شناسه خبر: 12815 منتشر شده در مورخ: 1396/10/17 ساعت: 10:32 گروه: اجتماعی  
تعیین مردان معلول به عنوان سرپرست نقطه ضعف لایحه حمایت از معلولان

تعیین مردان معلول به عنوان سرپرست نقطه ضعف لایحه حمایت از معلولان

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس، با انتقاد از پیش‌بینی برخی برای احتمال رد قانون حمایت از معلولان توسط شورای نگهبان، اشکالات واردشده بعد از تصویب قانون را ناشی از بی‌توجهی مسئولان اجرایی مربوطه دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت سمیه محمودی  در مورد اظهارنظر رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران مبنی بر اینکه در اصلاحات قانون حمایت از معلولان نیاز دختران معلول در نظر گرفته نشده است، گفت: لایحه حمایت از معلولان باید قبل از بررسی در صحن مجلس از طرف دولت به صورت جامع مورد واکاوی قرار می‌گرفت یا حتی در کمیسیون ویژه‌ای که برای آن تشکیل شده بود، این موارد مورد توجه قرار می‌گرفت.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی یک موضوعی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، باید هم مرکز پژوهش‌ها و هم جامعه هدف در جلسات حضور داشته باشند و ابعاد مختلف آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند بنابراین اگر این اقدامات در رابطه با لایحه حمایت از معلولان صورت گرفته است، جایی برای شکایت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته شاید موضوع دیگری که در این مورد محل اشکال قرار گرفته این باشد که در این قانون بندهایی که به سرپرست‌خانوار اشاره کرده است، بیشتر مردان معلول را به عنوان سرپرست در نظر گرفته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه زنان معلول به دلیل شرایط جسمانی که دارند باید از برنامه‌های حمایتی خاصی برخوردار شوند، یادآورشد: این نکته را نباید فراموش کرد که زنان معلول از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، بنابراین باید برای آنها حمایت ویژه‌ای از نظر بهبود وضعیت زندگی در این قانون پیش‌بینی می‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به پیش‌بینی رد قانون حمایت از معلولان از سوی شورای نگهبان تاکید کرد: وقتی یک قانونی بار مالی برای دولت به همراه دارد، باید نیاز جامعه معلولان اولویت‌بندی شده و در این راستا ساز و کار لازم را تعیین می‌کردند تا در پی آن مشکلات این قشر به حداقل برسد، بنابراین این احتمال که شورای نگهبان به دلیل بار مالی که این قانون ایجاد می‌کند در جهت رد آن ورود پیدا کند، پیش‌بینی درستی نیست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *