شناسه خبر: 12825 منتشر شده در مورخ: 1396/10/20 ساعت: 08:02 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه چهارشنبه 20 دی 1396

گزارش اولین دوره حرفه آموزی ماساژ و ماساژ درمانی - امیر کبیر سرمشق سردار سازندگی - جشنواره ایده ها و فرصتها برگزار میشود - ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ایرانی اضافه وزن دارند - قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان - آغاز سومین مرحله اردوی تیم ملی جودوی نابینایان - دستگیری عامل جنایت برجهای دوقلو در کمپ ترک اعتیاد

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 20 دی 1396

22 ربیع الثانی 1439

10 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5763

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

گزارش اولین دوره حرفه آموزی ماساژ و ماساژ درمانی 2

امیر کبیر سرمشق سردار سازندگی 3

جشنواره ایده ها و فرصتها» برگزار میشود 5

۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ایرانی اضافه وزن دارند 8

قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان 10

آغاز سومین مرحله اردوی تیم ملی جودوی نابینایان 15

دستگیری عامل جنایت برجهای دوقلو در کمپ ترک اعتیاد 17

اطلاعرسانی

.......ویژه

* گزارش اولین دوره حرفه آموزی ماساژ و ماساژ درمانی: مؤسسه نابینایان بصیر با هدف ایجاد فرصت حرفه آموزی و ورود عزیزان نابینا به بازار کار برنامه های مختلفی با هدف اشتغالزایی بکار گرفته است. از جمله این آموزشها برگزاری کلاسهای ماساژ درمانیست. اولین دوره این آموزشها با حضور 22 نفر از نابینایان در قالب دو گروه مردان و زنان با تدریس حسین ایرانی و سرکار خانم حسنپور در یک دوره زمانی فشرده 6 روزه در ساختمان مؤسسه نابینایان بصیر برگزار گردید. این جلسات موفقیتآمیز برگزار شد. بنا بر اظهارات کارشناسان ماساژ که از چندین مرکز ماساژ درمانی و فیزیوتراپی تبریز حضور داشتند، نحوه اداره و برگزاری جلسات بسیار رضایتبخش بود؛ به طوری که تعجب کارشناسان حاضر را نسبت به توانایی مربیان نابینا بر انگیخت. کارشناسان از این که نابینایان چنین ماهرانه و استادانه مهارتهای لازم را آموزش میبینند و بلافاصله در تکنیکهای خودشان اجرا میکنند, ابراز خوشحالی کردند.

 

.....سیاسی

* امیر کبیر سرمشق سردار سازندگی. اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نخستین کنگره بزرگداشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی در سالن اجلاس سران گفت: آیت ا... هاشمی رفسنجانی در اندیشه توسعه ایران بود و برای توسعه ایران الگوی خود را امیر کبیر قرار داد؛ امیر کبیر برای او سرمشق سازندگی بود. وی افزود: با وجود این که در بالاترین مسئولیتها ممکن بود مورد انتقاد مردم قرار گیرد، همیشه خود را در معرض رای مردم قرار میداد.

* حجت الاسلام هادی غفاری گفت: مسئولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. برخی ائمه جمعه مطالبی را بیان میکنند که درست نیست. مثلاً آیت ا... جنتی در نماز جمعه گفت: «اگر سه وعده نتوانستیم غذا بخوریم دو وعده یا یک وعده غذا بخوریم!»؛ مگر ما انقلاب کردیم که 2 وعده غذا بخوریم؟ خیر! ما انقلاب کردیم 3 وعده غذا بخوریم، یک وعده غذا هم در یخچالمان باشد! یا امام جمعه مشهد گفته است: «مردم اشکنه بخورند» مگر الآن دوره اشکنه خوری است؟ به یک جوان که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارد نمیتوان گفت «برو اشکنه بخور». این راهپیماییهای اعتراضی اخیر زخمی بود که سر باز کرد و نشان داد راهی که میرویم درست نیست. بنا بر این نباید در تحلیل وقایع اخیر به بیراهه رفت.

* کارتین ری, سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فدریکا موگرینی, مسئول سیاست خارجی این اتحادیه روز پنجشنبه 11 ژانویه (21 دی ماه) در بروکسل میزبان نشستی با حضور وزیران امور خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان و جواد ظریف, وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

* بان کی مون, دبیر کل سابق سازمان ملل گفت که وی به دولت آمریکا تأکید کرده, حفظ برجام موضوع مهمی است.

* استفان دوجاریک, سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد موضع دبیر کل این سازمان درباره برجام را بسیار روشن دانست و گفت: همه طرفها باید برای پشتیبانی و ادامه این توافق کمک کنند.

 

.....اجتماعی

*«جشنواره ایده ها و فرصتها» برگزار میشود: جشنواره «ایده ها و فرصتها» با هدف استفاده از پتانسیلهای کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و جرائم مختلف از قبیل جرائم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و غیره ارائه شده است. منظور از کارآفرینی اجتماعی, تشخیص یک مشکل اجتماعی و استفاده از مفاهیم و اصول کارآفرینی به منظور ایجاد، سازماندهی و مدیریت سرمایه برای ایجاد تغییر است. این جشنواره از این نظر با سایر رویدادهای کارآفرینی در سطح کشور متفاوت است که تا کنون هدف از برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر اقتصادی بوده است، اما در این طرح هدف این است که کسب و کارهایی ایجاد شود که سود اقتصادی و هم منافع اجتماعی در پی داشته باشد. روند اجرایی طرح به این شکل است که طی فراخوانی از افراد صاحب ایده در سراسر کشور خواسته میشود تا ایده های جدید خود را در محورهای موضوعی جشنواره ارائه دهند. این ایده ها مورد ارزیابی قرار میگیرند و 25 ایده برتر انتخاب میشود تا طی دو روز در یک ماراتن چالشی باهم به رقابت بپردازند و طرح ایده خود را تکمیل نمایند. پس از تکمیل طرحها با کمک مربیان با تجربه در طی این دو روز، بار دیگر ایده ها مورد ارزیابی داوران قرار میگیرند و سه ایده برتر انتخاب میشود تا مورد حمایت جهت تجاری سازی قرار گیرد. علاوه بر این, در این جشنواره بخش ویژه ای جهت ایده های دانشآموزی وجود دارد و دانشآموزان نیز میتوانند در این رویداد شرکت کرده و خود را محک بزنند. از دیگر اهداف این جشنواره حمایت از تولید کنندگان ناشناخته, اما مستعد در زمینه پیشگیری, افزایش کمی و کیفی آثار مرتبط با پیشگیری و استفاده بهینه از منابع (تولید و دریافت چندین اثر بجای یک اثر), تشویق تولید کنندگان و برنامه نویسان حرفه ای و آماتور در سراسر کشور به تولید آثار مرتبط با پیشگیری, جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره ای که افزایش اشتغال زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توأمان به همراه دارد. همچنین توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت از دیگر اهداف سومین «جشنواره ایده ها و فرصتها» محسوب میشود. محورهای رویداد طراحی نرم افزار تلفن همراه، نرم افزار رایانه ای، بازی رایانه ای و وب سایت در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیبهای اجتماعی محورهای سومین «جشنواره ایده ها و فرصتها» هستند. این  جشنواره 26 و 27 بهمن ماه برگزار میشود. مهلت ارسال آثار تا 1 بهمن ماه 96 به نشانی تهران, خیابان آزادی, جنب دانشگاه شریف, کوچه صادقی, پلاک 9, طبقه 2. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره      02166720292 تماس حاصل فرمایید. نشانی سایت جشنواره:

https://www.shareidea.scpd.ir 

........بهداشت و سلامت

* ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ایرانی اضافه وزن دارند: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هر ماده غذایی که قابل خوردن باشد، باید به میزان مجاز استفاده شود، حتی سالمترین نوع ماده غذایی نیز در صورت استفاده زیاد، ضررهایی را به دنبال دارد. زمانی که بیش از حد نیاز به بدن مواد غذایی برسد، بدن آن را انبار کرده و تبدیل به چربی میکند. دکتر رئیسی افزود: وقتی ذخیره چربی در بدن از یک میزانی بالاتر برود، عامل بسیاری از بیماریها خواهد بود و از آنجا فرد دچار اضافه وزن و چاقی میشود. با اندازه گیری توده بدنی یا MBI بدن میتوانیم میزان لاغری یا چاقی فرد را اندازه گیری کنیم. توده عضلانی  کمتر از ۱۸.۵ نشانه لاغری, از ۱۸.۵ تا ۲۵ نرمال و بین ۲۵ تا ۳۰, نشانه اضافه وزن است. از ۳۰ تا ۳۵ فرد دچار چاقی درجه یک و از ۳۵ تا ۴۰ فرد دچار چاقی درجه دو است و از ۴۵ بالاتر، فرد به چاقی کشنده مبتلا است. در کشور ما ۷۶ درصد بار بیماریها مربوط به بیماریهای غیر واگیر است. بیماریهای قلبی-عروقی، دیابت و... از جمله بیماریهایی هستند که پایه تغذیه ای و زندگی سالم دارند، بنا بر این آن چه باعث جلوگیری از چاقی در افراد میشود, غذای سالم به میزان کافی و تحرک بدنی است. وی افزود: در کشور ما حدود ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه در معرض اضافه وزن هستند و در بعضی از مناطق کشور این میزان به ۲۰ درصد نیز میرسد. ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در ایران دچار چاقی هستند که مهمترین دلیل آن تغذیه و عدم تحرک کافی است. روزانه ۱۰ درصد از انرژی دریافتی بدن باید قند ساده باشد؛ در کشور ما میزان استفاده از قند روزانه ۶۶ گرم است که سه برابر حد مجاز اعلام شده است. بزرگترین خطر جامعه امروز این است که ما کودکانمان را به تغذیه های شیرین عادت دهیم که این باعث میشود در سنین بزرگسالی نیز نتوانند ذائقه خود را کنترل کنند. یکی از برنامه های وزارت بهداشت، کم کردن میزان قند، شکر و نمک در تولیدات کارخانه های مختلف است.

........پیگیری

* قانونی درخشان برای تحول در وضعیت معلولان: این روزها دو درصد از جمعیت کشور چشم امیدشان به سوی 12 عضو شورایی است که با چراغ سبزشان به «لایحه حمایت از حقوق معلولان» قدم بزرگی برای گره گشایی از مشکلات متعدد معلولان و روشن کردن چراغهای امید زندگیشان برخواهند داشت. اکنون تنها خواسته معلولان, جواب مثبت این شورا است تا هرچه زودتر تکلیف قانونی برای حل مشکلاتشان داشته باشند. احتمالاً در رسانه های مکتوب و تصویری در خصوص قانون حمایت از حقوق معلولان شنیده اید, اما از کنار آن به راحتی گذشته و میگویید: «این که برای ما نیست». شاید در حال حاضر به آن نیاز نداشته باشیم, اما با گذشت زمان به فراخور حالمان شاید به نوعی با آن درگیر شدیم. این قانون میتواند رفاه حال یک میلیون و 500 هزار نفر از هموطنانمان را ایجاد کند که بسیاری از آنها روزگارشان را با ماهی 53 هزار تومان کمک هزینه که از سوی سازمان بهزیستی دریافت میکنند، میگذرانند. اگر از نزدیک نگاهی به زندگی افراد دارای معلولیت بیندازید, متوجه خواهید شد با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند و به قول معروف صورتشان را با سیلی سرخ نگه میدارند. از مشکلات تحصیلشان گرفته تا یافتن شغل مناسب و تشکیل خانواده، امری که اکنون برای بسیاری از جوانان ما معضل محسوب میشود. حال اگر فرد دچار معلولیت هم باشد, این سختی برایش چندین برابر است. سال 1383 طرحی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد که با تصویب، تبدیل به قانونی به نام «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان» گردید. وجود قانون ویژه برای معلولان قدمی بزرگ بود که در آن زمان از سوی نمایندگان خانه ملت برداشته شد. اما در بسیاری از مواد و بندهای آن به دلایل مختلف ابهامهایی وجود داشت که نهادها از اجرای آن سر باز میزدند. این امر سبب شد لایحه جدیدی نوشته شود تا نواقص قانون را برطرف سازد, اما به دلایلی, چند سالی در گیر و دار تصویب قفل شد تا این که در این روزها مجلس دهم آن را تصویب و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال کرد. برای اطلاع دقیقتر از لایحه جدید و تأثیرات آن بر زندگی معلولان با حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور به گفتگو پرداختیم. - قانون یعنی الزام اجرایی: حسین نحوینژاد با اشاره به سه اصل در زندگی معلولان که باید مد نظر قرار داده شوند، میگوید: «نخستین اصل, فرهنگ عمومی جامعه است. فرهنگ عمومی جامعه چیزی نیست که با بخشنامه، قانون، الزامات فیزیکی و مجازات ایجاد شود؛ بلکه ریشه در باور، اعتقادات و نوعدوستی مردم دارد که به مرور زمان باید تغییر کند, اما این تغییر نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد. نکته دوم وجود قوانین و مقررات است. این باور غلط است که بگوییم چون مردم به معلولان احترام میگذارند و کارهای آنها را انجام میدهند, نیازی به قانون نداریم؛ بلکه باید قوانین و مقرراتی داشته باشیم که در آن امتیازها و الزامات را هم برای معلولان هم برای مسئولان ایجاد کند. به‌عنوان مثال, به افرادی از جامعه که از لحاظ جسمی یا ذهنی مشکلاتی دارند امتیازهایی دهیم تا بتوانند همپای دیگر مردم حرکت و رشد کنند و زندگی مناسبی را بسازند. همچنین الزاماتی هم باید برای دستگاه ها و سازمان ها در نظر گرفته شود تا حق و حقوق این افراد در گیر و دار اوضاع جامعه پایمال نشود. رکن سوم که برای ارتقاء زندگی معلولان اهمیت زیادی دارد, وجود افراد متخصص، فضاهای خاص، امکانات و بخشهایی است که باید تسهیلات در نظر گرفته شده را به معلولان ارائه دهند.» وی ادامه میدهد: «با نگاه به اوضاع کنونی جامعه, در مییابیم نسبت به 40 یا 50 سال گذشته دیدگاه ها نسبت به خانواده و فرد معلول تغییر زیادی کرده است. خانواده و رسانه ها در بحث معلولیت آگاهتر و هوشیارتر شدند. در گذشته دیدگاه مردم نسبت به معلولان ناشی از گناه والدین، مسائل شیطانی یا غضب خداوند بود, اما اکنون کسی این نگاه را ندارد و معلولان به‌عنوان یک تنوع بشری شناخته میشوند.» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بیان میکند: «در سال 1383 فقط 30-40 کشور قانونی برای معلولان داشتند. با تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان توسط مجلس شورای اسلامی ایران در آن سال, ایران هم به جمع این کشورها اضافه شد. اما ماهیت این قانون طرحی بود با 16 ماده که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن زمان به صحن مجلس کشیده شد. در این قانون بخشهای مختلف, از جمله تعریف معلولیت، مرجع تشخیص معلولیت، بحثهایی مانند مناسب سازی، دریافت مستمری، قانون استخدام معلولان، مشاغل خاص برای این افراد، بلیت نیمبها و... گنجانده شده بود.» ادامه دارد (جعفری)

گلواژه: امام موسی کاظم (ع) میفرمایند: هر چیز راهنمایی دارد و راهنمای خرد, اندیشیدن است.

 .......ورزشی

* آغاز سومین مرحله اردوی تیم ملی جودوی نابینایان: مرحله سوم و انتخابی اردوی تیم ملی جودوی نابینایان برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، از بیستم دی در تهران آغاز میشود. این اردو با حضور ۱۵ نفر تحت نظر محمدرضا یوسفزاده در مجموعه ورزشی آزادی تهران به مدت چهار روز برگزار خواهد شد. محمدرضا خیر اللهزاده، احسان موسینژاد، سید مهدی رضوانی، سید امید نوری جعفری، مهدی برجلو، سجاد حاجبی، میثم بنیطبا، رضا غلامی، فرید و هانی عساکره، حسین دارابی، علی عباسنژاد، حامد علیزاده، محمد شنانی و سعید رحمتی دعوت شدگان به این مرحله از اردو هستند. محمدرضا یوسفزاده سرمربیگری تیم ملی جودو را بر عهده دارد. فرهاد معابی به عنوان مربی و ایوب رستمی به عنوان مربی بدنساز در کنار تیم حضور دارند.

* کوتینیو: نیامده ام خاطرات نیمار را پاک کنم: مراسم معارفه شماره 7 جدید بارسا در حضور 7 هزار تماشاگر در نوکمپ برگزار شد. کوتینیو رسماً قرارداد پنج ساله خود با بارسلونا را به ارزش 160 میلیون یورو امضا کرد تا به جدیدترین ستاره برزیلی آبی اناریها بدل شود. او به دلیل مصدومیت تا 20 روز قادر به همراهی بارسا نخواهد بود. کوتینیو در نشست خبری مراسم معارفه خود گفت: «بسیار خوشحالم که در اینجا حضور دارم. از خدا و تمام اعضای خانواده ام متشکرم. از اصرار و تلاشهای مدیریت بارسلونا هم تشکر میکنم. برای رسیدن به این رؤیا، صبوری زیادی به خرج دادم. مدیر لیورپول به خوبی میدانست که رؤیای من حضور در بارسلونا است. از باشگاه، محل تمرین، محل غذاخوری و همه چیز دیدن کردم. بیصبرانه منتظرم به هم تیمیهایم ملحق شوم. با نیمار از کودکی دوستم و در تیم ملی با یکدیگر همبازی هستیم. در مورد مسی هم که حرفی نمیتوان زد و برایم مایه افتخار است که با وی هم تیمی شده ام. به بارسا نیامده ام تا یاد و خاطره نیمار را پاک کنم. میخواهم تاریخ خودم را در این باشگاه بنویسم.

......حوادث

* دستگیری عامل جنایت برجهای دوقلو در کمپ ترک اعتیاد: کارگر ساختمانی برجهای دوقلوی تهران که برای فرار از پختن غذا و شستن ظرفهای شام، مرتکب جنایت شده بود، در یکی از کمپهای ترک اعتیاد شیراز شناسایی و دستگیر شد. جمعه 8 دی گزارش درگیری منجر به قتلی در ساختمان نیمه کاره برجهای دوقلو واقع در میدان المپیک تهران به مأموران کلانتری 141 گلستان گزارش شد. قربانی جنایت یکی از کارگران تأسیساتی به نام «مسلم» 38 ساله بود که در پی درگیری در اتاقک نگهبانی از ناحیه کمر و سینه هدف اصابت جسم تیز قرار گرفته و از پا درآمده بود. با گزارش این جنایت به بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی و حضور تیم ویژه در محل واقعه، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر و پرونده برای تحقیق در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات مقدماتی از 4 کارگری که در درگیری حضور داشتند نشان داد عامل جنایت «مصطفی» 26 ساله, یکی از کارگران ساختمان است که پس از جنایت با تهدید چاقو از ساختمان خارج و متواری شده است. یکی از کارگران به کارآگاهان گفت: نوبت مصطفی -قاتل- بود که شام درست کند, اما او زیر بار پختن شام و شستن ظرفها نمیرفت و هیچ کس هم حاضر نبود کمکش کند. او وقتی دید کسی به دادش نمیرسد, از «عباس» 17 ساله که کوچکترین فرد بود خواست که کارها را انجام دهد, اما او هم این کار را نکرد. همان موقع ما هم به طرفداری از «عباس» پرداختیم و گفتیم خودش باید این کار را انجام دهد که مشاجره و درگیری بالا گرفت. «مصطفی» چاقو برداشت و به طرف ما آمد. در این میان مسلم -مقتول- که فامیل عباس بود بیشتر از همه ما درگیر شد که ناگهان «مصطفی» چند ضربه چاقو به او زد و با تهدید از ساختمان خارج شد و فرار کرد.

در حالی که دیگر کارگران نیز این اظهارات را تأیید کردند، ردیابیها برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد. کارآگاهان پس از بررسیهای تخصصی دریافتند متهم فراری، تهران را به مقصد ناشناسی ترک کرده و نزد خانواده اش در شهرستان نیز نرفته است. گرچه این فرد سعی کرده بود ردی از خود بر جا نگذارد, اما مأموران سر انجام دریافتند متهم با هویت جعلی به نام «احمد حیدری» در مرکز ترک اعتیادی در شیراز بستری شده است. با این سرنخ بلافاصله بررسیهای لازم از سوی بازپرس پرونده انجام گرفت و کارآگاهان اداره دهم با دریافت نیابت قضایی به شهر شیراز اعزام شدند. با هماهنگی بازپرس، از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی شیراز، متهم پرونده در یکی از کمپهای ترک اعتیاد این شهر دستگیر شد. وی پس از دستگیری به قتل مسلم اعتراف کرد و گفت: پس از قتل مسلم بسرعت از تهران خارج شدم و به جنوب رفتم. مدتی را در خیابانها سرگردان بودم و کارتن خوابی میکردم. در همین مدت کوتاه به شیشه اعتیاد پیدا کردم و بعد هم با مشخصات جعلی به کمپ رفتم. هرگز تصور نمیکردم لو بروم. اما...

......اطلاع رسانی

* به اطلاع خوانندگان ایران سپید میرسانیم, امروز چهارشنبه 20 دی ماه از ساعت 9 الی 12 سایت روزنامه ایران سپید به دلیل تغییر سرور در دسترس نخواهد بود.

* به اطلاع کلیه نابینایان و کم بینایان میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس از تاریخ 12 لغایت 17 بهمن ماه, اقامت در حسینیه, به مبلغ 90 هزار تومان و همراه افراد 120 هزار تومان برگزار میشود. مهلت ثبت نام تا تاریخ 20 دی ماه. شماره های تماس:  09121333790 و 09120242139 آقای مرشدی.

* گلواژه: هرچه بالاتر روی، از نظر آنان که پرواز نمیدانند کوچکتر به نظر خواهی رسید. آندره ژید - بهتر است برای چیزی که هستی، مورد نفرت باشی تا این که برای چیزی که نیستی محبوب باشی. آندره ژید  - خدا به تو یک صورت داده است و تو از آن صورت دیگری ساخته ای. ویلیام شکسپیر - به عمقت برو، در بزن و بپرس قلبت چه میداند. ویلیام شکسپیر

 


  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *