شناسه خبر: 12755 منتشر شده در مورخ: 1396/10/3 ساعت: 08:13 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 3 دی 1396

روزنامه یکشنبه 3 دی 1396

هرگز پشیمان نیستم - سبد غذایی بزودی توزیع میشود - تهران هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب میبلعد - ساییدگی زانو با نشستن چهار زانو - ناشنوایی مادرزاد با مهندسی ژنتیک درمان شد - کمبودها مانع کسب سهمیه جهانی نشد - سیمین و نادر در «سوغات جنگل»

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 3 دی 1396

5 ربیع الثانی 1439

24 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5748

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

هرگز پشیمان نیستم 2

سبد غذایی بزودی توزیع میشود 4

تهران هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب میبلعد 7

ساییدگی زانو با نشستن چهار زانو 9

ناشنوایی مادرزاد با مهندسی ژنتیک درمان شد 11

کمبودها مانع کسب سهمیه جهانی نشد 12

سیمین و نادر در «سوغات جنگل» 14

حوادث

اطلاعرسانی

......سیاسی

* هرگز پشیمان نیستم. بیژن نامدار زنگنه, وزیر نفت درباره کمپین پویش پشیمانی از رأی به روحانی که اخیراً از سوی برخی جریانات به راه افتاده است گفت: هرگز پشیمان نیستم، محکم بر نظرم هستم. من بر اساس یک اصولی از آقای روحانی حمایت کردم و رأی دادم. وی افزود: نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم و پشیمان نیستم, بلکه از رأی ندادن به کسانی که فکر میکردم آمدنشان برای کشور مضر است یا بهتر بگویم آمدن آنها برای کشور مفید نیست، هرگز پشیمان نیستم. وزیر نفت تأکید کرد: حمایت از آقای روحانی کار یک روزه نیست؛ ما باید زنده، فعال، با نشاط کار خود را ادامه دهیم و از آن چه فکر میکنیم درست است حمایت کنیم و از آن چه درست نیست هر کسی انجام دهد, با آن مقابله کنیم.

* منصور غلامی, وزیر علوم گفت: هر کدام از داوطلبان امسال که فکر میکنند به دلیل موانعی از جمله ستاره دار شدن نتوانستند وارد دانشگاه شوند، همراه با دلایل خود مستقیماً با من مکاتبه کنند تا به پرونده شان رسیدگی شود.

* جلال میرزایی, عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مباحث اخیر مربوط به افزایش قیمت بنزین بر اساس لایحه بودجه 97، اظهار کرد: دولت مجوزی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی خواسته, اما این که به کدام یک از حاملهای انرژی این افزایش تعلق گیرد, در حد گمانه زنی است.

* بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از سه شنبه پنجم دی ماه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز میشود.

* در پی استفاده رژیم صهیونیستی از نوعی گاز سمی ناشناخته و جدید برای مقابله با تظاهر کنندگان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه، شماری از تظاهر کنندگان به شدت دچار آسیب شدند و به حالت کما فرو رفتند.

* «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند، روابط دوستانه این کشور با ایران را فزاینده و رو به رشد عنوان کرد.

 

 

.......اجتماعی

* سبد غذایی بزودی توزیع میشود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که هیچ نیازمندی از شمول دریافت یارانه نقدی خارج نمیشود، حتی اگر تحت پوشش نهاد حمایتی نباشد، گفت: استراتژی ما افزایش یارانه نقدی نیازمندان است. ربیعی از آغاز عرضه سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک تا دو هفته آینده جزئیات ارائه سبد حمایتی، اقلام و زمان مراجعه را اعلام میکنیم. در این مرحله علاوه بر افرادی که در سنوات گذشته این سبدهای حمایتی را دریافت میکردند، افراد نیازمند دیگری نیز که از قبل شناسایی شدند، مشمول دریافت این سبد خواهند بود. ربیعی درباره برخی اخبار در خصوص حذف یارانه نقدی تعدادی از دهکها گفت: فعلاً هیچ تصمیم قطعی در مورد تعداد یارانه بگیرانی که یارانه شان قطع خواهد شد، اتخاذ نشده است؛ بلکه آن چه در قالب لایحه بودجه ۹۷ پیشبینی شده, در حد پیشنهاد دولت است و باید منتظر تصمیم مجلس در این خصوص باشیم.

* زلزله آمده است، این توصیه ها را بخوانید تا استرس کمتری داشته باشید: معاون فنی دفتر سلامت روانی, اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: از نشر و گسترش اخبار مربوط به موارد احتمالی مصدومین و کشته ها در فضای مجازی خودداری کنید. علی اسدی در رابطه با روشهای کاهش استرس در شرایط بحران گفت: کودکان را در کنار خود نگهدارید و تا حد امکان از آنها جدا نشوید. او افزود: مسؤولیت نگهداری از کودکان و سالمندان را به یکی از افراد جوانتر خانواده بسپارید. اخبار و اطلاعات مربوط به حادثه را فقط از طریق رسانه ملی گوش کنید. معاون دفتر سلامت روانی ادامه داد:  آقایان تلاش نکنند که همه کار را خودشان انجام بدهند و متناسب با توان سایر اعضای خانواده به آنها مسؤولیت بدهند. اسدی گفت: از رفتارهای انفرادی, هیجانی و قهرمانگرایی بپرهیزید، با ارسال پیامهای مثبت مثل این که کسی کشته نشده یا کسی آسیب جدی ندیده، تخریب زیاد نبوده، نیروهای امدادگر اورژانس، هلال احمر، پلیس و مسؤولین در محل حادثه حضور دارند، به دیگران امید و آرامش بدهید. او همچنین توصیه کرد که به دستورات نیروهای اورژانس، امدادگران، پلیس و پزشکان گوش کنید و این دستورات را اجرا کنید. اسدی در پایان گفت: سعی کنید کنار هم باشید و در حین آرامش، هوشیار باشید و فعالیتهای روزمره و ساده زندگی را در کنار هم انجام دهید.

* پلمب ۲۰ فروشگاه سوپرمارکت به دلیل عرضه مشروبات الکلی: رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان این مطلب گفت: روز پنجشنبه اعضای باندی دستگیر شدند که در زمینه توزیع مشروبات الکلی فعالیت میکردند. این افراد مشروبات الکلی خارجی را در بطریهای دلستر خالی کرده و با جعل برند یکی از شرکتهای داخلی در سوپرمارکتهای شمال تهران پخش میکردند. تعداد ۲۰ فروشگاه شناسایی و در بازرسی، بطریهای بسیاری حاوی مشروب کشف شد. فروشگاه ها پلمب شدند.

.......اقتصادی

* تهران هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب میبلعد: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر در کلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۸/۵ میلیون نفر ساکن و در حدود ۱/۵ میلیون نفر جمعیت شناور، سالانه ۱۰۳۵ میلیون متر مکعب و متوسط در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف میشود. علیرضا نوذریپور با بیان این که ۱۷۵ ایستگاه پمپاژ در استان تهران وظیفه انتقال آب به نقاط مرتفع را با ظرفیت ۲۲۴ هزار متر مکعب در ساعت به عهده دارد، اظهار کرد: در شهر تهران ۶۴ ایستگاه پمپاژ، بعد از هشت مرحله پمپاژ در اختلاف ارتفاعی ۸۰۰ متری، آب را به شمالیترین نقاط تهران میرسانند. به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این استان بزرگترین پایگاه جمعیتی در کشور است که در کنار هیچ رودخانه ای بنا نشده و منابع آب آن محدود گزارش میشود.

* تنها ۳۰ درصد فعالان کسب و کار اینترنتی مجوز دارند: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک درباره تعداد مجوز صادر شده برای کسب و کار اینترنتی اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر از افراد حقیقی و حقوقی که کسب و کار اینترنتی دارند از وزارت صنعت، معدن و تجارت لوگوی «ای‌نماد» دریافت کردند. تقریباً ۳۰ درصد افرادی که در فضای کسب و کار اینترنتی فعالیت میکنند زیر نظر این مرکز مجوز دریافت کردند. امسال نسبت به سال ۹۵، صدور مجوز ۲۵ درصد رشد داشته است.

* رتبه یک ایران در یارانه غیر هدفمند: «سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد» (فائو) در جدیدترین گزارش «امنیت غذا و تغذیه» برای منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا ضمن بررسی این موضوع، آمارهایی از تخصیص یارانه در ایران منتشر و آن را با کشورهای منطقه مقایسه کرده است. آمارها حکایت از این دارد که سهم یارانه پرداختی ایران از تولید ناخالص داخلی، کشورمان را در رتبه نخست پرداخت یارانه های غیر هدفمند غذا و سوخت جای داده است و پس از ایران، عربستان سعودی و لیبی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

.......بهداشت و سلامت

* ساییدگی زانو با نشستن چهار زانو: دبیر علمی کنگره بین المللی طب فیزیکی و توانبخشی گفت: نشستن چهار زانو و دو زانو خطر ابتلا به ساییدگی مفصل زانو را به همراه دارد. دکتر علیرضا اشرف ساییدگی زانو را جزو یکی از شایعترین بیماریهای اسکلتی عضلانی ایرانیها دانست و افزود: ایرانیها به دلیل سبک غلط نشستن همواره در معرض ابتلا به ساییدگی زانو هستند. علاوه بر این, عدم استاندارد بودن سرویسهای بهداشتی ایرانی که افراد را مجبور به چهار زانو نشستن میکند، عاملی برای تشدید بروز این بیماری است. نشستن چهار زانو ۹ برابر وزن کل بدن به زانوها فشار وارد میکند. همه مردم باید سبک صحیح نشستن را بیاموزند و به شدت از نشستن به مدل چهار یا دو زانو خودداری کنند. افراد علاوه بر رعایت سبک نشستن با نرمش صحیح زانوها میتوانند از بروز ساییدگی زانو پیشگیری کنند. اصول نرمش زانو باید توسط متخصصان طب فیزیکی به مردم آموزش داده شود. افراد در مراحل اولیه میتوانند با نگه داشتن زانو به مدت ۱۰ ثانیه به فاصله ۲۰ سانتی از سطح بدن به سمت بالا زانوهای خود را نرمش دهند. ساییدگی زانو قابل درمان نیست و افراد صرفاً با رعایت موارد فوق میتوانند از بروز آن پیشگیری کنند. داروهایی که به بیماران مبتلا به ساییدگی زانو تجویز میشود صرفاً جنبه کنترل کننده درد را دارد و در درمان قطعی آن نقشی ندارد.

* سلامت دهان و دندان ایرانیها چشم انداز روشنی ندارد: رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: چشم انداز روشنی در حوزه سلامت دهان و دندان متصور نیستیم. دکتر باقر شهنیزاد افزود: سلامت دهان و دندان فقط به پیشگیری و پوسیدگی ختم نمیشود. میزان پوسیدگی و دندانهای پر شده و از دست رفته در ایران هنوز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در زمینه شاخص DMF برنامه های متفاوتی تا کنون اجرا شده, ولی آن چه مسلم است، میزان پوسیدگی دندانها همچنان ثابت مانده است.

.......دانش و فناوری

* ناشنوایی مادرزاد با مهندسی ژنتیک درمان شد: به نقل از ساینس، محققان توانستند برای نخستین بار ناشنوایی مادرزاد را با کمک ابزار مهندسی ژنتیک درمان کنند. ناشنوایی یک اختلال ژنتیکی است که در بیش از ۵۰ درصد افراد اتفاق میافتد و اصولاً غیر قابل درمان است. اما اکنون محققان شیوه درمانی را آزمایش کردند که به طور موفقیتآمیز ناشنوایی در موشها را معکوس کرده و امیدی برای درمان آن در انسان را نیز به وجود آورده است. محققان دانشگاه هاروارد برای این منظور از روش Crispr CAS-9 استفاده کردند. Crispr در حقیقت بهبود دی ان ای در سلولهای زنده است. در موشهایی که به طور مادرزاد ناشنوا متولد شده اند، این روش متغیر ناشنوایی ژنی به نام TMC1 را خاموش کرد. انسانهایی که چنین متغیر ژنتیکی داشته باشند، دچار ناشنوایی تدریجی میشوند و محققان امیدوارند این روش درمانی را برای انسان نیز به کار ببرند.

 

.......ورزشی

* کمبودها مانع کسب سهمیه جهانی نشد: سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا در مالزی گفت: این دوره از مسابقات در مقایسه با چند دوره گذشته، در سطح بالاتری برگزار شد. جواد فلفلی اظهار داشت: مالزی در این مسابقات خیلی خشن بازی کرد و از حمایت داوران هم برخوردار بود. در دیدار مقابل این تیم، دو بازیکن اصلی ما راهی بیمارستان شدند. دست امیر پور رضوی شکست و باید تا شش هفته در گچ باشد. رسول باصری هم به شدت مصدوم شد به طوری که پزشک مسابقه تشخیص داد وی ضربه مغزی شده است و باعث نگرانی ما شد. فلفلی بیان داشت: هوای مالزی خیلی گرم بود که برای ما قابل پیشبینی نبود. مشکل تغذیه ملی پوشان در کشورهای جنوب شرق آسیا را نیز داشتیم. با این حال، شاگردانم عملکرد خوبی داشتند. در مسابقه فینال برابر چین، سه بازیکن اصلی را در اختیار نداشتیم. زادعلی اصغر در بازی مقابل مالزی از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود و حسین رجبپور به سرماخوردگی شدیدی دچار شد، به طوری که وی را به بیمارستان منتقل کردیم. دو گلی که چین درون دروازه ما جای داد از طریق ضربه ایستگاهی بود. درباره مشکل داوری نیز اعتراض خود را اعلام کردیم. داوری فوتبال پنج نفره در آسیا پیشرفت زیادی ندارد و در بازیهای پارالمپیک ریو هم دیدیم که هیچ داوری از قاره آسیا حضور نداشت. علیرغم تمام کمبودهایی که پیش و در حین برگزاری مسابقات داشتیم، جواز حضور در مسابقات جام جهانی که سال آینده در اسپانیا برگزار میشود را به دست آوردیم. در صورت موافقت فدراسیون، در اواخر بهمن، مسابقات چند جانبه بین المللی را در ایران برگزار خواهیم کرد. تا کنون آلمان و روسیه اعلام آمادگی کرده اند و تمامی تیمهای آسیایی حاضر در مسابقات مالزی به استثنای ژاپن که خود میزبان یک تورنمنت جهانی در اسفند ماه است، از برگزاری تورنمنت جهانی در ایران استقبال کردند.

.......جعبه جادو

* سیمین و نادر در «سوغات جنگل»: تصویربرداری مجموعه عروسکی «سوغات جنگل» به تهیه کنندگی محمدجواد عبد الرحمانی همچنان در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد و بیش از ٨٠ درصد تصویربرداری آن پشت سر گذاشته شده است و گروه مشغول ضبط قسمتهایی با حضور کامران تفتی است. شخصیت اصلی «سوغات جنگل» عروسکی به نام نادر است و در کنار او چهار بازیگر اصلی حضور دارند. همچنین به تازگی شخصیت عروسکی سیمین به عنوان نقش مقابل عروسک نادر به این مجموعه اضافه شده است. در هر قسمت از این مجموعه عروسکی به فراخور موضوع و داستان, چهره های شناخته شده عرصه سینما، تلویزیون، موسیقی و ورزش به عنوان بازیگر مهمان در کنار عروسک نادر حضور خواهند داشت و داستان و ماجرایی را برای مخاطب روایت میکنند. تا کنون بازیگرانی چون شهرزاد کمالزاده، مریم کاویانی، فلور نظری، شهروز ابراهیمی، علی سلیمانی و مهدی صبایی در این مجموعه حضور پیدا کردند. همچنین بازیگران دیگری مقابل دوربین این مجموعه عروسکی خواهند رفت.

بهادر مالکی که در کارنامه خود تجربه صداپیشگی عروسکهایی چون «فامیل دور» را دارد، صداپیشگی عروسک نادر را بر عهده دارد و مهدی برقعی که پیش از این عروسک گردان عروسک «جناب خان» در برنامه «خندوانه» بود, عروسک گردان این مجموعه است. «سوغات جنگل» در ۱۲۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای با هدف ایجاد سرگرمی و بستری آموزشی برای گروه سنی نوجوان به بالا تولید شده و در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ١٩ و پنجشنبه و جمعه ساعت ١٥:٤٥ روانه آنتن شبکه دو سیما میشود. در خلاصه داستان مجموعه عروسکی «سوغات جنگل» آمده است: طی اتفاقی عجیب موجودی که نه کاملاً شبیه انسان است و نه حیوان، وارد خانه خانواده ای سه نفره میشود و همین مسأله آغازگر ماجراهایی برای آنها است ... .

* سریال «بازگشت» کلید خورد: حسین نمازی که هم اکنون فیلم سینمایی «آپاندیس» را در حال اکران دارد, به سفارش مرکز نمایش سیما، ملودرام عاشقانه «بازگشت» را به تهیه کنندگی سعید پروینی برای پخش از یکی از شبکه های تلویزیون جلوی دوربین برده است. نویسندگی سریال «بازگشت» توسط حسین نمازی و بر اساس طرحی از حمید نعمت الله و معصومه بیات در ۲۰ قسمت صورت گرفته است. رؤیا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، نیما شعبان نژاد، رضا اکبرپور، و... ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.

* «۸۷ متر» ساخته میشود: حسن آقاکریمی, مدیر تولید سریال «۸۷ متر» که این روزها به کارگردانی کیانوش عیاری ساخته میشود درباره آخرین خبرها از این مجموعه گفت: حدود چهار ماه است که تصویربرداری سریال «۸۷ متر» را آغاز کرده ایم و حدود ۲۰ درصد از کار تولید شده است. بخشهایی از سریال که راف کات اولیه آن انجام شده بود نیز تحویل داده شد و بر اساس همان راف کاتها فکر میکنم این مجموعه اثر بسیار جذابی باشد.

.......حوادث

* عاشق ترانه شدم؛ او گفت برای رسیدن به من باید شوهرم را بکشی: 22 آذر امسال زن جوانی همراه برادرشوهرش به کلانتری 174 قیام دشت رفت و از ناپدید شدن ناگهانی همسرش خبر داد. ترانه به کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: شوهرم ناصر، مسافرکش است. او هفت روز قبل -15 آذر- طبق معمول سوار بر ماشینش برای کار از خانه خارج شد، اما چند ساعت بعد تماسی داشتیم که گفت مسافر دربستی دارد و به جاده چالوس میرود. اما وقتی تا شب خبری از او نشد باز هم تماس گرفتم که گفت به خاطر برف و باران جاده بسته شده و نمیتواند به تهران برگردد. بعد از آن تماس، تلفنش قطع شد و هرچه در این چند روز منتظر ماندم خبری از شوهرم نشد و نمیدانم چه اتفاقی برایش افتاده است. - کشف جسد: در حالی که به دنبال این شکایت تحقیق برای یافتن ناصر ادامه داشت، مرد میانسالی با پلیس پاکدشت تماس گرفت و از کشف جسدی داخل کانال آب زمین کشاورزیش خبر داد. به دنبال این تماس، کارآگاهان پلیس پاکدشت وارد عمل شده و در بررسیها دریافتند مرد جوان از فاصله نزدیک با شلیک گلوله کشته شده است. همزمان با کشف جسد ناشناس، کارآگاهان سراغ پرونده افراد گمشده رفتند. با توجه به آن که مشخصات ظاهری جسد و زمان کشف آن با زمان ناپدید شدن ناصر مطابقت داشت، از خانواده مرد 33 ساله خواسته شد برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند. بدین ترتیب هویت جسد کشف شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه یافت. تا این که در تحقیقات نامحسوس دریافتند ترانه با همکار 35 ساله اش به نام اصغر که در یک شرکت خصوصی کار میکنند، ارتباط پنهانی دارد. با به‌دست آمدن این سرنخ, اصغر دستگیر شد و در بازجوییهای تخصصی به قتل اعتراف کرد و گفت: «ناصر را کشتم چون عاشق همسرش بودم. من و ترانه با یکدیگر در یک شرکت خصوصی همکار هستیم و طی این مدت به او علاقه مند شده بودم, اما شوهرش سد راه ما بود. از آنجا که او با همسرش اختلافهای شدیدی داشت, از این موضوع استفاده کرده و از علاقه خودم به او گفتم. زمانی هم که ترانه از علاقه شدیدم به خودش اطلاع یافت، قبول کرد با من زندگی کند به شرط این که همسرش را بکشم. ترانه شرط کرده بود که تنها در صورت مرگ همسرش میتواند با من ازدواج کند. برای همین دو روز قبل از جنایت با کمک یکی از دوستانم، اسلحه کلت کمری خریدم. بعد هم به‌عنوان مسافر سوار ماشین مقتول شدم. در طول راه وقتی به محلی خلوت رسیدیم با تهدید اسلحه او را مجبور به توقف کردم و با شلیک گلوله ای او را کشتم. جسدش را نیز در منطقه مامازن به داخل کانال انداختم. پس از آن با خودروی مقتول به راه افتادم تا به شریفآباد رسیدم. ماشین را آتش زدم و پس از آن، خبر مرگ ناصر را به ترانه اطلاع دادم». - دستگیری زن جوان:

همزمان با اعترافهای اصغر ، همسر خیانتکار قربانی جنایت نیز بازداشت شد و پرونده این جنایت به شهرستان پاکدشت ارجاع شد.

 

.......اطلاع رسانی

* فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایی و کمبینایی: انجمن نابینایان ایران با همکاری مؤسسه خانه کتاب با هدف ارج نهادن پدید آورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کمبینایی, نخستین جشنواره ملی نابینایی و کمبینایی را در اسفند 96 برگزار میکند. از پدید آورندگان دعوت میشود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شرایط آثار ارسالی: آثار نابینایان و کمبینایانی که در 20 سال گذشته در قالب کتاب تألیف و ترجمه منتشر شده است. - آثار همه نویسندگان و مترجمان که با موضوع نابینایی و کمبینایی منتشر شده است. - ارسال سه نسخه از هر اثر. - برای پدید آورندگان نابینا یا کمبینا، ارسال گواهی یا کارت معلولیت بینایی (برابر اصل) الزامی است. مهلت ارسال آثار تا 18 دی ماه 1396. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22560060-22560255 تماس حاصل فرمایید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *