شناسه خبر: 12729 منتشر شده در مورخ: 1396/9/26 ساعت: 14:04 گروه: ورزشی  
بررسی عملکرد گلبال در پاراآسیایی جوانان

بررسی عملکرد گلبال در پاراآسیایی جوانان

سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جوانان در حالی در شهر دبی کشور امارات به پایان رسید که رهاورد گلبالیستهای دختر و پسر کشورمان در این رقابتها، یک مدال نقره توسط تیم دختران و یک برنز توسط پسران بود.

به گزارش ایران سپید  در مقایسه با دوره قبلی این مسابقات که سال 2013 در مالزی برگزار شد، گلبال دختران مدال برنز خود را به نقره تبدیل کرد. اما گلبال پسران که در دوره گذشته قهرمان شده بود، با دو پله نزول به مدال برنز بسنده کرد. مسابقات دختران تنها با حضور سه تیم ایران، چین و تایلند برگزار شد و کسب مقام دومی در بین سه تیم شرکت کننده، شاید از نظر مدالی چندان با اهمیت نباشد، اما این تورنمنت، میتواند به منزله دیدارهای تداکراتی بین المللی، باعث افزایش تجربه دختران گلبالیست کشورمان شود. مسئله ای که خلأ آن به ویژه در بخش پسران، ما را از یکی از مدالهای خوشرنگ طلا محروم کرد. نداشتن تجربه و عدم حضور در مسابقات بین المللی، سبب شد گلبال پسران، نتواند آنطور که باید در مسابقات خوب حاضر شود و برای اولین بار در تاریخ گلبال ایران، مغلوب تایلند شد. تایلندیها این پیروزی خود و کسب مدال نقره در رشته گلبال را مدیون بها دادن و اعتماد به جوانان خود هستند. هر دو تیم گلبال پسران چین و تایلند که در فینال مسابقات یکی از جذابترین و فنیترین بازیهای این تورنمنت را به نمایش گذاشتند، در مسابقات آسیایی بزرگسالان گلبال که مردادماه در تایلند برگزار شد، از دو بازیکن جوان استفاده کردند که در همین مسابقات هم جزء تأثیرگذارترین بازیکنان این دو تیم بودند. بازیکن جوانی که مسابقات آسیایی گلبال کسب سهمیه جهانی در سطح بزرگسالان را تجربه میکند، دیگر رقابتهای سطح جوانان برای وی بدون استرس است. یکی دیگر از نکات جالب توجه در خصوص برگزاری مسابقات گلبال، پیشرفت چشمگیر تیم گلبال تایلند بود که در دیدار نهایی نیز تا ثانیه های پایانی از تیم چین پیش بود و در نهایت در وقتهای اضافه و در گل طلایی مغلوب چین شد. مربیان تیم گلبال، نداشتن تجربه را بزرگترین عامل نتیجه ضعیف گلبال پسران ارزیابی کردند. شرکت در این مسابقات نشان داد گلبال ما در سطح پایه باید جدیتر گرفته شود و بها دادن به جوانان، میتواند آینده گلبال بزرگسالان را تضمین کند. همانطور که عدم توجه به این رده، ما را در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد کرد. سال آینده مسابقات جهانی گلبال در سوئد برگزار میشود. شاید در فرصت باقی مانده نتوان این بازیکنان جوان را وارد چرخه بزرگسالان کنیم، چرا که آن رقابتها کسب سهمیه پارالمپیک توکیو بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برنامه ریزی برای مسابقات پاراآسیایی بزرگسالان که سال آینده در جاکارتای اندونزی برگزار میشود، بهترین زمان برای پوست اندازی گلبال و استفاده از جوانان خوش آتیه در بزرگسالان و کسب تجربه توسط آنها است. امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *