شناسه خبر: 12843 منتشر شده در مورخ: 1396/10/26 ساعت: 09:32 گروه: اجتماعی  
سالانه 2000 معلول به شمار معلولان استان اصفهان اضافه می‌شود

سالانه 2000 معلول به شمار معلولان استان اصفهان اضافه می‌شود

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سالانه حدود دو هزار معلول جدید به معلولان استان اضافه می‌شود و برای کاهش هزینه‌هایی که بر بودجه خانواده و جامعه تحمیل می‌شود، برنامه‌هایی برای پیشگیری از آن داریم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا «مجتبی ناجی» با اشاره به طرح خانه به خانه برای شناسایی معتادان، اظهار کرد: کسانی که نیاز به خدمات بازتوانی دارند، به کمک نیروی انتظامی و مراکزی که در زمینه سلامت روان فعال هستند، شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.
وی افزود: یک مراکز درمانی اجباری در اصفهان وجود دارد که به آن «کمپ ماده 16» یعنی ماده 16 مبارزه با مواد مخدر، می‌گویند که هم‌اکنون حدود 134 نفر در آن حضور دارند و خدمات‌رسانی می‌شوند. این افراد کسانی هستند که خود داوطلب درمان نیستند، اما به دلیل اینکه به آن‌ها معتاد متجاهر که رفتار اعتیادی خود را آشکار می‌کنند، گفته می‌شود، با حکم قضایی در مرکز واقع در قلعه شور پذیرش می‌شوند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: به دلیل اینکه ظرفیت مرکز اجباری برای تعداد معتادان متجاهر جوابگو نیست از 80 مرکز دیگر نیز برای پذیرش این معتادان استفاده می‌شود.
ناجی با بیان اینکه هم‌اکنون همه مراکز آمادگی پذیرش موارد جدید را به صورت اقامتی دارند و این افراد پس از پذیرش، دوره درمانی 21 تا 28 روز را سپری می‌کنند، افزود: شیوه دیگر درمان، درمان سرپایی است. برای افرادی که صاحب شغل و خانواده هستند و فعالیت می‌کنند، به مراکز سرپایی مراجعه  و سهمیه دارویی خود را دریافت می‌کنند.
وی بابیان اینکه اجرای طرح خانه به خانه در برخی محل‌ها که نیروی انتظامی می‌تواند ورود پیدا کند، انجام شده است، اظهار کرد: برای نمونه در شهرستان فلاورجان پاتوق‌هایی شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده‌شده‌اند.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: مقام قضایی دستور پذیرش را صادر می‌کند و عناصر اصلی تیم جمع‌آوری شهرداری و نیروی انتظامی است. سازمان بهزیستی نیز در پذیرش این افراد فعالیت دارد.
ناجی یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور را پیشگیری از بروز معلولیت دانست و افزود: در استان اصفهان سالانه حدود 2هزار معلول جدید به تعداد معلولان اضافه می‌شود و برای کاهش هزینه‌هایی که بر بودجه خانواده و جامعه تحمیل می‌شود، برنامه‌هایی برای پیشگیری از آن را داریم که مشاور ژنتیک، غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران و غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در مهدهای کودک از این برنامه‌ها است.
وی یادآور شد: در سال گذشته حدود 800 کودک با مشکلات تنبلی چشم تشخیص داده شده‌اند و امسال نیز تا کنون حدود یک هزار و 200 مورد تشخیص داده شده‌اند که برای جلوگیری از نابینایی مداخله به هنگام خواهند شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *