شناسه خبر: 12808 منتشر شده در مورخ: 1396/10/16 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
۱۵۰ هزار معلول شدید برای دریافت مستمری پشت نوبتند

۱۵۰ هزار معلول شدید برای دریافت مستمری پشت نوبتند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار معلول شدید و خیلی شدید برای دریافت مستمری پشت نوبت قرار دارند که تلاش می‌شود در سال آینده بخشی از آنها وارد چرخه حمایتی سازمان شوند.

به گزارش ایران سپیدحسین نحوی نژاد ضمن اشاره به اجرای طرح تامین تجهیزات توانبخشی در استان‌ها محروم و کم برخوردار، اظهار کرد: این طرح طی سال گذشته و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز در استان‌های مد نظر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در طرح تامین تجهیزات توانبخشی، افراد معلول شناسایی شده‌اند و وسایل مورد نیاز آنها توسط ادارات بهزیستی هر استان تحویل داده می‌شود.

نحوی نژاد با اشاره به وسایلی که در طرح اشاره شده به معلولان داده می‌شود، گفت: این وسایل عبارتند از اعصاء،واکر،ویلچر و... ضمن اینکه در طرح اشاره شده وسایل مورد نیاز معلولان تعویض هم خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به برنامه ریزی سازمان در خصوص ادامه طرح اشاره کرد و گفت: این طرح همچنان ادامه خواهد داشت به طوری که بنا داریم سایر استان‌ها نیز در طرح مشارکت دهیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در حوزه حمایتی، پوشش معلولان با بر اساس شدت معلولیت است به طوری که در حال حاضر 150 هزار معلول با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای ورود به چرخه حمایتی هستند.

نحوی نژاد اضافه کرد: بر همین اساس تلاش می‌شود تعدادی از این افراد در سال آینده تحت پوشش سازمان قرار بگیرند و از مستمری سازمان استفاده کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و همچنین تعامل نمایندگان مجلس امیدواریم اعتبارات سازمان در سال آینده به گونه تخصیص یابد که بتوانیم مشکلات معلولان را بر طرف کنیم./ تسنیم

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *