شناسه خبر: 12842 منتشر شده در مورخ: 1396/10/26 ساعت: 08:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 26 دی 1396

روزنامه سه شنبه 26 دی 1396

آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان تشریح شد - بهترین راه حل, گفتگوی ملی است - فرصت سه ماهه دولت برای حذف 30 میلیون یارانه بگیر - مشکل حوزه سلامت, نبود منابع پایدار - سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «شور» - امیدواریم سهمیه شنای نابینایان افزایش یابد - محاکمه نامادری به اتهام قتل دخترخوانده

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 26 دی 1396

28 ربیع الثانی 1439

16 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5768

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان تشریح شد 2

بهترین راه حل, گفتگوی ملی است 6

فرصت سه ماهه دولت برای حذف 30 میلیون یارانه بگیر 8

مشکل حوزه سلامت, نبود منابع پایدار 10

سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «شور» 12

امیدواریم سهمیه شنای نابینایان افزایش یابد 15

محاکمه نامادری به اتهام قتل دخترخوانده 17

اطلاعرسانی

 

......ویژه

* آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان تشریح شد: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که قانون حمایت از حقوق معلولان پس از تصویب نمایندگان مجلس به شورای نگهبان ارسال شده است، گفت: شورای نگهبان دو هفته کاری فرصت دارد در این خصوص نظر خود را بدهد. حسین نحوینژاد اظهار کرد: لایحه حمایت از حقوق معلولان حدود 10 روز پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قرار شد به شورای نگهبان ارسال شود. شورای نگهبان طبق قانون باید در یک فرصت دو هفته ای نظر خود را در خصوص قانون حمایت از حقوق معلولان بدهد. در صورتی که در این زمان پاسخی ندهد, به منزله تأیید قانون است. نحوینژاد با بیان این که در این قانون تسهیلات خوبی برای معلولان پیشبینی شده است، گفت: افزایش مستمری معلولان بر اساس حد اقل دستمزد، ارائه خدمات حمایتی، درمانی، توانبخشی و... تنها بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده است. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از مشکلات معلولان در سالهای اخیر, عدم پوشش خدمات توانبخشی بوده که در این قانون به این موضوع اشاره شده و بر همین اساس, خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با توجه به این که تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان همزمان با ارائه لایحه بودجه 97 دولت به تصویب رسیده است, جلساتی را با مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا اعتباراتی برای اجرای بخشی از این قانون در سال آینده پیشبینی کنند که در این زمینه قولهایی نیز داده شده است.

* نحوه احتساب سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ابلاغ کرد. معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام سازمان آموزش و پرورش استثنایی به پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی را ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است: بر اساس هماهنگیهای انجام شده با دستگاه های ذیربط احتساب سنوات ارفاقی کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی, موضوع تبصره (5) ماده واحده قانون تشکیل این سازمان در خصوص کارکنان مورد نظر که تا پایان سال جاری بازنشسته شده و میشوند، مشروط به امکان تأمین اعتبار و پرداخت کسور بازنشستگی یا حق بیمه آنها بابت سنوات ارفاقی از سوی دفتر برنامه و بودجه و تأمین منابع به صندوقهای ذیربط, بلامانع خواهد بود. سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه ای در تاریخ 16 مهر 96 به تمام شعب استانی ابلاغ کرده است که اجرای دادنامه مذکور به شرط پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی توسط دستگاه ذیربط قابل اجرا است. احتساب سنوات ارفاقی سایر کارکنان, مشروط به پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی است. در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در این رابطه آمده است: مطابق تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب سال 69، 5 سال خدمت دولتی رضایتبخش در سازمان از هر نظر, از جمله بازنشستگی شش سال محسوب میشود و به موجب ماده 52 آیین نامه خاص استخدامی آموزش و پرورش استثنایی مقرر شده است که در اجرای تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی, هر 5 سال خدمت از لحاظ بازنشستگی، از کار افتادگی، وظیفه و وراث 6 سال محسوب میشود. بر اساس رأی صادر شده در هجدهمین جلسه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تاریخ 17 اسفند 79 این امر به تمام مستخدمین رسمی و پیمانی سازمان تسری داده شده است. با توجه به مراتب فوق در دادنامه های مختلف با توجه به مقررات فوق الذکر, حکم و الزام سازمان آموزش و پرورش استثنایی به پرداخت حق بیمه معوقه سنوات ارفاقی و سازمان تأمین اجتماعی به پذیرش حق بیمه مذکور و احتساب آن در سنوات خدمتی صادر شده صحیح است.

.....سیاسی

* بهترین راه حل, گفتگوی ملی است. جهانگیری, معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکا به دنبال آن است که فضای ایران را برای کار نامطمئن جلوه دهد؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی فضای گفتگوی ملی است.

* سرلشکر باقری, رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اغتشاشات و ناآرامیهای اخیر گفت: در آشوبهای اخیر نیروی انتظامی موفق عمل کرد و با متانت، صبوری و اقتدار موضوع را مدیریت کرد.

* مطهری, نایب رئیس مجلس با تأکید بر این که بسیاری از دانشجویان, به ویژه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شدند، خواستار شفاف سازی وضعیت بازداشتی ها و خودکشیها شد و گفت: قوه قضاییه این مسائل را توضیح دهد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس در این باره به مقامات مسئول در وزارت دادگستری و شخص وزیر به صورت فردی پیغام دادند. مطهری در خصوص اظهار نظر رئیس جمهوری درباره نسبت دادن برخی لقبهای ناشایست به مردم، گفت: اصل حرف ایشان درست است, اما اکنون زمان بیان این مسائل نیست, چرا که به این موضوع دامن میزد. حالا یک نفر اشتباهی کرده و کلمه ای را بکار برده, اما نباید به آن دامن زد و تکرارش کرد.

* عباس عراقچی, رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام تصریح کرد: بحث موشکی ایران که به توانمندی های دفاعی و امنیت ملی ما مربوط میشود, نه قابل مذاکره است و نه مصالحه.

* محمود خاقانی, کارشناس نفت و انرژی میگوید: «مسائل حقوقی ساچی بسیار پیچیده است؛ به این دلیل که حادثه در آبهای چین رخ داده و کشتی در آبهای ژاپن غرق شده است.»

* لاوروف, وزیر خارجه روسیه گفت: حفظ برجام اولویت روسیه در سال 2018 است.

* امانوئل ماکرون, رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تغییر برجام، خواستار احترام او به توافق هسته ای ایران شد.

 

.......اقتصادی

* فرصت سه ماهه دولت برای حذف 30 میلیون یارانه بگیر: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اصرار دولت مبنی بر حذف حد اقل 30 میلیون نفر از یارانه بگیران موافقت کرده و اجازه دادند تا برای این کار از بررسی حسابهای بانکی استفاده کند. دولت در لایحه بودجه سال ۹۷، یارانه نقدی و غیر نقدی خانوار را از ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه ۹۶ به ۲۳ هزار میلیارد تومان تقلیل داده است. این بدان معنا خواهد بود که از حدود ۷۵ میلیون نفر یارانه بگیر، بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر مشمول یارانه نقدی نخواهند بود. به تعبیر دیگر, از جمعیت موجود هدف گذاری دولت در شرایط کنونی پرداخت یارانه به شکل نقدی و غیر نقدی برای حدود ۴۱ میلیون نفر است. در حال حاضر کمیسیون تلفیق بودجه مشغول بررسی مواد لایحه بودجه بوده و اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که با پیشنهاد و پافشاری دولت با این موضوع موافقت کنند.

* رفع مشکل بازنشستگی پیش از موعد: محمدرضا رستمی، مدیر عامل صندوق بیمه های اجتماعی روستاییان و عشایر از رفع مشکل بازنشستگی پیش از موعد مستمری بگیران این صندوق خبر داد و گفت: حقوق و سه ماه معوقه ۹۰۰۰ نفر در دی ماه پرداخت میشود. رستمی همچنین به عیدی مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: ۴۳ هزار مستمری بگیر، عیدی خود را همراه با حقوق بهمن ماه دریافت خواهند کرد.

* ثبات قیمت در بازار گوشت گوسفند: علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه توزیع کنندگان گوشت گوسفندی، از ثبات قیمت گوشت در ماه های گذشته و تأمین کامل نیاز بازار خبر داد. قیمت دام زنده کیلویی ۱۵.۵ تا ۱۶.۵ هزار، گوشت گوسفند در کشتارگاه بین ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان به مغازه دار و ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه شده است. وی عرضه گوشت گوسفند را برای تأمین نیاز بازار متناسب دانست و گفت: روزانه ۸ تا ۹ هزار رأس دام داخلی برای تأمین نیاز گوشت گوسفند در استان تهران ذبح میشود.

 

.......بهداشت و سلامت

* مشکل حوزه سلامت, نبود منابع پایدار: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر بدهی ۱۳ هزار میلیاردی بیمه های پایه به وزارت بهداشت، گفت: مشکل حاضر وزارت بهداشت, عدم اجرای اختصاص منابع پایدار مصوب در قانون برای حوزه سلامت است. به عنوان مثال اعتبارات مصوب قانونی از سوی سازمان برنامه و بودجه به بیمه ها پرداخت نشده و سازمانهای بیمه گر نتوانستند بدهیهای خود به شرکتهای دارویی، داروخانه ها و بیمارستانها را پرداخت کنند. عباسعلی پوربافرانی افزود: بخشی از درآمدها به حساب وزارت بهداشت واریز نشده که بخشی از آن اعتبار هزار میلیاردی برای این وزارتخانه است، اگر منابع مورد نیاز در زمان مناسب در اختیار بیمه ها قرار میگرفت, این میزان بدهی در حال حاضر وجود نداشت. این مسأله به معنای درستی تمام اقدامات در حوزه سلامت نیست؛ متأسفانه به دلیل نبود زیرساختهای لازم الکترونیکی مشکلات درمانی به قوت خود باقی است.

* توصیه به مبتلایان دیابت برای جلوگیری از افت قند در شب: اگر هنگام شب به افت قند خون دچار شدید، غیر از مواد قندی سریع الاثر باید به اندازه حد اقل 2 واحد مواد قندی دیرجذب مثل (نان و پنیر، یک لیوان شیر و یک قطعه بیسکوئیت، یک عدد میوه و...) میل کنید تا به این وسیله از کاهش مجدد قند خون هنگام خواب جلوگیری شود. بعلاوه همیشه باید یک ماده قندی سریع الاثر همراه خود داشته باشید.

* روغن نارگیل برای قلب مفید است: در حالی که فوائد روغن نارگیل برای پوست و بدن شناخته شده است, متخصصان مدعی شده اند که روغن نارگیل برای قلب نیز مفید است. پیش از این ادعا شده بود روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است و سطح کلسترول بد خون را به شدت افزایش میدهد. بررسیهای جدید نشان میدهند روغن نارگیل به کنترل سطح کلسترول بد خون و افزایش ۱۵ درصدی سطح کلسترول خوب کمک میکند.

.....آهنگ و درنگ

* سفری در میان دستگاه های موسیقی ایرانی «شور»: «بخش دوم»: بر اساس آن چه در شماره پیش وعده داده شد، در این شماره قصد داریم به خاستگاه و تاریخچه دستگاه شور، اصلیترین دستگاه موسیقی ایرانی بپردازیم.

برخلاف برخی دیگر از دستگاه ها (نظیر نوا، سه گاه و چهارگاه) که همنام مقامهای موسیقی قدیم ایران هستند و از آنها نشئت گرفته اند، شور جزو مقامهای اصلی موسیقی قدیم ایران نبوده است. تا اواسط قرن هفتم هجری (معادل قرن سیزدهم میلادی)، در موسیقی ایرانی نظام تقریباً یکسانی به خصوص در خراسان بزرگ رایج بوده است. در این نظام، دوازده پرده (مقام) و شش شعبه (آوازه) وجود داشته است و پرده راست، مادر پرده های دیگر بوده است. پس از صفی الدین ارموی، موسیقیدان نابغه ایرانی قرن هفتم هجری، تقسیمبندی تازه ای ظهور میکند که طی آن، عشاق پرده مادر میشود و اسامی برخی پرده ها نیز تغییر میکند. از نظر فواصل، دانگ اول عشاق کاملاً با دانگ اول شور مطابقت دارد و لذا میتوان گفت که در تقسیمبندی دستگاهی شور نقشی معادل نقش عشاق در تقسیمبندی مقامی را ایفا میکند.

در موسیقی عربی نام شور تحت عنوان یک مقام فرعی و بیشتر به صورت «شوری» به کار رفته است. در موسیقی عربی این مقام جزو خانواده بیاتی تقسیمبندی میشود و با نام «بیاتی شوری» شناخته میشود. برخی منابع موسیقی عربی این مقام را با نام کارجیغار (به انگلیسی: Karjighar) نیز یاد کرده اند، اما این نام که ریشه در ترکی دارد، در موسیقی ترکی برای مقامی به کار میرود که درجاتش با دستگاه شور ایرانی یا مقام بیاتی شوری ترکی منطبق نیست. درجات گام اول دستگاه شور، با آن چه در موسیقی عربی «دوکاه» (معرب «دوگاه») نامیده میشود مطابقت دارند. در تحلیل ردیف موسیقی ایرانی نیز به این نکته که شور در اصل همان دوگاه است اشاره شده است، به ویژه در خلال تحلیل گوشه «پنجگاه» از دستگاه راستپنجگاه.

در موسیقی ترکی درجات مقام بیاتی و عشاق، هر دو با دستگاه شور مطابقت دارد (تفاوت این دو مقام در موسیقی ترکی، از نظر درجات نیست, بلکه از نظر ترتیب اجرای نتها است).

از شور، آوازهایی هم منشعب شده که احتمالاً نامشان را بارها شنیده باشید. آوازهایی که با نام ابوعطا، افشاری، دشتی و بیات ترک در میان اهل موسیقی شناخته میشوند. در شماره های بعد به معنای «آواز» و چگونگی انشعاب آن از دستگاه شور و ساختار و نقش جایگاهش در این دستگاه بزرگ موسیقی ایرانی خواهیم پرداخت.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، آن چه در موسیقی عربی به عنوان «شور» شناخته میشود، تفاوتهای قابل توجهی با تعریف شور در موسیقی ایرانی دارد. بسیاری از ما احتمالاً بهترین نمونه های شور عربی را در تلاوتهای قاریان برجسته مصری شنیده ایم. از آنجا که در این شماره هم از شور عرب سخن به میان رفت، میهمانتان میکنیم به فرازی از تلاوت استاد شیخ شهات، قاری مصری که در شور قرائت شده است. این تلاوت را که مدت آن پنج دقیقه است, از وبسایت روزنامه دریافت و گوش کنید.

......ورزشی

* امیدواریم سهمیه شنای نابینایان افزایش یابد: حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: دو نفر شانس کسب مدال طلا در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا را دارند و در حال رایزنی برای گرفتن دو سهمیه حضور در این بازیها هستیم. وی افزود: محمد دلیر از فارس و محمدحسین کریمی از استان خراسان رضوی، دو شناگر نابینایی هستند که شانس کسب مدال طلای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را دارند. این در حالی است که سه شناگر دیگر تیم ملی هم شرایط بسیار ایده آلی دارند و با توجه به رکوردهایی که به ثبت رسانده اند، میتوانند در جایگاه دوم و سوم قرار بگیرند. سرمربی تیم ملی شنای نابینایان اظهار داشت: با کمیته ملی پارالمپیک مذاکره میکنم تا فرصتی برای همه شناگران ایجاد شود که اردیبهشت ماه سال آینده پیش از ثبت نام نهایی، در رکوردگیری تیم ملی شرکت کنند. وی ادامه داد: دلیر در ۱۰۰ متر آزاد و کرال پشت، رکوردهای خوبی دارد و کریمی در ۱۰۰ متر آزاد و قورباغه و پروانه، بسیار توانمند است. دلیر در ماده ۱۰۰ متر آزاد با فاصله ۲۵ صدم ثانیه از کریمی جلوتر است. دلیر و کریمی در آسیا هم رنکینگ یک و دو را در اختیار دارند، بنا بر این از کمیته ملی پارالمپیک درخواست میکنیم شناگران بیشتری را به بازیهای پاراآسیایی اعزام کند.

* تصمیم جنجالی فلورنتینو پرز برای رسیدن به نیمار: طبق ادعای یک روزنامه اسپانیایی، پرز، رئیس رئال حاضر است برای جذب نیمار، رونالدو را به علاوه مقداری پول، به psg واگذار کند. همه میدانند الخلیفی، مالک متمول پاریسنژرمن، سالهاست در رؤیای جذب رونالدو به سر میبرد و شاید این پیشنهاد معاوضه از سوی پرز، باعث نرمتر شدن موضع او در قبال فروش نیمار شود. نیمار در این فصل، 22 بازی برای psg انجام داده، 20 گل زده و 14 پاس گل نیز داده است. در سوی مقابل، رونالدو حد اقل در لالیگا بدترین فصل خود را با ثبت تنها 4 گل پشت سر میگذارد.

........حوادث

* محاکمه نامادری به اتهام قتل دخترخوانده: حکم قصاص نامادری که به اتهام قتل دخترخوانده نوجوانش به قصاص محکوم شده بود, با توجه به وجود ابهامات در پرونده از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد. به همین خاطر او و برادرش صبح یکشنبه بار دیگر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. این جنایت روز 15 اردیبهشت سال 86 در شهر ری اتفاق افتاد و به پلیس خبر رسید دختر 16 ساله ای به نام «یلدا» در خانه پدرش به طرز مشکوکی جان باخته است. اما پزشک قانونی پس‌از بررسیهای مقدماتی در محل واقعه, علت مرگ دختر نوجوان را خفگی تشخیص داد و اعلام کرد, او به قتل رسیده است. بدین‌ترتیب تحقیقات کارآگاهان برای راز گشایی از جنایت مرموز آغاز شد. تا این که بررسیها نشان داد پدر و مادر دختر نوجوان مدتها قبل با وجود داشتن دو فرزند به نامهای یلدا -مقتول- و پسری به نام احمد از یکدیگر جدا شده اند. پدر یلدا نیز در چهارمین ازدواجش زنی 36 ساله به‌نام نسرین را برای زندگی انتخاب کرده بود که او هم از ازدواج اولش یک پسر 8 ساله داشت. در جریان تحقیقات پلیسی، پسر نوجوان نسرین در بازجویی گفت: «آن روز وقتی وارد اتاق شدم, دیدم مادرم با داییم بالای سر خواهر ناتنیم هستند و گلوی او را فشار میدهند.» همین اظهارات کافی بود تا نامادری یلدا به اتهام قتل و برادرش به اتهام معاونت در قتل بازداشت شوند. اما نسرین از همان ابتدا دست داشتن در قتل دختر ناتنیش را انکار کرد و گفت بیگناه است. ولی با وجود انکارهای این زن، تحقیقات از وی ادامه یافت تا این که چند ماه پیش او در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و قضات دادگاه این زن را به قصاص محکوم کردند. اما این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد و بار دیگر نسرین (نامادری) و برادرش در شعبه یازدهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی متین راسخ پای میز محاکمه ایستادند. اما این بار پدر یلدا درخواست دیه کرد. در ادامه دادگاه، برادر یلدا که در زمان قتل تنها هشت سال داشت به قضات دادگاه گفت: «نامادری ما از همان روزی که به‌عنوان چهارمین همسر با پدرمان ازدواج کرد ما را کتک میزد و رفتار بدی با من و خواهرم داشت.» سپس نسرین (نامادری) به جایگاه فرا خوانده شد تا در مورد اتهام مباشرت در قتل عمد از خود دفاع کند. او گفت: «من چهارمین همسر شوهرم بودم. او مرد بد اخلاقی بود و به من خرجی نمیداد. او مدام کتکم میزد و بدنم همیشه کبود بود. با این حال من دخالتی در مرگ دخترش یلدا نداشتم و در این سالها بیگناه زندانی شدم. من هیچ وقت قتل را گردن نگرفتم, چرا که من قاتل نیستم.» برادر این زن نیز روز یکشنبه به اتهام معاونت در قتل به دفاع از خود پرداخت و گفت: «آن زمان من نانوا بودم و زمانی که حادثه اتفاق افتاد در نانواییم بودم و همکارانم میتوانند در این‌باره شهادت دهند. من هیچ دخالتی در مرگ یلدا نداشتم.» پس از تحقیقات تکمیلی، قضات دادگاه وارد شور شدند تا درباره دو متهم تصمیم بگیرند.

 

......اطلاع رسانی

* اولین کنسرت رسمی گروه کر و موسیقی ماهبانگ، با اجرایی متفاوت و شاد در روزهای 5 و 6 بهمن ماه 1396 از ساعت 18 الی 20 در سالن فرهنگسرای شفق واقع در تهران – خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (یوسفآباد) – خیابان 21 – بوستان شفق – فرهنگسرای شفق برگزار میگردد. خرید بلیط از طریق سایت ایران کنسرت به آدرس: www.iranconcert.com و همچنین از طریق تماس با شماره های 88341057 و 09123302556 است. لازم به ذکر است خرید از طریق شماره تماسهای مذکور شامل 10 درصد تخفیف نیز میگردد.

* مؤسسه آینور در نظر دارد در راستای توانمند سازی دانشجویان و دانش آموختگان نابینا و کمبینا که در ارائه مطالب علمی خود به نرم افزار تولید محتوای power point نیاز دارند، دوره فشرده آموزش مربوط را برگزار نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام  تا  تاریخ30/10/96 با شماره تلفنهای 33072978 و 09361659773 تماس حاصل فرمایید.

 

 



 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *