شناسه خبر: 12673 منتشر شده در مورخ: 1396/9/12 ساعت: 08:14 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 12 آذر 1396

روزنامه یکشنبه 12 آذر 1396

پنجره رفاهی» برای مددجویان بهزیستی - سیستان میزبان اولین سفر استانی - واقعیت امروز ایدز در ایران - ابطال استاندارد ۸ فرآورده غذایی - واکنشها به قرعه ایران در جام جهانی روسیه - مرد جوان، قربانی خیانت همسر- اطلاع رسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 12 آذر 1396

14 ربیع الاول 1439

3 دسامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5731

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

روز جهانی معلولان, روز تجلی اراده ها و خواستنها گرامی باد.

.........عناوین این شماره.......

پنجره رفاهی» برای مددجویان بهزیستی 2

سیستان میزبان اولین سفر استانی 5

واقعیت امروز ایدز در ایران 7 

ابطال استاندارد ۸ فرآورده غذایی 9

واکنشها به قرعه ایران در جام جهانی روسیه

مرد جوان، قربانی خیانت همسر

اطلاع رسانی

 

 

 

.......ویژه

* «پنجره رفاهی» برای مددجویان بهزیستی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پنجره رفاهی که برای مددجویان بهزیستی به اجرا درآمده است را تشریح کرد. علی ربیعی اظهار کرد: «پنجره رفاهی» به عنوان پنجره ای واحد، قرار است که همپوشانیهای مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را مدیریت کند. وی تصریح کرد: نمیتوانیم بگوییم که همه مددجویان پس از ورود به چرخه حمایتی نهادهای خدماتی و حمایتی میتوانند تا ابد در این چرخه باقی بمانند و از گستره مددجویان خارج نشوند. وی ادامه داد: هر یک از مددجویان در نهادهای حمایتی حد اقل ۶ ماه و حد اکثر ۲ سال میتوانند از خدمات حمایتی نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بهره مند شوند و در طول این مدت باید نسبت به توانمند سازی و خروج آنها از چرخه حمایتی اقدام شود. ربیعی خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان مانند سالمندان و معلولان با شدت معلولیت بالا که قادر به انجام هیچ گونه کار و درآمد زایی نیستند و هیچ گاه به توانمندی نمیرسند و جزو گروه های استثنایی هستند و هیچ گاه از چرخه حمایتی نهادها خارج نمیشوند. وی تأکید کرد: پنجره رفاهی در قبال برخی از جامعه هدفهای مستمری بگیر نهادهای حمایتی چون سالمندان و معلولان، تعریف واحدی از حمایتهای مستمر خود دارد و این گروه ها را تحت پوشش دائمی مجموعه های حمایتی برمیشمرد و حقوق حد اقلی را به طور کامل به آنها پرداخت میکند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: از نگاه پنجره رفاهی، برخی از مددجویان نیز نیمه توانمند میشوند و وزارت کار برای این گروه، با در نظر گرفتن حد اقل میزان دستمزد، مبلغی را به آنها پرداخت میکند و در سال جاری حد اقل دستمزد مبلغ 950 هزار تومان تعیین شده است و حد اقل دریافتی نیز در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده است. ربیعی اظهار کرد: به مددجویان نیمه توانمند که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به طور مثال هفته ای سه روز مشغول به کار هستند، بخشی از حد اقل حقوق پرداخت میشود تا به یک توانمندی نسبی رسیده و در نهایت به طور کامل توانمند شوند. وی تصریح کرد: گروه دیگر نیز تنها بخشی از حد اقل حقوق و دستمزد تعیین شده را دریافت میکند و در جریان برنامه های توانمند سازی قرار میگیرند تا علاوه بر توانمندی، زمینه خروج آنها از چرخه حمایتی نهادها فراهم شود و مددجویان پشت نوبتی جایگزین شوند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار «پنجره رفاهی» این است که مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به برنامه های اشتغال دولت وصل و سپس آنها را از چرخه حمایتی خارج و پشت نوبتیها را به فهرست اضافه کند.

* گلواژه: همه میخواهند بشریت را تغییر دهند, اما هیچ کس به تغییر دادن خویش نمی اندیشد. تولستوی

 

.......سیاسی

* سیستان میزبان اولین سفر استانی. دکتر حسن روحانی, رئیس جمهوری و هیئت همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم صبح شنبه وارد فرودگاه زابل در شمال سیستان و بلوچستان شد. دکتر روحانی در این برنامه 2 روزه به شهرهای زابل، زاهدان و چابهار سفر میکند.

* جهانگیری, معاون اول رئیس جمهوری در شانزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای گفت: توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 و لغو تحریمهای ناعادلانه و فضای سیاسی و بین المللی پسا برجام، به‌رغم برخی کارشکنیها و بدعهدیهای دولت آمریکا، ظرفیتها، امکانات و فرصتهای جدیدی را برای مشارکت و همکاری شرکای منطقه ای ایران، از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و قدرتهای اقتصادی نوظهور جهان فراهم کرده است.

* آیت الله مصباح یزدی که از حامیان جدی احمدینژاد و پشتیبان او در دوران ریاست جمهوریش بود، گفت: امروز احمدینژاد را تأیید نمیکنم؛ چون اکنون یک حالت انحرافی در او میبینم.

* حجت الاسلام مجتبی ذو النوری, عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: احمدینژاد خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است.

* نامه نیوز نوشت: جعفرزاده, نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: مأموریت احمدینژاد نابودی اصولگرایان بوده، مشخص است که احمدینژاد امروز آمده تا اینها را با خاک یکسان کند. من واقعاً از این مسأله خوشحال نیستم, چرا که اصولگرایان نباید حذف شوند.

* رسانه های مالزی بخشی از اظهارات وزیر امور خارجه ایران را در سومین نشست گفتگوی مدیترانه در رم بازتاب دادند و به نقل از وی نوشتند: ایران برخلاف دیگران برای کنار گذاشتن بازیگران منطقه ای تلاش نمیکند, زیرا نیاز است که همه کشورهای منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

 

 

.......اجتماعی

* واقعیت امروز ایدز در ایران.  آنچه واقعیت ایدز در ایران را نشان میدهد، مربوط به ایدز جنسی میشود که از ۱۷ درصد از کل موارد جدید ابتلا در سال ۸۸ به ۴۷ درصد سال ۱۳۹۶ رسیده است. پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز و کنترل بیماریهای آمیزشی وزارت بهداشت میگوید: ۵۳ درصد از مبتلایان رده سنی ۲۱ تا ۳۵ سال هستند. او همچنین درباره الگوی ابتلا به ایدز در ایران میگوید: از کل موارد ابتلا، ۶۵.۴ درصد مربوط به استفاده از سرنگ آلوده توسط افراد معتاد و ۲۰.۱ درصد ابتلا به دلیل رابطه جنسی کنترل نشده بوده است. طبق بررسیهای به عمل آمده، الگوی ابتلا در موارد جدید حاکی از آن است که ابتلا به ویروس HIV از تزریق مواد مخدر با سرنگ آلوده به سمت رابطه جنسی گرایش پیدا کرده است. این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد افراد مبتلا به ایدز هنوز از بیماریشان اطلاعی ندارند.

* رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: گواهینامه 4100 راننده متخلف در 7 ماه گذشته ضبط شد. رتبه اول ضبط گواهینامه به تهران اختصاص یافته است.

* مطالعات اپیدمولوژی آلودگی هوای تهران، دوشادوش بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا نشان میدهد از هر 10 مرگ در ایران، یکی بر اثر آلودگی هوا صورت گرفته است.

* محمدعلی نجفی, شهردار تهران با اشاره به دستور اخیرش پیرامون اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت: یکی از اشکالات ساختار شهرداری گستردگی بیش از حد آن است؛ به گونه ای که با این شهر نباید این قدر از نظر تعداد مدیریتها، ساختار گسترده ای طراحی میشد.

* بر اساس جدیدترین تحقیق منتشر شده, بیماریهای دیابت و چاقی دلیل صدها هزار مورد سرطان در سراسر جهان طی سال 2012 بودند. در همین حال تعداد زنانی که از دو فاکتور خطر فوق رنج میبرند تقریباً دو برابر مردان است. بیشترین سرطانی که زنان درگیر آن شده اند، سرطان سینه است.

 

.........اقتصادی

* ابطال استاندارد ۸ فرآورده غذایی: کارشناسان اداره کل استاندارد تهران، پس از بررسی کیفیت تولیدات واحدهای تولیدی مواد غذایی, پروانه استاندارد هشت فرآورده زیر را بدلیل عدم احراز شرایط استاندارد که شامل سیر ترشی و کنسرو خیارشور ممتاز، کنسرو رب گوجه فرنگی و زیتون شور با نام تجارتی گرین‌فیلد، شکر و قند شکسته با نام تجارتی آتنا و چای سیاه خارجی با نام تجارتی چای یاقوت را ابطال کردند.

* صادرات فرش ایران در ۵ ماهه امسال: محمدی، مدیر کل تعاونیهای تولیدی وزارت کار ارزش صادرات فرش دستباف ایران در پنج ماهه امسال را ۱۲۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: تعداد شاغلین صنعت فرش دستباف بیش از سه میلیون نفر است.

* عابدزاده, رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گزارش داد: خدمات هندلی فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است و این برای شرکتهای هوایی مقرون به صرفه نیست.

........ورزشی

* واکنشها به قرعه ایران در جام جهانی روسیه: پس از همگروهی ایران با سه تیم اسپانیا، پرتغال و مراکش، کارلوس کیروش, سرمربی تیم کشورمان گفت: طبیعی است بگویم با تیمهای سخت دنیا در یک گروه قرار گرفتیم. مسلماً من نمیخواستم مقابل تیمهایی بازی کنیم که سخت هستند. آرزوی من این بود با روسیه همگروه شویم که این اتفاق نیفتاد. ما شانس خوبی داریم تا بتوانیم از گروهمان صعود کنیم. در هر بازی، میخواهیم عزت فوتبال ایران را ارتقا دهیم و احترام را برای فوتبال ایران به ارمغان آوریم. لوپتگی، سرمربی تیم اسپانیا نیز گفت: در گروه پیچیده ای قرار گرفتیم و کار سختی برای صعود داریم. در جام جهانی بازی آسانی وجود ندارد. ایران در مرحله مقدماتی حتی یک گل هم دریافت نکرد و مدت طولانی است که با کارلوس کیروش کار میکند. ایران یکی از نخستین تیمهایی بود که توانست به جام جهانی صعود کند. آنها پتانسیل صعود از گروه را دارند و باید بهترین عملکردمان را مقابل آنها ارائه دهیم. مارکا چاپ مادرید نوشت: مشخصاً حریف اصلی اسپانیا در این گروه، پرتغال است. اما نباید فراموش کنیم دو تیم دیگر, یعنی ایران و مراکش میتوانند دردسر ساز شوند. اسپورت کاتالونیا در گزارش لحظه به لحظه خود نوشت: فوتبال ایران مشکلی برای اسپانیا ایجاد نخواهد کرد، اما باید حرفه ای باشیم و برای هر حریفی احترام قائل شویم. آس اسپانیا نوشت: اسپانیا به ایران رسید، باید مراقب این تیم باشیم و فکر نکنیم که وجود ایران در این گروه، یعنی یک پیروزی سه امتیازی. اوژوگو، نشریه پرتغالی نوشت: مراکش، ایران و اسپانیا، گروهی غم انگیز تا خوشحال کننده. ایران در اولین دیدار خود باید ۲۵ خرداد ۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران، برابر مراکش به میدان برود. ملیپوشان کشورمان در دومین دیدار، ساعت ۲۱:۳0 ۳۰ خرداد ۹۷ به مصاف تیم ملی اسپانیا میرود و در سومین بازی خود، ساعت ۲۱:۳۰ ۴ تیر ۹7، به مصاف پرتغال خواهد رفت.

 

.......حوادث

* مرد جوان، قربانی خیانت همسر: معمای قتل مرموز مرد جوان که در جریان توطئه ای هولناک به قتل رسیده و جسدش در جنگلهای چالوس رها شده بود, در جریان تحقیقات تیم جنایی فاش شد. پرونده این جنایت دلخراش همزمان با کشف پیکر خونآلود قربانی ماجرا در اعماق منطقه جنگلی «شاه چشمه» واقع در روستای محمدآباد در دستور رسیدگی قرار گرفت. اوایل هفته گذشته خانواده مرد جوانی با مراجعه به پلیس نوشهر از ناپدید شدن ناگهانی محمد خبر دادند. از سوی دیگر دو روز بعد پیکر مرد جوان ناشناسی در اعماق جنگلهای چالوس پیدا شد که پس از حضور بازپرس جنایی، تحقیقات تخصصی در این باره کلید خورد. شواهد نشان میداد مرد جوان در محل دیگری کشته شده و عامل یا عاملان جنایت، جسد قربانی را در اعماق جنگل رها کرده اند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بازپرس پرونده دستور تعیین زمان و علت دقیق قتل را صادر کرد. از سوی دیگر خانواده مرد گمشده که برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی رفته بود، جسد محمد را شناسایی کردند. بدین ترتیب با شناسایی هویت قربانی، تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان در تجسسهای نامحسوس متوجه رابطه پنهانی همسر مقتول با مرد جوان غریبه ای شدند. شواهد نشان میداد آنها از مدتی قبل با هم ارتباط پنهانی داشتند و همین یافته ها باعث شد این فرضیه قوت بگیرد که به احتمال زیاد آنان از ماجرای قتل جوان ورزشکار با خبر بودند. بدین ترتیب هر دو به‌عنوان متهم از سوی پلیس بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند. اما در نخستین بازجویی منکر اطلاع از قتل شده و ادعای بی گناهی کردند. تا این که در جریان بازجوییهای فنی، پلیسی و پس از مشاهده دلایل و مستندات غیر قابل انکار، به قتل اعتراف کردند. دادستان مازندران با بیان این که متهمان به قتل و ارتباط پنهانی اعتراف کردند گفت که هر دو متهم تا زمان انجام تحقیقات با صدور قرار روانه بازداشتگاه شدند.

 

.......اطلاع رسانی

* به اطلاع میرساند: جشنواره چشمهای قهرمان (تجلیل از قهرمانان فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور) در پردیس تئاتر تهران در تاریخ دوشنبه 13 آذر 96 ساعت 14:30 واقع در بزرگراه امام علی, بلوار محلاتی, خیابان بقایی برگزار میشود. وسیله تردد از جلوی انجمن باور جهت رفت و برگشت مهیاست. از علاقه مندان دعوت میشود جهت ثبت نام, رزرو صندلی تردد حد اکثر تا غروب روز یکشنبه 12 آذر ماه ساعت 17 با دفتر انجمن به شماره 88342529 تماس بگیرند. ساعت حرکت 13:30 محل حرکت خ مطهری، بعد از سلیمان خاطر، خ اورمان, پ 55، انجمن باور.

* به استحضار میرساند: دور دوم مجمع عمومی عادی جامعه نابینایان استان یزد در تاریخ 26/9/96 به نشانی میدان همافر، کوچه جنب بانک ملی، سالن اجتماعات رسولیان تغییر یافته است.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *