شناسه خبر: 12927 منتشر شده در مورخ: 1396/11/14 ساعت: 10:02 گروه: اجتماعی  
سند ملی راهبردی مناسبسازی کشور به زودی تصویب میشود
رئیس دبیرخانه ستاد مناسبسازی کشور:

سند ملی راهبردی مناسبسازی کشور به زودی تصویب میشود

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از تدوین سندملی راهبردی مناسب سازی کشور خبر داد و گفت: این سند بزودی در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر طی ماه جاری، تصویب خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی  سازمان بهزیستی کشور، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان این مطلب، گفت: این سند ملی شامل برنامه پنج ساله مناسب‌سازی کشور است که نقاط ضعف و قوت مناسب‌سازی کشور در آن با مشارکت نمایندگان دستگاه های عضو ستاد مناسب‌سازی کشور و تشکل‌های مردم نهاد بررسی شده است.


رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی کشور، ادامه داد: این سند حدود دو سال است که از سوی کارشناسان مربوطه روی آن کار شده و اهداف و ماموریت‌های دستگاه‌ها و ذینفعان در این سند تعریف شده است. وزیر کشور ریاست این ستاد و رئیس بهزیستی دبیری این ستاد را بر عهده دارند و 9 معاون وزیر و دو نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در این ستاد عضویت دارند تا برای تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان کشور در این ستاد، تصمیم‌گیری‌های لازم را به عمل آورند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط جوی چند روز اخیر، گفت: این شرایط جوی، مشکلات زیادی را برای تردد افراد دارای معلولیت فراهم آورده است بنابراین از مسئولان می‌خواهیم تا مسیرها را برای تردد معلولان آماده کنند. با توجه به یخ زدگی لوله‌ها در پارک‌ها از شهرداری‌ها می‌خواهیم تا نسبت به یخ نزدن آب در اماکن عمومی به ویژه پارک ها توجه داشته باشند تا معلولان و سالمندان در استفاده از سرویس های بهداشتی با مشکل روبرو نشوند.

یادآوری می‌شود، افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران، زنان باردار، زنان همراه کالسکه کودک و افراد دارای چرخ دستی خرید از جمله افرادی هستند که بیش از سایر افراد به معابر مناسب سازی شده نیازمندند. در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *