شناسه خبر: 12753 منتشر شده در مورخ: 1396/10/2 ساعت: 10:22 گروه: دانش و فن آوری  
ژن درمانی نابینایی ارثی را برطرف می کند

ژن درمانی نابینایی ارثی را برطرف می کند

روش ژن درمانی جدیدی در آمریکا مورد تایید مراجع پزشکی قرار گرفته که با استفاده از آن می توان موارد نادری از نابینایی ارثی را درمان کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر به نقل از دیجیتال ترندز، این روش درمانی Luxturna نام دارد و با استفاده از آن می توان یک نوع نادر از بیماری خاصی در شبکیه چشم موسوم به Leber congenital amaurosis (LCA) را درمان کرد.

افراد مبتلا به این بیماری به علت جهش ژنی موسوم به ژن RPE۶۵ توانایی دیدن محیط اطراف را از دست می دهند. ژن یادشده پروتئین خاصی را تهیه می کند که برای ایجاد توانایی بینایی در چشم ضروری است.

در قالب روش درمانی جدید یک نسخه سالم از ژن یادشده ، ضمیمه یک ویروس بی خطر که از نظر ژنتیکی دستکاری شده، می شود و این مجموعه به درون چشم فرد تزریق می شود. در نتیجه سلول های شبکیه مجددا پروتئین از دست رفته را دریافت می کنند و فرد بینایی خود را به دست می آورد.

بعد از آزمایش موفق این روش درمانی بر روی یک بیمار استفاده از آن به تایید اداره غذا و داروی آمریکا رسیده و انتظار می رود روش مذکور با استقبال مواجه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *