شناسه خبر: 12859 منتشر شده در مورخ: 1396/10/27 ساعت: 09:13 گروه: اجتماعی  
باز کردن صندوق عقب خودرو برای ویلچر معلولان جریمه ای ندارد

باز کردن صندوق عقب خودرو برای ویلچر معلولان جریمه ای ندارد

در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان مطرح شد که باز کردن صندوق عقب خودرو برای ویلچر معلولان اگر مانع دید نشود جریمه ای ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر شامگاه دوشنبه، هفدهمین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با دستور کار بررسی وضعیت معلولان شهر گرگان و شرایط و امکاناتی که شهرداری باید فراهم کند، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا محمدابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون اظهار کرد: در زمینه مناسب سازی مبلمان شهری تلاش هایی صورت گرفته اما پدیده ای زمان بر است.

وی به اقداماتی از قبیل آسانسوردار شدن برخی از پل هوایی ها اشاره کرد و گفت: همه این موارد تلاش مسئولان امر را نشان می دهد و باید در مابقی هم اتفاق بیفتد.

جرجانی به بیان این که اصلاح رمپ ها و مناسب سازی پاساژها، هتل‌ها و سایر مکان ها باید انجام شود، ادامه داد: ساختمان شهرداری قدیمی است و درآن زمان مناسب سازی مطرح نبود اما حتماً انجام خواهد شد کما این که ساختمان شماره دو شهردای هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

ایجاد بازارچه دائمی مخصوص معلولان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان وجود مشکلات فراوان در سطح شهر را از عوامل کندی کار برشمرد و ادامه داد: همچنین باید ایجاد بازارچه دائمی دستفروشان معلول در یک مکان خوب را پیگیری کرد که تا از عهده هزینه های خود برآیند.

در ادامه فرشته کابوسی، رئیس بهزیستی شهرستان گرگان اظهار کرد: بحث مناسب سازی بحث جدیدی نیست و همیشه با آن درگیر هستیم، در زمینه خرید اتوبوس های جدید باید مناسب سازی در آن ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: باید مناسب سازی قبل از صدور پروانه و ساخت محل های تجاری، اداری و همه مکان های عمومی در نقشه دیده شود.

احداث پارک ویژه معلولان در گرگان

کابوسی به مناسب سازی نبودن ساختمان شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت: مصوبه شفاهی پارک ویژه معلولان گرفته شد و اگر همکاری های لازم انجام شود می توان همه مراکز وابسته در آن جا تجمیع شود.

وی همچنین گفت: نباید جریمه ای برای تاکسی هایی که در صندوق عقب خود ویلچر معلول را سوار می کنند در نظر گرفت.

کابوسی گفت: در بازارچه های خاص معلولان چون اکثر آن ها تحت نهادهای حمایتی هستند، اجاره بها گرفته نشود چون توانایی پرداخت آن را ندارند.

در ادامه مهستی قدس ولی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان اظهار کرد: سانس های رایگان برای معلولان در برخی ورزشگاه ها در نظر گرفته شده است و استفاده از خانه فرهنگ و تمام کلاس ها برای معلولان رایگان است.

سرهنگ مسعود فروزان نیا، جانشین رئیس پلیس گلستان در ادامه جلسه اظهار کرد: توقف در محل مخصوص معلولان جریمه دارد ولی بازکردن صندوق عقب خودرو در صورتی که مانع دید نشود، جریمه ای ندارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *