شناسه خبر: 12695 منتشر شده در مورخ: 1396/9/19 ساعت: 10:48 گروه: اجتماعی  
بزرگداشت روز جهانی معلولان در برج میلاد برگزار شد

بزرگداشت روز جهانی معلولان در برج میلاد برگزار شد

بزرگداشت روز جهانی معلولان ۱۸ آذر در سالن همایشهای برج میلاد با حضور ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، صالحی قائم مقام شهردار تهران, محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران این سازمان، چند تن از نمایندگان مجلس و چند عضو شورای شهر تهران و همچنین با حضور جمع بزرگ ۱۶۰۰ نفری معلولان برگزار شد.

به گزارش ایران سپید بزرگداشت روز جهانی معلولان ۱۸ آذر در سالن همایشهای برج میلاد با حضور ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، صالحی قائم مقام شهردار تهران, محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران این سازمان، چند تن از نمایندگان مجلس و چند عضو شورای شهر تهران و همچنین با حضور جمع بزرگ ۱۶۰۰ نفری معلولان برگزار شد.

در ابتدای برنامه, محسنی بندپی پیام ریاست جمهوری به مناسب روز جهانی معلولان را قرائت کرد و در ادامه گفت: عوارض ناشی از بیماری، سالمندی، حوادث جاده ای و اختلالات ژنتیکی شرایطی را فراهم کرده است که روز به روز شاهد افزایش آمار معلولیت باشیم.

بهزیستی در نگاه جدید و علمی در دولت تدبیر و امید اقدامات ارتقائی و پیشگیرانه را به عنوان اصلیترین استراتژی و در بعد دیگر مداخلات بهنگام، توانمند سازی، حمایتهای اجتماعی و... را سرلوحه کار قرار داده است. بندپی افزود: توسعه غربالگری از اقدامات اصلی بهزیستی است و در حال حاضر تمامی کودکان زیر یک سال شنوایی سنجی شدند و کودکان ۳ تا ۵ سال تحت پوشش غربالگری بینایی قرار میگیرند؛ این در حالی است که به استناد ماده ۷۵ قانون برنامه ششم غربالگری اختلالات ژنتیکی را اجباری کردیم تا سالانه از تولد ۳۰ هزار کودک معلول پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به طرح سی بی آر اظهار داشت: ۴۲۰ هزار معلول روستایی تحت پوشش CBR از خدمات توانبخشی بهره مند شدند، اکنونCBR شهری بر پایه قانون برنامه ششم توسعه در سیستان و بلوچستان آغاز شده است. بندپی در ادامه صحبتهایش عنوان کرد: مناسب سازی، قرار گرفتن خدمات توانبخشی در بحث بیمه پایه، تأسیس صندوق حمایتهای شغلی از معلولان و مکلف کردن دستگاه ها برای اجرای قانون 3 درصد از مفاد لایحه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است که امیدواریم در هفته های آتی در صحن مجلس شورای اسلامی وصول شود. امیدوارم در لایحه بودجه ۹۷ نیز اعتبارات لازم برای اجرایی‌شدن قانون حمایت از حقوق معلولان پیشبینی شود.

در ادامه این برنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول دادند تا با همه توان لایحه حمایت از حقوق معلولان را هرچه سریعتر به صحن علنی مجلس برند و با حد اکثر آرا به تصویب رسانند. عزیزی, رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گردهمایی روز جهانی معلولان عنوان کرد: مشارکت فعال، دسترس پذیری و تأمین امنیت, زمینه توانمند سازی معلولان است.

رفتار جامعه با معلولان مهربانانه نیست؛ قدم اول ما تغییر نگرش مردم و مسئولان است تا با نگرش مثبت به افراد دارای معلولیت نگاه کنند. معلولان حقشان را میخواهند و نیاز به دلسوزی ندارند. وظیفه ماست راه رسیدن این افراد به حقوقشان را هموار سازیم.

در ادامه این گردهمایی, ربیعی وزیر تعاون از توانمندان دارای معلولیتی یاد کرد که با توانایی که از خود نشان دادند, ثابت کردند معلولیت ناتوانی نیست. در پایان این برنامه از معلولان موفق در ورزش, هنر و... توسط جمعی از مسئولان حاضر تقدیر شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *