شناسه خبر: 12734 منتشر شده در مورخ: 1396/9/28 ساعت: 09:18 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 28 آذر 1396

روزنامه سه شنبه 28 آذر 1396

تأخیر ۳ ماهه در پرداخت یارانه مراکز توانبخشی - پیشگامی دولت در اجرای حقوق شهروندی - کاهش سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها - آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش چهارم» - ارسال ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس - نایب قهرمانی فوتبال نابینیان ایران در آسیا - افشای سرقت بزرگ عتیقه جات در خواب

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 28 آذر 1396

30 ربیع الاول 1439

19 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5744

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تأخیر ۳ ماهه در پرداخت یارانه مراکز توانبخشی 2

پیشگامی دولت در اجرای حقوق شهروندی 4

کاهش سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها 6

آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش چهارم» 8

ارسال ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس 11

نایب قهرمانی فوتبال نابینیان ایران در آسیا 14

افشای سرقت بزرگ عتیقه جات در خواب

اطلاع رسانی

 

 

.......ویژه

* تأخیر ۳ ماهه در پرداخت یارانه مراکز توانبخشی: رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت نشدن یارانه مراکز توانبخشی از مهر ماه تا کنون خبر داد و گفت: آخرین پرداختی مراکز توانبخشی مربوط به شهریور بوده است. انوشیروان محسنی بندپی به تعویق پرداختیهای مراکز توانبخشی تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: یارانه مراکز را از مهر ماه به بعد نتوانسته ایم پرداخت کنیم. وی گفت: مشکلات اعتباری مانع پرداخت سه ماهه شده است و خزانه نیز پول نداده است. رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: ماهیانه ۴۸ میلیارد تومان به مراکز توانبخشی برای نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن یارانه پرداخت میشود. به گفته محسنی بندپی، همچنین ماهیانه ۶ میلیارد تومان نیز برای نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به مراکز شبه خانواده پرداخت میشود. وی با اشاره به این که پرداخت ۹۲ درصد از ۱۵۶ میلیارد تومانی که ماهیانه تخصیص میدهیم اجتناب ناپذیر است، افزود: هر پولی که از خزانه به ما تخصیص داده شود, همان روز در مراکز هزینه و توزیع میکنیم. محسنی بندپی تأکید کرد: وزیر رفاه پیگیر پرداخت یارانه مراکز توانبخشی و تخصیص اعتبار از سوی دولت است و ما نیز منتظر هستیم تا با واریز پول از خزانه یارانه به تعویق افتاده مراکز را پرداخت کنیم.

* قادری, مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در مورد آمار آسیبدیدگان زلزله اخیر گفت: تا امروز ۱۱۸ معلول شناسایی شدند که از این تعداد ۱۸ نفر قطع نخاع شده و ۲ نفر بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست دادند. وی با بیان این که ۱۳ کودک بر اثر زلزله بی سرپرست شدند ابراز داشت: ۳۴ زن نیز همسران خود را در این حادثه از دست دادند. تا کنون نیز ۱۱۱ نفر بی سرپرست را تحت پوشش قرار دادیم. وی با اشاره به تخریب منزل مسکونی ۱۷۵ نفر از مددجویان اظهار داشت: تا کنون حدود ۳۱ مهد کودک را با در نظر گرفتن یک وعده غذای گرم در مناطق زلزله زده راه اندازی کردیم.

......سیاسی

* پیشگامی دولت در اجرای حقوق شهروندی. حسن روحانی, رئیس جمهوری در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی گفت: اگرچه رعایت کامل حقوق شهروندی به نهادها و قوای دیگر هم مربوط میشود, ولی قوه مجریه باید در اجرای منشور پیشگام باشد و در حیطه اختیارات قانونی خود، با تعرض به حقوق مردم مقابله کند.

* شمخانی, نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای دیگر نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه ای ندارد.

* امیر عبد اللهیان, دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: اجلاس رئیسان مجالس کشورهای اسلامی ٢٣ تا ٢٧ دی ماه در تهران برگزار میشود.

* کشاورز زاده, مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه از سفر هیئت کارشناسی ایران به کانادا بعد از تعطیلات سال جدید میلادی خبر داد و گفت: تا کنون پنج دور مذاکرات کارشناسی در سطح مدیران کل دو کشور برگزار شده است.

* «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه در خصوص آینده سیاسی سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش گفت: چه ایران و چه روسیه را پیروز نبرد زمینی بدانیم، بشار اسد به موجب حمایت آنها در قدرت میماند.

* «توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات که اخوان المسلمین را گروهی تروریستی خوانده بود، خطاب به وی گفت: تو و حکومتت تروریست هستید.

* صندوق بین المللی پول پیشبینی کرد رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 1396 (18-2017 میلادی) به 4.2 درصد برسد و نرخ تورم در سال آینده با اتکا بر سیاستهای احتیاطی تک رقمی شود.

.......بهداشت و سلامت

* کاهش سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها: رئیس مرکز بودجه وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات ما در لایحه بودجه سال 97، میزان اعتبارات پزشک خانواده است و از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که کمک کند تا این ردیف اصلاح شود و به 2000 میلیارد تومان برسد.                

* چطور دیابت را تشخیص دهیم؟: دیابت را اغلب میتوان در عرض چند روز یا چند هفته تشخیص داد, چون علائم آن شدید است. این علائم عبارتند از: تکرر و حجم زیاد ادرار، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد، احساس ناگهانی خستگی، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید.           

* 5 خاصیت مفید سیر: تقریباً مقادیری از تمام چیزهایی که نیاز داریم، در سیر یافت میشود. این فواید با مصرف ۴۲ کالری، به‌همراه ۸/۱ گرم پروتئین و ۹ گرم کربوهیدرات به بدن ما  میرسد. کالری سیر کم بوده و سرشار از ویتامین C، ویتامین B۶ و منگنز است. همچنین حاوی مقادیر مناسبی از سایر مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن است. مصرف روزانه‌ سیر به‌عنوان مکمل غذایی، سرما خوردگی را ۶۳‌درصد کاهش میدهد. همچنین مدت مشاهده‌ علائم سرما خوردگی به ۱.۵ روز کاهش مییابد. - کاهش فشار خون: سیر به‌عنوان یک مکمل غذایی تأثیر چشمگیری در کاهش فشار خون بالا دارد. - پیشگیری از آلزایمر: دوز بالای سیر به‌عنوان مکمل غذایی، آنزیمهای آنتی اکسیدان را افزایش میدهد. سیر استرس را به‌طور چشمگیر کاهش میدهد و به داشتن عمر طولانی کمک میکند. - سم زدایی بدن از فلزات سنگین: ترکیبات گوگردی موجود در سیر در دوزهای بالا اندامها را از آسیب فلزات سنگین سمی حفظ میکند. یک پژوهش ۴ هفته ای در کارکنان یک کارخانه باتری ماشین (کسانی که بیش از حد در معرض سرب قرار داشتند) نشان داده است، سیر میزان سرب را در خون ۱۹ درصد کاهش میدهد. همچنین بسیاری از نشانه های بالینی مسمومیت از جمله سردرد و فشار خون را کاهش میدهد.

 

.......آهنگ و درنگ

* آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش چهارم»: بعد از آشنایی نسبی با ردیف و مفهوم آن در میان اهالی موسیقی, بد نیست نظری هم بیندازیم بر آن چه که منتقدان این شیوه ارائه موسیقی بر آن وارد میدانند.

تا پیش از تحول مقام به دستگاه، تقسیمبندی موسیقی ایرانی به کمک مقامها انجام میشد؛ این تقسیمبندی امروز هم در موسیقی ترکی و عربی رواج دارد. برخی نظریه پردازان با مقایسه تقسیمبندی مقامی و تقسیمبندی دستگاهی (که همان ردیف باشد)، نقدهایی به روش دوم وارد کرده اند.

به گفته برونو نتل، اولین کسی که چنین نقدی را به ردیف وارد کرد، هرمز فرهت بود. فرهت که در آن زمان در دانشگاه کالیفرنیا، لسآنجلس در ایالات متحده دانشجو بود، در پایان نامه دکترای خود در رشته موسیقی، به بررسی ردیف موسیقی ایرانی پرداخت. پایان نامه او (که در سال ۱۹۶۶ نوشته بود) نهایتاً در سال ۱۹۹۰ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به صورت کتاب به چاپ رسید. در این کتاب فرهت ردیف موسیقی را «مجموعه ای محتوای سرتاسر ناجور» توصیف کرده بود که با دیدگاه پیش از آن در تضاد بود که دستگاه ها را مجموعه هایی مشابه هم میدانست که فقط از نظر ساختار گام با هم تفاوت دارند.

در همین زمان، محمدتقی مسعودیه نیز نقدی مشابه را به ردیف آواز وارد کرد. او که در دانشگاه کلن آلمان در رشته موسیقی شناسی و موسیقی شناسی قومی تحصیل میکرد، در پایان نامه دکترای خود که در سال ۱۹۶۶ در مورد آواز ایرانی در دستگاه شور بود، مشکلاتی عمده بین ردیف و اجرای دستگاه شور در آواز پیدا کرد.

از دیگر نقدهایی که به ردیف موسیقی ایرانی وارد شده آن است که تدوین کنندگان اصلی آن (نظیر میرزا عبد الله) با تئوری موسیقی آشنایی کافی نداشتند و به همین خاطر برخی ظرافتهای دستگاه های موسیقی ایرانی در خلال تدوین ردیف از بین رفته است. برای نمونه محمدرضا لطفی معتقد است که نت زیرپایه در دستگاه ماهور، در اصل نیم پرده بمتر از دستگاه راستپنجگاه بوده و یک وجه تفاوت ماهور و راستپنجگاه نیز در قدیم همین بوده, اما در زمانی که ردیف موسیقی ایرانی توسط میرزا عبد الله تدوین میشده, این ظرافتها از بین رفته است.

اگرچه برخی موسیقیدانان ایران ردیف را تجلی پویایی و پیوستگی تاریخ موسیقی ایرانی میدانند, اما منتقدان معتقدند که ردیف به طوری ناگهانی در میانه سده نوزدهم ظهور کرده و بیشتر منعکس کننده بدعتی است که موسیقیدانان دربار قاجار ایجاد کرده بودند، در حالی که تاریخ موسیقی قبل از این دوره نشان میدهد که آهنگسازی در موسیقی ایران قدیم بمانند موسیقی عربی و ترکی مبتنی بر مقام بوده است. همچنین، این که ردیف موسیقی ساخته موسیقیدانان دربار بوده, این اشکال را ایجاد میکند که ردیف نمیتواند نماینده همه انواع موسیقی در ایران باشد.

در شماره های بعد سعی خواهیم کرد نگاهی به آن چه که در موسیقی ایرانی به عنوان «دستگاه» از آن یاد میشود بیندازیم.

.......فرهنگ و هنر

* ارسال ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس: مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تا کنون ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس ارسال شده است. امید قادری در جلسه ای پیرامون چگونگی برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس که در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت بهزیستی استان کرمانشاه و معاونت امور توانبخشی و همکاری بهزیستی استانهای همدان، لرستان، ایلام و کردستان از ۱ تا ۴ دی ماه امسال برگزار خواهد شد. وی در خصوص محورهای جشنواره گفت: «معلولین و برابر سازی فرصتها در تمامی عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری»، «ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت»، «درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزشهای مثبت فرهنگی» و «تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولین علاقمند به هنر نمایش» از محورهای مورد تأکید این جشنواره است. قادری از برگزاری بخشهای صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه نویسی در این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره پیش از این قرار بود طی آذر ماه امسال برگزار شود که به ۱ تا ۴ دی ماه موکول شد. مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید بر شکوفایی استعدادهای معلولان، اضافه کرد: تا کنون ۱۲۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۶۳ اثر بازبینی شده که ۱۰ اثر آن خیابانی است.

* برنامه های چهارمین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» معرفی شد: برنامه کامل اجراهای چهارمین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» با تمرکز بر موسیقی اقوام شمال غرب ایران اعلام شد. چهارمین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» با تمرکز بر موسیقی اقوام شمال غرب ایران طی روزهای ۲۸ آذر تا ۲ دی ماه سال جاری به دبیری هنری علی مغازه ای و ریاست احسان رسول اف در تالار رودکی تهران برگزار میشود. چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (تالار رودکی): ساعت ۱۸: «قره داغ افسانه لَری (افسانه های قره داغ)» - ساعت ۲۰:۳۰: «اورمیه دریاچه سینین سوزلَری (قصه های دریاچه ارومیه)», پنجشنبه ۳۰ آذر ماه (تالار رودکی): ساعت ۱۵:۳۰: نمایش فیلم مروری بر اجراهای پیشین فستیوال آینه دار - ساعت ۱۸: «آذربایجان خلق موسیقی سی (موسیقی مردمی آذربایجان)» - ساعت ۲۰:۳۰: «شاد چیلله گئجه سی (شادیانه های شب چله)», جمعه ۱ دی ماه (تالار رودکی) ساعت ۱۵:۳۰: نمایش فیلم مروری بر اجراهای پیشین فستیوال آینه دار. ساعت ۱۸: «عاشیق افسانه سی (افسانه عاشقها)». ساعت ۲۰:۳۰: «موسیقی بیرلیک دیلی میز (موسیقی زبان مشترک)». شنبه ۲ دی (تالار وحدت): ساعت ۲۱:۳۰: آیین اختتامیه چهارمین دوره فستیوال موسیقی نواحی آینه دار.

.......ورزشی

* نایب قهرمانی فوتبال نابینیان ایران در آسیا: تیم فوتبال پنج نفره ایران با شکست مقابل چین، نایب قهرمان مسابقات آسیایی شد. به گزارش ایران سپید: مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال پنج نفره کسب سهمیه مسابقات جهانی مادرید از روز بیستم آذر ماه در کشور مالزی آغاز شد. در این مسابقات، شش تیم حضور داشتند که تیمهای چین، تایلند و ژاپن در گروه نخست قرار گرفتند و ملی پوشان فوتبال کشورمان در گروه دوم، با کره جنوبی و مالزی هم گروه شد. تیم ایران در نخستین بازی خود با نتیجه 3 بر 0 کره جنوبی را شکست داد و در دومین دیدار خود نیز با نتیجه 2 بر 0 از سد مالزی گذشت و با 6 امتیاز، سرگروه گروه دوم شد. کره جنوبی دیگر تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی بود. از گروه نخست این مسابقات نیز تیمهای چین و تایلند به ترتیب به عنوان تیمهای اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. اما در مرحله نیمه نهایی، ملی پوشان فوتبال نابینایان کشورمان مقابل تایلند قرار گرفتند. این دیدار تا پایان وقت اصلی با نتیجه مساوی 1 بر 1 و با گل بهزاد زادعلی اصغر به پایان رسید. اما در ضربات پنالتی، تیم ایران با نتیجه 4 بر 3 تایلند را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. راه یافتن به فینال مسابقات، کسب سهمیه رقابتهای جهانی مادرید را که سال آینده در کشور اسپانیا برگزار میشود، برای ایران قطعی کرد. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این مسابقات، تیم قدرتمند چین با نتیجه 6 بر 0 کره جنوبی را در هم کوبید و راهی فینال شد. اما در فینال این رقابتها، تیم ایران به نسبت ضعیف ظاهر شد و با نتیجه 2 بر 0 مقابل چین شکست خورد و به مدال نقره آسیا بسنده کرد. در دیدار رده بندی، تایلند 2 بر 0 کره جنوبی را مغلوب کرد و سوم شد. ژاپن نیز با شکست 2 بر 1 مالزی، عنوان پنجمی این بازیها را از آن خود کرد. تیمهای چین، ایران و تایلند توانستند سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورند. "امیر سرمدی"

.......حوادث

* افشای سرقت بزرگ عتیقه جات در خواب: مرد طمعکار که با همدستی دوستش، نقشه سرقت عتیقه جات پدر زن وی را طراحی و اجرا کرده بود، هرگز تصور نمیکرد راز این سرقت را در خواب فاش کند. چند روز قبل مردی به نام حجت به محض بازگشت از میهمانی شبانه در خانه دخترش، متوجه سرقت عتیقه جاتش شد و بلافاصله با پلیس تماس گرفت و کمک خواست. مأموران پس از حضور در خانه ویلایی شمال شهر، دریافتند درهای ورودی خانه سالم است و این موضوع حکایت از آن داشت که سرقت توسط فردی آشنا صورت گرفته است. از سوی دیگر در بررسی دوربینهای مداربسته خانه ویلایی چهره مرد نقابداری هنگام سرقت به دست آمد. با توجه به این که سارق نقابدار به محض ورود، بدون هیچ جستجویی سراغ عتیقه ها رفته بود, مشخص شد او با خانه آشنایی کامل داشته و طبق برنامه ریزی حساب شده، نقشه سرقت را طراحی و اجرا کرده است. این در حالی بود که صاحب خانه ویلایی مدعی بود با کسی اختلاف و مشکل نداشته و هیچ یک از آشنایان و بستگانش نیز از نظر مالی نیازی نداشتند که بخواهند دست به سرقت از خانه اش بزنند. تجسسها در این باره آغاز شده بود که زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت عتیقه جات توسط همسرش خبر داد. او گفت: «چند شب قبل شوهرم خیلی دیر به خانه آمد. وقتی علت تأخیر را پرسیدم گفت ماشینش خراب شده است. آن شب چیز مشکوکی به نظرم نرسید, اما از همان شب شوهرم در خواب شروع به حرف زدن کرد. البته این اخلاق شوهرم است که هنگام ناراحتی یا پس از انجام کار پنهانی و در خواب درباره مشکلاتش صحبت میکند. پدرام مدام از زیرخاکی و عتیقه های خانه ای صحبت میکرد. به همین خاطر چند بار از او درباره خوابهای آشفته اش پرسیدم, ولی جواب درستی نداد. تا این که دیروز وقتی خانه را تمیز میکردم, داخل یکی از کمدها چند زیرخاکی و عتیقه پیدا کردم. بالاخره شوهرم راز سرقت شبانه اش را فاش کرد و از من خواست در این باره به کسی حرفی نزنم. اما امروز که باهم دعوایمان شد, تصمیم گرفتم سرقت را افشا کنم و به همین خاطر با پلیس تماس گرفتم.» به‌دنبال تماس زن جوان، مأموران بلافاصله پدرام را دستگیر کرده و در بازرسی از خانه اش عتیقه ها را پیدا کردند. مرد جوان که دستش را رو شده میدید و چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، راز سرقت از خانه ویلایی را برملا کرد و گفت: «از مدتی قبل با سهراب -داماد مالباخته- دوست شده بودم. روز قبل از سرقت، سهراب همراه همسرش به خانه ما آمد. سرگرم غذا خوردن بودیم که سهراب شروع به صحبت درباره پدر زن ثروتمندش کرد و این که داخل خانه اش عتیقه جات زیادی دارد. صحبتهای سهراب وسوسه انگیز بود و همان لحظه به ذهنم رسید که عتیقه ها را سرقت کنم. بنا بر این موضوع را با سهراب در میان گذاشتم. ابتدا مخالفت کرد, اما وقتی با اصرارهای من رو برو شد, به ناچار قبول کرد. او سپس کلید خانه پدر زنش را در اختیارم گذاشت. بعد هم طبق نقشه و همزمان با شب سرقت، آنها را به خانه اش دعوت کرد. به‌دلیل این که میدانستم خانه ویلایی مجهز به دوربین مداربسته است صورتم را پوشاندم و با اطلاعاتی که داماد خانواده در اختیارم گذاشته بود, سرقت را انجام دادم.» به‌دنبال اعترافات مرد جوان، سهراب نیز بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

* اعتراف نامادری به قتل پسر 2 ساله: نامادری جنایتکار، پس از 13 روز سکوتش را شکست و جزئیات قتل فجیع پسرخوانده دو ساله را فاش کرد. ۱۳ آذر مرگ مشکوک پسربچه ای در یکی از بیمارستانهای بجنورد به پلیس گزارش شد. با آغاز تحقیقات در این پرونده و گزارش پزشکی قانونی درباره قتل کودک، پدر و نامادری پسرک دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. گرچه هر دو نفر منکر قتل پسر کوچولو بودند, اما سر انجام پس از گذشت ۱۳ روز نامادری جنایتکار لب به اعتراف گشود و به ضرب و شتم مرگبار اعتراف کرد. این کودک به علت وارد شدن ضربات مشت و لگد دچار مرگ مغزی شده است.

.......اطلاع رسانی

* فراخوان نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایی و کمبینایی: انجمن نابینایان ایران با همکاری مؤسسه خانه کتاب با هدف ارج نهادن پدید آورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کمبینایی, نخستین جشنواره ملی نابینایی و کمبینایی را در اسفند 96 برگزار میکند. از پدید آورندگان دعوت میشود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شرایط آثار ارسالی: آثار نابینایان و کمبینایانی که در 20 سال گذشته در قالب کتاب تألیف و ترجمه منتشر شده است. - آثار همه نویسندگان و مترجمان که با موضوع نابینایی و کمبینایی منتشر شده است. - ارسال سه نسخه از هر اثر. - برای پدید آورندگان نابینا یا کمبینا، ارسال گواهی یا کارت معلولیت بینایی (برابر اصل) الزامی است. مهلت ارسال آثار تا 18 دی ماه 1396. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22560060-22560255 تماس حاصل فرمایید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *