شناسه خبر: 12936 منتشر شده در مورخ: 1396/11/17 ساعت: 08:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 17 بهمن 1396

روزنامه سه شنبه 17 بهمن 1396

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان - گام بزرگ دولت دوازدهم - کاهش آمار «کودک آزاری» در تماسهای اورژانس اجتماعی - میزان عیدی کارکنان دولت - تخلفات "موبایلی" بیمارستانها را اعلام کنید - سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «ماهور» - ابقای خسرویوفا در سمت ریاست کمیته پارالمپیک - سارینا هم قربانی قصور پزشکی شد

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 17 بهمن 1396

19 جمادی الاول 1439

6 فوریه 2018

سال بیست و دوم شماره 5785

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان 2

گام بزرگ دولت دوازدهم 5 

کاهش آمار «کودک آزاری» در تماسهای اورژانس اجتماعی 7

میزان عیدی کارکنان دولت 8

تخلفات "موبایلی" بیمارستانها را اعلام کنید 10

سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «ماهور» 12

ابقای خسرویوفا در سمت ریاست کمیته پارالمپیک 17

سارینا هم قربانی قصور پزشکی شد

 

..........ویژه

* افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان: انوشیروان محسنی بندپی, در نشست خبری در سالن تلاش با اشاره به سه راهبرد پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی، مداخلات بهنگام و استفاده از ظرفیتهای ارزشمند جامعه، گفت: امروز رویکرد بهزیستی در خدمات رسانی در بخشهایی همچون اورژانس اجتماعی، طرح اجتماعی نظام مراقبتهای اجتماعی از دانشآموزان، آموزشهای پیش از ازدواج، حمایتهای روانی از جوانان و ثبت الکترونیکی طلاق در راستای جلوگیری و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است. وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال جدید گفت: در بودجه آمده است, برای سال جدید ۱۰ درصد افزایش مستمری داشته باشیم. همچنین چهار هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار برای مستمری مددجویان در سال 97 در نظر گرفته شده است. وی از امکان اختصاص مستمری به پشت نوبتیها خبر داد و گفت: در تبصره ماده 16 آمده است, برای کاهش فقر مطلق برای افراد فاقد درآمد پشت نوبتی بهزیستی و کمیته امداد از محل حذف هدفمندی یارانه ها که نزدیک به 2600 میلیارد تومان است, به گروه مستمری بگیران بهزیستی اضافه شوند. وی یادآور شد: هم اکنون مبلغ مستمری برای خانواده یک نفره، 148 هزار تومان، برای خانواده دو نفره 250 هزار تومان، برای خانواده سه نفره 325 هزار تومان، برای خانواده چهار نفره 415 هزار تومان و برای خانواده بیش از پنج نفر 460 هزار تومان است. بندپی در ادامه صحبتهایش در خصوص قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این لایحه میتواند گره های بسیاری از مشکلات معلولان را باز کند, اما با توجه به ۳ اشکال جزئی فعلاً تصویب آن به تعویق افتاده است. در پی آن هستیم با برطرف کردن این ایرادها, رد پایی از بودجه ۹۷ را در آن ببینیم. مشارکتهای مردمی سازمان در 10 ماهه سال 96 با رشد 34 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. وی در پاسخ به این سؤال که چه نمره ای به خودتان در زمینه پیشگیری میدهید؟ گفت: در خصوص پیشگیری از معلولیت نمره 20, چرا که با غربالگری بینایی و شنوایی پیشگیری از تنبلی چشم و ناشنوایی 82 درصد موفقیت داشته است, اما در رابطه با اعتیاد در قدمهای اول هستیم. اما اقدامات ما تحولی و برای جبران عقب ماندگیهای گذشته است. بندپی با اشاره به اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانشآموزان و طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان گفت: در طرح نماد, 9 وزارتخانه و نهاد همکاری دارند که به صورت پایلوت در 6 استان اجرا میشود و در نظر داریم همه مدارس از این طرح بهره مند شوند. وی در ادامه به کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی نقدی و بیش از ۱۸ میلیارد کمک غیر نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرده و افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که با بسیج سازندگی منعقد شده است،  عهده دار احداث مجدد منازل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شدیم که قرار است در مرحله اول این طرح ۶۹۰ منزل مسکونی برای این هموطنان احداث شود. (جعفری)

.........سیاسی

* گام بزرگ دولت دوازدهم.  دکتر روحانی روز دوشنبه در همایش طرحهای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، صرفه جویی در انرژی، کاهش آلودگی و توجه به محیط زیست را از اولویتهای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری عنوان کرد و گفت: این طرح گام بزرگ دولت دوازدهم برای بهبود محیط زیست است.

* مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی درباره اتفاقات دی ماه را منتشر کرد که بر اساس آن, 58.3 درصد گفته اند از تلگرام استفاده میکنند و 63 درصد هم در آن روزها از فیلترشکن استفاده کرده اند.

* قاسمی, سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما هیچ اطلاعی از کارگروه مشترک سه کشور اروپایی در خصوص برجام نداریم. مطلبی در این باره به صورت رسمی از اروپاییها دریافت نکردیم. آمریکاییها رؤیاهای خود را از زبان دیگران مطرح میکنند.

* محمدرضا تاجیک, فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: به اصلاحطلبان مومیایی و فسیل شده ای که دیری است نمیجوشند و به تاریخ پیوسته اند و مجسمه خود را در موزه اصلاحطلبی در گوشه ای نهاده و خود به مناسبات قدرت پیوسته اند، امیدی ندارم؛ اینها برای جریان اصلاحطلبی نه هزینه نظری پرداختند نه هزینه عملی و نه در گذشته اصلاحطلبی نام و نشانی از آنها نیست؛ دفعتاً یافت شدند و طمع در میوه های نارس باغ دیگران کردند و تلاش دارند از این فضا بهره ای ببرند و منافع خودشان را تأمین کنند؛ فسیلتر از آن هستند که بشود به آنها برای حرکت و تغییر و یک فضای جدید دخیل بست.

* زیگمار گابریل, وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه با محکوم کردن برنامه دولت آمریکا برای تقویت توان هسته ای آن کشور، هشدار داد که رقابت جدید تسلیحاتی هسته ای آغاز شده و اروپا باید رهبری تلاشها برای خلع سلاح جهانی را به دست گیرد.

 

........اجتماعی

* کاهش آمار «کودک آزاری» در تماسهای اورژانس اجتماعی: مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور 3.5 درصد از 44 هزار تماس تلفنی برقرار شده با سامانه اورژانس اجتماعی در نیمه نخست امسال را مربوط به «کودک آزاری» دانست و اظهار کرد: این درصد نشان میدهد به لحاظ آماری، کودک آزاری کاهش داشته است, اما این تماسها نمیتوانند تعداد واقعی کودک آزاری را نشان دهند. به همین دلیل باید کودکان را آگاه کنیم و در مدارس یا هر جا که کودکان حضور دارند به آنها یاد دهیم علائم کودک آزاری چه هستند.

* ساخت هزار مدرسه جدید برکت تا سال ۱۴۰۰: تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت آموزش و پرورش برای ساخت یک هزار مدرسه جدید برکت به امضا رسید. ستاد اجرایی فرمان امام پس از بهره برداری و تحویل هزار مدرسه برکت, یک هزار مدرسه دیگر را از طریق بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعه یافته میسازد.

........اقتصادی

* میزان عیدی آخر سال کارکنان دولت تعیین شد: هیئت وزیران به ریاست روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، مبلغ ثابت 8 میلیون و 475 هزار ریال را به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) تعیین کرد. پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1396 بوده و در هر حال میزان عیدی این کارکنان از 50 درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کار افتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوقهای بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کار افتادگی جهاد کشاورزی، صندوقهای بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوقهای بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز مبلغ 8 میلیون و 475 هزار ریال از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

* کدام کشورها شکلات و بیسکوئیت ایرانی میخورند: بر اساس آمارهای ارائه شده، در هشت ماهه امسال نزدیک به ۳۱۴ هزار تن محصول در گروه شیرینی و شکلات به ارزش حدود ۴۴۰ میلیون دلار صادر شده است که عراق، افغانستان، پاکستان، ساحل عاج و آذربایجان عمده ترین خریداران این محصولات بودند. صادرات این بخش در شرایطی به این رقم رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل, از نظر وزنی ۹۲.۵ درصد و از نظر ارزش بالغ بر ۲۵.۷ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر با توجه به افزایش حجم صادرات به نظر میرسد ارزش این محصولات در جهان به مراتب کاهش پیدا کرده و کمتر از یک سوم شده است.

* عرضه بلیت پروازهای نوروزی از ۲۰ اسفند: مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: فروش بلیت از ۲۰ اسفند ماه انجام میشود, ولی هنوز برنامه پیش فروش بر روی سایت هما باز نشده است.

........بهداشت و سلامت

* تخلفات "موبایلی" بیمارستانها را اعلام کنید: مدیر کل نظارت بر اعتبار بخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات دستور العمل وزارت بهداشت گفت: استفاده از تلفن همراه و کاربرد شبکه های اجتماعی در بیمارستانها ممنوع شده است. دکتر علیرضا عسگری افزود: متوسط سرانه مصرف ایرانیان از فضای مجازی سه برابر سرانه دنیا است و اکثر اوقات کاری، در همه صنوف به این موضوع پرداخته میشود. این کار در کیفیت خدمات اختلال ایجاد کرده، دقت را کاهش میدهد و تمرکز زداست. استفاده از تلفن همراه میتواند منجر به کاهش دقت عملکرد، بی اعتمادی بیمار و همراهان بیمار، تشدید عفونتهای بیمارستانی، اختلال در دستگاه های بیمارستانی و تهدید کننده حریم شخصی بیمار و پزشک باشد. اگر مردم با چنین تخلفی مواجه شدند میتوانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا با خاطی برخورد شود.

* برای کاهش وزن بایستید: محققان دریافتند که جایگزین کردن نشستن با ایستادن، تا 6 ساعت در روز میتواند به کاهش وزن کمک کند. ایستادن در مقایسه با نشستن 0.15 کیلوکالری در دقیقه میسوزاند. 0.15 کیلوکالری چندان قابل توجه به نظر نمیرسد، برای مثال یک فرد 65 کیلوگرمی باید 6 ساعت نشستن در طول روز را با 6 ساعت ایستادن عوض کند. در این صورت، این فرد 54 کیلوکالری در روز خواهد سوزاند. اگر فرد یاد شده این روند را حفظ کند و مصرف غذای وی نیز افزایش نیابد، انرژی مصرف شده، برابر با حدود 2.5 کیلوگرم چربی بدن در یک سال و تا 10 کیلوگرم کاهش وزن در مدت چهار سال خواهد بود. اعداد چشمگیر هستند، اما مردم اغلب به ایستادن کفایت نمیکنند و فعالیتهایی مانند پیاده روی یا حتی تاب خوردن درجا نیز دارند و اینها خود موجب میشود که بدن کالری بیشتری بسوزاند. این راه حل به خصوص با مشکلات ناشی از نشستن طولانی‌ مدت نظیر دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و بیماری همه گیر چاقی مرتبط است.

........آهنگ و درنگ

* سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «ماهور» «بخش پایانی»: در شماره پیشین قدری با ساختار و بافتار دستگاه ماهور آشنا شدیم و یکی دو گوشه شناخته شده از این دستگاه را با هم مرور کردیم. شاید دانستن این نکته خالی از جذابیت نباشد که ماهور از جمله مقامهای موسیقی عرب هم به شمار میآید و اعراب آن را مقامی فرعی از مشتقات مقام «راست» به حساب میآورند. تحقیقات برونو نتل نشان داده که اصلیترین گوشه های ماهور (به معنای گوشه هایی که در بیشتر اجراها یافت میشوند) عبارتند از: درآمد، دلکش، شکسته، داد، خسروانی، چهارپاره و راک. از همین رو او سه گوشه درآمد، دلکش و شکسته را «قلب دستگاه ماهور» مینامد. شاید شنیدن واژه «راک» در میان گوشه های مختلف ماهور هم کمی توجه مخاطبان را به خود جلب کند. البته این جلب توجه به خاطر تشابهی است که بین این نام و یکی از ژانرهای شناخته شده موسیقی غربی وجود دارد که همینجا باید بگوییم هیچ ربطی به آنچه که به عنوان گوشه های راک در موسیقی ایرانی شناخته میشود، ندارد. در ادامه گذرمان بر دستگاه ماهور بد نیست نگاهی داشته باشیم به «راک»، به معنایی که در موسیقی ایرانی شناخته میشود.

خانواده گوشه های راک، شامل راک هندی، راک کشمیر، راک عبد ا... و برخی گوشه های مرتبط دیگر است. این باور وجود دارد که نام «راک»، از راگا در موسیقی هندی ریشه میگیرد، به خصوص که نام دو گوشه راک کشمیر و راک هندی به مناطقی در سرزمین هندوستان اشاره دارد. نام گوشه «راک عبد ا...» احتمالاً نشان دهنده رابطه آن با میرزا عبد الله است، اما از آنجا که نام آن در ردیف آقا حسینقلی هم آمده و میرزا عبد ا... هم فردی وارسته بود، لطفی حدس میزند که شاید نام این گوشه در واقع به ابا عبد ا... (از القاب امام سوم شیعیان) اشاره دارد و شاهد آن را گوشه «حسینی» میداند. گوشه های راک گستره صوتی زیادی (تقریباً به اندازه تمام دستگاه ماهور) دارند و به دلیل فرود مشکلشان، از نظر اجرا دشوار هستند. نمونه های گوشنواز و بسیار شناخته شده ای از موسیقی ایرانی میتوان پیدا کرد که با بهره گیری از گوشه های مختلف دستگاه ماهور تولید شده اند. آوازه برخی از این تصانیف تا به آنجا رسیده که نمیتوان فردی از میان ایرانیان را پیدا کرد که تا به حال آنها را نشنیده باشد. مثلاً «مرغ سحر» از آثار مرتضی نیداوود از آن جمله است. اجراهای متعددی از این تصنیف ضبط و منتشر شده که معروفترینش متعلق به محمدرضا شجریان است. تصنیف «ز من نگارم» از آثار درویشخان در همین زمره دسته بندی میشود. آلبومهای «سر عشق»، «سرو چمان» و «سپیده» با آواز شجریان هم از جمله فاخرترین و شناخته شده ترین نمونه های تولید شده در دستگاه ماهور به شمار میآیند.

* آن که حقیقت را نمیداند, نادان است، آن که حقیقت را میداند, ولی انکار میکند تبهکار است. برتولت برشت

........فرهنگ و هنر

* فرصت اصحاب رسانه بعد از نمایش فیلم «لاتاری», جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان, برای سؤال پیچ کردن او و دیگر عوامل فیلم به اندازه ای بود که خیلی از اصحاب رسانه از طول کشیدن جلسه نشست خبری خسته شده و پردیس سینمایی ملت را ترک کردند. «لاتاری» آخرین فیلمی بود که در سومین روز از ایام جشنواره برای اهالی رسانه نمایش داده شد؛ همین موضوع بهترین دلیلی بود تا خبرنگاران دیگر نگران نمایش فیلم بعدی نباشند و با خیال راحت عوامل فیلم را به باد سؤالات عموماً با موضوعات تکراری بگیرند و جلسه را چنان که گفته آمد, ملالآور کنند. منتها در میان سؤال و جوابها بیان برخی نکات از زبان کارگردان قابل تأمل است. مهدویان در بخشی از این جلسه طولانی, در پاسخ به سؤالی پیرامون پایانبندی خشن فیلم که یادآور فیلمهایی مثل «قیصر» است, اظهار داشت: «در فیلمنامه اولیه پایانبندی خشنتر از این بود و ما سعی کردیم به مرور آن را تلطیف کنیم. اگر منظور شما از خشونت و اشاره به فیلم قیصر, تداعی فضای جاهلی فیلمهای پیش از انقلاب است, باید اذعان کنم ای کاش کمی از آن خصلتها –البته نه فضای جاهلی و خشن- همچنان وجود داشت.» «لاتاری», ماجرایی را روایت میکند که طی سالهای اخیر اخبار زیادی شبیع به آن در رسانه ها منتشر شده است. امیرعلی که نقش او را ساعد سهیلی بازی میکند, مدتیست با نوشین, دختر مورد علاقه اش نرد عشق باخته و سودای وصلت را در سر میپروراند. از سویی نوشین هم سودای مدلینگ و شهره شدن را در سر دارد. این در حالیست که پدر نوشین به هیچ وجه حاضر به چنین وصلتی نیست. در این گیر و دار, رضا, پدر نوشین به واسطه جوانی به نام سامی نوشین را به دوبی میفرستد و امیرعلی را در مقابل عمل انجام شده قرار میدهد. بعد از مدتی, خبر خودکشی نوشین به امیرعلی میرسد.

 

......ورزشی

* ابقای خسرویوفا در سمت ریاست کمیته پارالمپیک: محمود خسرویوفا در پانزدهمین مجمع عمومی کمیته پارالمپیک تا زمان ابلاغ اساسنامه از سوی هیأت دولت، در سمت ریاست کمیته ملی پارالمپیک ابقا شد. مجمع عمومی کمیته پارالمپیک یکشنبه 15 بهمن در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این مجمع، اعضا با ادامه فعالیت اعضای فعلی هیأت رئیسه و اجرایی موافقت کردند. محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در این مجمع گفت: با توجه به پایان رسیدن دوره چهار ساله ریاست کمیته پارالمپیک و فعالیت اعضا و با توجه به این که اساسنامه کمیته پارالمپیک در مراحل تصویب قرار دارد، جهت رعایت قانون این مجمع فوق العاده برگزار شد. وی افزود: همه اعضای حاضر در مجمع تصویب کردند تا ابلاغ اساسنامه جدید و برگزاری مجمع انتخابات، رئیس و اعضا به کار خود ادامه دهند که این امر باید اتفاق می افتاد، چون هر اقدامی از روز دوشنبه غیر قانونی بود. طی دو سه ماه آینده اساسنامه تصویب خواهد شد و ۴۵ روز نیز تا برگزاری مجمع انتخاباتی زمان نیاز است. داورزنی درباره مشکل بودجه کمیته پارالمپیک اظهار داشت: این مورد در حال پیگیری است تا راه حلی پیدا کنیم و منابع مالی بگیریم. چون کمیته پارالمپیک باید در مسابقات پاراآسیایی شرکت و تیمهایش را برای آن رقابتها آماده کند، ما هم تلاش میکنیم و وزارتخانه کمک میکند تا مشکلی به وجود نیاید.

* مراکش قهرمان جام ملتهای آفریقا شد: در دیدار فینال این مسابقات که بین تیم میزبان و نیجریه برگزار شد، مراکش موفق شد با نتیجه ۴ بر 0 حریف خود را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد. این دوره، با حضور بازیکنان لیگهای داخلی کشورهای آفریقایی برگزار شد و حریف تیم ملی ایران در جام جهانی، موفق شد قهرمانی را در خانه جشن بگیرد. البته شیرهای اطلس, لژیونرهای متعددی دارند و ترکیب این تیم برای جام جهانی دچار تغییرات زیادی خواهد شد.

.......حوادث

* سارینا هم قربانی قصور پزشکی شد: رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به‌بررسیهای مقدماتی صورت گرفته درباره پرونده دختر 8 ساله که درکما به سر میبرد گفت: شواهد نشان داده تزریق اشتباه دارو، محرز بوده است. هادی هاشمیان گفت: پرونده قصور پزشکی «سارینا» کوچولو در دادسرای شهرستان علیآباد کتول تشکیل شده است و در تحقیقات مقدماتی پزشک و کارکنان بیمارستان اعلام کردند علت به کما رفتن این کودک تزریق اشتباه دارو بوده است. به‌همین خاطر پرونده به‌صورت ویژه در حال بررسی است و منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن وضعیت کودک هستیم تا بتوانیم کیفرخواست را صادر کنیم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره این پرونده گفت: در حال حاضر سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی میتواند نفس بکشد, ولی هنوز امکان بروز خطر وجود دارد. وی در خصوص قصور پزشکی در پرونده سارینا نیز تصریح کرد: «قصور پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد, ولی برای وزارت بهداشت این مسأله حائز اهمیت بوده که پرستار بعد از مشاهده حال کودک، به اشتباه خود اذعان کرده و با اطلاع رسانی به پزشکان، موجب شده مراحل سم زدایی در مورد کودک انجام شود.» دختر بچه ۸ ساله گلستانی، ۱۰ روز پیش در نیمه های شب به بیمارستان علیآباد کتول انتقال یافت که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شد و با دستور پزشک معالج آمپولی به وی تزریق شد. اما کودک پس از این تزریق با کاهش سطح هوشیاری مواجه شد و به کما رفت.

* خون بس با بخشش: خانواده چوپان جوان دزفولی که به‌دنبال درگیری طایفه ای به قتل رسیده بود، با وساطت ریش سفیدان از خون فرزندشان گذشتند و به قاتل فرصت دوباره زندگی دادند. در این جنایت که مهر امسال در منطقه «احمد فداله» شهرستان دزفول اتفاق افتاد، چوپان جوان هنگام چرای گوسفندان با شلیک اسلحه ساچمه ای به قتل رسید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *