شناسه خبر: 12667 منتشر شده در مورخ: 1396/9/10 ساعت: 17:42 گروه: اجتماعی  
«پنجره رفاهی» برای مددجویان بهزیستی/ آخرین اخبار از توان افزایی و میزان حقوق مددجویان

«پنجره رفاهی» برای مددجویان بهزیستی/ آخرین اخبار از توان افزایی و میزان حقوق مددجویان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پنجره رفاهی که برای مددجویان بهزیستی به اجرا درآمده است را تشریح کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی ربیعی اظهار کرد: «پنجره رفاهی» به عنوان پنجره‌ای واحد، قرار است که همپوشانی‌های مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: نمی توانیم بگوییم که همه مددجویان پس از ورود به چرخه حمایتی نهادهای خدماتی و حمایتی می‌توانند تا ابد در این چرخه باقی بمانند و از گستره مددجویان خارج نشوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر یک از مددجویان در نهادهای حمایتی حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال می‌توانند از خدمات حمایتی نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور بهره‌مند شوند و در طول این مدت باید نسبت به توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی اقدام شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان مانند سالمندان و معلولان با شدت معلولیت بالا که قادر به انجام هیچ گونه کار و درآمدزایی نیستند و هیچ گاه به توانمندی نمی‌رسند و جزء گروه های استثنایی هستند و هیچگاه از چرخه حمایتی نهادها خارج نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: پنجره رفاهی در قبال برخی از جامعه هدف‌های مستمری بگیر نهادهای حمایتی چون سالمندان و معلولان، تعریف واحدی از حمایت های مستمر خود دارد و این گروه‌ها را تحت پوشش دائمی مجموعه های حمایتی برمی‌شمرد و حقوق حداقلی را به طور کامل به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از نگاه پنجره رفاهی، برخی از مددجویان نیز نیمه توانمند می‌شوند و وزارت کار برای این گروه، با در نظر گرفتن حداقل میزان دستمزد، مبلغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند و در سال جاری حداقل دستمزد مبلغ 950 هزار تومان تعیین شده است و حداقل دریافتی نیز در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده است.

ربیعی اظهار کرد: به مددجویان نیمه توانمند که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به طور مثال هفته ای سه روز مشغول به کار هستند، بخشی از حداقل حقوق پرداخت می‌شود تا به یک توانمندی نسبی رسیده و در نهایت به طور کامل توانمند شوند.

وی تصریح کرد: گروه دیگر نیز تنها بخشی از حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده را دریافت می‌کنند و در جریان برنامه های توانمندسازی قرار می گیرند تا علاوه بر توانمندی، زمینه خروج آن‌ها از چرخه حمایتی نهادها فراهم شود و مددجویان پشت نوبتی به جایشان جایگزین شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار «پنجره رفاهی» این است که مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به برنامه های اشتغال دولت وصل و سپس آن‌ها را از چرخه حمایتی خارج و پشت نوبتی ها را به فهرست اضافه کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *