شناسه خبر: 12704 منتشر شده در مورخ: 1396/9/21 ساعت: 08:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 21 آذر 1396

روزنامه سه شنبه 21 آذر 1396

یک میلیون معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی - ارزیابی لندن از گفتگوی ظریف و جانسون - ترمیم حقوقهای زیر 2 میلیون بازنشستگان در بودجه 97 - افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷ - علائم کمبود یُد در بدن - آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش سوم» - آغاز مسابقات آسیایی فوتبال نابینایان - حکم قصاص پس از انکار قتل زن تنها

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 21 آذر 1396

23 ربیع الاول 1439

12 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5738

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

یک میلیون معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی 2

ارزیابی لندن از گفتگوی ظریف و جانسون 6

ترمیم حقوقهای زیر 2 میلیون بازنشستگان در بودجه 97 8

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷ 10

علائم کمبود یُد در بدن

آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش سوم» 14

آغاز مسابقات آسیایی فوتبال نابینایان 17

حکم قصاص پس از انکار قتل زن تنها

.......ویژه

* یک میلیون معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی: انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی حمایتهای قانونی از افراد معلول که با حضور تشکلهای غیر دولتی معلولان برگزار شد، گفت: دستگاه های مختلف برای ارائه خدمات و رسیدگی به امور معلولان، وظایفی بر عهده شان گذاشته شده است؛ به طوری که در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این وظایف به روشنی بیان شده است. وی افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی از سوی دولت برای ارائه خدمات به معلولان انجام شده, اما باز هم با مشکلات و تنگناهایی مواجه هستیم و باید بتوانیم از ظرفیتهای موجود برای شکوفا شدن استعداد و توانایی معلولان استفاده کنیم. بندپی تأکید کرد: در پیام رئیس جمهوری به مناسبت روز جهانی معلولان نیز عنوان شده بود که معلولان با سختیهای زیادی مواجه هستند و علیرغم این که دولت یازدهم توجه ویژه ای به آنها داشته است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد. این مقام مسئول در خصوص لایحه حمایت از حقوق معلولان نیز اظهار داشت: این لایحه از نقاط قوت بالایی برخوردار است و در ۱۰ فصل و ۳۵ ماده تدوین شده و تلاش ما این است که هفته آینده در صحن علنی مجلس برای آن تصمیم گیری شود. رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این که یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند، گفت: بیش از یک میلیون نفر هم پشت نوبت قرار دارند که نیازمند بهره مندی از خدمات مختلف سازمان هستند. هم اکنون ۱۵۰ هزار معلول داریم که نیازمند مستمری هستند و با تصویب این لایحه میتوانیم شرایط بهتری برای زندگی آنها فراهم سازیم. امیدواریم جامعیت این لایحه حفظ شود تا بتوانیم مشکلات جامعه هدفمان را بهبود بخشیم.  بندپی با اشاره به تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: برنامه خاصی را در قالب مسکن اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و تک معلولها داریم تا آنها نیز صاحب خانه شوند.

* سهمیه جذب 400 معلم برای مدارس استثنایی در آزمون استخدامی: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای جبران کمبود 700 نفر نیروی انسانی در این حوزه، سهمیه حدود 400 نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی پیشبینی شده است. به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور, دکتر مجید قدمی با اشاره به کمبود 700 نفری نیروی انسانی در این حوزه، اظهار داشت: برای جبران این کمبود، سهمیه حدود 400 نفر در آزمون استخدامی برای مدارس استثنایی پیشبینی شده است و برای 300 نفر باقی مانده هم ناچاریم بازنشستگی نیروهایی که سالهای خدمتشان پر شده را به تأخیر بیندازیم و از نیروهای طرحی استفاده کنیم. وی افزود: این نیروهای طرحی 2 سال در مدارس به کار گفتار درمانی و شنوایی سنجی خواهند پرداخت و در مناطق محرومی چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان که نیروهای واجد شرایط برای شرکت در آزمون کم است هم از این نیروهای طرحی استفاده میکنیم. قدمی اضافه کرد: با توجه به این که سهمیه هایی برای تأمین نیرو در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته ایم، تا چند سال آینده که این افراد فارغ التحصیل شوند، مشکل ما در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کم خواهد شد. وی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ما 1570 مدرسه داریم که 180 پروژه را خیرین ساخته اند و با توجه به اجرای طرح تلفیقی، در اکثر گروه ها کمبودی وجود ندارد و تنها در حوزه اوتیسم مشکل داریم که آن هم بیش از کمبود فضای آموزشی، کمبود مربی آموزشدیده احساس میشود. وی با بیان این که 62 هزار دانشآموز استثنایی در طرح تلفیقی تحصیل میکنند، عنوان کرد: در هر منطقه آموزشی کشور، 3 مدرسه برای آموزش تلفیقی پیشبینی کرده ایم که به عبارتی 2000 مدرسه در سراسر کشور است و با حمایت مادی از معلمان مدارس تلفیقی برای پیشبرد این طرح تلاش میکنیم.

.......سیاسی

* ارزیابی لندن از گفتگوی ظریف و جانسون: به دنبال دیدار «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی وی در تهران، روزنامه ایندیپندنت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که گفتگوهای جانسون با طرف ایرانیش درباره پرونده «نازنین زاغری راتکلیف» (محکوم امنیتی محبوس در ایران) «صریح» بوده است. به گزارش مهر، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: طرفین طیف گسترده ای از مسائل موجود در روابط فیمابین را مورد بررسی قرار دادند و موانع موجود در مسیر روابط طرفین صریحاً مورد بحث قرار گرفت.

* رایزنی وزارت علوم برای رفع مشکل ستاره دارها: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام این که در سال جاری ۱۲ نفر در مقطع دکتری و ۱۵ نفر هم در مقطع ارشد، مردود شده و اجازه ادامه تحصیل ندارند، گفت: وزارت علوم همچنان در حال رایزنی با وزارت اطلاعات و سایر مراجع ذیربط است تا مشکل این افراد حل شود. محمود صادقی در گفتگو با ایلنا افزود: با پیگیریهایی که صورت گرفته است، از میان دانشجویان ستاره دارِ امسال، تا کنون ۱۵۱ نفر در مقطع دکتری و ۳۹۸ نفر نیز در مقطع ارشد، با تعهد موفق به ثبت نام و ادامه تحصیل شده اند. (ایران)

* توضیحاتی درباره روند اجرای حکم «خاوری»:

رئیس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجرای حکم «خاوری» رئیس وقت بانک ملی و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی توضیحاتی را ارائه داد. وی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: اگر وی اموالی در ایران داشته باشد، حتماً اموالش ضبط خواهد شد. برای اجرای حکم حبس تا زمانی که خاوری دستگیر نشود، نمیتوان آن را اجرا کرد و وزارت امور خارجه از طریق  پلیس اینترپل باید این موضوع را پیگیری کند. ابلاغ رأی از طریق آگهی صورت میگیرد؛ زیرا رأی غیابی است. البته مدت زمان مشخصی دارد و اگر در مدت مقرر اعتراضی صورت نگیرد، رأی قطعی میشود.

.......اجتماعی

* ترمیم حقوقهای زیر 2 میلیون بازنشستگان در بودجه 97: بودجه سال آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لایحه تقدیمی دولت 32 هزار و 560 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال 96، رشد 8000 میلیارد تومانی را نشان میدهد. دولت برای سال آینده پیشنهادهای بودجه ای جدیدی برای ساماندهی حوزه رفاهی ارائه کرده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به تغییر نام "سازمان هدفمندی یارانه ها" به «صندوق رفاه اجتماعی» و تغییر مأموریتهای محوله این سازمان ذیل وزارت رفاه و کاهش بودجه یارانه اشاره کرد. از مجموع درآمد 37 هزار میلیارد تومانی سازمان هدفمندی یارانه ها 23 هزار میلیارد تومان را صرف پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی، 7000 میلیارد تومان را صرف سیاست کاهش فقر مطلق از طریق بهزیستی و کمیته امداد، 3700 میلیارد تومان را صرف یارانه بخش سلامت و 3300 میلیارد تومان را صرف پرداخت یارانه نان کند. این در حالی است که بودجه تخصیصی سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی به مردم حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و با کاهش قابل ملاحظه این بودجه رو برو هستیم و این امر حاکی از کاهش شمار یارانه بگیران در سال آینده است. پیش از این وزیر رفاه از تخصیص اعتباری مازاد برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با نرخ تورم خبر داده و گفته بود که در سال آینده هدفگذاری وزارت رفاه به‌روی سالمندان قرار داده شده است تا قدرت خرید آنها با افزایش تورم کاهش پیدا نکند. بر همین اساس دولت مجاز است اعتبار ردیف (37-550000) این قانون را برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از دو میلیون تومان است، بر اساس آیین نامه اجرایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه میشود و به تصویب هیأت وزیران میرسد، اختصاص دهد.

.......اقتصادی

* افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷: نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که کل بودجه سال آینده حدود ۱۰ درصد رشد دارد، گفت: حقوق کارکنان اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال ۹۷ ده درصد افزایش مییابد. در بودجه سال 97 تصمیمی برای افزایش ضرایب مالیاتی وجود ندارد و با توجه به تورم 9 درصدی، مالیات به قیمت واقعی محاسبه شده است.

* انواع نوشابه ۱۰ تا ۳۰ درصد گران میشود: دولت در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور از افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی نوشابه های گازدار قندی تولید داخل و خارجی خبر داد. دولت از این محل 50 میلیارد تومان درآمد برای خود پیشبینی کرده است.

* ۵۲ میلیون آدرس در کشور دارای کد پستی شد: مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: هم اکنون حدود ۵۲ میلیون رکورد آدرس دارای کد پستی است که این داده ها به بخشهای مسکونی، تجاری و نیز کسب و کارهای دولتی و خصوصی تقسیمبندی میشود.

.......بهداشت و سلامت

* ۱۰ علامت کمبود یُد در بدن: ید، ماده معدنی ضروری است که بیشتر در غذاهای دریایی وجود دارد. غده تیروئید شما از ید برای تولید هورمونهای تیروئید استفاده میکند. هورمونهای تیروئید به کنترل رشد و ترمیم سلولهای آسیبدیده و حمایت از متابولیسم سالم کمک میکنند. متأسفانه، بیشتر از یک سوم افراد در سراسر دنیا، در معرض کمبود ید هستند. - کسانی که بیشترین ریسک در کمبود ید را دارند: زنان باردار - افرادی که در کشورهایی زندگی میکنند که ید بسیار کمی در خاکشان وجود دارد که شامل آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، نیوزلند و کشورهای اروپایی میشود. - افرادی که از نمکهای یددار استفاده نمیکنند - افرادی که تحت رژیمهای گیاهخواری هستند. از طرف دیگر، کمبود ید در ایالات متحده آمریکا بسیار نادر است؛ زیرا مقدار کافی ید در محصولات غذاییشان وجود دارد. – علائم کمبود ید: تورم در قسمت جلوی گردن، شایعترین علامت کمبود ید است که به آن گواتر میگویند و زمانی روی میدهد که غده تیروئید بسیار بزرگ میشود. افزایش وزن بی دلیل یکی دیگر از علامتهای کمبود ید است. دلیلش هم این است که بدن، ید کافی برای تولید هورمونهای تیروئید ندارد. هورمونهای تیروئید به کنترل سرعت متابولیسم کمک میکنند که جزئی از پروسه تبدیل غذا به انرژی و گرما در بدن است. وقتی سطح هورمونهای تیروئید بسیار پایین باشد، بدن در زمان استراحت کالری کمتری میسوزاند. متأسفانه این حالت یعنی این که بیشتر کالری که از طریق غذا دریافت میکنید به عنوان چربی در بدن ذخیره میشود. ضعف و خستگی نیز از علامتهای معمول کمبود ید هستند. محققان در برخی مطالعات دریافته اند تقریباً 80 درصد از آنهایی که سطح هورمون تیروئیدشان پایین است و علت آن نیز کمبود ید است، احساس خستگی، بیحالی و ضعف میکنند. - هورمونهای تیروئید به کنترل رشد فولیکولهای مو کمک میکنند. وقتی سطح هورمون تیروئیدتان پایین میآید، فولیکولهای موهایتان روییدن را متوقف میکنند و به مرور زمان دچار ریزش مو خواهید شد. از دیگر علایم کمبود ید میتوان به موارد زیر اشاره کرد: خشکی پوست - تغییرات در ضربان قلب - مشکل در یادگیری و به خاطر سپردن - منابع ید. منابع بسیار کمی از ید در رژیم غذایی وجود دارد و این یکی از دلایل کمبود ید در تمام دنیاست. میزان مورد نیاز توصیه شده به ید در بدن روزانه 150 میکروگرم است. این مقدار میتواند نیاز 97 تا 98 درصد از افراد سالم را تأمین کند. غذاهای زیر، منابع خوبی از ید هستند: ماست خالص، یک فنجان: 50 درصد از نیاز روزانه - نمک یددار، یک چهارم قاشق چایخوری (1.5 گرم): 47 درصد از نیاز روزانه - میگو، 85 گرم: 23 درصد از نیاز روزانه – تخم مرغ، یک عدد بزرگ: 16 درصد از نیاز روزانه - ماهی تن، کنسرو شده (85 گرم): 11 درصد از نیاز روزانه -  آلو خشک، 5 عدد: 9 درصد از نیاز روزانه.

* گلواژه: به کسی عشق بورز که لایق عشق تو باشد, نه تشنه عشق. چون تشنه عشق روزی سیراب میشود. ویکتور هوگو

.......آهنگ و درنگ

* آشنایی با ردیفهای موسیقی ایرانی: «بخش سوم»: در دو شماره پیشین، نگاهی داشتیم به معنا و مفهوم آنچه که به عنوان ردیفهای موسیقی ایرانی از آن یاد میشود و نحوه پیدایش این متد آموزشی و نامداران این نظام موسیقایی را مرور کردیم و دانستیم که ردیف اساساً بر دو نوع سازی و آوازی تقسیمبندی میشود؛ سازی، ردیفی است که بر اساس توانمندیها و مختصات یک ساز طراحی میشود؛ مثلاً ردیف سه تار یا سنتور و پیانو و آوازی متودی است که برای تربیت حنجره و بر اساس قابلیتهای آن طراحی و گردآوری شده است. ردیف حسینقلی و میرزا عبد ا... دو مجموعه قابل استناد در میان ردیفهای سازی به حساب میآیند که برای تار و سه تار ساخته شده اند. با توجه به بیشتر بودن قابلیتهای ساز نسبت به حنجره انسان، تعداد گوشه هایی که سازها اجرا میکنند هم به همین نسبت بیشتر است و در ردیف سازی نسبت به ردیف آوازی از نغمات بیشتری بهره گرفته شده است. اما ماجرا در ردیفهای آوازی قدری متفاوت است. گسترده ترین ردیف آوازی به جای مانده، ردیفی از محمود کریمی است که ۱۴۵ گوشه در آن وجود دارد. البته همانطور که پیشتر هم گفته شد، ردیفهای سازی و آوازی هم تفاوتهایی با یکدیگر دارند و بسته به موسیقیدانی که آن را طراحی کرده, از ویژگیهای مختص به خود برخوردارند. به عنوان مثالی دیگر، ردیف آقا حسینقلی از ردیف میرزا عبد ا... کوتاهتر و پر کارتر است، احتمالاً به این دلیل که میرزا عبد ا... بیشتر به تعلیم میپرداخته و آقا حسینقلی بیشتر به نوازندگی.

ردیفهای موسیقی ایرانی در طول زمان ثابت نمانده اند, بلکه گسترش یافته اند. به عنوان نمونه ابو الحسن صبا که خود شاگرد میرزا عبد ا... بود، در ردیف موسیقی که خودش تدوین کرد, گوشه هایی مانند «دیلمان» و «امیری» را بر اساس موسیقی نواحی شمال ایران اضافه کرد و یک مثنوی از آوازهای دراویش را نیز با نام «صدری» به ردیف افزود. همچنین محمود کریمی, استاد ردیف آواز گوشه «بیات شیراز» را تحت تأثیر موسیقی آذربایجانی به آواز بیات اصفهان اضافه کرد؛ حسن کسایی, استاد ردیف نی گوشه «هداوندی» را به ردیف نی افزود و به زادگاه خود (اصفهان) منسوب کرد و عبد ا... دوامی, استاد ردیف آواز یک روایت آوازی از دستگاه راست پنجگاه به ردیف خویش افزود. همچنین اساتید مختلف موسیقی ردیفهای اصلی را که برای سازهای زخمه ای نوشته شده بودند، برای سازهای دیگر نظیر ویولن، کمانچه، سنتور و نی و نیز برای آواز بازنویسی کردند.

در شماره های بعد بیشتر به بررسی این «میراث فرهنگی ناملموس یونسکو» و کسانی که در ایجاد و گسترشش مؤثر بوده اند خواهیم پرداخت و برخی ردیفهای مهم و شناخته شده در موسیقی ایرانی را معرفی و بررسی خواهیم کرد و به بررسی دستگاه های موسیقی ایرانی و ویژگیهای هر یک خواهیم نشست و نمونه هایی را از هر دستگاه و آواز با هم خواهیم شنید.

* گلواژه: بیش از آن که خزان از راه برسد، از هر بهار بهره مند شو. ویکتور هوگو

.......ورزشی

* آغاز مسابقات آسیایی فوتبال نابینایان: قرعه کشی مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا انجام شد و تیم ملی ایران در گروه دوم، با کره جنوبی و مالزی همگروه شد. جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان با اعلام این خبر گفت: مسابقات قهرمانی آسیا از روز سه شنبه ۲۱ آذر، با حضور شش تیم آغاز میشود. بر اساس قرعه کشی انجام شده، مسابقات در دو گروه سه تیمی برگزار خواهند شد. فلفلی افزود: در گروه اول، تیمهای چین، ژاپن و تایلند قرار دارند و در گروه دوم ایران با تیمهای کره جنوبی و مالزی همگروه شده است. از هر گروه نیز دو تیم به مرحله بعد صعود میکنند. وی در خصوص گروه بندی مسابقات و قرار گرفتن ایران در گروه دوم، اظهار داشت: گروه ایران نسبت به گروه نخست راحتتر است، اما میخواهیم از قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم. تیمهای چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و مالزی با شرایط خوبی در مسابقات شرکت کرده اند و کار سختی در پیش داریم. فوتبال پنج نفره نیز مثل فوتبال افراد سالم غیر قابل پیشبینی است. تیم ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد، اما تیمها رقابت نزدیکی دارند و غیر قابل پیشبینی هستند. اعتقاد داریم تیم ایران از نظر تکنیک، از تیمهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است، اما شرایط بدنی و روانی نیز در کسب نتیجه بسیار تأثیرگذار است. فلفلی با اشاره به این که هدف نخست تیم ملی ایران، کسب سهمیه مسابقات جام جهانی است، گفت: تلاشمان را کردیم تا ملی پوشان به شرایط خوبی برسند. این تیم در تورنمنتی شرکت نکرده و مسابقه ای نداده، اما اولین هدف ما کسب سهمیه مسابقات جام جهانی و ایستادن بر بهترین سکوی آسیا است. تیم ملی نخستین بازی خود را روز ۲۱ آذر مقابل کره جنوبی انجام میدهد، ۲۲ آذر با مالزی رقابت خواهد کرد، ۲۳ آذر استراحت دارد، ۲۴ آذر نیز همه تیمهای شرکت کننده استراحت دارند، مسابقات ضربدری روز ۲۵ و رده بندی و فینال ۲۶ آذر برگزار خواهد شد.

.......حوادث

* حکم قصاص پس از انکار قتل زن تنها: مرد جوان که در طمع رسیدن به پولها و گردنبند طلای یک زن سالخورده، با طرح نقشه ای او را کشته بود، صبح یکشنبه پای میز محاکمه ایستاد. مرد 26 ساله، مرداد سال گذشته پس از ورود به خانه قربانی در حوالی خیابان دماوند, او را کشته و گریخته بود. اما 45‌روز بعد بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد و در اعترافاتش گفت: «دوستانم برای انجام کارهای خدماتی به خانه پیرزن تنها میرفتند که برایم تعریف کردند او وضع مالی خوبی دارد. من که غیر قانونی به ایران آمده‌ بودم و کارهای ساختمانی انجام میدادم, وسوسه شدم تا اموال او را سرقت کنم. به بهانه این که میخواهم کارهای خدماتی صاحبخانه را انجام دهم, به خانه اش رفتم. اما پس از ورود با تهدید خواستم تمام پولها و اموال قیمتیش را به من بدهد که قبول نکرد. من هم با انداختن روسری به دور گردنش او را خفه کردم، بعد گوشی تلفن همراه و گردنبند طلایش را دزدیدم و فرار کردم.» با گذشت یک سال از ماجرا، متهم به قتل صبح یکشنبه در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شد. اولیای دم، دختران و پسران زن سالخورده که در دادگاه حضور داشتند برخی درخواست دیه کردند و تعدادی هم خواستار صدور حکم قصاص برای قاتل مادرشان شدند. اما این جوان زمانی که پای میز محاکمه ایستاد طی اظهاراتی عجیب گفت: «چهار نفر از دوستانم با گوشی تلفنم با این زن تماس گرفتند تا از او پول بگیرند. بعد هم به خانه اش رفتند, اما من تا جلوی در خانه این زن رفتم, ولی داخل منزل نشدم و از همان جا برگشتم و به آنها گفتم من زن و سه بچه دارم و... تا این که بعد از 45 روز دستگیر شدم و به اتهام قتل از من بازجویی کردند.» این جوان افغان مدعی شد دوستانش به افغانستان و ترکیه گریخته اند و او بیگناه است و فقط جرمش ورود غیر مجاز به ایران است. در پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و او را به جرم قتل عمد به قصاص نفس و به اتهام سرقت مقرون به آزار, به 10 سال حبس محکوم کردند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *