شناسه خبر: 12741 منتشر شده در مورخ: 1396/9/29 ساعت: 08:33 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 29 آذر 1396

روزنامه چهارشنبه 29 آذر 1396

کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان تصویب شد - باید به اتاق شیشه ای برویم - ثبت نام جدید سفرهای عتبات از پنجشنبه آغاز میشود - قیمت انواع آجیل برای مراسم شب یلدا - هنوز با پنهان کاری مواجهیم (بخش دوم) - بررسی عملکرد دو و میدانی نابینایان در پاراآسیایی جوانان - دسیسه شوم عروس برای مادرشوهر - اطلاع رسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 29 آذر 1396

1 ربیع الثانی 1439

20 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5745

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان تصویب شد 2

باید به اتاق شیشه ای برویم 5

ثبت نام جدید سفرهای عتبات از پنجشنبه آغاز میشود 7

قیمت انواع آجیل برای مراسم شب یلدا 8

هنوز با پنهان کاری مواجهیم (بخش دوم) 10

بررسی عملکرد دو و میدانی نابینایان در پاراآسیایی جوانان 15

دسیسه شوم عروس برای مادرشوهر

اطلاع رسانی

 

.......ویژه

* کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان تصویب شد: نمایندگان در نشست علنی (سه شنبه، 28 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان با 195 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با کلیات لایحه حمایت از معلولین اظهار داشت: در زمینه حمایت از معلولان خلأ قانونی نداریم و باید قوانین موجود را به خوبی اجرا کنیم. وی با بیان این که لایحه فعلی تکراری بر قوانین سابق است، افزود: باید بررسی کنیم چرا قوانین فعلی در زمینه حمایت از معلولان اجرا نمی شود. بائوج لاهوتی ضمن انتقاد از سازمانها و نهادهایی که وظایف خود را در زمینه حمایت از معلولان انجام نمیدهند، گفت: باید بررسی شود چرا شهرداریها در زمینه مناسب سازی اقدامات لازم را انجام نمیدهند. سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با کلیات لایحه حمایت از معلولین اظهار داشت: سازمانها و ارگانهای کشور هیچ یک حاضر نیستند به قوانین حمایتی از معلولان عمل کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که لایحه حمایت از معلولان برای تأکید بیشتر در حمایت از معلولان است، گفت: در لایحه فعلی ضمانت اجرایی برای اجرای شرایط حمایتی از معلولان دیده شده است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان این که یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور داریم، اظهار کرد: 150 هزار نفر از این تعداد معلولیت شدید دارند و باید توجه داشت که هزینه نگهداری یک معلول در سال چندین میلیون تومان است. لایحه حمایت از حقوق معلولان در ۳۵ ماده به مجلس ارائه شده و مهمترین سرفصلهای آن عبارت است از: ۱- خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی ۲- مناسب سازی معابر عمومی و سهولت تردد معلولان ۳- امور فرهنگی، هنری و آموزشی و ورزشی معلولان ۴- کارآفرینی و اشتغال ۵- تسهیلات مسکن ۶- فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهیهای عمومی ۷- حمایتهای قضایی و تسهیلات مالیاتی ۸- حمایتهای اداری و استخدامی. بر اساس یکی از مواد این لایحه، کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در زیر مجموعه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی با هدف نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین مربوط به افراد دارای معلولیت یا قوانین اثر گذار بر زندگی آنان تشکیل میشود و ریاست آن به عهده معاون اول رئیس جمهوری و دبیری آن بر عهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. این کمیته ۱۸ عضو از دستگاه های مختلف خواهد داشت. گفتنی است در جلسه دیروز، حجت الاسلام نصر الله پژمانفر, نماینده مردم مشهد نیز هنگام نطق میان دستور خود طوماری به نمایندگان نشان داد که به امضای هزاران نفر از معلولان رسیده و بر اساس آن خواستار تسریع در رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق معلولان شده اند.

......سیاسی

* باید به اتاق شیشه ای برویم.  رئیس جمهوری در اجلاس ملی حقوق شهروندی گفت: راهی جز شفافیت برای ریشه کن کردن فساد نداریم، همه باید به اتاق شیشه ای برویم و مردم تمام اقدامات ما را مشاهده کنند. دکتر روحانی خطاب به مردم تصریح کرد: به ملت ایران میگویم که به عنوان رئیس جمهوری سر پیمان خودم تا آخر خواهم بود و از شما مردم، جوانها، زنها، مردها، روستائیان، شهریها، فرهیختگان و هنرمندان نیز میخواهم بر سر پیمان بمانید.

* رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر این که روح برجام توسط ایران نقض شده است، گفت: اینجا مرجع، آژانس بین المللی انرژی اتمی است که 9 بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی به مسئولان, خواهان پیگیری جدی وضعیت آلودگی هوا شدند.

* موسوس خلخالی, کارشناس جهان عرب با بیان این که محمدجواد ظریف، پیچیده ترین مشکل سیاسی کشور در این نیم قرن اخیر, یعنی برجام را حل کرده است، گفت: آقای ظریف یکی از موفقترین و برجسته ترین وزرای خارجه تاریخ کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

* بیش از 350 شخصیت برجسته, از جمله 6 برنده جایزه نوبل صلح، سیاستمداران، دیپلماتها، هنرمندان و نظامیان سابق از سران فرانسه، آمریکا و انگلیس خواستند تا «دمیدن در آتش جنگ» یمن را متوقف کرده و در عوض از جایگاه خود در شورای امنیت سازمان ملل به منظور برقراری صلح استفاده کنند.

* ژان ایو لودریان, وزیر خارجه فرانسه که به واشنگتن سفر کرده است، گفت: شاهد پیشرفتهایی در موضع گیری آمریکا نسبت به توافق هسته ای با ایران و ضرورت پایبندی به آن از سوی واشنگتن بوده است.

 

......اجتماعی

* ثبت نام جدید سفرهای عتبات از پنجشنبه آغاز میشود: در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزامهای بازه زمانی ۱۶ دی لغایت ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۹۶ میتوانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir نسبت به ثبت نام قطعی در کاروانهای عتبات (ثبت نام بدون قرعه کشی) اقدام کنند.

* کاهش مصرف «شیشه» در کشور: محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی از کاهش مصرف ماده مخدر شیشه در کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح ثبت الکترونیکی، در ۶ ماه نخست امسال میزان طلاق در خراسان رضوی ۱۱ درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه نظیر آگاهی رسانی، کمپینهای رسانه ای، خط تلفنی اعتیاد و افزایش افراد تحت پوشش اظهار کرد: پیشگیری همیشه اثربخشی بیشتری از درمان دارد.

 

......اقتصادی

* قیمت انواع آجیل برای مراسم شب یلدا: پسته کله قوچی، درجه یک 56 هزار, درجه دو 52 هزار, درجه سه 48 هزار. بادام هندی درجه یک 70 هزار تومان, درجه دو 65 هزار تومان. مغز بادام درجه یک 65 هزار تومان, درجه دو 55 هزار تومان و درجه سه 48 هزار تومان. فندق درجه یک 38 هزار تومان. آجیل شب یلدا درجه یک 35 هزار تومان, درجه دو 30 هزار تومان و درجه سه 25 هزار تومان. تخمه کدو درجه یک 18 هزار تومان. انجیر استهبان درجه یک 75 هزار تومان, درجه دو 70 هزار تومان و درجه سه 65 هزار تومان.

* سهم افراد تحصیلکرده از ۹۷۰ هزار شغل چقدر است: علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار میگوید: از ۹۷۰ هزار شغلی که قرار است سال آینده ایجاد شود, چند درصد را افراد تحصیلکرده تشکیل میدهند؟ وی با تأکید بر اعلام نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۶، گفت: رشد اقتصادی وقتی حاصل میشود که رکود از بین برود و قدرت خرید به مردم برگردد, چون همه این عوامل به هم وابسته اند؛ بنا بر این ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال آینده تنها به پول و بودجه نیاز ندارد، بلکه به افزایش توان خرید مردم، کاهش رکود و تحرک بازار کار مرتبط است. به اعتقاد اصلانی، هدفگذاری ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال وقتی محقق میشود که به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم.

* اسحاق جهانگیری، در جلسه دیدار با اعضای فراکسیون اشتغال مجلس گفت: در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، سه و نیم میلیون بیکار در کشور وجود دارد. نرخ بیکاری در افراد تحصیلکرده دو برابر شده است. به طور متوسط سالانه حدود 900 هزار نفر به جمعیت بیکار کشور افزوده میشود. بهترین دوران اشتغال زایی در دولت اصلاحات بود که سالانه بیش از 600 هزار شغل ایجاد شد. ظرفیت اقتصاد کشور در دو سال گذشته توانسته در حدود 650 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

.......پیگیری

* هنوز با پنهان کاری مواجهیم (بخش دوم): هفته گذشته بخش نخست گفتگوی ایران سپید با رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور را خواندید. وی در ابتدای سخنانش میزان تخصیص بودجه سازمان متبوعش در هر بخش را توضیح داد. در ادامه, گفتگوی کارشناسان حوزه استثنایی و مجید قدمی را میخوانید. خبرنگار ایران سپید: در مدت مدیریت شما در حوزه آموزش چه خدماتی انجام شده؟ قدمی: در حوزه آموزش سعی کردیم برنامه های مختلفی را برای دانشآموزان در نظر بگیریم؛ برای مثال دستگاه پرکینز برای دانشآموزان نابینا از خارج کشور خریداری و به 9 استان ارسال کردیم. ما تحویل دستگاه پرکینز را از دوره متوسطه آغاز کردیم و قصد داریم به سمتی برویم که دستگاه را به مالکیت فرد درآوریم. تقریباً قیمت هر دستگاه سه تا چهار میلیون تومان است. من نگاهم این است که چون تعداد بچه های نابینا محدود است, خدمات حمایتی باید تمام دانشآموزان را پوشش دهد. به تمام دانشآموزان کم بینا تبلت دادیم. همچنین دفترچه تقویت لامسه تولید و لوح و راهنمای خط بریل فارسی را توزیع کردیم. بیش از 10 عنوان محتوای آموزشی راهنمای معلم برای تعمیر و نگهداری ماشین پرکینز، آموزش بریل، تحرک و جهت یابی و.... تولید کردیم. کار دیگری که انجام دادیم انجمن مرکزی اولیا و مربیان دانشآموزان معلول را در کل کشور با کمک خانم دکتر کاویانپور راه اندازی کردیم. به این منظور مراکزی را راه اندازی خواهیم کرد و این در 21 استان سازماندهی شده است و مجموعه امکانات نیز برای آنها مهیا شده است. - معینی: این برای اولیای دانشآموزان ذهنی فقط راه اندازی شده؟ قدمی: خیر! تمام گروه های معلولیت اعم از نابینا، ناشنوا، جسمی-حرکتی و غیره و یک برنامه ریزی کامل برای آموزش اولیا در این انجمنها انجام خواهد شد. کار دیگر این که با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک استعداد یابی کردیم. در این راستا تعداد بچه هایی که هر ساله به اردو میرفتند, از 600 و 700 نفر به چهار هزار نفر افزایش پیدا کرد. چهار هزار کودک معلول را شما در فصل تابستان به اردو ببری هزینه زیادی دارد و ما چیزی حدود 10 میلیارد تومان در این زمینه صرف کردیم. - معینی: اینجا سؤالی مطرح میشود. ببینید ما خیلی در بحث اردوهای تابستانی گله مندی داشتیم. سال گذشته در شهر تهران وضعیت دانشآموزان خوب نبود. با بررسی در سطح شهر تهران دیدیم که 5 پایگاه تابستانی که هر سال پذیرای بچه ها بود امسال فعال نشد. قدمی: شما مبحث پایگاه ها را میگویید, من در مورد اردوهای تابستانی خدمتتان عرض کردم؛ این دو از هم جدا هستند و توضیح خواهم داد. اردوها در سال گذشته 5 برابر قبل شده بود. مبحث مطرح شده مربوط به اردوهای متمرکز بود. ما در گذشته به استانها اعتباراتی اختصاص میدادیم تا پایگاه های تابستانی راه اندازی کنند؛ به این شکل که از هر چند مدرسه استثنایی, یک مدرسه به صورت پایگاه تابستانی در نظر گرفته میشد. در آن سالها این موضوع در شهرستانها اجرا میشد و در تهران نیز ما کلاً با مدیریت استثنایی تهران مشکل داشتیم که کمتر از یک سال است مدیریت جا بجا شده و خانم کریمی مسئولیت را به عهده دارند. ما این مقاومت در بحث فراگیر سازی را در همه موضوعات داریم حتی اردوهای تابستانی. بله افراد در پذیرفتن مسئولیت شانه خالی میکنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد. هر جا که توانستیم فرهنگ سازی کنیم توانستیم به آموزش عادی نزدیک شویم. ما به این جمع بندی رسیدیم چیزی حدود 73 هزار دانشآموز در سیستم مدارس خاص خودمان داریم و حدود 55 هزار نفر هم در مدارس عادی داریم. گفتیم که از این 73 هزار دانشآموز 5 درصدشان را هم پوشش دهیم کافی است با این نگاه که آموزش عادی کمتر از 3-4 درصد دارد در بحث اردوها پوشش دارند. من نظرم این است که ما در اردوها خوب عمل کردیم. دوستی در این زمینه نظری مطرح کرد. چه خوب است شما هم نظرتان را بیان کنید. او گفت که شما 10 میلیارد را که هزینه اردو کردی به بخش پایگاه ها اختصاص میدادی؛ به این صورت, جای این که اردو ببری, پایگاه های آن را دو باره راه می انداختی. ببینید این یک «نگاه» است. در بحث پایگاه های تابستانی باز پای سرویس به میان میآید. چون اگر نباشد که اصلاً پایگاه راه نمی افتد. ما گفتیم با تفاهمی که با کمیته ملی پارالمپیک انجام میدهیم, چند هدف را دنبال کنیم؛ یعنی هم بتوانیم به ورزش قهرمانی در حوزه معلولان کمک کنیم, ضمن این که با راه افتادن این اردوها پایگاه های تابستانی هم پا بگیرند؛ چون پایگاه هایهای تابستانی میتوانند مبنایی برای انتخاب این دانشآموزان باشند. دقت کردید که در اینجا جاذبه ایجاد شد. برای سال آینده حدود سه میلیارد تومان برای فعال سازی پایگاه ها در نظر گرفتیم. البته میدانید که بودجه برای سال آینده یک مقدار شرایطش تغییر خواهد کرد. چرا که سیاست انقباضی است و ما رشد بودجه آنچنانی نخواهیم داشت.

.......ورزشی

* بررسی عملکرد دو و میدانی نابینایان در پاراآسیایی جوانان: تیم دو و میدانی نابینایان و کم بینایان با کسب 11 مدال طلا، 5 نقره و 5 برنز به کار خود پایان داد. به گزارش ایران سپید: سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جوانان در کشور امارات به پایان رسید و ملی پوشان دو و میدانی کشورمان با کسب 21 مدال رنگارنگ کارنامه قابل قبولی را از خود به جای گذاشتند. در دوره پیشین این مسابقات که سال 2013 در کشور مالزی برگزار شده بود، کاروان دو و میدانی نابینایان موفق به کسب 2 طلا، 3 نقره، 2 برنز و مجموع 7 مدال شده بود که در این دوره با افزایش سه برابری در تعداد مدالها، موفق شد 11 طلا، 5 نقره، 5 برنز و مجموع 21 مدال را از آن کاروان خلیج فارس کند. مهرداد مرادی در 100، 200 و 400 متر صاحب سه گردن آویز طلا شد. علیرضا غوری در دوی 100 متر طلا و پرش طول صاحب یک مدال نقره شد. هاجر صفرزاده نیز در دوی 100 متر، 200 و 400 متر 3 مدال طلای رقابتهای بخش بانوان را به خود اختصاص داد.

امیرحسین علیپور در پرتاب وزنه و دیسک 2 نشان طلا و در پرتاب نیزه یک مدال نقره به دست آورد. علیرضا ایزدی در پرتاب وزنه و دیسک 2 مدال برنز را از آن خود کرد. محمد مشهدیان هم در دوی 200 و 400 متر طلا و در 800 متر صاحب یک مدال نقره شد. علی ملک منصور در 100 متر و 200 متر 2 نقره و در 400 متر یک برنز به دست آورد. محمدرضا اقبالی در 400 متر برنز گرفت و در نهایت مهدی سیاری در 1500 متر، برنزی شد.

این مدالها در شرایطی به دست آمد که فاطمه صفاریفرد و عبد الکریم زیارتی و مهرداد نجفی، به دلیل نبود شرکت کننده در مواد خود، علیرغم کسب رکوردهای مقبول، نتوانستند به مدال دست یابند. کلیاً سطح برگزاری مسابقات دو و میدانی در برخی مواد چندان رضایتبخش نبود، اما حضور جوانان با استعداد در رده پایه، میتواند آینده دو و میدانی بزرگسالان کشورمان را تضمین کند. "امیر سرمدی"

.......حوادث

* دسیسه شوم عروس برای مادرشوهر: زن جوان که از دخالتهای مادرشوهرش در زندگی مشترکشان به تنگ آمده بود، با تغییر چهره و طراحی نقشه ای ماهرانه، مادرشوهرش را نقره داغ کرد. راز این ماجرای مرموز با گذشت یک سال از واقعه و بدنبال مشاجره خیابانی عروس و مادرشوهر فاش شد. حدود یک سال قبل رهگذرانی که در حال عبور از خیابانی در شرق پایتخت بودند، زن میانسالی را دیدند که بیهوش روی زمین افتاده بود. آنها بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و «فرنگیس» به بیمارستان انتقال یافت. این زن پس از بهبود مدعی شد که هدف سرقت قرار گرفته و سارق پس از خوراندن آبمیوه مسموم او را بیهوش کرده و نقشه اش را عملی کرده است. بدین ترتیب موضوع به پلیس گزارش شد. شاکی به مأموران گفت: «از زمانی که شوهرم فوت کرده, هر هفته پنجشنبه ها به بهشت زهرا میروم. این هفته هم طبق معمول به بهشت زهرا رفته بودم که در راه بازگشت خودروی پژویی که سرنشین آن زن جوانی بود مقابلم نگه داشت. راننده آرایش غلیظی داشت و موهایش را روی صورتش ریخته و عینک آفتابی بزرگی هم به صورت زده بود. ماسک ضد آلودگی هوا هم روی صورتش داشت. زن جوان به آرامی پرسید کجا میروم؟ زمانی که مقصدم را گفتم، مدعی شد بر حسب اتفاق هم مسیر هستیم. بنا بر این سوار ماشین زن ناشناس شدم که او در راه به من آبمیوه تعارف کرد. اما بعد از خوردن آبمیوه دیگر چیزی متوجه نشدم و زمانی که به هوش آمدم, خودم را روی تخت بیمارستان دیدم.» پس از این شکایت, تحقیقات تخصصی برای شناسایی راننده خودروی پژو آغاز شد. اما هیچ رد و سرنخی از او به‌دست نیامد. تا این که شاکی حدود یک سال بعد از این شکایت به پلیس مراجعه و اظهارات جدیدی مطرح کرد. او گفت: «به تازگی فهمیدم زن ناشناسی که مرا بیهوش کرده و وسایلم را به سرقت برده، عروسم است. او و شوهرش مدتهاست که باهم اختلاف دارند و بیش از یک سال میشود که جدا از هم زندگی میکنند. دیروز برای انجام کاری از خانه خارج شده بودم که خیلی اتفاقی عروسم را در خیابان دیدم. او با دیدن من، اختلافهای قدیم را به میان کشید که دوباره باهم جر و بحثمان شد. عروسم که خیلی عصبانی شده بود, در جریان دعوا به من گفت: من مانده ام که تو چطور زنده ای. هر کسی آن آبمیوه مسموم را میخورد تا حالا کفنش هم پوسیده بود، ولی تو زنده ماندی! وقتی زنده دیدمت باورم نمیشد که جان سالم به در برده باشی.» پس از این اظهارات زن جوان دستگیر شد. او در بازجویی مقدماتی منکر ماجرا شد, اما سر انجام به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «از دخالتهای مادرشوهرم خسته شده بودم. میدانستم او هر هفته به بهشت زهرا میرود. برای همین پنجشنبه تغییر چهره دادم و با گذاشتن کلاه گیس و عینک آفتابی و زدن ماسک، به سراغ مادرشوهرم رفتم. صدایم را هم عوض کردم تا او از روی صدایم مرا شناسایی نکند. بعد از آن هم او را سوار ماشینم کرده و به او آبمیوه مسموم دادم.» بدنبال اظهارات زن جوان, او راهی بازداشتگاه شد.

.......اطلاع رسانی

* فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایی و کم بینایی: انجمن نابینایان ایران با همکاری مؤسسه خانه کتاب با هدف ارج نهادن پدید آورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کم بینایی, نخستین جشنواره ملی نابینایی و کم بینایی را در اسفند 96 برگزار میکند. از پدید آورندگان دعوت میشود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شرایط آثار ارسالی: آثار نابینایان و کم بینایانی که در 20 سال گذشته در قالب کتاب تألیف و ترجمه منتشر شده است. - آثار همه نویسندگان و مترجمان که با موضوع نابینایی و کم بینایی منتشر شده است. - ارسال سه نسخه از هر اثر. - برای پدید آورندگان نابینا یا کم بینا، ارسال گواهی یا کارت معلولیت بینایی (برابر اصل) الزامی است. مهلت ارسال آثار تا 18 دی ماه 1396. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22560060-22560255 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *