شناسه خبر: 12725 منتشر شده در مورخ: 1396/9/26 ساعت: 07:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 26 آذر 1396

روزنامه یکشنبه 26 آذر 1396

تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسبسازی شده است - سیاهنمایی, جنگ روانی دشمن - ضمانت وام تعاونیهای زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان - کاهش بودجه پزشک خانواده - ابداع سیستم توانبخشی ارزان با استفاده از دوربین کینکت مایکروسافت - «افتاده ها» در شیراز کلید میخورد - افزایش دو برابری مدالهای کاروان ایران در پاراآسیایی جوانان - انتقام عجیب مدیر اخراجی مدرسه از همکارش

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 26 آذر 1396

28 ربیع الاول 1439

17 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5742

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسبسازی شده است 2

سیاهنمایی, جنگ روانی دشمن 4

ضمانت وام تعاونیهای زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان 6

کاهش بودجه پزشک خانواده 8

ابداع سیستم توانبخشی ارزان با استفاده از دوربین کینکت مایکروسافت 10

«افتاده ها» در شیراز کلید میخورد

افزایش دو برابری مدالهای کاروان ایران در پاراآسیایی جوانان 16

انتقام عجیب مدیر اخراجی مدرسه از همکارش

 

.......ویژه

* تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است: محسنی بندپی گفت: از سه سال گذشته تا کنون راهبرد توسعه اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع معلولیتها و آسیبهای اجتماعی از اولویتهای این سازمان بوده است. وی با اشاره به این که برای ۷۵ درصد کودکان زیر یک سال اقدامات غربالگری در زمینه های شنوایی, بینایی و غیره انجام میشود، افزود: برای بیش از ۳ میلیون کودک غربالگری چشم انجام میدهیم. وی با بیان این که در بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اقدام و عمل بر عهده سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۳۸ جهت مشاوره ایجاد شده است. بندپی با بیان این که لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت توسط دولت تهیه شده است، اظهار داشت: تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است که در این زمینه ها بسیار ضعیف عمل کرده ایم. رئیس سازمان بهزیستی با بیان این که ۳ درصد استخدامی ادارات باید از قشر معلولین جامعه باشد گفت: در صورت تخطی، طبق قانون با مسئولان ادارات برخورد میشود. وی با اشاره به این که به خانواده هایی که دارای دو معلول به بالا هستند, کمک هزینه تهیه مسکن اعطا میشود، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و اگر فردی موفق به ثبت نام نشده میتواند اقدام کند. وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی همه ساله بالغ بر ٧٥ درصد از کودکان زیر یک سال را مورد غربالگری شنوایی قرار داده و همچنین هر سال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک را مورد غربالگری چشم قرار داده و از طرفی توانسته ایم از به دنیا آمدن ٢٥٠٠٠ کودک معلول در بحث غربالگری ژنتیک جلوگیری نماییم؛ این در حالیست که سازمان بهزیستی توانسته طرح ماده ٧٥ غربالگری ازدواج را تصویب کند. وی همچنین در بحث بیمه تکمیلی معلولین  گفت: تمام خدمات توانبخشی در شمول بیمه قرار گرفته است که جامعیت این قانون برای همه معلولینی که توان کار ندارند لحاظ گردیده است.

.......سیاسی

* سیاهنمایی, جنگ روانی دشمن. آیت ا... مکارم شیرازی, از مراجع عظام تقلید گفت: ویرانه نشان دادن و سیاهنمایی, جنگ روانی دشمن است که نباید تسلیم آن شویم، دشمنان به وسیله رسانه های خود از لندن و آمریکا, سیاهنمایی میکنند که کسی از داخل نباید به آنها کمک کند، بسیاری از این مسائل دروغ و تهمت است.

* جهانگیری, معاون اول رئیس جمهوری گفت: صندوقهای بازنشستگی با مشکلات جدی رو برو هستند و حدود 50 تا 60 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 97 برای کمک به آنها در نظر گرفته شده است.

* علیرضا رحیمی, عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد ظریف، در تشکیل مجمع گفتگوهای منطقه ای به ایجاد صلح و افزایش تعامل با کشورها کمک میکند. وی افزود: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران این پیشنهاد را پیش از این در سال ٢٠١٥ میلادی مطرح کرد و اخیراً بار دیگر آن را ارائه کرده است.

* حسام الدین آشنا, رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک گفت: غرب آسیا با تهدید فروپاشی از درون در آینده ای نزدیک رو برو است, مگر آن که راه حلی پیدا شود که حکومتها، مرزها و جوامع را یک بار دیگر مستقر و پابرجا کند.

* حمید بعیدینژاد, سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای اخیر نماینده آمریکا درباره ارتباط ایران با حمله موشکی یمن به عربستان را غیر قابل اثبات و نمایش تبلیغاتی آمریکا خواند.

* اسماعیل هنیه, رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: ما مصمم هستیم تصمیم ترامپ, رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل را لغو کنیم.

* روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه نوشت: مطبوعات عربستان به پایگاه رسانه ای مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند, به طوری که این روزها وزیر اطلاعات، سخنگوی ارتش و سایر مقامات این رژیم به مصاحبه و انتشار مقالاتی در روزنامه های عربستان میپردازند.

.......اقتصادی

* ضمانت وام تعاونیهای زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان: مهدی حسین نژاد، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون میگوید: این صندوق طرحهای تعاونیهای زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را بدون دریافت وثیقه تضمین میکند. وی در ادامه به ضمانتنامه های صادره از سوی این صندوق اشاره کرد و گفت: به طور کلی دو نوع ضمانتنامه مستقیم و غیر مستقیم برای تعاونیها صادر میکنیم و با اکثر سیستمهای بانکی تفاهمنامه داریم, ولی بیشترین پرتفوی (سبد سهام) ما بانک توسعه تعاون است.

* اشتغال اتباع خارجی در ایران: بر اساس آمار اشتغال اتباع خارجی در سال گذشته برای بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر پروانه کار صادر، تمدید یا تجدید شده که این میزان در سال ۹۴ معادل ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است. دولت در سال گذشته از محل صدور «پروانه کار» و «کارت کار موقت» ۵۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد کسب کرد که حدود ۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان از محل صدور پروانه کار و حدود ۵۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون نیز از محل صدور کارت کار موقت تأمین شد.

* ۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر هستند: حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس گفت: اگرچه هنوز آمار دقیق و واقعی از تعداد افراد و خانوارهایی که زیر خط فقر هستند بدست نیامده, اما در استان سیستان و بلوچستان حدود ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند. مجلس نمیتواند برای خارج شدن مردم از زیر خط فقر کاری انجام دهد.

* کشف ۴۵۰ کیلوگرم گوشت خرس، گراز وحشی و الاغ از مغازه های جنوب تهران: رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت تهران:  در پی اخبار رسیده به پلیس مبنی بر فروش گوشتهای ممنوعه در برخی واحدهای صنفی جنوب تهران، مأموران پلیس امنیت موفق شدند ۴۵۰ کیلوگرم گوشت خرس، گراز وحشی، الاغ و مرغ فاسد را کشف کنند. متهمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

.......بهداشت و سلامت

* کاهش بودجه پزشک خانواده: معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گلایه از نصف شدن بودجه برنامه پزشک خانواده در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: علیرغم این که انتظار دارند بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اعتبارمان نسبت به سال ۹۵ کاهش یافت.

* توصیه هایی برای مقابله با آلودگی هوا: برخی از مواد و ترکیبات مفید غذایی به بدن کمک میکنند با آسیب اکسیدیته ناشی از آلاینده ها مقابله کند. برخی از این مواد عبارتند از: ویتامین c؛ بهترین آنتی اکسیدان برای مقابله با آسیب ناشی از مولکولهای رادیکال آزاد در اثر تماس با آلاینده های هوا است که در مرکبات، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، انواع توت، پاپایا، بروکلی و کیوی دیده میشوند. - اسیدهای چرب امگا ۳ یک سپر دفاعی عالی در برابر آلاینده ها هستند که در مغزهای روغنی مثل گردو، دانه ها مثل تخم کتان، ماهیهای چرب و روغن ماهی موجود هستند.-منابع خوراکی غنی از منیزیم -سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنند و در تسکین مجاری تنفسی نقش مفید دارند. منیزیم در مغز خشکبار، اسفناج، تخم کدو، ماست و حبوبات وجود دارد. - زنجبیل، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و میتوان آن را به انواعی از غذاها و نوشیدنیها اضافه کرد. - زردچوبه؛ به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک میکند و حاوی ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. - مصرف مایعات بیشتر, نوشیدن آب، خوردن میوه های آبدار، نوشیدن چای سبز، شربت آبلیمو و سوپ سبزیجات. مکملهای ریزمغذی از جمله ویتامینهای c، e، dو b12؛ بتاکاروتن، اسیدهای چرب امگا ۳ و منیزیم هستند در شرایطی که بدن با فشار اکسیدیته مواجه میشود نیاز به ریزمغذیها افزایش مییابد. همچنین میتوان از چند راهکار غیر تغذیه ای برای مقابله مؤثرتر با آلودگیهای محیط زیستی بهره جست. ورزش سیستم ایمنی را تقویت میکند, اما در فضاهای سرپوشیده ورزش کنید.

.......دانش و فناوری

* ابداع سیستم توانبخشی ارزان با استفاده از دوربین کینکت مایکروسافت: پژوهشگران دانشگاه "میسوری" آمریکا، یک سیستم تحلیل حرکت بدن ابداع کرده اند که یک دوربین حسگر با عمق 2.0 دستگاه "کینکت" شرکت مایکروسافت و یک لپتاپ که داده های ورودی را تحلیل میکند، مورد استفاده قرار میدهد. این گروه، عملکرد سیستم تحلیل بدن ابداعی خود را با پیشرفته ترین نوع تجاری آن که از علایم واکنشی در قسمتهای گوناگون بدن استفاده میکند، در بررسی حرکات اندام تحتانی, به خصوص هنگام جهشهای عمودی و بلند کردن پاها از جناحین استفاده کردند. آنها دریافتند که هر دو سیستم، داده های قابل مقایسه ای ارائه میکنند و سیستم جدید، جزئیات کافی را برای درمان توسط متخصصین توانبخشی نشان میدهد. متأسفانه مایکروسافت در حال پایان دادن به تولید دوربینهای کینکت است, اما مطمئناً دوربینهای حسگر عمیق مقرون به صرفه دیگری با قابلیتهای مشابه در دسترس خواهند بود.

* پرینتر سه بعدی جایگزین سمعک میشود: به کمک فناوری پرینت سه بعدی میتوان شنوایی را در افراد ناشنوا احیا کرد. محققان اکنون میتوانند با کمک این فناوری جایگزینی برای استخوانهای ظریف گوش به نام صدف بسازند که امواج صوتی خارجی را به سمت اعصاب گوش هدایت کنند. محققان دانشگاه مریلند در بالتیمور ایده اولیه این دستگاه را ارائه کرده اند.  دستگاه مذکور با استفاده از سی تی اسکن گوش بیمار، یک پروتز سه بعدی پرینت میکند. در حال حاضر جراحان این پروتز را در اتاق عمل میسازند. اما بیشتر اوقات آنها ناکارآمد هستند, زیرا اندازه آنها مناسب نیست. در هر حال محققان با کمک تصویربرداری سی تی اسکن، توانستند به طور دقیق گوش داخلی فرد را اندازه گیری کنند، سپس با یک پرینتر سه بعدی استاندارد استخوانهای مصنوعی مذکور را بسازند. محققان امیدوارند این پرینتهای شخصی سازی شده به زودی جایگزین سمعک شوند.

.......جعبه جادو

* «افتاده ها» در شیراز کلید میخورد: به نقل از روابط عمومی شبکه دو، سریال «افتاده ها» به تهیه کنندگی مجید اوجی و بازیگردانی محمدرضا شریفینیا بر اساس طرحی از احسان جوانمرد آماده تولید شده است تا در تعطیلات نوروز از شبکه دو سیما پخش شود. تا کنون حضور محمدرضا شریفینیا، افسانه بایگان، علی صادقی، مریم معصومی، علی اوجی و ارسلان قاسمی در این سریال قطعی شده است. در خلاصه داستان این سریال ۱۵ قسمتی که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه میشود، آمده است: افتاده ها داستان ۲ برادر است که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیتهایی رسیده اند و در ایام نوروز تصمیم میگیرند به صورت زمینی به کیش سفر کنند که در این مسیر....

* بزرگان دوبلاژ را بیشتر معرفی کنیم: مریم نشیبا, گوینده تلویزیون با اشاره به مستند «دوران افشاریه» ساخته ابو الفضل توکلی که به پیشکسوتان دوبله میپردازد، بیان کرد: بزرگان دوبلاژ ما ستاره های سینمای داخل و خارج کشور را به مردم معرفی کردند؛ در حالی که خودشان اغلب ستاره هایی ناشناخته هستند. پس این مهم است که در آثار سینمایی یا مستند به زندگی آنها بپردازیم. وی ادامه داد: نیاز است مردم مطلع باشند و بدانند که این بزرگان که در پشت صحنه سالها فعالیت کرده اند چه کسانی هستند. این گوینده اظهار کرد: ابو الفضل توکلی کارگردانی است که در حال کار روی دوبلورهاست و چندین مستند تا کنون درباره بزرگان دوبلاژ ما ساخته است که این فعالیتها باید بیشتر شود. نشیبا در بخش دیگری از سخنانش درباره پرداختن به مسائل اجتماعی در مستندها عنوان کرد: ای کاش بتوان معضلات کشور، مسائل اقتصادی، بچه های کار، زنان خیابانی و بسیاری از معضلاتی را که امروز دچار آنها هستیم به تصویر کشید و در مستندها از آنها سخن گفت. وی ادامه داد: البته نه فقط در مستند که باید در همه غالبها به این مشکلات بپردازیم، باید همه بتوانیم دست به دست یکدیگر بدهیم؛ به طور مثال خود من در برنامه «گلبانگ» رادیو در آیتمهایی به این مشکلات اشاره میکنم و از مخاطبان و مسئولان میخواهم که بچه های کار را دریابند و خنده را دوباره به لبهایشان بیاورند. نشیبا در پایان گفت: من فکر میکنم حتی اگر یک نفر در تمام ایران سخنان ما را بشنود خودش یک تلنگر است و میتواند نتیجه بخش باشد.

* «فرمول یک» شب یلدا از کرمانشاه روی آنتن میرود: سید علی ضیا, مجری برنامه تلویزیونی «فرمول یک» اعلام کرد: شنبه و یکشنبه هفته قبل ما در مناطق زلزله زده بودیم و حال همه مان به جهت آسیب جدی که وجود داشت، منقلب شده بود. حضور ما در روستای جابری، به انعکاس مشکلات مردم این روستا, اختصاص ۴۰ کانکس به خانوار ساکن در آنجا، رسیدن کمکهای ۱۵ میلیاردی به روستای جابری و توزیع مولتی ویتامینهایی به ارزش ۲۰ میلیون تومان بین کودکان کرمانشاهی منجر شد.

ضیا همچنین اعلام کرد: علاوه بر این که شب یلدا برنامه را در کرمانشاه اجرا میکنیم، دو هفته بعد از آن و به همین ترتیب دو هفته بعدتر, هر بار یک شب برنامه را در مناطق زلزله زده روی آنتن خواهیم برد. چرا که بعد از دو برنامه ای که در کرمانشاه داشتیم، تعداد زیادی از مردم با من تماس گرفتند و خواستند به روستای آنها هم برویم تا به محل زندگیشان رسیدگی شود. برای همین تصمیم گرفتیم ۱۵ روز یک بار سری به کرمانشاه بزنیم. وی در پایان گفت: شب یلدا در کنار هموطنانمان شاهنامه میخوانیم، فال حافظ میگیریم و کیف میکنیم. رفقای هنرمند عزیزمان در هر سطح و جایگاهی که هستند اگر دوست دارند با خانواده عزیز ایران شب یلدایشان را بگذرانند، در کنار ما باشند و اگر قرار است به تلویزیون بیاییم و کاری کنیم، حالا وقت آن است. «فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسینخانی شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن میرود و پنجشنبه ۳۰ آذر ماه نیز ویژه برنامه ای به مناسبت شب یلدا خواهد داشت.

 

.......ورزشی

* افزایش دو برابری مدالهای کاروان ایران در پاراآسیایی جوانان: سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان شامگاه چهارشنبه 22 آذر، با قرار گرفتن کاروان پر افتخار ورزشی کشورمان در جایگاه دوم این دوره از رقابتها به پایان رسید. در این مسابقات، 800 ورزشکار از 30 کشور آسیایی و در قالب 7 رشته ورزشی با هم رقابت کردند. این بازیها در رشته های دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، وزنه برداری، شنا و تنیس روی میز و در دو بخش کم توانان جسمی-حرکتی و نابینایان و کمبینایان برگزار شد. کاروان خلیج فارس متشکل از ۱۱۴ ورزشکار (86 پسر و 29 دختر) موفق شد با ۳۹ مدال طلا، ۴۴ نقره، ۳۵ برنز و مجموع  ۱۱۸ مدال در جایگاه دوم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار بگیرد. ژاپن با ۴۳ طلا، ۲۹ نقره، ۲۶ برنز و مجموع ۹۸ مدال قهرمان مسابقات شد. چین نیز با ۲۷ طلا، ۹ نقره و ۵ برنز و مجموع ۴۱ مدال سوم شد. کشورهای ازبکستان با مجموع 28 مدال، تایلند با 53 مدال، هند با 44 مدال، اندونزی با 28 مدال، کره جنوبی با 33 مدال، عربستان با 16 مدال و امارات با مجموع 17 مدال به ترتیب چهارم تا دهم شدند. در جریان دومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان که سال ۲۰۱۳ در مالزی برگزار شد، کاروان ورزش کشورمان با ۲۷ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۲۰ برنز و مجموع ۵۹ مدال پس از ژاپن قرار گرفته بود. از این رو، نسبت به دوره قبلی این رقابتها، تعداد مدالهای کاروان ایران با افزایش دو برابری، از 59 مدال به 118 مدال رسید. البته این افزایش کمی، در کنار سطح کیفی مسابقات میبایست ارزیابی شود.

اما مشاهدات میدانی از محل برگزاری مسابقات، حاکی از بینظمیهای بسیار در این رقابتها بود. علی اصغر هادیزاده, سرمربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان در این ارتباط گفت: این یکی از بینظمترین مسابقاتی بود که در سالهای اخیر برگزار شده است. حمید شریفیان, سرمربی تیم ملی شنای نابینایان نیز اظهار داشت: مسابقات شنا، بر خلاف آیین نامه های IPC برگزار شده است. در این ارتباط و جزئیات عملکرد فنی ورزشکاران کشورمان در شمارگان آتی، با مربیان رشته های مختلف به گفت و گو خواهیم نشست. نتایج ورزشکاران نابینا و کمبینا نیز نسبت به دوره گذشته، افزایش چشمگیری داشت. در دومین دوره مسابقات پاراآسیایی، کاروان نابینایان و کمبینایان، موفق به کسب 4 مدال طلا، 4 نقره، 5 برنز و مجموع 13 مدال شده بود. اما در این دوره، 12 مدال طلا، 11 نقره، 9 برنز و مجموع 32 مدال نصیب ورزشکاران نابینا و کمبینا شد. در شماره های آتی، رشته های ورزشی نابینایان حاضر در این مسابقات به تفکیک رشته ها را ارزیابی خواهیم کرد. در خلال برگزاری این مسابقات، ایران سپید نیز مصاحبه های متعددی با مربیان و بازیکنان رشته های مختلف ترتیب داد که میتوانید این مصاحبه ها را از وبسایت ایران سپید دانلود کرده و گوش کنید. (ادامه دارد) امیر سرمدی

 

.......حوادث

* انتقام عجیب مدیر اخراجی مدرسه از همکارش: مدیر اخراجی یک مدرسه غیر انتفاعی دخترانه، شیوه عجیبی را برای انتقام از کارمند زن مدرسه طراحی و اجرا کرد. زن جوان وقتی از مدرسه و محل کارش اخراج شد، مطالب غیر اخلاقی درباره یکی از همکاران سابق خود را به همراه تصاویر ساختگی از وی در فضای مجازی منتشر کرد. کارمند جوان که با اطلاع از موضوع عصبانی شده بود ضمن مراجعه به پلیس فتا شکایتی را در این باره تنظیم کرد و خواستار پیگیری شد. مأموران پلیس «فتا» مازندران با توجه به اطلاعاتی که از کارمند اخراجی در اختیارشان قرار داده شده بود, به ردزنی متهم پرداختند تا این‌که مشخص شد وی از همکاران سابق شاکی پرونده بوده و در گذشته به عنوان مدیر همین مدرسه کار میکرد. وی که پس از دستگیری لب به اعتراف گشوده بود انگیزه خود را انتقامجویی اعلام کرد و گفت: از وقتی کارم را از دست دادم تصور کردم همکار سابقم, شاکی باعث اخراجم شده و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با این روش از او انتقام بگیرم. این زن که متهم به انتشار مطالب کذب و غیر اخلاقی در شبکه های اجتماعی است, اعتراف کرد انتشار مطالب غیر اخلاقی علیه کارمند سابقش در شبکه های اجتماعی و درج شماره تلفن شاکی زیر این مطالب به قصد انتقام و بی آبرو کردن وی در بین دوستان و خانواده بود. مرتکبان این قبیل جرائم به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال محکوم میشوند.

* تغییر هویت با اسیدپاشی خودخواسته: زنی برای زندگی با مرد دلخواهش او را وادار کرد همسرش را کشته و روی صورت خودش اسید بریزد تا جای شوهر مقتولش بتواند با او زندگی کند. سواتی 27 ساله سر انجام شوهرش را بیهوش کرده و به کمک راجش او را کشت. آنها در منطقه محبوبنگار هند روی صورت راجش نیز اسید ریختند. او مدتها حرف نزد تا به وسیله خانواده مقتول شناسایی نشود, اما سر انجام وقتی به پرستار گفت گیاهخوار است, هویت واقعی خود را لو داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *