شناسه خبر: 12883 منتشر شده در مورخ: 1396/11/2 ساعت: 09:43 گروه: اجتماعی  
پرداخت مستمری و یارانه نقدی معلولان در دو حساب جداگانه

پرداخت مستمری و یارانه نقدی معلولان در دو حساب جداگانه

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت مستمری معلولان توسط سازمان به معلولان گفت: مستمری و یارانه نقدی هر کدام به حساب جداگانه‌ای واریز می‌شود و این در حالی است که مستمری مستقیم توسط بهزیستی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم سعید ابراهیمی، اظهار کرد: بر اساس ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه، مستمری مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) افزایش و معادل 20 درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار قرار گرفت که این افزایش از فروردین امسال عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، 4 هزار میلیارد تومان برای تحقق این امر برای دو دستگاه حمایتی (بهزیستی و امداد ) در نظر گرفت.

ابراهیمی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان دستگاه‌های حمایتی ادامه داد: برای این امر نیاز به تصویب آیین‌نامه اجرایی بود که در تبصره 14 قانون بودجه 96 بر آن تأکید شده بود و بر همین اساس تصویب این آیین‌نامه در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: بر همین اساس صورتجلسه‌ای بین سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا‌ شد و بر اساس آن سازمان هدفمندی موظف شد این افزایش مستمری را به حساب سرپرستان خانوار (‌همان حساب یارانه‌ها) تا تصویب آیین‌نامه اشاره شده در هیئت وزیران واریز کند.

وی اضافه کرد: این فرایند پرداخت مستمری به همراه افزایش آن به حساب سرپرستان خانوار، تا زمان تصویب آیین‌نامه در تاریخ 26 آذر‌ امسال ادامه داشت به طوری که پس از این زمان و تصویب آیین‌نامه اشاره شده توسط هیئت وزیران، مستمری اشاره شده به همراه میزان افزایش آن  ابتدا به حساب دستگاه‌های حمایتی (‌امداد و بهزیستی) واریز و پس از آن این مبلغ نوسط نهاد حمایتی حساب سرپرستان واریز می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: از 26 دی سال جاری و پس از تصویب آیین‌نامه توسط هیئت وزیران، رقم مستمری به حساب نهادهای حمایتی واریز در یک بازه زمانی یک روز مبلغ به حساب سرپرستان واریز می‌شود و در ماه گذشته نیز به این شکل عمل شده است.

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بر همین اساس در حال حاضر مستمری مددجویان به حسابی که نهادهای حمایتی برای سرپرستان در نظز گرفته‌اند واریز می‌‌شود ضمن اینکه یارانه نقدی این خانواده‌ها نیز همانند گذشته از طریق سازمان هدفمندی یازانه‌ها به حساب آنها واریز می‌شود و در واقع مستمری و یارانه نقدی در دو حساب جداگانه واریز می‌شود.

وی بیان کرد:قبل از افزایش مستمری معلولان رقمی که این افراد دریافت می‌کردند عبارت بود از خانواده یک نفره 53 هزار تومان، دو نفر 61 هزار تومان، 3 نفره 72 هزار تومان، 4 نفره 81 هزار تومان، 5 نفره 100 هزار تومان که در ادامه سازمان هدفمند یارانه‌ها بر اساس بودجه 96، 95 هزار تومان برای خانواده‌های یک نفره، 189 هزار تومان برای خانواده‌های دو نفره، 253 هزار تومان برای خانواده‌های سه نفره، 337 هزار تومان برای خانواده‌های 4 نفره و 365 هزار تومان برای خانواده‌های 5 نفره در نظر گرفت که در نهایت و با احتساب منابع سازمان و هدفمندی یارانه‌ها میزان پرداختی مستمری به معلولان افزایش یافت.

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص آخرین  میزان مستمری مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی بیان کرد: در حال حاضر خانواده یک نفر 148 هزار تومان، دو نفره 250 هزار تومان، 3 نفره 325 هزار تومان، 4 نفره 418 هزار تومان و 5 نفره به بالا 465 هزار تومان دریافت می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *