شناسه خبر: 12817 منتشر شده در مورخ: 1396/10/18 ساعت: 08:01 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 18 دی 1396

روزنامه دوشنبه 18 دی 1396

۳۵۰۰ معلول پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی - تصادف نفتکش ایرانی - کسب و کارهای پر اشتغال کدامند؟ - عوارض نخوردن صبحانه برای دانشآموزان - اعزام تیم ملی پارا اسکی به کاپ جهانی - دختربچه، شاهد رابطه سیاه

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 18 دی 1396

20 ربیع الثانی 1439

8 ژانویه 2018

سال بیست و دوم شماره 5761

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

۳۵۰۰ معلول پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی 2

تصادف نفتکش ایرانی 4

کسب و کارهای پر اشتغال کدامند؟ 6

عوارض نخوردن صبحانه برای دانشآموزان 10

اعزام تیم ملی پارا اسکی به کاپ جهانی 15

دختربچه، شاهد رابطه سیاه 17

اطلاعرسانی

.......ویژه

* ۳۵۰۰ معلول پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی: معصومه آقاپور علیشاهی, عضو فراکسیون معلولان مجلس، در واکنش به اظهار نظر معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مبنی بر این که اگر بودجه ۹۷ بسته شود و دیگر راهی وجود نداشته باشد، عملاً اجرای قانون حمایت از معلولان یک سال به تعویق می افتد، گفت: در مورد تأمین اعتبارات لازم برای این بخش, به اندازه کافی فرصت وجود دارد، کما این که هم در کمیسیون تلفیق تا آخر این هفته و هم طی بررسی لایحه بودجه 97 در صحن مهلت داریم تا پیشنهادهای خود را برای تخصیص ردیف بودجه به این بخش مطرح کنیم، بنا بر این در حالت بدبینانه تا دهم بهمن ماه و حالت خوشبینانه تا آخر بهمن ماه برای تحقق این مهم فرصت داریم. نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که تأمین اعتبارات لازم برای بهبود زندگی همه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در مقابل هزینه کردهای دولت رقم زیادی نمیشود، تصریح کرد: بر اساس آماری که رئیس سازمان بهزیستی ارائه داده است، هم اکنون 3500 نفر معلول پشت نوبتی برای دریافت خدمات قرار دارند و اگر بخواهیم به طور متوسط برای هر کدام از این افراد به طور سالانه حد اقل 10 میلیون تومان در نظر بگیریم، مبلغ 35 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش لازم است که از جا بجایی منابع در ردیفها تأمین خواهد شد. عضو فراکسیون معلولان مجلس، با اشاره به تأثیر تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در بهبود زندگی این افراد یادآور شد: دیده شدن جمعیت معلول تأثیر مثبتی در جهت حفظ ارزشهای اجتماعی و فرهنگی کشور دارد، ضمن این که گروه های آسیب پذیر نیاز به حمایت بیشتری دارند. این وظیفه دولت و مجلس است که این مهم را محقق سازند، بنا بر این در این شرایط باید سعی کنیم در جهت ارائه خدمات حمایتی، تأمین حقوق قشر معلول را پر رنگتر ببینیم.

......سیاسی

* تصادف نفتکش ایرانی. دو فروند کشتی شنبه شب در آبهای ساحلی شرقی چین با یکدیگر برخورد کردند که نفتکش حادثه دیده متعلق به ایران و در اجاره شرکت کره جنوبی بود. این نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بود و گفته میشود تمامی سرنشینان آن که ایرانی و بنگلادشی بودند، در این حادثه جان باختند.

* معصومه ابتکار, معاون رئیس جمهوری گفت: جریان اصلاحات هیچ گاه رسیدگی به مشکلات مردم را رد نمیکند, ولی از آن طرف هیچ نسبتی با جریان سازان اعتراضی اخیر, چه داخلی و چه در سطح خارجی ندارد.

* مردم کشورمان در ادامه محکومیت اقدامات اخیر آشوبگران در برخی نقاط کشور و حمایت از آرمانهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، روز یکشنبه 17 دی ماه نیز در چند شهر راهپیمایی خودجوش و وحدت بخش برگزار کردند.

* سعید منتظر المهدی, سخنگوی ناجا گفت: اغلب دستگیر شدگان فریب خورده در اغتشاشات اخیر با قید ضمانت آزاد شدند و عاملان اصلی و لیدرهای آشوبگر نزد سیستم قضائی و در بازداشت به سر میبرند.

* جدیدترین آماری که از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده, نشان میدهد ۹۰۰۰ کسب و کار خرد اینترنتی که درگیر قطع شدن ارتباطشان از #تلگرام هستند, در یک هفته اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

* جان لیمبرت, مسئول ﭘﯿﺸﯿﻦ پرونده ایران در وزارت ﺧﺎرﺟﻪ آمریکا گفت: اقدام نیکی هیلی برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره مسائل داخلی ایران بدون در نظر گرفتن پیامدهای دیپلماتیک آن، تنها برای مصرف داخلی دولت ترامپ بود.

* تارنمای بلومبرگ نوشت: نشست روز جمعه شورای امنیت درباره وقایع اخیر ایران که به درخواست آمریکا تشکیل شده بود، به جلسه دفاع از برجام تبدیل گشت.

......اقتصادی

* کسب و کارهای پر اشتغال کدامند؟ روز گذشته رشته های دارای اولویت اشتغال در هر استان که از سوی وزارت کار ابلاغ شده است را درج کردیم. در خبر دیروز رشته های 10 استان درج شد و امروز به رشته های مابقی شهرهای کشور  میپردازیم. گفتنی است، تسهیلات بانکی به طرحهای توجیهی مبتنی بر این رشته ها تعلق خواهد گرفت. 11- خراسان رضوی: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: پوشاک - کفش و مصنوعات چرمی - قطعات خودرو - فرش دستبافت و دستبافته ها – پلاستیک - صنایع دستی – محصولات دامی (گوشت، زنبور عسل) – فرآورده های لبنی – گردشگری - صنایع غذایی و تبدیلی – مبلمان و مصنوعات چوبی – زعفران و گیاهان دارویی – گردشگری سلامت – خدمات بازرگانی و بازاریابی – محصولات گلخانه ای - جواهرات و سنگهای قیمتی – خدمات حمل و نقل – خدمات فنی و مشاوره ای کشاورزی. 12- خراسان شمالی: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: گردشگری (بومگردی) - گیاهان دارویی - فرش دستبافت و دستبافته ها – تولید محصولات گلخانه ای – صنایع تبدیلی کشاورزی – صنایع پلاستیک – پرورش و اصلاح نژاد دام (سبک و سنگین) - پرورش طیور – پوشاک. 13- خوزستان: صنایع پائین دست پتروشیمی – صنایع دستی – پرورش آبزیان – فرآورده های لبنی – بازرگانی، پخش - گردشگری سلامت - خدمات حمل و نقل – صنایع تبدیلی مواد غذایی – خدمات فنی-مهندسی-کشاورزی – فرآوری خرما - گیاهان، گل و میوه های گلخانه ای – پوشاک - مدیریت انرژی – گردشگری, طبیعت گردی – محصولات دامی (گوشت، طیور). 14- زنجان: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی – صنایع دستی و گردشگری – فرش دستبافت و دستبافته ها – کفش و مصنوعات چرمی - تولید محصولات ریخته گری آهن و فولاد (سرب، روی و مس) - منسوجات و پوشاک - پرورش و اصلاح نژاد دام – زیتون. 15- سمنان: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: قطعات خودرو - صنایع دستی – گردشگری و طبیعت گردی - اسکان و پذیرایی مسافرین زوار (با محوریت جاده مواصلاتی) - تولید و فراوری پسته و خشکبار. 16- سیستان و بلوچستان: بسته بندی- خدمات بازرگانی و توزیع و پخش و انبارداری – حمل و نقل و ترانزیت – تولید خرما و میوه های گرمسیری – شیلات و تولید فرآوری آبزیان و صیادی – تولید صنایع دستی – پوشاک. 17- فارس: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: گردشگری، صنایع دستی – گردشگری, سلامت - صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی – محصولات گلخانه ای - خدمات فنی و مهندسی – تولید و فرآوری گیاهان دارویی – فرش دستبافت و دستبافته ها.

۱۸- قزوین: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: کفش – زیتون – گردشگری - بسته بندی - فرش دستبافت و دستبافته ها - صنایع تبدیلی و تکمیلی (انگور، خشکبار) - بازرگانی و لجستیک - صنایع دستی – خدمات فنی و مهندسی – طیور - قطعات خودرو - شیرینی سنتی. 19- قم: فهرست رشته های در اولویت توسعه اشتغال: گردشگری و صنایع دستی – کفش ماشینی و دمپایی - مبلمان و مصنوعات چوبی – فرش دستبافت و دستبافته ها – سوهان - صنایع غذایی و تبدیلی – چاپ و نشر و صنایع فرهنگی – پسته - محصولات گلخانه ای - محصولات دامی (گاو، گوسفند، شتر، طیور) – پلاستیک. 20- کردستان: صنایع دستی – زنبورداری - لجستیک و حمل و نقل باری - گردشگری - صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی – تولید پوشاک - پرورش و فرآوری طیور. 21- کرمان: فرش دستبافت و دستبافته ها – قطعات الکتریکی – زعفران و گیاهان دارویی – محصولات گلخانه ای – خرما - پسته – گردشگری. 22- کرمانشاه: صنایع دستی - گردشگری (بوگردی، سلامت) – گیاهان دارویی - صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی - بازرگانی و تجارت وابسته به مرز - پرورش و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین. ادامه دارد

........آموزشی

* عوارض نخوردن صبحانه برای دانشآموزان: صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است. خوردن یک صبحانه مفصل با انواع مواد مغذی کمک زیادی به دانشآموزان میکند, به طوری که عملکرد آموزشی، توانایی یادگیری، کاهش مشکلات رفتاری و جلوگیری از اضافه وزن کودکان را به همراه دارد. پیشرفت در مهارتهای یادگیری و توانایی بالا در تمرکز کردن در کودکانی که صبحانه میخورند, بیشتر میشود. خوردن صبحانه پیش از حضور دانشآموزان در مدرسه مانند سوخت، انرژی لازم برای تفکر خلاقانه تر و بهتر را فراهم کرده و آنها را هوشیارتر میکند. همه دانشآموزان عادت به خوردن صبحانه کامل ندارند و والدین به ناچار تنقلات رنگارنگی را در کیف آنها میگذارند. تنقلات نه تنها مواد مورد نیاز بدن کودک را تأمین نمیکنند, بلکه در دراز مدت اثرات سوء جسمی، رشدی و ذهنی بر جای میگذارند. ذائقه انسانها از همان دوران کودکی و شروع تغذیه کمکی شکل میگیرد و پدران و مادران باید از همان زمان ذائقه فرزندان خود را به خوراکیهای سالم عادت دهند. تغییر ذائقه در سالهای بعد بسیار دشوار خواهد بود. کودکان را باید بشدت از خوردن چیپس، پفک و خوراکیهای پر چرب و شیرین برحذر داشت. دوره ابتدایی تحصیل، از نظر تغذیه دوره مهمی است, زیرا رشد کودک در این سنین ادامه دارد. اگرچه سرعت رشد کودک کمتر از سالهای اول زندگی است. هر مرحله از رشد، وابسته به مرحله قبل بوده و مرحله بعد را تحت تأثیر قرار میدهد. به طور کلی دانشآموزان به سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در طول روز نیاز دارند و باید از همه گروه های غذایی شامل شیر، لبنیات، گوشت، حبوبات، سبزیجات، میوه جات و گروه نان و غلات مصرف کنند. اگر دانشآموز صبحانه نخورد، به دلیل پایین افتادن قند خون، توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت. دانشآموزانی که صبحانه نمیخورند، کم دقت، خسته و بی حوصله هستند و نمیتوانند کمبود انرژی، ویتامینها و املاح معدنی را با خوردن وعده های غذایی دیگر جبران کنند. در ساعات نزدیک ظهر، کودک ممکن است گرسنه شود و این گرسنگی، نشستن سر کلاس را برای او غیر قابل تحمل‌ میکند. همچنین افراط در مصرف شکلات و شیرینی موجب بی اشتهایی و سیری کاذب در کودکان است و دانشآموز را از مصرف غذاهای اصلی بازمیدارد و موجب اختلال رشد در آنها خواهد شد. بهتر است در منزل شکلات و شیرینی نگه ندارید تا به این ترتیب، دسترسی دائمی کودکان به این نوع مواد کاهش یابد. مادران باید از دادن شکلات و شیرینی به عنوان جایزه یا تغذیه به کودکان خودداری کنند. مصرف بی رویه تنقلات کم ارزش یکی دیگر از مشکلات دانشآموزان است. بعضی از تنقلات تجارتی مانند انواع پفک و چیپس به طور بی رویه از سوی کودکان و دانشآموزان مصرف میشوند. نمک، ذائقه کودک را به خوردن غذاهای شور عادت میدهد. مصرف پفک به ویژه قبل از وعده های غذایی به دلیل ایجاد سیری کاذب، کودکان را از خوردن غذاهای اصلی که باید مواد مغذی مورد نیاز رشد کودک را تأمین کنند، باز میدارد. والدین باید کودکان را به مصرف تنقلات سنتی مثل نخودچی و کشمش، گردو، بادام، پسته، گندم برشته، برنجک، عدس برشته شده، توت خشک، انجیر خشک و برگه ها تشویق کنند و سر سفره به جای نوشابه، از دوغ استفاده کنند. میزان انرژی مورد نیاز کودکان مدرسه ای به علت تفاوت در اندازه بدن، میزان تحرک و سرعت رشد متفاوت است. اگر انرژی مورد نیاز کودکان از طریق کربوهیدرات و چربی تأمین نشود، پروتئینی که باید صرف رشد و ترمیم بافتهای بدن شود، برای تأمین انرژی به مصرف میرسد. شایعترین کمبودهای ویتامینی در این دوران کمبود ویتامین A و D و شایعترین کمبودهای املاح، کمبود ید، آهن و کلسیم است. هویج، منبع ارزانی از ویتامین A است و والدین میتوانند از آن در برنامه غذایی روزانه کودک استفاده کنند. بستنی و شیر پاستوریزه، منبع خوبی از کلسیم هستند و مصرف آنها در میان‌ وعده در تأمین بخشی از کلسیم مورد نیاز کودکان مؤثر است. نان و پنیر میان وعده مناسب دیگری برای تأمین کلسیم است که همراه سبزی، گوجه فرنگی، خیار یا گردو، یک میان وعده سالم و مغذی به شمار میرود. تغذیه دانشآموز از هر جا که تهیه شود، نوع و کیفیت آن مهم است و این کیفیت تنها مربوط به مدرسه نیست, بلکه تغذیه چه در خانه، چه در مدرسه و چه در راه مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به تغذیه فرزندان از مهمترین وظایف والدین است, زیرا فرهنگ و عادات غذایی در خانه شکل میگیرد و در مدرسه تثبیت میشود. همان صبحانه ای که شاید خیلی از مادرها نسبت به آن بی اعتنا هستند و گاهی کودک نیز صبح زود به علت تعجیل برای از دست ندادن سرویس، دیر نرسیدن به مدرسه و به تبع آن اضطراب و بی اشتهایی رغبتی برای خوردنش ندارد, ممکن است عوارض جبران ناپذیری بر جسم، روح و حتی یادگیری کودک بگذارد. کسالت و خوابآلودگی، بدخلقی، بی علاقگی به فراگیری دروس از نکاتی است که خوردن صبحانه میتواند راه گشای بهبود آن باشد.

.......ورزشی

* اعزام تیم ملی پارا اسکی به کاپ جهانی: سرمربی تیم ملی پارا اسکی، از مسجل شدن دو سهمیه ایران برای پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ خبر داد. احمد کاویان گفت: اردوهای تیم ملی پارا اسکی با حضور حسن میرزا حسینی در کلاس نشسته، مهدی حسینزاده و ابو الفضل خطیبی در کلاس ایستاده و الهه قلیفلاح در بخش نابینایان، در حال برگزاری است. وی افزود: تیم ملی برای شرکت در کمپ تمرینی و مسابقات کاپ جهانی، بیستم دی عازم کشور آلمان میشود. آنها هفت روز در کمپ تمرینی حضور دارند، دو روز کلاسبندی است و پنج روز نیز در مسابقات کاپ جهانی شرکت میکنند. سرمربی تیم ملی پارا اسکی با اشاره به این که تیم ملی برای نخستین بار به مسابقات کاپ جهانی اعزام میشود، اظهار داشت: تیم ملی به مدت ۲۰ روز تمرین کرد و در این مدت، به نقطه ای که قرار بود به آن دست یابد، رسیده و حتی فراتر رفته است. وی ادامه داد: از رقبای ایران در این مسابقات خبر دارم و آنها سطح بالایی دارند. نمیدانم چه افرادی از این کشورها در این مسابقات شرکت میکنند، اما احتمال این که ملی پوشان سهمیه بیشتری برای پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ کسب کنند، زیاد است. طبق آخرین صحبتی که با مسئول برگزاری کمپ و مسابقات کاپ جهانی آلمان داشتم، احتمال گرفتن چهار سهمیه وجود دارد، اما کسب دو سهمیه مسجل است. این کمپ و مسابقه نیز برای ارزیابی ورزشکاران است تا پس از بررسیهای بیشتر، بهترینها را انتخاب کنیم.

* احتمال جدایی مسی از بارسا با استقلال کاتالونیا: با وجود تمدید قرارداد رسمی مسی با بارسلونا، نشریه الموندو تأیید کرد مسی تنها در صورتی در بارسا خواهد ماند که این باشگاه عضو لیگ اسپانیا، فرانسه، انگلیس یا آلمان باشد. یعنی در صورت استقلال کاتالونیا، بارسلونا باید عضو لیگ کشور دیگری شود, زیرا در غیر این صورت، مسی میتواند به عنوان بازیکن آزاد تیم را ترک کند و بند فسخ 700 میلیون یورویی او، از بین میرود.

......حوادث

* دختربچه، شاهد رابطه سیاه: زن جوان شوهردار که به اتهام رابطه نامشروع دستگیر شده بود هنگام محاکمه در دادگاه کیفری تهران منکر رابطه شیطانی با مردان غریبه شد، اما همان زمان دختر خردسالش قدم در محکمه گذاشت و شهادت داد که شاهد رابطه شیطانی مادرش بوده است. 25 بهمن پارسال، شوهر این زن با مراجعه به پلیس، علیه همسر خیانتکارش به خاطر داشتن رابطه نامشروع شکایت کرده بود. او به افسر پرونده گفته بود: «چند وقت بود که به روابط همسرم ظنین شده بودم تا این که یک روز در جریان درگیری با باجناقم او ادعا کرد که زنم با مردهای غریبه رابطه دارد. ابتدا فکر کردم به خاطر خصومت, چنین اتهامی را به همسرم میزند. اما پس از بررسیهای مخفیانه در گوشی تلفن همسرم چیزهایی را دیدم که نشان میداد همسرم با مردهای غریبه رابطه دارد.» با طرح این شکایت، زن ۲۴ ساله دستگیر شد و کارآگاهان پس از بررسی تلفن همراه این زن دریافتند که او در نبود همسرش، مردهای غریبه را به خانه دعوت میکرده. سر انجام زن جوان که دستگیر شده بود از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری منتقل شد تا در دادگاه محاکمه شود. زمانی که قضات در جلسه محاکمه از این زن درباره رابطه شیطانیش پرسیدند, او اتهامش را نپذیرفت و ادعا کرد که همسرش علیه او دسیسه کرده است. اما ناگهان دختر هشت ساله شان وارد دادگاه شد و علیه مادرش شهادت داد و گفت: «مادرم با مردها و حتی با شوهرخاله ام ملاقات میکرد. وقتی هم مردان غریبه میآمدند مرا در اتاقم زندانی میکرد و میگفت اگر به پدرم چیزی بگویم مرا با قاشق داغ میسوزاند و تحویل بهزیستی میدهد.» پس از اظهارات تکان دهنده دختر خردسال، زن جوان پای میز محاکمه ایستاد و گفت دخترم دروغگوست و این حرفها را پدرش به او یاد داده است. اما در ادامه, قضات بخشی از پیامکهای زن جوان را خواندند که نشان میداد او با مردان غریبه رابطه داشته است, اما وی باز هم منکر اتهاماتش شد و ادعا کرد این گوشی متعلق به او نیست و شوهرش این مکالمات را ضبط کرده و برایش پاپوش درست کرده است! قضات زن جوان را به خاطر رابطه نامشروع به 99 ضربه تازیانه و دو سال محرومیت از حضانت دخترش و یک سال کار اجباری محکوم کردند.

* رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف 240 کیلو مواد مخدر در دو عملیات خبر داد و گفت: پس از سه روز مراقبت شبانه روزی و اقدامات پلیسی، روز جمعه موفق به کشف یک دستگاه خودرو نیسان حامل بار شدیم که در بازرسیها، 140 کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد. راننده، مواد را به‌طور حرفه ای در بین بادمجانها جاسازی کرده بود که در بزرگراه آزادگان شناسایی و دستگیر شد. در عملیات دوم که عصر جمعه صورت گرفت، مأموران موفق به شناسایی خودرو تریلی دانگ فنگ شدند که قصد داشت 100 کیلو تریاک را به استانهای شمالی منتقل کند. پس از توقیف تریلی، محموله مواد که ماهرانه در بدنه خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

.....اطلاع رسانی

* فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایی و کمبینایی. انجمن نابینایان ایران با همکاری مؤسسه خانه کتاب با هدف ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کمبینایی نخستین جشنواره ملی نابینایی و کمبینایی را در اسفند 96 برگزار میکند. از پدیدآورندگان دعوت میشود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شرایط آثار ارسالی: آثار نابینایان و کمبینایانی که در 20 سال گذشته در قالب کتاب تألیف و ترجمه منتشر شده است - آثار همه نویسندگان و مترجمان که با موضوع نابینایی و کمبینایی منتشر شده است - ارسال سه نسخه از هر اثر - برای پدیدآورندگان نابینا یا کمبینا، ارسال گواهی یا کارت معلولیت بینایی الزامی است. مهلت ارسال آثار 18 دی ماه 1396؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22560060-22560255 تماس حاصل فرمایید. نشانی پایگاه الکترونیکی jashnvareh.nabinayan@gmail.com

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *