شناسه خبر: 12933 منتشر شده در مورخ: 1396/11/16 ساعت: 09:47 گروه: اجتماعی  
افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال جدیدگفت: در بودجه امده است برای سال جدید ۱۰ درصد افزایش مستمری داشته باشیم.

به گزارش ایران سپید ‌انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری در سالن تلاش با اشاره به سه راهبرد پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی، مداخلات بهنگام و استفاده از ظرفیتهای ارزشمند جامعه، گفت: امروز رویکرد بهزیستی در خدمات‌رسانی در بخشهایی همچون اورژانس اجتماعی، طرح اجتماعی نظام مراقبتهای اجتماعی از دانشآموزان، آموزشهای پیش از ازدواج، توانمندسازی و حمایتهای روانی از جوانان و نوجوانان و ثبت الکترونیکی طلاق در راستای جلوگیری و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال جدیدگفت: در بودجه امده است برای سال جدید ۱۰ درصد افزایش مستمری داشته باشیم. همچنین چهار هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار برای مستمری مددجویان در سال 97 درنظر گرفته شده است.

وی از امکان اختصاص مستمری به پشت نوبتی ها خبر داد و گفت: در تبصره ماده 16 آمده است برای کاهش فقر مطلق برای افراد فاقد درآمد پشت نوبتی بهزیستی و کمیته امداد از محل حذف هدفمندی یارانه ها که نزدیک به 2600 میلیارد تومان است به گروه مستمری بگیران بهزیستی اضافه شوند. وی یادآور شد: هم اکنون مبلغ مستمری برای خانواده یک نفره، 148 هزار تومان، برای خانواده دو نفره 250 هزار تومان، برای خانواده سه نفره 325 هزار تومان، برای خانواده چهار نفره 415 هزار تومان و برای خانواده بیش از پنج نفر 460 هزار تومان است.

بندپی  در ادامه صحبتهایش در خصوص قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این  لایحه میتواند گره های بسیاری از مشکلات معلولان را باز کند اما با توجه به ۳ اشکال جزیی فعلا تصویب ان به تعویق افتاده است. در پی ان هستیم با برطرف کردن این ایرادات رد پایی از بودجه ۹۷ را در ان ببینیم. وی با اشاره به مشارکت های مردمی بیان کرد: مشارکت‌های مردمی سازمان در 10 ماهه سال 96 با رشد 34 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به خودتان در زمینه پیشگیری می‌دهید گفت: در خصوص پیشگیری از معلولیت نمره 20 چرا که با غربالگری بینایی و شنوایی پیشگیری از تنبلی چشم و ناشنوایی 82 درصد موفقیت داشته است اما در رابطه با اعتیاد در قدم‌های اول هستیم.

اما اقدامات ما تحولی است و برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته است. بندپی با اشاره به اجرای طرح (ماد) مشارکت اجتماعی دانشآموزان و طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان گفت: در طرح نماد 9 وزارتخانه و نهاد همکاری دارند که به صورت پایلوت در 6 استان اجرا میشود و در نظر داریم همه مدارس از این طرح بهره‌مند شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به کمک یک میلیارد  و ۳۰۰میلیون تومانی نقدی و بیش از ۱۸ میلیارد کمک غیر نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرده و افزود:  بر اساس تفاهمنامه‌ای که  با بسیج سازندگی منعقد شده است،  عهده دار احداث مجدد منازل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شدیم که قرار است در مرحله اول این طرح ۶۹۰ منزل مسکونی برای این هموطنان احداث شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *