شناسه خبر: 12801 منتشر شده در مورخ: 1396/10/13 ساعت: 12:12 گروه: بهداشت و سلامت  
لزوم کاهش قند مصرفی در رژیم غذایی

لزوم کاهش قند مصرفی در رژیم غذایی

وزیر بهداشت گفت: مصرف شکر ۸۰ گرم در روز است و می بایست این مقدار را تا ۳۵ گرم کاهش دهیم که به متوسط جهانی یعنی ۶۵ گرم در روز برسد.

به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش «شیرینی در زندگی سالم» در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: ۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی شیرینی فروشی در کشور داریم که ۹۵ درصد از آنها عملکرد مطلوبی دارند و تنها ۵ درصد تخلف در این صنف دیده شده است.

وی افزود: ذائقه مردم به مرور زمان تغییر کرده است و شیرینی چرب تر و شیرین تر و شوری زیاد در تنقلات را بیشتر می پسندند و این موضوع جای کار دارد. در جلسه شورای عالی سلامت صحبت هایی انجام شد تا نظارت های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: مصرف شکر ۸۰ گرم در روز است و می بایست این مقدار را تا ۳۵ گرم کاهش دهیم که به متوسط جهانی یعنی ۶۵ گرم در روز برسد.

هاشمی ادامه داد: به تدریج در کنار صنف ها باید به سمت مصرف کمتر شکر و کیفیت بهتر مواد اولیه در قنادی ها برویم.

وی تصریح کرد: باید تبلیغ کنیم که در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها دسته بندی و امتیازدهی شیرینی فروش ها اجرایی شود و با انتخاب شرینی درجه اول، دوم، محصولات را از نظر کیفی و سلامت تبلیغ کرده و محصولات بی کیفیت را از گردونه حذف کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آسیب مصرف بی رویه شیرینی فقط خراب شدن دندان ها نیست، بلکه به کل بدن آسیب می زدند. طبق قانون، وظیفه وزارت بهداشت نظارت است و باید بر کیفیت مواد غذایی نظارت کند که مرجع این نظارت شماره ۱۹۰ است که با ثبت شکایت در حوزه درمان، دارو و غذا قابل گزارش است.

هاشمی گفت: اگر اصناف خوب کار کنند و شاهد رضایتمندی مردم باشیم، می توانیم با تشکیل دفاتر خدمات سلامت با کمک اتحادیه، نظارت بیشتری بر قنادی ها داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که وظیفه خود می دانیم توسعه دفاتر خدمات سلامت است که با رضایتمندی اتحادیه ها انجام خواهد شد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *