شناسه خبر: 12891 منتشر شده در مورخ: 1396/11/4 ساعت: 08:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 بهمن 1396

روزنامه چهارشنبه 4 بهمن 1396

پیشنهاد اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیاردی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان - پای قولهایم به مردم ایستاده ام - افزایش قیمت دارو تا سقف تورم - قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان - نگاهی به نمایش خیابانی "سلبریتیهای گمنام" - قطع شدن بودجه پارالمپیک تعجب بر انگیز است - مرگ عجیب راننده جرثقیل

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 بهمن 1396

6 جمادی الاول 1439

24 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5774

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

پیشنهاد اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیاردی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان 2

پای قولهایم به مردم ایستاده ام 4

افزایش قیمت دارو تا سقف تورم 6

قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان 8

نگاهی به نمایش خیابانی "سلبریتیهای گمنام" 14

قطع شدن بودجه پارالمپیک تعجب بر انگیز است 17

مرگ عجیب راننده جرثقیل 19

 

 

..........ویژه

* پیشنهاد اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیاردی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان: زهرا ساعی, رئیس فراکسیون معلولان مجلس در خصوص پیشنهاد یک بند الحاقی به لایحه بودجه سال 97 گفت: در راستای اجرای لایحه حمایت از حقوق معلولان در سال 97 میبایست بودجه آن در لایحه بودجه پیشبینی شود؛ هرچند لایحه حمایت از حقوق معلولان با برخی ایرادات شورای نگهبان مواجه شده, اما به زودی مرتفع و به قانون تبدیل خواهد شد؛ لذا جهت جلوگیری از بروز اشکالاتی در مسیر اجرای قانون، پیشنهاد الحاق بندی به لایحه بودجه 97 تهیه و تدوین شده است. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این مبنا پیشنهاد تخصیص مبلغ 150 میلیارد تومان جهت اجرای مواد 2، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 12، 13، 17، 19، 26 و 27 لایحه حمایت از حقوق معلولان از محل بند 2 تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 داده شد تا این مبلغ از محل هدفمندی یارانه ها تأمین شود. وی افزود: مواد مذکور در حوزه اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان و غیره معلولان است؛ همچنین این مبلغ برای تأمین هزینه های مناسب سازی و دسترس پذیری تمامی پایانه های ایستگاه ها، تأسیسات سامانه ها و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری معلولان در نظر گرفته شده است. ساعی ادامه داد: پرداخت حق مددکاری یا پرستاری به سرپرست، همسر یا قیم معلولان که موظف به نگهداری و مراقبت این افراد هستند نیز از دیگر بخشهای مصوب لایحه حمایت از حقوق معلولان است که نیازمند تخصیص بودجه است؛ بنا بر این با پیشنهاد 150 میلیارد تومان موارد مذکور بودجه ای این لایحه در مسیر اجرا تأمین خواهد شد. رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد به امضای 20 نماینده مجلس که عمدتاً اعضای فراکسیون معلولان را شامل میشوند، رسیده است؛ البته امیدواریم مورد موافقت سایر نمایندگان در زمان طرح پیشنهاد قرار گیرد.

 

..........سیاسی

* پای قولهایم به مردم ایستاده ام: رئیس‌جمهوری دوشنبه شب در سومین گفتگوی تلویزیونی خود با مردم در دولت دوازدهم، به پرسشها و ابهامات مطرح درباره برنامه ها و عملکرد دولت و نیز مسائل حاشیه ای پاسخ داد. حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای این گفتگو که با اجرای رضا رشیدپور، مجری «حالا خورشید» البته به شیوه ای متفاوت برگزار شد، از مجری خواست پرسشهایی مطرح کند که در نهایت به ابهامات مردم پاسخ بدهد. وی درباره اعتراضهای اخیر گفت: قول ما به مردم در انتخابات حفظ امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت بوده است و ما پای آن ایستاده ایم و نمیخواهیم در کشور نا امنی باشد. اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد, حتی این که مردم به خیابانها بیایند و در چارچوب قانون تظاهرات انجام دهند، اشکالی ندارد؛ اما آن چه مردم را ناراحت میکند، نا امنی است. روحانی با بیان این که هدف ما آرامش، امنیت و آزادی بیشتر مردم است، اضافه کرد: بنا بر این میگوییم روز به روز آرامش بیشتر باشد تا مردم به خلاقیت و شکوفایی بیشتری برسند. شکوفایی در یک فضای آرام، آزاد و امن فراهم میشود. من به مردم میگویم که دولت نمیخواهد ارز را برای تأمین بودجه خود گران کند، مردم مطمئن باشند. روحانی در پاسخ به این پرسش مجری که: خیال ما بابت دلار راحت باشد؟ گفت: بله, راحت باشد! - کمبود ارز نداریم، زمین مجانی به سازندگان و مسکن مجانی به ساکنان منازل فرسوده خواهیم داد، بودجه 97 آغاز احیای بافتهای فرسوده در سراسر کشور است، برنامه جامعی برای مهار منشأ داخلی ریزگردها آغاز کردیم، تظاهرات در چارچوب قانون مقبول، اما تنشهای بیجا و نا آرامی، مردم را نگران میکند، عده ای با وعده سود واهی سر مردم کلاه گذاشتند؛ ولی تا آخر مشکل را حل میکنیم. این نکات, از مهمترین بخشهای گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم بود.

* عده زیادی از بازداشتیها از  رأفت اسلامی برخوردار شدند:

رئیس قوه قضائیه با بیان این که عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند, از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت: قاطعانه با افراد شرور، تخریبگر و مرتبطان با کشورهای بیگانه در جریان حوادث اخیر برخورد میکنیم.

* دموکراتها و جمهوریخواهان سنای امریکا به توافق دست یافتند و با تصویب یک طرح بودجه موقت، اجازه دادند دولت امریکا پس از سه روز تعطیلی، کار خود را از سر بگیرد.

* میرمحمود موسوی شایعات درباره درگذشت برادر خود «میرحسین موسوی» را تکذیب کرد و گفت: میرحسین در سلامت است. وی در گفتگو با ایرنا افزود: در طول سال گذشته هر از چند گاهی خبرهایی منتشر شد. منابعی خبرهایی میدهند که نمیدانیم به چه منظوری است، یکی دو تا هم نیست. به گفته وی، میرحسین موسوی در وضعیت عادی است و مشکل خاصی هم نیست.

.........بهداشت و سلامت

* افزایش قیمت دارو تا سقف تورم: سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این که نگرانی بابت افزایش قیمت دارو نداریم، گفت: پیشبینی میشود قیمت دارو حد اکثر تا سقف تورم افزایش یابد. دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اهمیت تجاری سازی فناوری در حوزه داروسازی گفت: ما باید به این مقوله بیش از پیش در کشور توجه کنیم. وی با بیان این که بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید میشود، اظهار داشت: در حال حاضر ما رتبه اول منطقه را در تولید مواد اولیه دارو در اختیار داریم که حفظ و ارتقاء این جایگاه با صادرات فعلی همخوانی ندارد.

* شیوع عیوب انکساری در کودکان: مسئول برنامه علمی هفتمین سمینار سالیانه جامعه اپتومتری ایران، شیوع رو به افزایش عیوب انکساری ناشی از گرایش روز افزون به استفاده از وسایل الکترونیکی در جامعه را هشدار داد. دکتر محسن حیرانی افزود: آسیبهای استفاده از وسایل الکترونیکی برای خانواده ها, به خصوص کودکان سن مدرسه، مهم است. به گفته حیرانی، تجویز عینک، لنزهای تماسی و اصلاحاتی که به صورت غیر جراحی انجام میشود، در حیطه وظایف اپتومتریستهاست.

* غذادرمانی یکی از مباحث مهم دارویی: رئیس مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای موفقیت در صنعت داروسازی کشور باید به رقابتهای دارویی، استاندارد سازی و عرضه محصول در سطح بین الملل توجه کنیم. دکتر حسینی شیرازی به موضوع غذادرمانی به عنوان یک مبحث بسیار مهم در حوزه دارو و درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکتهای بزرگ جهان بر روی مقوله غذاهای درمانی کار میکنند؛ ما هم باید در این بحث وارد شویم. ساخت غذا برای دیابت، آلزایمر، پارکینسون و... مهم است که باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: موضوع گیاهان دارویی از دیگر مباحث مهم است. آموزش در داروسازی طی یک دهه اخیر بسیار تغییر کرده و دچار تحول شده است.

 

..........پیگیری

* قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان: در دو هفته گذشته ستون پیگری را به صحبتهای معاون توانبخشی بهزیستی کل کشور اختصاص دادیم که در خصوص فراز و نشیبهای قانون جامع برایمان توضیحاتی را ارائه کرد. این هفته قسمت پایانی این گفتگو را میخوانید. با توجه به کارشناسانه بودن این لایحه و دیده شدن منابع مالی برای اجرای آن, چرا شورای نگهبان در فروردین سال 95 آن را رد کرد؟ وی در پاسخ به این سؤال میگوید: «در مجلس نهم کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیونهای بهداشت و درمان و اجتماعی وظیفه بررسی مواد این لایحه را بر عهده گرفتند. معلولان با رایزنی با نمایندگان خود در خانه ملت و اعمال نظرهای غیر کارشناسانه سبب شدند بندهایی به این لایحه افزوده شود که منابع مالی مشخصی برای آن وجود نداشت. با توجه به طولانی شدن تصویب این لایحه در کمیسیون مشترک و عجله ای که در تصویب آن برای جامعه معلولان وجود داشت, بدون ارائه به صحن علنی و با استفاده از ظرفیت قانونی اصل 85 آن را به شورای نگهبان ارسال کردند. شورای نگهبان دو وظیفه دارد؛ اول آن که بررسی کند قوانینی که تصویب میشوند با قانون اساسی و شرع مغایرت نداشته باشند و دوم آن که بودجه و اعتبار قانون مذکور دیده شده باشد. یکی از علتهایی که شورای نگهبان بر آن ایراد داشت, آن است که ما قانونی به‌عنوان «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان» را داریم و اصل 85 برای مواردی است که در خصوص آن موضوع قانون وجود نداشته باشد.
نکته دوم در این ایرادات، مشخص نبودن منابع مالی برخی از بندهای لایحه بود که توسط نمایندگان و به اصرار معلولان در آن لایحه گنجانده شده بود که با اصل 75 قانون اساسی مغایرت داشت.» نحوینژاد ادامه میدهد: «این لایحه دوباره به مجلس برگشت داده شد و بازنگریهای سازمان بهزیستی و کارشناسان روی مواد آن از سر گرفته شد. در زمان بررسی مجدد این ایرادات عمر مجلس نهم به پایان رسید و تا روی کار آمدن مجلس دهم زمان زیادی صرف شد. بعد از تشکیل مجلس با اعضای جدید و کمیسیون مشترک ایرادات را اصلاح کردیم و برخی از بندهای کنوانسیون را که نیازی به منابع مالی نداشت به آن افزودیم. در مرحله دوم اداره قوانین مجلس شورای اسلامی بود که این لایحه را با ایراد همراه میدانست؛ دوباره این کارگروه نقصهای وارده را اصلاح کرد و در نهایت, در 30 آبان 1396 این لایحه در کمیسیون مشترک تصویب شد و در صحن علنی مجلس کلیات آن با رأی بالای نمایندگان تأیید شد.» به گفته نحوینژاد, نکات مهمی در این لایحه گنجانده شده است که میتواند زندگی معلولان را دچار تحولات بزرگی سازد. این مقام مسئول در ادامه صحبتهایش به برخی از آنها اشاره میکند و می افزاید: «یکی از موضوعهای مهم در این لایحه اشتغال معلولان است. در حال حاضر برای اشتغال وامهایی به معلولان پرداخت میشود که یا به سختی دریافت میکنند یا غالباً ایجاد اشتغال نمیشود و فقط فرد را مقروض بانکها میکند, اما در این لایحه ما صندوق حمایت از فرصتهای شغلی را دیده ایم تا در طرحهای اشتغالزا سرمایه گذاری کند و معلولان از طریق آن مشغول کار شوند. دولت متعهد میشود حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کند تا کارفرمایان برای جذب معلولان تشویق شوند. در این لایحه دولت متعهد میشود 30 تا 50 درصد از سهم حقوق و دستمزد معلولان را که به کار مشغول میشوند, پرداخت کند؛ همچنین بحث 3 درصد استخدامی معلولان هم با تأکیدات بسیاری در لایحه قید شده است؛ به صورتی که دیگر هیچ ارگانی نمیتواند از اجرای آن امتناع کند. موضوع مهم دیگر, بحث مناسب سازی است و مجازاتهایی هم برای ارگانها و کسانی که میخواهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند در نظر گرفته شده است.
موضوع بعدی مشکلات بیمه ای و درمانی این افراد است. یکی از مشکلات ما این است که خدماتی مثل گفتار درمانی، کاردرمانی و... در شمول بیمه قرار ندارند، ما نیز این امر را در بحث بیمه های توان پزشکی در لایحه جدید دیده ایم. بحث دیگری که در لایحه به آن اشاره شده است, تأمین معیشت برای معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل است. دولت متعهد میشود بسته به حد اقل دستمزد قانون کار به این افراد تا زمان اشتغال حقوق پرداخت کند. در سال‌جاری مستمریهای معلولان سه و نیم برابر شده است, اما هنوز هم جوابگوی نیازهای معلولان نیست. موضوعهایی همچون زمین رایگان برای ساخت مسکن برای معلولان، انشعابات رایگان، معافیت حقوق معلولان از پرداخت مالیات و معافیت بخشی از حقوق والدین معلول از مالیات دیده شده است. بحث بلیتهای نیمبها برای معلولان که برخی شرکتهای هواپیمایی آن را نادیده گرفته بودند در قانون، بودجه ای برای آن دیده شده است؛ همچنین آموزش عالی رایگان در تمام مقاطع و در تمام مؤسسات آموزش عالی از دیگر موضوعهای مهم برای رفاه حال معلولان است. یکی از مواردی که در این لایحه برای بهتر اجرا شدن آن مطرح شده, بحث کمیته ناظر است که ریاست آن بر عهده معاون اول رئیس جمهوری خواهد بود؛ در این بند دستگاه ها باید گزارش عملکرد نسبت به اجرای قانون در سازمانهای خود را به سمع و نظر کمیته ناظر برسانند و ریز مسائل و مشکلات از طریق این کمیته به رئیس جمهوری منتقل میشود تا اگر ضعفی در آن بود, برطرف شود.» نحوینژاد در پایان این گفتگو با اشاره به نهادهایی که در تدوین لایحه نقش داشتند، میگوید: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، گروه های غیر دولتی معلولان، مرکز پژوهشهای مجلس، کمیسیون مشترک خانه ملت و وزارتهای کشور و راه و شهرسازی در این میان همکاری قابل توجهی با سازمان بهزیستی داشتند. با تأیید هرچه زودتر شورای نگهبان میتوان امیدوار بود که این لایحه مشمول بودجه سال 97 کشور شده و در صحن علنی مجلس بررسی شود. در غیر این صورت باید یک سال تا اجرای کامل قانون و تعیین منابع مالی آن صبر کنیم.» پایان. (جعفری)

 

.........فرهنگ و هنر

* نگاهی به نمایش خیابانی "سلبریتیهای گمنام" به نویسندگی فرامرز کلانتری و کارگردانی سپیده حجامی: باید اذعان داشت طراحی و کارگردانی نمایش خیابانی "سلبریتیهای گمنام" بسیار ساده و معمولی انجام شده و اجرا غیر از این ویژگیهای زیبا و نسبی مربوط به مقوله بازیگری، چیزی برای تماشاگران ندارد و عملاً یک معرکه گیری تفریحی ساده خیابانی است. نمایشهای خیابانی به علت آن که بیشتر در دیدرس تماشاگرانند و برای دیدن آنها نیازی به تهیه بلیت هم نیست، از همان آغاز هر نوع مانعی برای دیده‌شدنشان از میان برداشته شده و از این لحاظ برای تماشاگران مأنوستر و حسیترند؛ ضمن آن که واقعی بودن و میزان باورپذیر شدنشان، حتی در گونه های تخیلی، تمثیلی و نمادین، برای مخاطبان بیشتر، بدیهیتر و پذیرفتنیتر است. البته فرصت را هم برای همه گروه های سنی, از کودک گرفته تا بزرگسال عملاً فراهم میکند که تماشاگر چنین نمایشی باشند و از آن لذت ببرند. در رابطه با اجرای آن دسته از نمایشهای خیابانی که "کمدی"ا هستند یا رویکرد طنزآمیز دارند، این استقبال چند برابر میشود. باید یادآور شد در دسترس و دیدرس بودن چنین نمایشهایی، آنها را در صورت اجرای مستمر انواعشان به آسانی جزو برنامه تفریحی "ذهن و احساس" تماشاگر میکند و عملاً جزو زندگی فرهنگی مردم میشود. نمایش "سلبریتیهای گمنام" به نویسندگی فرامرز کلانتری و کارگردانی سپیده حجامی که به عنوان اجرایی از بوشهر جزو برنامه چارت اجرایی سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر قرار گرفته است، به موقعیتی بسیار ساده و معمولی میپردازد که در آن یکی از دو بازیگر اصلی نقش مردی را بازی میکند که به تهران آمده تا طلبش را از یکی از همشهریان سیاه پوستش که به گونه ای کنایی او را "مورگان فریمن" (یکی از هنرپیشگان سیاه پوست و مشهور سینمای هالیوود) صدا میزند، بگیرد. بازیگر دیگری هم در صحنه است که نوازنده و ترانه خوان یا به عبارتی هنرمند معرفی میشود. فرد سیاه پوستی که بدهیش را پس نمیدهد، ظاهراً به گونه ای با سینما و بازیگران در ارتباط است یا وانمود میکند که با آنها رابطه دارد. این فرد جنوبی نه تنها بدهیش را پس نمیدهد، بلکه فریبکارانه هر دو پرسوناژ "کوچک جثه" (نوازنده و ترانه خوان و فردی که طلبکار است) را با تملق و تعریف از هنرمند بودنشان گول میزند و با استفاده از "فرش قرمز" طی مراسمی از آنها به عنوان هنرمند تقدیر میکند تا بلکه پرسوناژ مورد نظر از طلبش چشم پوشی کند. خط محتوایی و کلی این اجرای خیابانی نشان میدهد که موضوع مهمی در کار نیست و حتی مضمون مورد نظر, بسیار سطحی است؛ ظاهراً قصد نویسنده آن بوده که صرفاً فرصتی ایجاد کند تا "بازیگران کوچک جثه" از طریق طنز تا حدی "مزه پرانی" کنند و البته موسیقی شاد جنوبی هم که به طور زنده اجرا میشود، چاشنی نمایش خیابانی "سلبریتیهای گمنام" شده است.

........ورزشی

* قطع شدن بودجه پارالمپیک تعجب بر انگیز است: مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گفت: این مسأله که بودجه کمیته ملی پارالمپیک به بهانه نداشتن اساسنامه واریز نمیشود، غیر قابل قبول است و نشانگر این است که دستگاه ها هماهنگی لازم را با هم ندارند. اگر ورزشکاری در این شرایط به دلیل لغو اردوها آسیب ببیند، ما نمیتوانیم پاسخگو باشیم. اشرفی درباره مشکلات مالی این کمیته گفت: بعد از مراحل قانونی طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک که سال گذشته در مجلس طی شد و ابلاغ رئیس جمهوری، از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم برنامه مان را ارائه دهیم و سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد ردیف بودجه به کمیته پارالمپیک تخصیص داده شده است. وی افزود: از ابتدای امسال، طبق روال سازمان برنامه و بودجه، از فروردین تا شهریور، بخشی از بودجه کمیته پارالمپیک را به صورت ماهیانه دریافت کردیم، اما در مهر و آبان، با کاهش اعتبارات مواجه شدیم. پس از بررسی متوجه شدیم سایر سازمانهایی که از ردیفهای خودشان استفاده میکنند با همین مشکل مواجه هستند. اما در ماه آذر، همان بودجه تخصیصی که کاهش داده بودند را قطع کردند. بعد از پیگیریهای متعدد، متوجه شدیم دیوان محاسبات به دلیل نداشتن اساسنامه و مشخص نبودن صاحبان امضا، بودجه پارالمپیک را قطع کرده که برای ما بسیار تعجب بر انگیز بود. به چه دلیل نهاد عمومی غیر دولتی که فعالیت آن از طریق مجلس تأیید شده است و سازمان برنامه و بودجه به آن بودجه تخصیص داده و در حالی که بودجه هشت ماه را دریافت کرده, با این نامه مواجه میشود که چون اساسنامه ندارید، نمیتوانید بودجه دریافت کنید؟ این امر موجب شد در سه هفته گذشته در وضعیت مالی نامساعدی قرار بگیریم و مجبور شدیم علیرغم میل باطنی، اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی را برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو تعطیل کنیم. (ادامه دارد.)

.........حوادث

* مرگ عجیب راننده جرثقیل: تصادف مهیب و عجیب سمند با جرثقیل حامل پراید در بزرگراه شهید بابایی، مرگ راننده جرثقیل را رقم زد. سرهنگ احسان مؤمنی، جانشین اداره تصادفهای پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه به‌دنبال تصادف خودرو پراید در بزرگراه شهید بابایی -مسیر شرق به غرب- جرثقیلی برای جا بجایی و امداد رسانی به محل اعزام شد, اما در جریان حمل خودرو، سمندی که در همان مسیر در حرکت بود با قسمت عقب سواری پراید برخورد کرد. این ضربه باعث پرتاب پراید به سمت جلو و برخورد با راننده جرثقیل شد که بین پراید و جرثقیل ایستاده بود و او را به کام مرگ برد. با بررسی صحنه تصادف مشخص شد علت تصادف بی توجهی راننده سمند به جلو بوده است.

 * واژگونی سرویس مدرسه در محور سیمکان-قادرآباد استان فارس, راننده را به‌کام مرگ کشاند و 5 دانشآموز نیز مصدوم شدند.

 

.........اطلاع رسانی

* قابل توجه عزیزان نابینا و کم بینای استانهای تهران و البرز:

شرکت "کارینا خودرو" (فکر نو طلاییه) با شماره ثبت 519337  در چهار بخش زیر آماده ارائه خدمت به نابینایان عزیز و خانواده های محترمشان است.

1- ارائه سرویس ایاب و ذهاب 10 درصد زیر قیمت اسنپ

2- تأمین سرویس ادارات و تشکلها ویژه نابینایان

3- به کارگیری راننده سرویس برای افراد بینای عضو خانواده ایشان 4- پذیرش سرمایه گذاری و اجاره اتومبیل با پرداخت سود علی الحساب مبلغ 5/1 میلیون تومان در ماه. متقاضیان جهت اطلاع بیشتر میتوانند  ساعت 15 الی 18 با بازاریاب این شرکت, آقای علیرضا محمدبیگینیا به شماره 66121571 تماس حاصل فرمایند. (با توجه به شخصی بودن آگهی, تمام مسئولیتهای این آگهی بر عهده آگهی دهنده است.)

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *