شناسه خبر: 12937 منتشر شده در مورخ: 1396/11/17 ساعت: 11:21 گروه: اجتماعی  
ساخت ۲۲ هزار خانه برای معلولان/ حساب ۱۰۰ امام دوباره فعال شد

ساخت ۲۲ هزار خانه برای معلولان/ حساب ۱۰۰ امام دوباره فعال شد

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت ۲۲۰۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلول در کشور گفت: طی ۲۶ سال اخیر کارهای بسیار بزرگی توسط بنیاد مسکن انجام شده و حساب ۱۰۰ امام دوباره فعال شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،‌ یکی از کارهای بسیار مهم حضرت امام خمینی(ره) که به آن توجه داشت خانه‌دار کردن مردم محروم و مستضعف بود، در این راستا 21 فروردین ماه سال 58 فرمان تاریخی افتتاح 100 امام را دادند و از مردم هم خواستند که به این حساب پول واریز کنند.

وی با یادآوری این‌که در ادامه این حرکت ارزشمند بین مردم با استقبال فراوانی مواجه شد،‌ تصریح کرد:‌ مردم به‌غیر از کمک نقدی،‌ زمین،‌ آجر،‌ آهن (مصالح ساختمانی) نیز برای ساخت مسکن محرومان به بنیاد کمک می‌کردند.

وی بیان کرد:‌ بنیاد مسکن یک نهاد خوب، کم‌هزینه و پُرفایده است که مأموریت‌های دیگری از جمله بازسازی مناطق آسیب‌دیده از جنگ،‌ سیل،‌ زلزله و... را اجرا می‌کند.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب ابراز کرد که تهیه و اجرای طرح‌ هادی روستایی،‌ سنددار کردن خانه‌های روستایی و شهرهای کوچک و... از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است.

رضایی با اعلام این‌که تاکنون 50 درصد خانه‌های روستایی سنددار شده‌اند، اظهار کرد:‌ اوایل دهه 70 که مأموریت قائم‌مقامی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن را عهده‌دار شدم از تب‌وتاب حساب 100 امام کم شده بود که به‌فکر افتادیم چگونه مشارکت‌های مردمی را مانند اوایل انقلاب افزایش دهیم.

وی با یادآوری این‌که در این راستا انجمن خیّرین مسکن‌ساز با مدیریت بنیاد مسکن ایجاد شد، افزود: این انجمن با الگوبرداری از "انجمن خیّرین مدرسه‌ساز" تأسیس شد.

وی ادامه داد: طی 26 سال اخیر کارهای بسیار بزرگی انجام و حساب 100 امام دوباره فعال شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که هم‌اکنون 22 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلول در حال ساخت است، بیان کرد:‌ اگر نهادهای مسئول دولت دست به دست هم بدهند می‌توانیم کارهای جمعی بسیار بزرگی انجام دهیم. دولت سالانه مبالغی را به بنیاد می‌دهد اما برای اجرای برنامه‌های ساخت مسکن برای محرومان،‌ بازسازی،‌ بهسازی مسکن روستایی و... بسیار کم است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *