شناسه خبر: 12799 منتشر شده در مورخ: 1396/10/13 ساعت: 12:11 گروه: بهداشت و سلامت  
فرهنگسازی کلید سلامت مردم

فرهنگسازی کلید سلامت مردم

سهم وزارت بهداشت در سلامت مردم تنها 25 درصد است و ۷۵ درصد مابقی به خود مردم مربوط می شود.

به نقل از مهر، دکتر محمدهادی ایازی در همایش شیرینی در زندگی سالم، اظهارداشت: در کشور ۱۳۳ صنف داریم که اگر هر یک از این صنوف دغدغه آنها سلامت مردم باشد می توانیم بسیار تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت فقط ۲۵ درصد در سلامت مردم نقش دارد و ۷۵ درصد آن به خود مردم مربوط می شود.

ایازی ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد مردم ایران دچار چاقی و اضافه وزن هستند. حدود ۵ میلیون نفر در کشور دیابت دارند و ۵ میلیون نفر نیز در آستانه دیابتی شدن هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته استان یزد از نظر تعداد بیماران دیابتی رتبه اول را داشت که در جلسه ای که با صنف شیرینی پزهای یزد داشتیم این موضوع مطرح شد و هم اکنون یزد از رتبه اول به رتبه سوم رسیده است و با یک اقدام فرهنگی توانستیم تا حد زیادی تاثیرگذار باشیم.

ایازی گفت: وزارت بهداشت هنگامی موفق است که به سمت زیرساخت ها و فرهنگ برود و به دنبال این باشد که مردم اصلا بیمار نشوند. امسال حد ود ۷۵۰ هزار نفر بر اثر سوانح جاده ای به بیمارستان مراجعه کردند اگر بتوانیم با یک اقدام در جهت فرهنگ سازی این آمار را ۲۰ درصد کاهش دهیم سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر کمتر به بیمارستان مراجعه می کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با هر ۱۳۳ صنف جلساتی داشته باشیم تا پایان امسال با دو صنف نانوایی و رستوران دارها نیز جلساتی خواهیم داشت.به گزارش ایران سپید

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *