شناسه خبر: 12837 منتشر شده در مورخ: 1396/10/25 ساعت: 09:38 گروه: اجتماعی  
تحصیل ۱۰۰۰ «دانش‌آموز با نیازهای ویژه» در مدارس عادی تهران

تحصیل ۱۰۰۰ «دانش‌آموز با نیازهای ویژه» در مدارس عادی تهران

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: 1000 دانش‌‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش طرح تلفیقی در مدارس عادی تهران درس می‌خوانند.

به گزارش ایران سپید شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار داشت:‌ روش ارتباط کلی با دانش‌آموزان ناشنوا در مدارس استثنایی، ترکیبی از روش اشاره و لب‌خوانی است و معلمان این مدارس هم دوره‌های آموزشی لازم را برای استفاده از این دو روش، گذرانده‌اند.

وی افزود: زمانی تنها از روش اشاره در مدارس استفاده می‌شد و دانش‌آموزان ناشنوایی که وارد جامعه می‌شدند با مشکلات جدی مواجه می‌شدند.

کریمی اضافه کرد: 58 مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهر تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد 10 مدرسه مخصوص ناشنوایان است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: در طرح تلفیقی که در آن برخی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند، بیش از 400 مدرسه عادی پذیرای دانش‌آموزان تهرانی هستند و طرح‌هایی را برای آگاهی‌بخشی به مدیران و معلمان مدارس عادی برای پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: 1000 دانش‌اموز در طرح تلفیقی درس می‌خوانند و هر خانواده‌ای برای تحصیل فرزندش در مدارس عادی تمایل داشته باشد، ممانعتی نمی‌کنیم اما باید حداقل شرایط برای تحصیل در مدارس عادی برای این دانش‌آموز فراهم باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *