شناسه خبر: 12749 منتشر شده در مورخ: 1396/9/30 ساعت: 07:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 30 آذر 1396

روزنامه پنجشنبه 30 آذر 1396

ارسال لایحه حمایت از حقوق معلولان به شورای نگهبان - آنها که از دولت پول میگیرند جو سازی نکنند - راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از نقض حقوق شهروندی - درمان موضعی سینوزیت نداریم - از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش چهارم» - بررسی عملکرد شنای نابینایان در پاراآسیایی جوانان - حرفهای یک دختر درباره رابطه نامشروع مادرش

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 30 آذر 1396

2 ربیع الثانی 1439

21 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5746

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

یادداشت

ارسال لایحه حمایت از حقوق معلولان به شورای نگهبان 3

آنها که از دولت پول میگیرند جو سازی نکنند 4

راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از نقض حقوق شهروندی 6

درمان موضعی سینوزیت نداریم 7

از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش چهارم» 9

بررسی عملکرد شنای نابینایان در پاراآسیایی جوانان 12

حرفهای یک دختر درباره رابطه نامشروع مادرش

چاردیواری 18

 

.........یادداشت

* امشب چه طولانی، ولی عاشقانه و پر نور است. شب روشن پر امیدی است که باید در ازدحام نگاه های مهربان بنشینیم و لبخند را به خوبی بدانیم. بنشینیم نفسهامان را با هم یک دل کنیم و خاطرات سرشار را از میان سینه هامان بیرون بریزیم تا خانه ها روشن شوند. شمعها را امشب کنار شبنشینی سرور، با شعله نوازش دل بر افروزیم. سفره ها را از مائده دعای خیر پر کنیم و در جیبهای یکدیگر نقل و نبات مهر بریزیم. سر بلند کنیم به سمت ستاره ها. بوسه برای آسمان برکتخیز زندگی بفرستیم و آواز زمستانه ای برای آغاز فصل تازه بخوانیم؛ آوازی به رنگ و رونق حیات راستین. لبخند بزنیم. شب همچنان ادامه دارد. خورشیدِ فردا کمی در تأخیر است که امشب را در طولانیترین لحظات باهم بودن پر از رمز و راز عاشقانه حیات کنیم؛ پر از نیایش خویشاوندی و همدلی یکدیگر را فرا خوانیم به سمت یکرنگی، به سمت عشق که عمر نمی ایستد که لحظه، گریزان است و با هم بودن غنیمتی است فرار.

......ویژه

* ارسال لایحه حمایت از حقوق معلولان به شورای نگهبان:  حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور اظهار کرد: با توجه به تصویب کلیات این لایحه، قرار است از هفته آینده بررسی جزئیات لایحه و مفاد آن در مجلس در دستور کار قرار گیرد. نحوینژاد در خصوص زمان بررسی جزئیات این لایحه بیان کرد: پیشبینی میشود تا هفته آینده بررسی جزئیات به پایان برسد و در نهایت مصوبه برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود. نحوینژاد ادامه داد: با توجه به رایزنیهایی که شده, به نظر میرسد این مصوبه تا پایان دی ماه به دولت جهت اجرا ابلاغ شود؛ ضمن این که در لایحه بودجه 97 دولت نیز اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبه پیشبینی خواهد شد. در لایحه اشاره شده وظایفی برای بخشها و وزارتخانه ها دیده شده و در صورتی که در ارائه خدمات به معلولان کوتاهی شود, طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

......سیاسی

* آنها که از دولت پول میگیرند جو سازی نکنند. جهانگیری,  معاون اول رئیس جمهوری در همایش استانداران سراسر کشور با بیان این که دولت نباید در جاى سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهى هم نباید به امور قوه مجریه ورود کند, گفت: هر کس فکر میکند نباید از دولت پول بگیرد، پول را پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از او میگیریم، اگر هم کسی از دولت پول میگیرد علیه دولت جو سازى نکند.

* دکتر روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی  اظهار کرد: خطای رئیس جمهوری آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد و مسأله قدس که در سالهای اخیر به خاطر معضل تروریسم در منطقه تا حدی موضوع درجه دوم شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگشت.

* امیر سرتیپ حاتمی, وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز دشمنان با بررسیهای کارشناسان خود به این نتیجه رسیدند که قادر به اعمال تهدید معتبری علیه ایران نیستند و هدف آنها محدود سازی نفوذ منطقه ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

* وزیر امور خارجه کشورمان از اعتراض ایران به شورای امنیت سازمان ملل علیه اتهام امریکا خبر داد و گفت: در جلسه روز سه شنبه, ما اعتراض و دیدگاه خود در مورد اتهام خطرناک امریکاییها را مطرح کرده و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

* خوشرو, نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 را نمایش حمایت قوی جامعه بین المللی از برجام دانست و گفت: این نشست ثابت کرد رویکرد غیر سازنده دولت آمریکا در قبال برجام، منزوی است.

* به نقل از روزنامه ایران, تا 28 آذر ماه جاری، 37 روز از وقوع زمین لرزه هولناک کرمانشاه میگذرد و در این ایام 4 هزار و 500 دستگاه کانکس نصب و تحویل مردم در مناطق غرب کشور شده است.

 

.........اجتماعی

* راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از نقض حقوق شهروندی: آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه اختصاصی رسیدگی به شکایات مردم در حوزه ICT در مورد نقض حقوق شهروندی تا دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه جدی وزارت ارتباطات، توسعه سرویسهای بومی و توسعه سواد رسانه، پالایش هوشمند و طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی است.

* برگزاری کلاسهای جبرانی برای دانشآموزان: زر افشان، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلات مدارس به علت آلودگی هوا گفت: باید آموزش و پرورش به تعداد روزهایی که تعطیل میشوند، روزهای دیگری را برای آموزش دانشآموزان پیشبینی کنند.

* اهتمام دولت برای تأمین معیشت بازنشستگان: ربیعی، وزیر تعاون گفت: دولت با اختصاص ردیف بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تلاش میکند تا حدودی مشکلات معیشتی بازنشستگان را برای سال آینده برطرف کند.

.......بهداشت و سلامت

* درمان موضعی سینوزیت نداریم: یک متخصص گوش و حلق و بینی با بیان این که درمان سینوزیت با آنتی بیوتیک موضعی امکان پذیر نیست، گفت: شستشوی بینی با سرم و پنیسیلین بر درمان سینوزیت تأثیری ندارد. دکتر محمد پورحاجی غلامی افزود: برخی میگویند برای درمان سینوزیت، پنیسیلین ۸۰۰ را با سرم فیزیولوژی مخلوط کنید و روزی پنج‌بار حلق و بینی را با آن شستشو دهید یا آنتیبیوتیک را بخور دهید؛ اما ما هیچ گونه درمان موضعی برای بینی و درمان سینوزیت نداریم. وی افزود: درمان سینوزیت فقط از طریق درمان داروهای خوراکی و تزریقی امکانپذیر است و شستشوی بینی با پنیسیلین نوعی درمان موضعی محسوب میشود که هیچ گونه اثری ندارد. درمان روتین سینوزیت برای بیماران سرپایی به صورت خوراکی و برای بیماران بستری به صورت تزریقی انجام میگیرد.

پورحاجی غلامی درباره آلودگی هوا نیز گفت: افرادی که مشکلات قلبی و ریوی دارند حتی الامکان از خانه بیرون نروند, زیرا آلودگی هوا مشکلات آنان را تشدید میکند. مصرف شیر و مواد دارای آنتی اکسیدان و ماسکهای استاندارد میتواند تا حدودی کمک کننده باشد.

* لیزر سرطانزا نیست: در نشست یازدهمین همایش لیزر ایران تأکید شد, خدمات لیزر درمانی در ایران تحت پوشش بیمه ها نیست. در این همایش دکتر رضا فکرآزاد, رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: لیزر سرطان ایجاد نمیکند, اما در مورد بیماران سرطانی ما با احتیاط عمل میکنیم. ما نمیتوانیم لیزر را مستقیماً به تومور سرطانی بزنیم اما برای شیمی درمانی و رادیو تراپی میتوان از لیزر استفاده کرد. همچنین دکتر آریستا شجاع الدین, دبیر اجرایی همایش نیز بیان کرد: لیزرهای کمتوان بیشتر درمانی هستند. مکانیزم اثر لیزرهای کم توان غیر تهاجمی و بدون عارضه است. در عین حال اگر لیزرهای کم توان به صورت صحیح به کار نرود, نتیجه مطلوبی از انجام لیزر نخواهیم داشت.

......از شش نقطه جهان

* از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش چهارم»: در چهارمین شماره از سفر مکتوبمان به افغانستان و احوالپرسی از همسایه های همزبانمان, نگاهی خواهیم داشت به وضعیت اشتغال در این کشور خلاصی یافته از سایه شوم جنگ.

عبد الظهور ٥١ ساله ساکن شهرک مسعود شهر چاریکار و حافظ کلام الله مجید که در پانزده سالگی در اثر انفجار مین نابینا شده است، گفت که چندین بار به ریاست معارف پروان مراجعه نموده تا به عنوان استاد در یکی از دار الحفاظها مقرر شود؛ اما تلاشهای او نتیجه مثبت در پی نداشته است.

او در این مورد میگوید: «چهل شاگرد داشتم، خواستم که آنها به عنوان شاگردان من در دار الحفاظ ثبت نام کنند و من به عنوان استاد آنها باشم، باز هم ریاست معارف قبول نکرد، گفتند که باید برای این کار دیپلم داشته باشم.»

او می افزاید که به این دلیل در امتحان نهایی برای کسب سند فراغت صنف دوازدهم شرکت نمیکند که میداند بدون واسطه، کسی نمیتواند در این امتحان موفق شود.  

او که مسئولیت خانواده هشت نفری را بر عهده دارد و ماهانه سه هزار افغانی کرایه منزل را نیز میپردازد، ادعای وجود فساد در مراکز استخدامی را دارد و میگوید کسانی به عنوان معلم استخدام میشوند که یا رشوه پرداخت کنند یا واسطه داشته باشند؛ اما او این هر دو را ندارد.

محمد ممتاز احمدی, جوان ٢٢ ساله و اهل قریه «چینکی» ولایت سید خیل پروان که نابینا به دنیا آمده است، گفت که وزارت معارف بر اساس امتحانی که از او گرفته است، سند فراغت کلاس دوازدهم را به وی داده؛ اما با آن هم نتوانسته برای خود کار پیدا کند.

او افزود: «در سال جاری در امتحان استخدام معلمین شرکت کردم؛ اما در معارف واسطه نداشتم و به همین دلیل موفق نشدم، میخواستم که در یکی از دار الحفاظها استاد باشم؛ اما نشد.»

احمدی که به تازگی ازدواج کرده است، از مشکلات اقتصادی شکایت نموده و گفت که به چندین اداره دولتی و خصوصی مراجعه کرده است؛ اما با آن که توانایی تدریس را دارد و با استفاده از خط بریل و تسهیلاتی که برای نابینایان در نظر گرفته شده، میتواند از رایانه و اینترنت نیز استفاده کند، موفق به یافتن شغل نشده است.

ننگیالی, رئیس انجمن نابینایان در پروان نیز گفت که در مراکز استخدامی در ریاست معارف پروان فساد گسترده وجود دارد.

او اسناد فساد در استخدام را در اختیار ندارد, اما گفت: «فساد و ارتشاء به حدی در ریاست معارف پروان گسترده است که با پرداخت ٥٠ هزار افغانی هر کس میتواند به عنوان معلم استخدام شود، این یک حقیقت است و هیچ کس نمیتواند منکر آن شود؛ اما یک نابینا که میخواهد به جامعه خدمت کند و به فرزندان مردم قرآن درس بدهد، چون پول و واسطه ندارد نمیتواند جامه معلمی بر تن کند.» در شماره بعدی سفرمان به افغانستان، به ماجرای پر درد اشتغال نابینایان افغانستانی بیشتر خواهیم پرداخت.

 

.......ورزشی

* بررسی عملکرد شنای نابینایان در پاراآسیایی جوانان: سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جوانان در کشور امارات به پایان رسید و شناگران نابینا و کمبینای کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز شدند. نمایندگان تیم شنا 10 رکورد ملی را نیز شکستند. عملکرد شنا در مقایسه با دوره قبلی این مسابقات که سال 2013 در مالزی برگزار شد، بسیار قابل توجه است و با کسب مجموع 9 مدال، افزایش سه برابری را از نظر تعداد مدالها نشان میدهد، چرا که تیم شنای نابینایان ایران در دومین دوره این مسابقات، موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز شده بود. در ادامه، نتایج شناگران کشورمان در مسابقات پاراآسیایی امارات را مرور میکنیم: در صد متر قورباغه کلاس S12، امیرمحمد صدیقی با یک دقیقه و 37 ثانیه و 42 صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت. مسعود محمدی در همین ماده با یک دقیقه، 40 ثانیه و 53 صدم ثانیه به نقره رسید. در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱2، امیرحسین سعادتی مقدم با رکورد یک دقیقه و ۱۵ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه چهارم شد، اما موفق شد رکورد ملی را ۳ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه جا به جا کند. در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱2، مسعود محمودی با ثبت رکورد یک دقیقه و ۱۱ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد و رکورد ملی را ۲ صدم ثانیه جا به جا کرد.

امیرحسین سعادتی مقدم در ۲۰۰ متر مختلط کلاس S12 نوجوانان، با زمان ۳.۲۱.۸۲ مدال نقره گرفت و مسعود محمودی در ۴۰۰ متر آزاد کلاس S12، با زمان ۶.۲۳.۱۷ در جایگاه دوم ایستاد.

امیر صدیقی نیز در ۴۰۰ متر آزاد کلاس S13، با زمان ۶.۴۲.۸۲ برنزی شد. علیرضا امیری نیز در ۴۰۰ متر آزاد کلاس S11، با زمان ۶.۴۷.۵۸ نایب قهرمان شد. امیرحسین سعادتی مقدم در ۴۰۰ متر آزاد کلاس S12، با زمان ۶.۲۱.۸۲ عنوان سوم این ماده را به خود اختصاص داد.

* تیم جودوی نابینایان قهرمان رقابتهای بین المللی ترکیه شد: تیم ملی جودوی نابینایان و کمبینایان در مسابقات بین المللی ترکیه با کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را به دست آورد. کشورهای ترکیه، ایران، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان، آذربایجان، یونان، روسیه و هند در این رقابتها شرکت داشتند که نمایندگان کشورمان در رقابت با هشت تیم شرکت کننده، عنوان نخست را کسب کردند. محمدرضا خیر اللهزاده در وزن +100 کیلوگرم و حسین دارابی در وزن -100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. سجاد خدادادی در وزن ۶۶ کیلوگرم و سجاد حاجبی در وزن ۹۰ کیلوگرم به نشان نقره دست یافتند. میثم بنی طبا در وزن ۶۰ کیلوگرم و علی عباسنژاد در وزن ۷۳ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفتند. رضا غلامی نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم نتوانست به مدالی دست یابد. تیم ملی جودوی نابینایان ایران خود را برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا آماده میکند. ملی پوشان کشورمان تا بیست و هشتم آذر، اردوی مشترک خود را در ترکیه ادامه دادند.

.......حوادث

* حرفهای یک دختر درباره رابطه نامشروع مادرش: زن جوانی که به اتهام رابطه شیطانی با مردان غریبه بازداشت شده است، صبح دوشنبه در حالی پای میز محاکمه غیر علنی ایستاد که دختر ۸ ساله اش راز روابط شیطانی او را فاش کرد. این پرونده از بهمن پارسال و با طرح شکایت مرد جوانی که ادعا داشت همسرش با مردان غریبه رابطه پنهانی دارد, در دستور کار دادگاه و پلیس قرار گرفت. از آن جا که متهم در اظهاراتش منکر اتهامش شده بود، قاضی دادگاه کیفری استان تهران دستور تحقیقات تخصصی در این باره را صادر کرد. سر انجام در جلسه دوشنبه، دختر ۸ ساله متهم که به دادگاه فرا خوانده شده بود, به قضات گفت: «چند وقتی بود که با رفتن پدرم از خانه، شاهد حضور مردان غریبه از میوه فروش محله گرفته تا افراد غریبه دیگر بودم. وقتی آنها به خانه میآمدند, مادرم مرا در اتاق دیگری زندانی میکرد. حتی مادرم از ترس این که من به پدرم حرفی نزنم, دستم را با قاشق داغ کرد و گفت اگر حرفی بزنم مرا میکشد.» پس از اظهارات دخترک، ۲ مرد دیگر که قبلاً توسط وی شناسایی و دستگیر شده بودند, پای میز محاکمه ایستادند و به‌طور غیر علنی محاکمه شدند. پس از پایان جلسه غیر علنی، قضات وارد شور شدند تا درباره سرنوشت ۳ متهم تصمیم بگیرند.

* رهایی پسر جوان از مجازات سنگین با شهادت دختر خاله: پسر جوانی که به اتهام ربودن و تجاوز به دختر خاله‌اش دستگیر شده بود, صبح دوشنبه هنگام محاکمه، با اظهارات دختر نوجوان از مجازات سنگین نجات یافت. رسیدگی به این پرونده از مرداد امسال و با شکایت خانواده دختر نوجوانی به نام پرستو 16 ساله شروع شد. والدین وی با مراجعه به اداره آگاهی ادعا کردند پسر خاله پرستو او را ربوده و مورد تجاوز قرار داده است. در حالی که این پرونده با موضوع تجاوز تشکیل شده و مأموران در جستجوی دختر و پسر فراری بودند, سر انجام آنها شناسایی و دستگیر شدند. این دختر و پسر، سه شنبه در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. اما در ابتدای جلسه، پرستو گفت: «به خاطر عشق و علاقه زیاد به پسر خاله ام و مخالفت خانواده هایمان با ازدواجمان، هر دو باهم فرار کردیم. به هیچ عنوان هم آدمربایی و تجاوز صورت نگرفته است.» بدین‌ترتیب قضات در پایان جلسه پرستو را به پرداخت جریمه دو میلیون ریالی و شهروز را هم به 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

* چرخ گوشت دست کودک 19 ماهه اصفهانی را از ناحیه مچ قطع کرد. صبح یکشنبه، تیمی از امدادگران راهی روستای «برسیان» شدند تا دست پسرک 19 ماهه را از چرخ گوشت خارج کنند. پس از حضور آتشنشانها و با توجه به شدت جراحت وارده به انگشتان این کودک و نیاز به اقدامات فوری بیمارستانی و جدا سازی دست که تا ناحیه آرنج توسط چرخ گوشت بلعیده شده بود، کودک با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شد. تیم جراحی نیز با کمک آتشنشانها و استفاده از دستگاه مینی فرز هیدرولیک، دست را آزاد کردند. متأسفانه دست پسرک قطع شده بود.

.......چاردیواری

* سلام یاران. با گرامی داشت شب تولد خورشید پس از طولانیترین شب سال, امیدوارم به بهانه مراسم کهن ایرانیان در این شب, در خانه هایتان گرد هم بیایید و اگر امکان تهیه خوراکیهای گرانی مانند آجیل موجود نباشد, خیلی ساده با هندوانه یا قاچ کردن اناری شبی خاطره انگیز بسازید. اگر جدا از گپ و گفتهای صمیمی و خانوادگی و احیاناً مرور خاطرات طنز بزرگترها کسی هم بود که صدای خوشی داشت یا دست به سازی, دلهایتان را به آوازی زیبا و پنجه ای شیرین شاد کنید و تفألی هم به حافظ شیراز. جا دارد تصویب کلیات لایحه حمایت از حقوق افراد معلول را به همه عزیزان تبریک بگویم و با حس غرور از چنین دستآوردی تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن مفاد آن به کار بریم. امیدواریم که با اجرای آن, از جمله داستان دنباله دار مستمریهای اندک که بسیار در چاردیواری از آن میشنویم به فرجامی نسبتاً مطلوب دست یابیم یا گشایشهایی را در اشتغال و همین طور حمایت از خانواده های افراد معلول شاهد باشیم. اما نامه ها و تماسهای شما عزیزان: خانم معرفنژاد شب یلدا را تبریک گفتند و آرزوی زمستانی خوش و گرم از موفقیت برای ایران سپیدیان و خوانندگان آن دارند. آقای داود آزاد به سه نکته اشاره کردند؛ اول انتقاد از عدم تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان برای 15 سال که باید بگوییم خوشبختانه کلیات این قانون سه شنبه تصویب شد و توضیح لازم دیگر آن که این لایحه 15 ساله نیست, زیرا قانون جامع حقوق معلولان که سال 1383 تصویب شد. این لایحه علیرغم تشابه اسمی قانونی جدید است که از حدود 5 سال قبل تدوین آن آغاز شد و این هفته به فرجام رسید. انتقاد دیگر آقای آزاد به سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان شهر تهران است که به گفته ایشان -که البته درست هم هست-, سالها مسئولان آن از افزایش خودروهای آن خبر میدهند, اما هنوز خبری نیست و نکته سوم ایشان انتقاد از شرکتی است که به نام جامعه نابینایان کرج با استفاده از نابینایان اقدام به بازار یابی کالا میکند, اما علاوه بر خودداری از بیمه نابینایان شاغل، عملاً آبروی نابینایان را نیز میبرد. در این خصوص چندین بار هم در روزنامه تذکر دادیم و هم یادداشت و مطلب داشتیم. قرار نیست با توجیه اشتغال برای نابینایان یا معلولان اقدام به فروش ترحمی کالا و خدمات کرد و عملاً به اسم توانمند سازی نابینایان, کل جامعه نابینایان را تحقیر کرد تا صاحبان این شرکتها به نان و نوایی برسند و نابینایان شاغل فقط پورسانت بگیرند و از هر گونه مزایای کار محروم بمانند. آقای مهدیلو با اشاره به نرم افزار (blindgram) که برای دسترس پذیری کانال تلگرام تولید شده است, از نابینایانی که با وجود داشتن گوشیهای چند صد هزار تومانی خواهان دریافت رایگان این نرم افزار که به گفته ایشان به قیمت 10 هزار تومان عرضه میشود چانه میزنند, از فرهنگ همه چیز را رایگان خواستن گروهی از نابینایان انتقاد کرده است. آقای عطاری نیز از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان تشکر کرد. میماند خداحافظی و آرزوی امیدواری در هر شرایط.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *