شناسه خبر: 12684 منتشر شده در مورخ: 1396/9/16 ساعت: 10:31 گروه: ورزشی  
عراقچی: مسئولان امکانات لازم را برای نابینایان فراهم کنند +فایل صوتی

عراقچی: مسئولان امکانات لازم را برای نابینایان فراهم کنند +فایل صوتی

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در همایش چشم های قهرمان گفت: مسئولان امکانات لازم از توپ گلبال تا استخرهای شنا را برای ورزشکاران نابینا و کم بینا فراهم کنند.

به گزارش ایران سپید: همایش چشمان قهرمان، روز دوشنبه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. در این مراسم سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، فریبا محمدیان و غلامرضا شعبانی بهار، دو معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین کلانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله کواکبیان نماینده مردم تهران، مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان و احمد نجفی پیشکسوت بازیگری حضور داشتند.
عراقچی در این مراسم گفت: ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نابینا و ۵۵۰ هزار کم بینا در کشور کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرا گیرند. این افراد با افراد بینا تفاوت دارند، اما ناتوان نیستند. وی از اختصاص زمینی به فدراسیون نابینایان و کم بینایان از طرف سازمان اوقاف خبر داد و اظهار داشت: تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک وظیفه ماست. همانطور که آقای مظلومی اشاره کرد و نابینایان کشور گفتند که ما مسئولان را نمی بینیم اما مسئولان ما را می بینند دست اندرکاران ورزش کشور باید به این قشر توجه کنند. این قشر برای کشور افتخارآفرینی می کنند و باعث می شوند مردم سرشان را بالا بگیرند. وی افزود: شرایطی که این عزیزان در آن مسابقه می‌دهند قابل مقایسه با ورزشکاران سالم نیست. ای کاش ما هم برای تنها مدت کوتاهی با این شرایط زندگی را تمرین می‌کردیم، چه برسد به اینکه بخواهیم در عرصه ورزشی افتخارآفرینی کنیم. نابینایی ناتوانی نیست و باید ذهنیت تمام جامعه اصلاح شود. شاید یک فرد نابینا بسیاری از توانایی‌ها ممکن را داشته باشد که ما نداریم. امیدواریم این همایش گامی مثبت برداشته باشد.
در پایان این مراسم، از ۲۵ مدال آور پارالمپیک 1988 سئول تا 2016 ریو تجلیل شد. همچنین از تیم گلبال مردان که در بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشد، تقدیر به عمل آمد. هاجر صفرزاده و هاجر تکتاز هم به عنوان دو نماینده بانوی ورزش نابینایان مورد تجلیل قرار گرفتند.
.گوشه هایی از این مراسم به ویژه بخش تقدیر از مدالآوران را میتوانید از اینجا گوش کنید.
 

 

فایل صوتی همایش
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *