شناسه خبر: 12681 منتشر شده در مورخ: 1396/9/13 ساعت: 13:59 گروه: اجتماعی  
لایحه حمایت از حقوق معلولان هفته آینده به مجلس می رود

لایحه حمایت از حقوق معلولان هفته آینده به مجلس می رود

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد، از ارسال این لایحه در هفته آینده به مجلس خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا انوشیروان محسنی بندپی در همایش روز جهانی معلولان در ساری با بیان اینکه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در مازندران آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث غربالگری ژنتیک در کشور اجباری شده و باید این امکانات را برای همه فراگیر کرد، گفت: تمامی یافته‌های علمی و پژوهشی برای پیشگیری از معلولیت ها به کارگیری شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد، افزود: این لایحه هفته آینده به مجلس می رود امیدواریم هر چه سریع‌تر از سوی مجلس بررسی شود.

محسنی بندپی افزود: تاکنون ۸۰ درصد غربالگری شنوایی و ۸۵ درصد غربالگری تنبلی چشم در مازندران اجرایی شده و غربالگری ژنتیک نیز در برنامه ششم توسعه اجباری است.

وی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی به عنوان یک راهبرد در سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد و سازمان های مردم نهاد یار و مددکار بهزیستی محسوب می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *