شناسه خبر: 12798 منتشر شده در مورخ: 1396/10/13 ساعت: 11:38 گروه: دانش و فن آوری  
ارزانترین نمایشگر بریل دنیا از هند می آید

ارزانترین نمایشگر بریل دنیا از هند می آید

میگویند تا سال ۲۰۵۰ جمعیت نابینایان در دنیا سه برابر خواهد شد. از سوی دیگر همین آمار نشان میدهد که میزان آشنایی نابینایان به بریل هم به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایران سپید اتفاقی که در حال حاضر هم به چالشی جدی برای فعالان حوزه نابینایان بدل شده است. آنها که ریشه های این مشکل را بررسی کرده اند به این نتیجه رسیده اند که تکنولوژیهای روزآمد در حوزه دسترسی نابینایان به بریل هنوز به اندازه ای ارزان نشده که کاربر نابینا بتواند به شکل شخصی آنها را خریداری و استفاده کند. ارزانترین نمایشگرهای بریل در دنیا چیزی معادل دو هزار دلار قیمت دارند که تقریباً ۹۰ درصد نابینایان جهان از پس خرید آن بر نمیآیند.

استارتاپهای مختلفی این روزها پا به عرصه گذاشته اند تا امکان دسترسی ارزانتر نابینایان به فناوریهای ویژه بریل را فراهم کنند که تا کنون به نظر میرسد تلاشهای یکی از این استارتاپها در حال ثمر دادن است. «Innovision»، شرکت تازه تأسیسی است که دو سال پیش در بمبئی هندوستان کارش را شروع کرده و هدف خود را ارزانسازی تکنولوژی نمایشگرهای بریل انتخاب کرده است. این گروه جوان توانسته اند جایگزینی را برای سلولهای بریلی که تا به حال از تکنولوژی Piezo در ساختشان استفاده میشد پیدا کنند و همین اتفاق قیمت نهایی این نمایشگرها را به حدود یک دهم قیمت حال حاضر کاهش داده است.

«Braille me»، نام محصولی است که این گروه جوان خبر از عرضه آن داده اند. آنچه این محصول را ارزان کرده به گفته سازندگانش، استفاده تکنولوژی مگنت به جای پیزو است.

«Braille me» را اصطلاحاً یک نمایشگر بریل هوشمند یا «Smart Braille Display» به حساب میآورند. این دستگاه نمایشگری بیست سلولی است که علاوه بر امکان اتصال به رایانه و تطابق با JAWS و NVDA، از این قابلیت برخوردار شده که با اندروید و IOS هم هماهنگ شود. این هماهنگی از طریق بلوتوث صورت میگیرد. همچنین، آنچه که فاکتور هوشمند بودن را در این محصول پر رنگتر کرده، تعبیه باتری برای آن و گنجاندن نرم افزاری شبیه به Notepad است که به کمک آن کاربران میتوانند بدون نیاز به اتصال به رایانه یا تلفن همراه، به عنوان یادداشتبردار از دستگاه استفاده کنند. این نمایشگر میتواند دهها زبان را پشتیبانی کند و کاربر در زمان سفارش میتواند پنج زبان را مشخص کند که هنگامی که دستگاه به رایانه متصل نیست، یعنی در حالت استفاده به عنوان یادداشتبردار، ورودی و خروجی را به آن پنج زبان در اختیار داشته باشد. Braille Me ۵۸۰ گرم وزن دارد و قادر است با یک ساعت شارژ، بیش از ۱۲ ساعت مفید کار کند. قرار است این نمایشگر با قیمت تقریبی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار عرضه شود.رایزنی ایران سپید با Innovision در مورد احتمال پشتیبانی این دستگاه از زبان فارسی در حال انجام است و به محض کسب اطلاع، مراتب به آگاهی مخاطبان خواهد رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *