شناسه خبر: 12920 منتشر شده در مورخ: 1396/11/11 ساعت: 08:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 11 بهمن 1396

روزنامه چهارشنبه 11 بهمن 1396

آسمان و زمین به سوگ نشستند - هدف آمریکا موجه کردن حضورش است - نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان کمیته امداد - وظیفه وزارت بهداشت در قبال سموم کشاورزی - کار تعیین انواع ژنوتیپهای نابینایی ادامه دارد - خراسان رضوی فاتح شنای نابینایان قهرمانی کشور شد - نشست خبری سی و شمین جشنواره بین المللی فیلم فجر - رازهای شـوم دو زندگی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 11 بهمن 1396

13 جمادی الاول 1439

31 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5780

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

فرا رسیدن ایام فاطمیه را به خوانندگان روزنامه تسلیت میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

آسمان و زمین به سوگ نشستند 2

هدف آمریکا موجه کردن حضورش است 3

نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان کمیته امداد 6

وظیفه وزارت بهداشت در قبال سموم کشاورزی

کار تعیین انواع ژنوتیپهای نابینایی ادامه دارد 10

خراسان رضوی فاتح شنای نابینایان قهرمانی کشور شد 12

نشست خبری سی و شمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

رازهای شـوم دو زندگی

اطلاعرسانی

 

.........یادداشت

* آسمان و زمین به سوگ نشستند: فاطمه مدح است در حق زنان؛ مرد را گویی بود زخم سنان‏. دست و پا در حق ما استایش است؛ در حق پاکی حق آلایش است‏. لم یلد لم یولد او را لایق است؛ والد و مولود را او خالق است‏. هر چه جسم آمد ولادت وصف اوست؛ هر چه مولود است او زین سوی جوست‏.

ز انکه از کون و فساد است و مهین؛ حادث است و محدثی خواهد یقین‏. فرا رسیدن شهادت صدیقه کبرى، فاطمه زهرا، پاره تن پیامبر(ص) همسر امیر مؤمنان على بن أبى طالب، و مادر امامان معصوم را به تمامى شیفتگان و دوستداران خاتم پیامبران و اهل بیت پاک و مطهر آن حضرت تسلیت عرض نموده، امید آن داریم که در دنیا سعادت پیروى و زیارت این بزرگواران را داشته باشیم و در آخرت از شفاعتشان بهره‏مند گردیم.

* گلواژه: فاطمه زهرا(س): همیشه در خدمت مادر و پایبند او باش، چون بهشت زیر پای مادران است و نتیجه آن نعمتهای بهشتی خواهد بود.

.........سیاسی

* هدف آمریکا موجه کردن حضورش است. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه با ابراز تأسف عمیق از کشتار مردم بی‌گناه در حوادث تروریستی اخیر افغانستان، گفتند: هدف امریکا از انتقال تروریستهای داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.

* رحمانی فضلی رئیس شورای امنیت کشور گفت: بر اساس آخرین گزارشهای ارسالی از استانها و شهرستانها کمتر از 300 نفر از افرادی که در حوادث و ناآرامیهای اخیر مرتکب جرم شده اند در بازداشت به سر میبرند که پرونده آنها توسط مراجع قضایی در حال رسیدگی است. وی از وجود 9 بازداشتی در تهران مربوط به حوادث اخیر خبر داد و یادآور شد: در میان بازداشت شدگان تهرانی نیز هیچ دانشجویی وجود ندارند.

* «مایلز هانیگ»‎‏  نامزد انتخابات سال گذشته کنگره آمریکا گفت با توجه به سابقه دروغپردازی مقامهای ‏آمریکا، طبیعیست که جامعه جهانی به شواهدی که دولت ترامپ درباره دخالت ایران در یمن جمعآوری کرده است با شک و تردید ‏نگاه کند.

* محمدجواد ظریف در توئیتر نوشت: مدتی قبل، آمریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودیها را نمایش داد. باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملاً سالم به زمین فرود نمیآید. وی افزود: لذا اینبار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار میبریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته هم با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

* شهرکنشین صهیونیستی یک کودک پنج ساله فلسطینی را در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری با خودروی خود زیر گرفت.

........اجتماعی

* نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان کمیته امداد: علیرضا رمضانی، مدیرکل طرحهای اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد با هدف کمک به معیشت خانوارهای کمتوان دارای سرپرست زن یا سالمند، مولدهای خورشیدی در خانه آنها نصب میکند. ما از این فرصت برای افزایش درآمد خانوارهای تحت حمایت استفاده میکنیم. وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 701 مولد خورشیدی در خانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نصب شده است، افزود: 387 مولد خورشیدی دیگر نیز تا پایان امسال نصب میشود. برای نصب هر مولد خورشیدی 25 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجو پرداخت میشود که در مدت هفت سال این وام مستهلک میشود.

* کارتهای ملی صادر شده پایان امسال معتبر است: سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:  تمام کارتهای ملی (نمونه قدیم) که تا پایان سال 89 صادر شده است تا پایان امسال اعتبار دارد، بنابراین افرادی که این نوع کارتها را دارند، باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند. وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز میشود.

* واحدهای مددکاری اجتماعی در بیمارستانها احیا میشود: محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گفت: واحدهای مددکاری اجتماعی برای کمک به بیماران بی بضاعت و نیازمند در همه بیمارستانهای دولتی احیا و این واحدها تقویت میشوند. در دوره جدید نه تنها مددکاری اجتماعی در بیمارستانها حذف نشده، بلکه تقویت هم شده است. این اقدام جدید هفته گذشته ابلاغ شده است و 900 نفر در 580 بیمارستان دولتی کشور به عنوان مددکار اجتماعی در بیمارستانها فعال شده اند.

........بهداشت و سلامت

* وظیفه وزارت بهداشت در قبال سموم کشاورزی: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در چند سال اخیر اقدامات زیادی در حوزه  کنترل سموم کشاورزی انجام شده است. اکثر سموم شناسایی شدند و مراکز غیر مجاز توزیع سم نیز به حداقل رسیده‌اند. از طرفی آگاهی بخشی در این زمینه نیز  افزایش یافته است. دکتر حریرچی افزود: وزارت بهداشت در این حوزه و حوزه صنعت خودرو بیشتر نقش حمایت طلبی، آگاهی بخشی، هشداردهی و ترویجی دارد. وی ادامه داد: درباره تولید و مصرف سیگار در کشور و آلودگی هوا نیز اقداماتی انجام شده، اما کافی نیست. گرچه این حوزه‌ها برای برخی افراد نفع اقتصادی دارد، اما مجموع بیماریهایی که  ایجاد میکند و هزینه‌ای که به وجود میآورد، نشان میدهد افزایش این موارد به اقتصاد ملی آسیب میزند. حریرچی درباره سلامت محصولات تراریخته گفت: وزارت بهداشت سلامت این محصولات را بررسی میکند و اگر مشکلی نداشته باشند، به آنها مجوز میدهد. در حال حاضر تنها سه محصول سویا، ذرت و کلزا به صورت تراریخته وارد کشور میشوند. در عین حال کشت محصولات تراریخته در کشور به صورت فراگیر انجام نمیشود. بنابر این وزارت بهداشت مجوز جدیدی به هیچ محصول تراریخته دیگری نداده و فقط همین سه محصول و دانه‌هایشان برای روغن‌گیری به کشور وارد میشوند. محصولات موجود در بازار نیز به صورت دوره‌ای بررسی میشوند. وی درباره قبول نکردن دفترچه بیمه سلامت در برخی مراکز درمانی، گفت: هیچ مرکز درمانی دولتی یا نهاد عمومی غیردولتی اجازه ندارد، دفترچه‌ای را قبول نکند. تاکنون هم گزارشی در این زمینه اعلام نشده است. البته ممکن است برخی مراکز خصوصی در این زمینه تخلفاتی انجام دهند. کسانی که دفترچه بیمه رایگان دارند فقط باید در مراکز دولتی خدمت بگیرند و اگر بخواهند از سطوح بالاتر خدمت بهره‌مند شوند، باید ۵۰ درصد حق بیمه را که ماهیانه ۲۰ هزار تومان است، پرداخت کنند.

 

...........پیگیری

* کار تعیین انواع ژنوتیپهای نابینایی ادامه دارد: از حدود سه سال پیش برای تعیین ژنوتیپهای مربوط به بیماریهای شبکیه که در ایران رایج هستند؛ دکتر درویش متخصص ژنتیک پزشکی کاری تحقیقاتی را آغاز کرده بود و با همکاری نابینایان سراسر کشور نمونه هایی گرفته و برای تعیین ژنوتیپ به خارج از کشور فرستاده شد. در پی تماس برخی از دوستان و پیگیری نتیجه آن تحقیق گفتگویی با دکتر درویش داشتیم. به گفته دکتر درویش بیش از صد خانوار ایرانی در این کار تحقیقی شرکت کرده اند که از اعضای نابینای هر خانوار نمونهگیری انجام و حدود هزار نمونه آماده شد. در مرحله بعدی با اخذ مجوز از مراجع بهداشت و درمان در ایران و آمریکا توانستیم نمونه ها را با هماهنگی به مرکز تحقیقات نابینایی فلوریدای آمریکا بفرستیم. در حال حاضر کار آزمایش بر روی نمونه ها آغاز شده است.  این محقق علت تأخیر در شروع کار را بروکراسی اداری در ایران و به ویژه آمریکا اعلام کرد و در عین حال به تمام شرکت کنندگان در این طرح اطمینان داد که کار در حال انجام است و امید میرود نتایج آن تا یک سال آینده به مرور آماده و به دست شرکت کنندگان در این پروژه برسد. درویش ضمن عذرخواهی از شرکت کنندگان در این کار تحقیقی؛ تأخیر روی داده را خارج از برنامه ریزی تیم تحقیقی دانست. در حال حاضر نیز دکتر دفتریان و دکتر احمدیه در بیمارستان لبافینژاد تهران کار بزرگی را آغاز کرده اند و کار ثبت تمامی اختلالات بینایی در شبکیه؛ تشکیل پرونده و گرفتن نمونه و ارسال آن به خارج از کشور را انجام میدهند. البته این کار در ادامه کار تیم تحقیقی ما است و کسانی که نمونه خونشان را گرفته ایم در این کار تنها از نظر بالینی معاینه شده تشکیل پرونده میدهند. با تشکیل پرونده و جمعآوری اطلاعات نابینایان؛ ما میتوانیم بیماران را طبقه بندی کنیم و با در دسترس بودن اطلاعات نابینایان؛ درمانهایی که در آینده برای موارد نابینایی به وجود میآید را به سمت درست سوق دهیم. کباری

.........ورزشی

* خراسان رضوی فاتح شنای نابینایان قهرمانی کشور شد: مسابقات شنای نابینایان قهرمانی کشور بانوان که در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار شد، با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید. در این رقابتها که با حضور 13 تیم برگزار شد، خراسان رضوی با 445 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، تهران با 250 امتیاز دوم شد و همدان با 171 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. کرمان با 147 امتیاز چهارم، فارس با 146 امتیاز پنجم، اصفهان با 112 امتیاز ششم، زنجان با 93 امتیاز هفتم و یزد با 92 امتیاز هشتم شد. این مسابقات در 16 ماده و در دو رده سنی 17 سال به پایین و 17 سال به بالا در کلاسهای ب1، ب2، ب3 و در مواد 25 متر 50 متر 100 متر 200 متر آزاد، 25 50 و 100 متر کرال پشت، شنای قورباغه و پروانه و 200 متر مختلط تیمی برگزار شد.

* سورپرایز یوونتوس برای جشن تولد بوفون: باشگاه یوونتوس به مناسبت تولد 40 سالگی بوفون، لباس وی را با طراحی جالبی به فروش رسانده است. از این کیت، تنها 1111 عدد تولید شده و هر لباس شماره مخصوص به خود را دارد که از 1 تا 1111 شماره گذاری شده است. در این پکیج، قرار است کارت پستالی از بوفون به علاوه پیغامی به نوشته خود این سنگربان، به دست هواداران رسیده تا هدیه ای منحصر به فرد برای 40 سالگی این گلر دوست داشتنی باشد. اگرچه در ماه های اخیر بوفون هنوز خبری در مورد خداحافظی قطعی خود در پایان فصل جاری نداده، اما به نظر میرسد افسانه 23 ساله حضور او در مستطیل سبز، در تابستان بعدی به اتمام برسد. جان لوییجی طی این سالها، هشت بار سری آ، سه بار کوپا ایتالیا، یک جام یوفا با پارما، پنج بار سوپرکاپ ایتالیا و مهمتر از همه، یک بار جام جهانی را فتح کرده و تنها جای خالی در ویترین افتخارات او، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است که سه بار در یوونتوس، تا مرز آن پیش رفته ولی میلان، بارسا و رئال  مادرید مانع رخ دادن این اتفاق شده اند.

...........فرهنگ و هنر

* نشست خبری سی و شمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه زاده, دبیر جشنواره و اصحاب رسانه روز گذشته در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. به گزارش ایران سپید, داروغه زاده در ابتدای این نشست, به محور های اصلی جشنواره اشاره کرد و گفت: دو محور اصلی جشنواره, بخش رقابتی و فضای جشنگونه جشنواره به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامیست. یکی از مهمترین موارد امسال, در نظر داشتن استانداردهای جشنواره بر اساس آیین نامه های جشنواره است. سعی کردیم تغییرات کوچکی مثل کم کردن آثار جشنواره در بخش مسابقه است. سال گذشته تعداد بالای آثار ما را دچار مشکل کرده بود. افزایش سیمرغ در بخش فیلم کوتاه داستانی یکی از این تغییرات محسوب میشود حضور دو فیلم مستند در بخش رقابتی هم از دیگر تغییرات امسال است که امیدواریم بازخوردهای مثبتی داشته باشیم و همچنین حضور یک انیمیشن هم در بخش رقابتی را داریم. در کنار اینها, سیمرغ فیلمهای هنر و تجربه هم جزو امتیازات جشنواره امسال به حساب میآید. وی در ادامه انتخاب و داوری فیلمها را عادلانه توصیف کرد و عنوان داشت: هیچ نظر خارج از جشنواره در داوریها دخالت نداشته است. دبیر جشنواره به جشنهای انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در ایام جشنواره در 31 استان هم نمایش فیلم خواهیم داشت؛ ضمن این که برای دانشآموان در نوبت صبح شهرستان ها, نمایش فیلمها به صورت رایگان خواهد بود. وی به حضور هنرمندان در اکران فیلمها در کنار مردم در سالنهای سینما اشاره کرد و گفت: سعی میکنیم جشن سینمایی درخوری داشته باشیم. داروغه زاده به بزرگداشتهای جشنواره امسال نیز اشاره کرد و گفت: نکوداشت مرحوم علی معلم, روزنامه نگار و منتقد سینمایی و همچنین بزرگداشت استاد منوچهر اسماعیلی, یکی از بزرگان دوبلاژ از جمله برنامه های این بخش است. وی به سالنهای سینمای ویژه رسانه و همچنین مهمانان جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به کثرت متقاضیان, ما پردیس سینمایی باغ کتاب را ویژه مهمانان و مدیران فرهنگی و مدیران رسانه ها اختصاص دهیم و با در نظر گرفتن تمرکز سازی سالن رسانه, پردیس سینمایی ملت را به اصحاب رسانه اختصاص دادیم. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سیمرغ بخش اصلی پیرامون فیلم اولیها اظهار داشت: با توجه به ارزشی که سازمان سینمایی به فیلم اولیها قائل شده, امسال این سیمرغ در بخش اصلی جشنواره در نظر گرفته شده است. در واقع این سیمرغ جنبه ای اختصاصی برای سازندگان فیلم اول دارد. داروغه زاده به تعداد فیلم های راه یافته به جشنواره اشاره کرد و گفت: 67 اثر به دفتر دبیرخانه ارسال شد و ما عنوان نکردیم چه فیلمهایی به دفتر راه یافته اند تا خدای نکرده توهینی به سازنده های فیلمها نشود. تمام فیلمهای راه یافته بازبینی شد و در این بازبینی هیچ نظر خارجی, همانطور که قبلاً گفتم وجود نداشت. تمام این فیلمها هم از نظر استانداردها و این که قابل پخش باشند یا نه, مشکلی نداشتند. وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤالی در خصوص حامیان جشنواره اظهار داشت: امسال دبیرخانه جشنواره دخالتی در بحث جذب حامی نداشت و قرار بود این اتفاق با تعاملات میان صندوق هنرمندان و سازمان سینمایی رخ دهد. دبیرخانه جشنواره بر اساس بودجه ای که از سوی سازمان سنمایی تأمین میشود, فقط مسئولیت جشنواره را داریم و آن چه مد نظر داشتیم, کم کردن بخشی از هزینه های جشنواره بود. دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر ایجاد امکان حضور شهروندان نابینا در سالنهای سینما جهت تماشای فیلمهای جشنواره اظهار داشت: سؤال شما در واقع توجه دادن دبیرخانه جشنواره به نیاز فرهنگی شهروندان نابیناست. صادقانه اعلام میکنم که من تا امروز به این موضوع فکر نکرده بودم. قطعاً برای رسیدن به این هدف باید جلسات تخصصی و راهبردی در سازمان سینمایی برگزار شود تا ساختاری دقیق طراحی شود که سال آینده شرمنده دوستان نابینا در جشنواره نباشیم.

........حوادث

 * رازهای شـوم دو زندگی: بازیهای زن و مرد جوان که به همسرانشان شک کرده بودند، به افشای رازهای شوم زندگی آنها انجامید. چندی قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از مربی یک باشگاه بدنسازی، شکایت کرد. او گفت: «از مدتی قبل برای ورزش به باشگاه بدنسازی میرفتم و چند باری همسرم مرا تا باشگاه همراهی کرده بود. شرایط عادی به‌نظر میرسید تا اینکه مرد ناشناسی با من تماس گرفت و پس‌از بیان مطالبی از من خواست مراقب روابط همسرم باشم. پس‌از این تماس به فکر فرو رفتم و همسرم را زیر نظر گرفتم، تا اینکه متأسفانه در جریان تعقیبش یک روز او را سوار خودروی مربی باشگاهم دیدم، با دیدن این صحنه شوکه شده بودم؛ میدانستم که او هم متأهل است. به‌همین دلیل آنها را نامحسوس تعقیب کرده و از روابط صمیمیشان عکس گرفتم. دیگر مطمئن بودم که همسرم به من خیانت کرده است. به همین دلیل به پزشکی قانونی رفتم و درخواست تطبیق «دی‌ان‌ای» خودم و سه فرزندم را دادم که متأسفانه آنجا فهمیدم فرزند سوممان هیچ ارتباطی با من ندارد.» در حالی که تحقیقات درباره این شکایت آغاز شده بود، همسر مربی بدنسازی نیز شکایتی علیه شوهرش و زن خیانتکار مطرح کرد. این زن به مأموران گفت: «من کارمند هستم و همیشه سعی کردم تا حد توان برای خانواده‌ام همه چیز را فراهم کنم و برای رضایت آنها بشدت تلاش کرده‌ام. حتی وقتی شوهرم خواست یکی از قالیچه‌های خانه‌مان را به یک مستحق بدهد مخالفتی نکردم، اما چند روز بعد از اینکه شوهرم قالیچه را برد، در حال عبور از کوچه‌ای به طوراتفاقی همان قالیچه را روی بالکن خانه‌ای دیدم. حس زنانه‌ام شکم را بر انگیخت و به همین دلیل عکسی گرفتم. از طرفی به‌دلیل اینکه خط تلفن همراه همسرم به نام من بود، بدون اینکه به او حرفی بزنم پرینت تلفنهایش را گرفتم و پس از تحقیقات لازم پی بردم زنی که با شوهرم ارتباط داشته همان کسی است که قالیچه را در بالکن خانه‌اش دیده بودم. حالا هم از هر دو نفر آنها شکایت دارم.» با تکمیل تحقیقات، پرونده زن و مرد خیانتکار برای رسیدگی به دادگاه کیفری تهران فرستاده شد.

* گرانترین عطر جهان با نام Opera Prima توسط کمپانی ایتالیایی بولگاری به قیمت ۲۰۰ هزار یورو بفروش رفت. در شیشه این عطر گرانقیمت ۲۵ قیراط برلیان، ۵۰ قیراط سیترین و ۴.۴۵ قیراط آمیتیس به کار رفته است. این عطر توسط دانلیا آندریر به مناسبت ۱۳۰ سالگی تاسیس کمپانی بولگاری ساخته شده که در بوی اصلی آن ترکیبی از لیمو، گلبرگ درخت پرتقال و مشک را دارد. هویت اصلی خریدار به دلیل مسائل امنیتی منتشر نشده است. کمپانی بولگاری یکی از معروفترین و گران قیمتترین جواهر فروشیهای ایتالیا محسوب میشود که در زمینه تولید لباس، عطر، ساعت و پوشاک نیز فعال است و از برندهای معروف جهانی به شمار میرود.

........اطلاعرسانی

* قابل توجه بیماران مبتلا به بیماریهای ارثی شبکیه چشم: مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف استاندارد سازی تشخیص بیماران مبتلا به بیماریهای ارثی شبکیه (در رابطه با درمانهای احتمالی آینده) و پیشگیری از تولد نوزادان درگیر, از کلیه بیماران محترم در سراسر کشور دعوت به عمل میآورد، جهت انجام معاینات چشمی به صورت رایگان، به پلی کلینیک بیمارستان فوق تخصصی لبافینژاد مراجعه نمایند. قابل ذکر است که در این مرکز بررسی ژنتیک نیز انجام خواهد شد. لطفاً جهت تعیین نوبت مراجعه، تنها در روزهای شنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 الی 13 با شماره تلفن 22795715-021 تماس حاصل فرمایید. روابط عمومی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

* گلواژه: هر بار که میپنداری پاسخ پرسشی را یافته ای، پی میبری که آن پرسش، هیچ مفهومی ندارد. ژان پل سارتر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *