شناسه خبر: 12720 منتشر شده در مورخ: 1396/9/25 ساعت: 09:13 گروه: ورزشی  
افزایش دو برابری مدال های کاروان ایران در پاراآسیایی جوانان

افزایش دو برابری مدال های کاروان ایران در پاراآسیایی جوانان

سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان شامگاه چهارشنبه 22 آذر، با قرار گرفتن کاروان پر افتخار ورزشی کشورمان در جایگاه دوم این دوره از رقابتها به پایان رسید.

 به گزارش ایران سپید در این مسابقات، 800 ورزشکار از 30 کشور آسیایی و در قالب 7 رشته ورزشی با هم رقابت کردند. این بازیها در رشته های دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، وزنه برداری، شنا و تنیس روی میز و در دو بخش کم توانان جسمی، حرکتی و نابینایان و کمبینایان برگزار شد. کاروان خلیج فارس متشکل از ۱۱۴ ورزشکار (86 پسر و 29 دختر) موفق شد با ۳۹ مدال طلا، ۴۴ نقره،  ۳۵ برنز و مجموع  ۱۱۸ مدال در جایگاه دوم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار بگیرد. ژاپن با  ۴۳ طلا،  ۲۹ نقره، ۲۶ برنز و مجموع ۹۸ مدال قهرمان مسابقات شد. چین نیز با  ۲۷ طلا، ۹ نقره و   ۵ برنز و مجموع  ۴۱ مدال سوم شد. کشورهای ازبکستان با مجموع 28 مدال، تایلند با 53 مدال، هند با 44 مدال، اندونزی با 28 مدال، کره جنوبی با 33 مدال، عربستان با 16 مدال و امارات با مجموع 17 مدال به ترتیب چهارم تا دهم شدند. در جریان دومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان که سال ۲۰۱۳ در مالزی برگزار شد، کاروان ورزش کشورمان با ۲۷ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۲۰ برنز و مجموع ۵۹ مدال پس از ژاپن قرار گرفته بود. از این رو، نسبت به دوره قبلی این رقابتها، تعداد مدالهای کاروان ایران با افزایش دو برابری، از 59 مدال به 118 مدال رسید. البته این افزایش کمی، در کنار سطح کیفی مسابقات میبایست ارزیابی شود.

اما مشاهدات میدانی از محل برگزاری مسابقات، حاکی از بینظمی های بسیار در این رقابتها بود. علی اصغر هادیزاده سرمربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان در این ارتباط گفت: این یکی از بینظمترین مسابقاتی بود که در سالهای اخیر برگزار شده است. حمید شریفیان سرمربی تیم ملی شنای نابینایان نیز اظهار داشت: مسابقات شنا، بر خلاف آیین نامه های IPC برگزار شده است. در این ارتباط و جزئیات عملکرد فنی ورزشکاران کشورمان در شمارگان آتی، با مربیان رشته های مختلف به گفت و گو خواهیم نشست. نتایج ورزشکاران نابینا و کمبینا نیز نسبت به دوره گذشته، افزایش چشمگیری داشت. در دومین دوره مسابقات پاراآسیایی، کاروان نابینایان و کمبینایان، موفق به کسب 4 مدال طلا، 4 نقره، 5 برنز و مجموع 13 مدال شده بود. اما در این دوره، 12 مدال طلا، 11 نقره، 9 برنز و مجموع 32 مدال نصیب ورزشکاران نابینا و کمبینا شد. در شمارگان آتی، رشته های ورزشی نابینایان حاضر در این مسابقات به تفکیک رشته ها را ارزیابی خواهیم کرد. در خلال برگزاری این مسابقات، ایران سپید نیز مصاحبه های متعددی با مربیان و بازیکنان رشته های مختلف ترتیب داد که میتوانید این مصاحبه ها را از وبسایت ایران سپید دانلود کرده و گوش کنید. (ادامه دارد) امیر سرمدی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *