شناسه خبر: 12869 منتشر شده در مورخ: 1396/10/30 ساعت: 08:49 گروه: دانش و فن آوری  
اتصال دو رایانه از طریق افزونه nvda remote

اتصال دو رایانه از طریق افزونه nvda remote

چندی است که «Christopher toth» و LTyler Spivey»، دو نفر از برنامه نویسهای nvda، تصمیم گرفتند، امکان اتصال رایانه های مجهز به صفحه خوانهای مشترک و کنترل یک رایانه به وسیله رایانه دیگر را برای nvda فراهم کنند

به گزارش ایران سپید تا چند وقت پیش، کاربران صفحه خوانها، یکی از نقاط برتری jaws و window-eyes بر nvda را امکان اتصال رایانه های مجهز به صفحه خوانهای مشترک و کنترل یک رایانه به وسیله رایانه دیگر میدانستند اما چندی است که «Christopher toth» و LTyler Spivey»، دو نفر از برنامه نویسهای nvda، تصمیم گرفتند با بهره گیری از کمکهای داوطلبانه، این امکان را برای nvda هم فراهم کنند. حالا، کاربران nvda، میتوانند از صفحه رسمی افزونه های این صفحه خوان، یا سایر صفحات احتمالی، افزونه ای دانلود کنند که با نصبش، این امکان به nvda اضافه میشود که دو رایانه به هم متصل شوند و یکی، کنترل دیگری را به دست گیرد. سودمندی این افزونه زمانی مشخص میشود که یک کاربر در رایانه اش با مشکلی مواجه شده و میداند که کاربر دیگری میتواند مشکلش را حل کند. به طور معمول و با روشهایی که اصولاً برای کاربران نابینا آشناست، گوشی تلفن را برمیدارد و شماره کاربر مطلع را میگیرد و با شرح مشکل، راه حل را میگیرد و اگر درست متوجهِ مسیر حل مشکل شده باشد، مشکلش را حل میکند. اما در بسیاری مواقع این روند درست پیش نمیرود و کاربر مجبور به تماسهای دوباره و چند باره میشود. به کمک این افزونه، این مشکل حل شده و دیگر نیازی به تماسهای چند باره نیست. کافی است دو کاربر، رایانه هایشان را به هم متصل کنند تا کاربر مطلع بتواند خود، مشکل را حل کند.

نصب این افزونه هم درست مثل سایر افزونه های nvda بسیار ساده است. با زدن دکمه Enter بر روی پرونده دانلود شده، از کاربر سؤال میشود که آیا قصد نصب آن را دارد؟ و کاربر، با پاسخ مثبت به این سؤال، افزونه را نصب میکند. کافی است nvda یک بار باز و بسته شود که افزونه، قابل استفاده گردد.

با نصب این افزونه، گزینه ای با نام remote، به منو ابزارهای صفحه خوان اضافه میشود. برای اتصال دو رایانه، کاربر باید از این قسمت، گزینه connect را انتخاب کند. دو حالت برای اتصال رایانه ها در نظر گرفته شده است: یکی اتصال از طریق شبکه محلی و دیگری اتصال به کمک اینترنت. در حالت اول، هر دو کاربر از میان دکمه های رادیویی، server را انتخاب میکنند اما در روش دوم که قطعاً مورد استفاده بیشتری هم خواهد داشت، گزینه Client را برمیگزینند. با گذر از این مرحله، از کاربر خواسته میشود که مشخص کند که کنترل کننده است یا کنترل شونده. بعد هم نام میزبان خواسته میشود که کاربرانی که از امکان میزبانی برخوردار نیستند میتوانند عبارت nvdaremote.com را وارد کنند و در آخر هم یک رمز هفت کارکتری را وارد کرده و این رمز را در اختیار کاربر دوم هم قرار دهند. به این ترتیب، اتصال میان دو رایانه برقرار میشود و یکی از رایانه ها میتواند دیگری را کنترل کند. جزئیات بیشتری از این افزونه در قسمت documentation در اختیار کاربران قرار گرفته است.

امید هاشمی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *