دقیقه بعد یک خودرو پژو پرشیا مقابلم توقف کرد. این ماشین دو سرنشین داشت که با دیدن آنها به گریه افتادم و پس از شرح اتفاقی که برایم افتاده بود, با التماس از آنها خواستم کمکم کنند. آنها هم مرا سوار کردند, اما به جای آن که به سمت شهر برویم, به سمت یک دامداری حرکت کردند. همان موقع به التماس افتادم و از آنها خواستم به من رحم کنند. اما آن دو ناجوانمرد هم بدون توجه به التماسهایم مرا به یک  دامداری کشاندند و بیرحمانه آزار و اذیتم کردند. حتی یکی از آنها که سیامک نام داشت وقتی مقاومت مرا دید, خواست خفه ام کند که همدستش مرا از دست او نجات داد. بعد از آن مرا در بیابان و در تاریکی شب رها کردند و متواری شدند. تا این که بالاخره با کمک یک راننده جوانمرد به کلانتری رسیدم. با شکایت زن جوان، پرونده ای در شعبه چهارم دادسرای جنایی پایتخت تشکیل شد و دستور تحقیقات ویژه در این خصوص صادر شد. بالاخره کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با ردیابیهای تخصصی موفق شدند یکی از سرنشینان خودرو به نام ناصر را دستگیر کنند. این تبهکار زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت, به جرایم سیاهش اعتراف کرد و به دنبال دستگیری او, دو متجاوز دیگر هم با ردیابیهای تخصصی دستگیر شدند. دو تن از متهمان صبح یکشنبه از زندان به شعبه هشتم دادگاه کیفری تهران منتقل شدند و در حضور قاضی توکلی, رئیس دادگاه و مستشارانش تحت محاکمه قرار گرفتند. محاکمه ای که پشت درهای بسته و به‌صورت غیر علنی برگزار شد و پس از دو ساعت قضات ختم جلسه را اعلام کردند تا پس از شور رأی خود را درباره متهمان صادر کنند.  

* 4 بار حبس ابد مجازات تجاوز به نوزادان: شیطان صفت 38 ساله امریکایی به‌جرم تجاوز و آزار نوزادان دختر و سوء استفاده جنسی از چند کودک به 4 بار حبس ابد محکوم شد. «وینسنت ایکینز»، سال 2016 میلادی پس از اعلام چند شکایت، با ردیابیهای تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد. در بررسی رایانه خانگیش نیز فیلم و عکسهای مربوط به آزار و تجاوز به نوزادان و کودکان کشف شد. قربانیان آزارهای جنسی این تبهکار بین یک تا 3 ماه سن داشتند که این موضوع نشان میدهد، این فرد تا چه حد خطرناک و بیمار است. این متجاوز گفته، نخستین تجاوز وحشیانه خود را در 14 سالگی انجام داده است.

..........چاردیواری

* با سلام و ابراز خوشنودی از زندگی آن دسته از خوانندگانمان که در تهران آلوده زندگی نمیکنند. واقعاً داشتن هوای سالم یا نیمه سالم دیگر این روزها نعمتی نیست که از کنار آن ساده بگذریم، به آرزوی دست نیافتنی برای ساکنین شهرهای بزرگ یا خوزستانیهای عزیز تبدیل شده است. فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب را تبریک میگویم و آرزو میکنم شاهد تحقق کامل آرمانهای عدالت خواهانه اجتماعی انقلاب باشیم. اما تماسها و پیامهای شما: آقای فرهاد فروغینژاد از دیار شیرین و فرهاد, ضمن تشکر از مطالب روزنامه, در مورد اجرایی شدن کاهش ساعت کار افراد معلول جویا شده اند. هنوز لایحه حمایت از حقوق افراد معلول قانون نشده است و باید پس از تأیید شورای نگهبان و ابلاغ رسمی جنبه قانونی به خود بگیرد. لذا اجرای این قانون را میتوان از سال 97 انتظار داشت. البته در قانون کاهش 10 ساعت کار هفتگی آمده است که باید شکل اجرای آن مورد توافق فرد معلول با کارفرمایش قرار گیرد. البته در پیش نویس قانون کاهش دو ساعت کار روزانه مد نظر بود که مجلس آن را به 10 ساعت کاهش هفتگی تبدیل کرد تا دست کارفرمایان را در اجرای آن باز بگذارد. تا از کرمانشاه فاصله نگرفته ایم از تماس آقای امیر ارجمندنیا بگویم که از مطالب روزنامه تشکر کردند. خانم خسروی, خواننده کهنه کارمان از تهران با تشکر از مطالب روزنامه, به ویژه ستونهای حوادث، سلامت و وادی شعر پرسیده اند که میتوانند برای این ستون شعر بفرستند که پاسخش مثبت است؛ با این توضیح که تشخیص قابلیت چاپ شعر با مسئول ستون است. مسئول این ستون خانم ترانه میلادی از دوستان دارای معلولیت روزنامه است. آقای جواد شکاریان از دوستان مداحمان که همواره آثارشان را برای روزنامه ارسال میکنند, از مطالب روزنامه تشکر کردند, به ویژه گفتگو با دکتر فروردین, سرتیم پروژه شبکه مصنوعی. تا بحث چشم در میان است, به پیامک خانم آقاسی برسیم که در مورد بیماری آرپی پرسیده اند که اولاً این بیماری ژنتیک است, ثانیاً درمانی برای آن وجود ندارد و دارای انواعی است که زمان کاهش بیماری و شدت ان را تعیین میکنند. دوستان دارای مشکل شبکیه میتوانند به مرکز تحقیقات بیماری شبکیه در بیمارستان لبافینژاد تهران مراجعه و تحت درمانهای ممکن قرار گیرند. خانم سمیه معظمی از لرستان در مورد طرح جبران عدم کارایی افراد معلول پرسیده اند که این طرح قرار است پس از اجرای قانون حمایت از حقوق افراد معلول و به صورت پرداخت یارانه به کارفرمایان استخدام کننده افراد معلول به میزان 30 تا 50 درصد دستمزد آنها و تا پنج سال صورت پذیرد. اما اگر شما به اجرای طرح مشابهی در بهزیستی لرستان اشاره دارید باید در مورد آن تحقیق کنیم و گزارش دهیم. دوستی با شماره 379 از امکان دریافت مستمری توسط دانشجویان پرسیده اند که از نظر اصولی باید صورت پذیرد, زیرا مبنای پرداخت مستمری با حمایت از دانشجو کاملاً تفاوت دارد و این دو جایگزین هم نخواهند شد. با سپاس و آرزوی امیدواری حتی در شرایط سخت, روزگارتان خوش.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *