شناسه خبر: 12873 منتشر شده در مورخ: 1396/10/30 ساعت: 11:39 گروه: اجتماعی  
موانع میله ای در پیاده روها سد راه معلولان شده است

موانع میله ای در پیاده روها سد راه معلولان شده است

رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: موانع میله ای در پیاده روها، سد راه معلولان شده و شهرداری باید تدابیری بیندیشد تا دست کم این میله ها، انعطاف پذیر بوده و ویلچر بتواند از روی آن حرکت کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: این میله ها با هدف منع عبور و مرور موتورسواران در پیاده رو نصب می شود اما متاسفانه مانعی برای تردد ویلچر نیز هست درحالیکه قانونگذار برای شهرداری، 12 وظیفه در حوزه مناسب سازی تعریف کرده که یکی از آنها در رابطه با پیاده روها است و براساس آن، فضای پیاده رو باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: میله های نصب شده در پیاده روها می توانند به گونه ای ساخته شوند که ویلچر قابلیت عبور از آن را داشته باشد.

**تلاش دستگاه های دولتی برای مناسب سازی ادارات
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور در ادامه از تلاش دستگاه های دولتی برای مناسب سازی ادارات جهت شرکت در جشنواره شهید رجایی خبر داد و گفت: قانونگذار دستگاه های دولتی را 13 سال پیش مکلف کرد تا هر سال، 30 درصد دستگاه های خود را مناسب سازی کنند که اگر طی این سال ها ، این مناسب سازی ها انجام شده بود ، این دستگاه ها طی 10 سال گذشته، مناسب سازی شده بودند اما متاسفانه این کار انجام نشد.
مومن سرایی افزود: سال گذشته با کمک سازمان اداری استخدامی در جشنواره شهید رجایی - که در هفته دولت دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دهند- ، شاخص های مناسب سازی در شاخص های ارزیابی دستگاه های دولتی گنجانده و مسئولیت ارزیابی دستگاه ها در این شاخص ها نیز به دبیرخانه مناسب سازی بهزیستی کشور اعطا شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 90 دستگاه در سطح ملی و حدود 70 دستگاه در سطح استانی برای مناسب سازی، مورد بازدید قرار گرفته اند و برخی ادارات نیز قصد شرکت در جشنواره را نداشته اند بااین وجود از مشاوران ستاد مناسب سازی برای دستگاه خود استفاده کرده اند.
گفتنی است درحال حاضر یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *