شناسه خبر: 12901 منتشر شده در مورخ: 1396/11/7 ساعت: 10:06 گروه: اجتماعی  
آموزش خط «بریل» به کودکان با اسباب بازی هوشمند

آموزش خط «بریل» به کودکان با اسباب بازی هوشمند

آموزش حروف بریل به کودکان برای خانواده‌هایی که دارای فرزند نابینا و کم بینا هستند چالش بزرگی است، چرا که دستگاه‌های آموزش بریلی که در بازار وجود دارد چندان مناسب کودکان نیست و به نوعی برای بزرگسالان طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایران سپید آموزش حروف بریل به کودکان برای خانواده‌هایی که دارای فرزند نابینا و کم بینا هستند چالش بزرگی است، چرا که دستگاه‌های آموزش بریلی که در بازار وجود دارد چندان مناسب کودکان نیست و به نوعی برای بزرگسالان طراحی و ساخته شده است، برای حل این مشکل والدینی که خود دارای دختر خردسال نابینایی هستند دستگاهی را طراحی و ساخته‌اند که می‌تواند آموزش حروف بریل را برای کودکان به روش آسانی آموزش دهد.

این دستگاه کوچک هوشمند یک اسباب بازی است که BecDot نام دارد و ضمن ساده و ارزان بودن (30 تا 50 دلار) به بچه‌ها کمک می‌کند که با بازی، حروف الفبا و کلمات کوتاه را یاد بگیرند. این دستگاه که به کمک پرینتر سه بعدی تولید شده است، دارای سطوح رنگی و برچسب‌های NFC است که از طریق یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی شده است. وقتی کودک برچسب اشیا مانند گاو، گوسفند، خوک و... را پیدا کرده و در دستگاه قرار می‌دهد آن را شناسایی می‌کند، حروف بریل (که در دو ردیف سه تایی به صورت نقطه وجود دارد) آن شیء به صورت برجسته نمایش داده می‌شود. به عبارتی نقاط برجسته بریل بالا و پایین می‌رود و کودک می‌تواند آنها را لمس کند از سوی دیگر صدای حروف و نام حیوان نیز پخش می‌شود. دراین دستگاه امکان اینکه صداها و حروف بریل با صدای معلم و والدین کودک کم بینا و نابینا نیز پخش شود، وجود دارد. به گفته سازنده این اسباب بازی هوشمند، نمونه اولیه آن ساخته شده و در حال آزمایش‌های بیشتر است. البته آزمایش‌ها روی نمونه اولیه رضایتبخش بوده است. سازندگان این دستگاه هوشمند مخصوص یادگیری حروف بریل امیدوار هستند با تولید انبوه این دستگاه خانواده‌هایی که فرزندان کم بینا و نابینا دارند بتوانند این دستگاه را خریداری کنند و از همان دوران کودکی حروف بریل را به فرزندان خود آموزش دهند، چرا که بهترین زمان برای یادگیری از همان دوران خردسالی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *