شناسه خبر: 12823 منتشر شده در مورخ: 1396/10/19 ساعت: 10:40 گروه: اجتماعی  
پرونده 31 هزار مددجو به بخش خصوصی واگذار شده است

پرونده 31 هزار مددجو به بخش خصوصی واگذار شده است

در حال حاضر به ازای هر 200 مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان تهران، یک مددکار امور مربوط به آنها را پیگیری می کند.

به گزارش ایران سپید محمدرضا اسدی اظهار کرد: با توجه به بضاعت سازمان بهزیستی، از 152 هزار پرونده در بهزیستی استان تهران که مربوط به مددجویان است، 31 هزار پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: هر پرونده برای رسیدگی در واحد مددکاری اجتماعی به اعتبار خاصی نیاز دارد و در حال حاضر، به ازای رسیدگی به هر پرونده باید مبلغ 12 هزار تومان از سوی دولت به بهزیستی پرداخت شود.

اسدی خاطرنشان کرد: پرونده‌های مددجویان بهزیستی به کلینیک های مددکاری واگذار می شود و مدیران کلینیک ها موظف هستند که در طول سال 2 بار، وضعیت و مسائل هر یک از مددجوها را با حضور مددکار اجتماعی بررسی کنند.

وی تاکید کرد: 121 هزار پرونده مددجویان بهزیستی استان تهران، هنوز در بخش دولتی سازمان پیگیری می شوند و با توجه به محدودیت هایی که بخش دولتی در زمینه تامین اعتبار برای اخذ مددکار دارد، تعداد استخدام مددکاران اجتماعی کم شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در حوزه اعتبار در استخدام مددکاران اجتماعی وجود دارد، در حال حاضر در بخش دولتی به ازای هر 500 مددجو یک مددکار اجتماعی پیگیری امور مددجویان را بر عهده دارد.

اسدی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌هایی که در استخدام مددکاران اجتماعی در بهزیستی استان تهران وجود دارد، تلاش ما بر این است تا با برگزاری دوره‌های ویژه برای همکارانی که در رشته‌های مشاوره، روان شناسی و علوم اجتماعی تخصص دارند، کمبودها را جبران کنیم و خدمات مددکاری را با کیفیت بیشتری ارائه دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی که بر واگذاری امور این چنینی به بخش خصوصی مبتنی است، سازمان بهزیستی در صدد است تا امور مددجویان بهزیستی را به بخش خصوصی، یعنی کلینیک های مددکاری اجتماعی خصوصی واگذار کند./ ایسنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *