شناسه خبر: 12828 منتشر شده در مورخ: 1396/10/21 ساعت: 09:18 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 21 دی 1396

روزنامه پنجشنبه 21 دی 1396

واگذاری پرونده مددجویان بهزیستی به کلینیکهای مددکاری خصوصی - تأکید رئیس جمهوری بر حل مشکلات - پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی - راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیوی را بشناسیم - متروسواری نابینایان از تهران تا لندن - اعزام گلبال و فوتبال پنج نفره به بلژیک - جنایت یک میلیون تومانی!

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 21 دی 1396

23 ربیع الثانی 1439

11 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5764

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

واگذاری پرونده مددجویان بهزیستی به کلینیکهای مددکاری خصوصی 2

تأکید رئیس جمهوری بر حل مشکلات 4

پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی 6

راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیوی را بشناسیم 8

متروسواری نابینایان از تهران تا لندن 10

اعزام گلبال و فوتبال پنج نفره به بلژیک 14

جنایت یک میلیون تومانی!

چاردیواری

 

 

......ویژه

* واگذاری پرونده مددجویان بهزیستی به کلینیکهای مددکاری خصوصی: اسدی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: هر پرونده برای رسیدگی در واحد مددکاری اجتماعی به اعتبار خاصی نیاز دارد؛ در حال حاضر به ازای رسیدگی به هر پرونده باید مبلغ ۱۲ هزار تومان از سوی دولت به بهزیستی پرداخت شود که با محدودیتهایی رو بروست. وی اظهار کرد: با توجه به بضاعت سازمان بهزیستی، از ۱۵۲ هزار پرونده در بهزیستی استان تهران که مربوط به مددجویان است، ۳۱ هزار پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است. پرونده های مددجویان بهزیستی به کلینیکهای مددکاری واگذار میشود و مدیران کلینیکها موظفند که در طول سال ۲ بار، وضعیت و مسائل هر یک از مددجوها را با حضور مددکار اجتماعی بررسی کنند. وی تأکید کرد: ۱۲۱ هزار پرونده مددجویان بهزیستی استان تهران هنوز در بخش دولتی سازمان پیگیری میشود و با توجه به محدودیتهایی که بخش دولتی در زمینه تأمین اعتبار برای اخذ مددکار دارد، تعداد استخدام مددکاران اجتماعی کم شده است. معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در حوزه اعتبار در استخدام مددکاران اجتماعی وجود دارد، در حال حاضر در بخش دولتی به ازای هر ۵۰۰ مددجو یک مددکار اجتماعی پیگیری امور مددجویان را بر عهده دارد. اسدی اضافه کرد: با وجود محدودیتهایی که در استخدام مددکاران اجتماعی در بهزیستی استان تهران وجود دارد، تلاش ما بر این است تا با برگزاری دوره های ویژه برای همکارانی که در رشته های مشاوره، روانشناسی و علوم اجتماعی تخصص دارند، کمبودها را جبران کنیم و خدمات مددکاری را با کیفیت بیشتری ارائه دهیم. وی یادآور شد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی که بر واگذاری امور اینچنینی به بخش خصوصی مبتنی است، سازمان بهزیستی در صدد است تا امور مددجویان بهزیستی را به بخش خصوصی، یعنی کلینیکهای مددکاری اجتماعی خصوصی واگذار کند.

.....سیاسی

* تأکید رئیس جمهوری بر حل مشکلات. رئیس جمهوری بر ریشه یابی علل فرهنگی و اجتماعی حوادث و اهتمام مسئولان نسبت به مطالبات به حق مردم تأکید کرد و گفت: یکپارچگی جناحها، اقوام و مذاهب علیه آشوبگران موفقیت دیگری برابر دشمنان نظام آفرید.

* محسن هاشمی در روزنامه اعتماد نوشت: اولین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی هم روز سه شنبه با حضور یاران و دوستداران ایشان به نحو مطلوبی برگزار شد. اما موضوع عدم حضور دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری باعث بروز برخی حواشی شد. در مورد عدم حضور رئیس‌جمهوری در اولین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی, به نظر بنده دلایل و عذر ایشان موجه بود و جای گله نیست.

* رئیس سازمان حقوق بشر روهینگیا در مالزی, در آستانه شروع برنامه بازگشت داوطلبانه آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار گفت: با توجه به این که اقدامات خشونتبار علیه روهینگیایی ها, از جمله به آتش کشیدن خانه های آنها همچنان ادامه دارد, به نظر میرسد بازگشت آنها به سرزمین خود, به 'نسلکشی نژادی' این گروه پایان دهد و آنها بیش از هر چیز به حقوق شهروندی نیاز دارند.

* قشقاوی, معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان این که در مورد زنده بودن یا نبودن خدمه نفتکش ایرانی گمانه زنی نمیکنیم، گفت: احتمال حضور خدمه در طبقه زیرین کشتی که به آب نزدیک و خنکتر است، وجود دارد.

* «علی عبد الکریم علی» سفیر سوریه در بیروت پس از دیدار با شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که سوریه امروز به یک نا امیدی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است.

* سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با خودداری از هر گونه گمانه زنی درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای (برجام) تأکید کرد که موضع اتحادیه اروپا روشن است و این اتحادیه به حمایت از برجام و اجرای آن ادامه خواهد داد.

.....اجتماعی

* پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی: وزیر اقتصاد درباره افزایش وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان گفت: به رئیس‌جمهوری گزارشهایی توسط بانکها ارائه شده بود که به موجب آن، بانکها در سال جاری ۵۵۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده اند که نشان میدهد بانکها در این موضوع پای کار هستند. رئیس‌جمهوری هم تصمیم گرفته است وام ازدواج را افزایش دهد که قاعدتاً باید از اول سال اجرایی شود.

* افرادی که تا کنون کد شبا نداده اند، چه کنند؟ مشاور سازمان خصوصی سازی میگوید که سود سهام عدالت برای ۳۴ میلیون نفر مشمول این طرح، به حساب بانکها واریز شده و بانکها به تدریج در حال واریز آن به حساب مشتریان هستند. سؤال: افرادی که کد شبا هنوز نداده اند و علاقمند هستند سود دریافت کنند، چه زمانی میتوانند از سود بهره مند شوند؟ عده ای از روز سه شنبه که واریز سود وارد مرحله عملیاتی شده، وارد سامانه سهام عدالت میشوند که کد شبا بدهند؛ همچنان سامانه باز است و امکان ارائه کد شبا وجود دارد و مردم از این بابت نگران نباشند. وی افزود: هر یک از مشمولان طرح سهام عدالت که تا کنون موفق به ثبت کد شبای خود نشده اند، میتوانند به سامانه سهام عدالت که بر روی سایت سازمان خصوصی سازی طراحی شده است، مراجعه کرده و کد شبای خود را وارد نمایند؛ به محض این که سامانه کد شبا را دریافت کند، راستی آزمایی شروع شده و این کد شبا با بانک صادر کننده کارت بانکی چک میشود؛ بنا بر این اگر کد شبا درست باشد، سود سهام عدالت برای آنها واریز میشود و اگر خطا داشته باشد، مجدداً با فرد مشمول کنترل شده و از او کد شبای صحیح خواسته میشود.

* اهدای کارت خرید جهیزیه به مددجویان از سال ۹۷: فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: کارت خرید جهیزیه به ارزش ۲.۵ میلیون تا پنج میلیون تومان از سال ۹۷ به مددجویان در شرف ازدواج اهدا میشود.

 

........بهداشت و سلامت

* راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیوی را بشناسیم: کلیه ها ارتباط مستقیمی با سلامت قلب و بالعکس دارند. در حالی که قلب خون را به سراسر بدن پمپاژ میکند، کلیه ها آن را تصفیه و تمیز میکنند. کلیه ها مواد زائد خون را دفع میکنند، به حفظ فشار خون کمک کرده و تضمین میکنند که خون حاوی میزان مناسب مواد مغذی اصلی بدن است. در بیماری کلیوی، کلیه ها دچار آسیب میشوند که همین مسأله بر قلب فشار میآورد. افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری کلیوی هستند. مؤسسه پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا توصیه های زیر را برای کاهش ابتلا به بیماری کلیوی مطرح میکند: -حفظ فشار خون در سطح سالم, تغذیه سالم، پرهیز از مصرف چربیهای اشباع شده، نمک و قند. مصرف بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل, سیگار نکشیدن.

* آیا دستها و پاهایتان همیشه یخ کرده اند؟ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همواره دستها و پاهایشان یخ کرده و اتفاقاً این موضوع در زمستان شدت بیشتری گرفته, راه های بسیار ساده ای برای حل این مشکل پیش رو دارید. یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت گردش خون بدن و در نهایت گرم شدن, مصرف غذاهای تند است. زمانی که غذاهای تند میخورید, دمای بدن بالا میرود و پمپاژ خون افزایش یافته و گردش خون بیشتر میشود. راه دیگر, کاهش مصرف قهوه است. قهوه و سیگار هر دو میتوانند عروق را تنگ کرده و روند گردش خون را کاهش دهند. به این ترتیب خون به سختی به دستها و پاهای فرد رسیده و در نتیجه باعث بی حسی و یخ کردن آنها میشود. پوشیدن لباسهای گشاد از آنجا که باعث میشود بدن هوای اضافی موجود در فضا را گرم کند, از یخ زدن دست و پاها جلوگیری میکند. راه بعدی مصرف بیشتر ماهی و سبزیجات برگدار غنی از آهن در فصل سرماست. ماهی دارای اسید چرب امگا 3  و 6 است که جریان خون را تقویت میکند. در عین حال سبزیجات برگدار و گوشت قرمز به عنوان دو منبع غنی از آهن شناخته شده اند.

........از شش نقطه جهان

* متروسواری نابینایان از تهران تا لندن: امنیت، سرعت و سهولت استفاده را شاید بتوان سه فاکتوری به حساب آورد که هر شخص هنگام انتخاب وسیله سفر در نظر میگیرد. چیزی در حدود ۱۶ سال است که مترو در تهران تأسیس شده و خود را به عنوان یکی از پر مسافرترین وسایط نقلیه تثبیت کرده است. روندی که در شهرهایی مثل مشهد و شیراز هم آغاز شده و احتمالاً همین ماجرا در سالهای آینده در مورد این شهرها نیز تکرار خواهد شد. به سادگی میشود از خلال حرفها و تبادل نظرهای نابینایان با یکدیگر دریافت که این وسیله نقلیه، علیرغم همه کاستیها، در میان نابینایان هم به عنوان ایمنترین ابزار حمل و نقل عمومی شناخته میشود. با این وجود شاید تنها خدمات ارائه شده به معلولین در ایستگاه های مترو را بشود در رایگان شدن استفاده از مترو برای معلولین، خطوط برجسته ویژه نابینایان، آن هم فقط در برخی ایستگاه ها و وظیفه محول شده به مأمورین در خصوص راهنمایی نابینایان از محل گِیت ورودی تا لبه سکو، -که البته آن هم بعد از سقوط شادروان هما بدر و درگذشت او تعریف شد-, خلاصه کرد. راهنماییهایی که به شکلی کاملاً خودجوش انجام میشود و نه فرد خاصی به عنوان مسئول این کار در نظر گرفته شده و نه متصدیان مترو آموزشی در این خصوص دیده اند. حال بد نیست نگاهی به آن روی سکه هم بیاندازیم: مترو لندن از جمله قدیمیترین متروهای جهان است که سالیان درازی است که خدمات ویژه ای در اختیار مسافران معلول خود قرار میدهد. خدماتی که ارائه آنها لزوماً نیازی به برخورداری از فناوریهای برتر یا صرف هزینه های آنچنانی ندارد. طی قوانینی الزامآور، مدیران مترو لندن موظف شده اند امکان سوار و پیاده شدن در قطارهای شهری لندن را برای تمامی اقشار معلول, اعم از نابینا یا جسمی-حرکتی و ناشنوا فراهم کنند. بر اساس این قانون، هیچ معلولی نباید بدون وجود علتی منطقی، از استفاده از این وسیله نقلیه محروم شود. اگر مسافر مترو لندن باشید، در کمال سهولت میتوانید پیش از خروج از خانه، اقدام به مسیر یابی کنید. با ورود به وبسایت مترو لندن، میتوانید اطلاعاتی درباره امکانات خاص ویژه معلولین در ایستگاه مبدأ و مقصد خود به دست آورید. تمامی مسیرها، از خیابان تا باجه بلیتفروشی و از باجه تا سکوی ایستگاه را رصد کنید و از تعداد و محل قرارگیری پله های برقی، مسیرهای ویژه صندلی چرخدار، خطوط برجسته، آسانسورها و سایر خدمات ویژه آگاه شوید. یکی دیگر از وظایف مترو در قبال معلولین این است که نقشه های متناسب استفاده معلولین و به خصوص نابینایان در اختیار آنها بگذارد. نقشه هایی که راهنماهای صوتی دارند و تمامی بخشهای ایستگاه، اعم از باجه ها، گِیتهای ورودی و سرویسهای بهداشتی را به نابینایان نشان میدهند. از دیگر خدمات مترو لندن, یکی هم این است که تمامی کارمندان ایستگاه ها، از آموزشهای ویژه ای به منظور خدمات رسانی بهره مند شده اند. آنها یاد گرفته اند که با رویی گشاده، در تمامی مراحل حضور فرد نابینا در ایستگاه، از خرید بلیت گرفته تا سوار شدن به قطار، او را همراهی کنند. همچنین اینطور برنامه ریزی شده که متصدی ایستگاه، پس از اطلاع یافتن از مقصد فرد نابینا، شماره قطار و واگن مسافر نابینا را به متصدیان ایستگاه مقصد اطلاع میدهد و کارمندان ایستگاه مقصد موظفند به محض پیاده شدن مسافر از قطار، او را تا خروج از ایستگاه همراهی کنند. از دیگر خدمات ارائه شده به معلولین در قطارها، یکی هم صندلیهای ویژه این افراد است. در همه قطارها و واگنها، نزدیکترین صندلیها به در ورودی هر واگن را خاص معلولین در نظر گرفته اند و حتی در شلوغترین ساعات مترو هم هیچ یک از مسافران این حق را برای خود قائل نمیداند که از این صندلیها استفاده کند. سرویس شکایت از خدمات مترو هم یکی دیگر از خدماتی است که در اختیار معلولین قرار گرفته است. این افراد میتوانند در هر ساعت از شبانه روز، در صورت داشتن شکایت نسبت به کیفیت و شکل ارائه خدمات ویژه در هر کدام از ایستگاه ها، به شکل برخط یا از طریق تلفن، مسئولین را از شکایت خود آگاه کنند.

.......ورزشی

* اعزام گلبال و فوتبال پنج نفره به بلژیک: تیمهای ملی گلبال آقایان و فوتبال پنج نفره اردیبهشت ماه سال آینده برای حضور در مسابقات بین المللی، به بلژیک اعزام خواهند شد. علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان گفت: هفت مرحله اردوی تدارکاتی برای تیمهای ملی گلبال و فوتبال نابینایان در نظر گرفتیم که مرحله نخست اردوهای تمرینی، از بهمن ماه آغاز میشود. تیم ملی فوتبال پنج نفره برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی و تیم گلبال نیز برای شرکت در رقابتهای قهرمانی جهان آماده میشوند. دو بازی تدارکاتی نیز برای تیمهای ملی در بلژیک در نظر گرفته شده است. جام جهانی فوتبال پنج نفره خرداد سال 97 برگزار خواهد شد.

* مجمع انتخاباتی رئیس هیأت نابینایان بوشهر با حضور مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر برگزار شد و محمد ابراهیمزاده با 12 رأی از 13 رأی مأخوذه، برای چهار سال آینده به عنوان رئیس هیأت ورزشی نابینایان بوشهر انتخاب شد.

......حوادث

* جنایت یک میلیون تومانی! نیمه شب 29 مهر امسال مأموران کلانتری ۱۳۰ نازیآباد هنگام گشت در خیابان بهمنیار به یک خودرو پژو ۲۰۶ که راننده اش بی حرکت پشت فرمان نشسته بود ظنین شدند. آنها وقتی جلو رفتند در کمال ناباوری متوجه شدند این مرد با اصابت گلوله ای به سرش کشته شده است. بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت با حضور در صحنه جنایت و بررسی اسناد و مدارک به‌دست آمده از داخل خودرو موفق به کشف هویت قربانی شدند. در ادامه نیز دریافتند مرد 36 ساله که جواد نام داشته، متأهل و دارای یک فرزند بوده است. او در بازار پارچه فروشان مغازه داشت و خانه اش نیز در همان نزدیکیها بود. تیم جنایی در جریان تجسسهای تخصصی موفق به شناسایی یکی از دوستان مقتول به نام «مرتضی» 32 ساله شدند که به گفته خانواده مقتول با جواد مشکلات مالی داشت.

پس از شناسایی محل سکونت مرتضی در محله نازیآباد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت این مرد پی بردند خانه او در فاصله نزدیکی از محل کشف جسد قرار دارد. مرتضی که به‌عنوان اصلیترین مظنون جنایت تحت بازجویی قرار داشت, ابتدا منکر هر گونه بدهکاری به مقتول و حتی ملاقات با وی در شب جنایت شد. اما در ادامه بازجویی و با مشاهده مدارک و مستندات کارآگاهان، بالاخره اعتراف کرد که شب جنایت با مقتول ملاقات داشته، اما کماکان هر گونه اطلاع از قتل را انکار کرد. تا این که با گذشت 60 روز سر انجام روز دوشنبه 18 دی, به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. «چندی پیش به علت ورشکستگی مالی، مبلغی در حدود یک میلیون تومان از جواد «مقتول» قرض کردم تا بتوانم خودرو سواریم را تعمیر کنم و با آن به مسافرکشی بپردازم؛ اما در فاصله کوتاهی پس از تعمیر ماشین، تصادف شدیدی کردم طوری که دیگر امکان مسافرکشی با ماشین را نداشتم. اما جواد پیگیر طلبش بود و شرایط بسیار سختی را برای گرفتن پولش ایجاد کرده بود. به گونه ای که اعضای خانواده ام را هم درگیر این بدهی کرد. شب حادثه هم جواد برای گرفتن پولش به در خانه ما آمده بود که بشدت عصبانی شدم. به‌همین خاطر با اسلحه ای که از چند سال پیش تهیه کرده بودم به سراغش رفتم؛ پس از این که سوار ماشین جواد شدم, از او درخواست مهلت کردم. اما شرایط بسیار سختی را برای تسویه مالی پیش پایم گذاشت و من هم در اوج خشم و فشار روحی-روانی تصمیم به کشتنش گرفتم. به‌همین خاطر از او درخواست کردم حرکت کند؛ پس از کمی دور شدن از خانه، ناگهان اسلحه را از زیر لباس بیرون آوردم و به سمت جواد شلیک کردم.»

* جراحان عربستانی در یک عمل جراحی سخت و نفسگیر، توانستند دوقلوهای بهم چسبیده سه ماهه فلسطینی را با موفقیت از هم جدا کنند. این دو نوزاد دختر که فرح و حنین نام دارند در بیمارستان ملک شهر ریاض تحت جراحی قرار گرفتند. جراحان عملیات جدا سازی این دو را طی ۹ مرحله انجام دادند و روده، کبد و دیواره لگن مشترک دو خواهر را از هم جدا کردند.

......چاردیواری

* با سلام و آرزوی گرمی دلهای شما در این روزهای سرد. هرچند تا جایی که به ما تهران نشینان مربوط است, از این سرما بارشی نصیبمان نشده است و با آلودگیهای آن سر میکنیم. در آغاز با شکوائیه آقای محمود حضوری, خواننده قدیمی و چنانکه خود تعریف کردند «دوست ایران سپید» این دفتر را باز میکنم. با این خوشحالی که همان طور که به ایشان قول داده بودیم, از یکشنبه گذشته ستون وادی شعر را کلید زدیم تا پیش دوستان ادب دوستی همچون ایشان شرمگین نباشیم. بخش عمده ای از تلفنها و پیامکهای شما عزیزان مربوط به لایحه حقوق معلولان بود که در روزنامه چاپ کردیم و در سایت ایران سپید قرار دادیم تا در دسترس شما عزیزان باشد, اما منتظرم تا لایحه در شورای نگهبان تعیین تکلیف شود و پس از تأیید نهایی آن, طی مجموعه ای از فایلهای صوتی به تشریح و توضیح مواد لایحه خواهم پرداخت تا به پرسشها و ابهامات عده کثیری از خوانندگان جواب داده باشم. اما فعلاً با برخی نظرات شما در مورد لایحه ادامه میدهیم. آقای اکبرنصب از هشتگرد چند نکته داشتند؛ نخست آن که آیا با بار مالی, بسیاری از مواد لایحه سال 97 اجرایی میشود؟ نه به دلیل بار مالی, بلکه به این دلیل که تصویب لایحه در مجلس در  دی ماه روی داد و هنوز در شورای نگهبان است و تأیید نشده است. این لایحه هنوز قانون جاری کشور نیست, اما در صورت تبدیل آن به قانون هم که احتمال آن زیاد است, بودجه مواد آن طبعاً در بودجه سال آینده پیشبینی نشده است, اما این امر به معنای عدم اجرای کامل قانون نیست. برخی مواد آن قابلیت اجرایی دارد, اما اجرای تمام و کمال آن را باید از سال 98 انتظار کشید. در مورد امکان اصلاح آن در آینده مانند هر قانون دیگری امکان دارد. در مورد اختصاص پست اپراتوری تلفن همان طور که مورد پرسش آقای رامین مهدیپور هم هست, متأسفانه دو اشکال در مجلس رخ داد. اول اشتباه کمیسیون مشترک که نام معلولان حرکتی را در اختصاص پست اپراتوری تلفن به نابینایان افزوده است که اشتباه بوده و غفلت کارشناسی و نگارشی است. دوم تقلیل 60 درصد این پستها به 30 درصد به این شکل روی داد که قرار بود 30 درصد به عنوان کف و حد اقل ذکر شود, نه به طور مطلق. دوست دیگری به چگونگی محاسبه حق معیشت افراد معلول بیکار اشاره کرده اند و در مورد نحوه محاسبه پرسیدند که منوط به زمان اجرای این ماده و راهکار دولت برای تخصیص منابع آن است و از حالا نمیتوان چگونگی محاسبه آن را بررسی کرد. این که یارانه ها چه نقشی در این امر دارند مشخص نیست. آقای داود پارسا با گله مندی از توجه به امر مناسب سازی گفته اند, اگر وضع درآمد معلولان خوب باشد نیازی به استفاده از بی.آر.تی و مترو ندارند تا نگران مناسب سازی آنها باشند. شکی نیست که برخورداری از قدرت مالی بسیاری از مشکلات را حل میکند, اما نظر شما در این مورد درست نیست؛ زیرا مناسب سازی و ایمن سازی فقط منحصر به مترو و بی.آر.تی نیست یا نابینایان نیست. حتی با ثروت هم باید قابلیت دسترس پذیری را داشته باشید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *