شناسه خبر: 12664 منتشر شده در مورخ: 1396/9/9 ساعت: 07:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 9 آذر 1396

روزنامه پنجشنبه 9 آذر 1396

رونمایی از سامانه ویژه برای معلولان تهرانی -رئیس جمهوری اعلام کرد: به دنبال ریشه کن کردن فقر مطلق هستیم -اجتماعی سازی سلامت, اولویت وزارت بهداشت - توجه به ابعاد فرهنگی-اجتماعی، عامل اصلی انتخاب سامانه بانکی نابینایان به عنوان فاب طلایی بود - از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش اول» - اعلام اسامی نهایی گلبال و دو و میدانی برای پاراآسیایی جوانان- چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 9 آذر 1396

11 ربیع الاول 1439

30 نوامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5729

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

رونمایی از سامانه ویژه برای معلولان تهرانی 2

رئیس جمهوری اعلام کرد: به دنبال ریشه کن کردن فقر مطلق هستیم 5

اجتماعی سازی سلامت, اولویت وزارت بهداشت 7

توجه به ابعاد فرهنگی-اجتماعی، عامل اصلی انتخاب سامانه بانکی نابینایان به عنوان فاب طلایی بود 9

از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش اول» 12

اعلام اسامی نهایی گلبال و دو و میدانی برای پاراآسیایی جوانان

چاردیواری 17

اطلاع رسانی

 

......ویژه

* رونمایی از سامانه ویژه برای معلولان تهرانی: محمدرضا اسدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران درگفتگو با ایران سپید از راه اندازی سامانه ثبت درخواست معلولان در تهران خبر داد و گفت: هدف ما از ایجاد این سامانه, بهره گیری از تکنولوژیهای روز و ایجاد دسترس پذیری مناسب برای افراد دارای معلولیت است. شهری که ما در آن زندگی میکنیم, شهر دسترس پذیری برای حضور معلولان و تردد آنها نیست. به طور کلی هنوز نمیتوانیم شهری را شهر مناسب معلولان نام گذاری کنیم. با توجه به شرایط و سختیهایی که افراد دارای معلولیت در تردد با آن رو به رو هستند, تصمیم گرفتیم تا با ایجاد سامانه ای, رفت و آمد مددجویان را به ادارات بهزیستی به حد اقل برسانیم. معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به همکاری شرکتهای نرم افزاری برای تولید این سامانه بیان کرد: سامانه ثبت درخواست معلولان 12 آذر ماه روی سایت سازمان بهزیستی استان تهران قرار خواهد گرفت و در این روز رونمایی میشود. این سامانه در حال حاضر فقط در استان تهران قابل استفاده است و در آینده طی مذاکراتی که با سازمان بهزیستی کشور خواهیم داشت,  لینک این سامانه را در سایت بهزیستی کل کشور قرار خواهیم داد. اسدی ادامه داد: مدیران بهزیستی در دیگر استانها میتوانند با بهره گیری از این ایده, آن را بر روی سایت خود قرار دهند. تهران یک پنجم جمعیت مددجو را دارد و باید برای سهولت کار این عزیزان تسهیلات خاصی را مد نظر قراردهیم. اسدی با اشاره به نحوه استفاده از این سامانه گفت: معلولانی که میخواهند ویلچر، عصا، سمعک, واکر و... را از سازمان بهزیستی دریافت نمایند, ابتدا با مراجعه به سایت سازمان و ورود به لینک سامانه ثبت درخواست, باید مشخصات خود را وارد کنند و بعد از آن کالا یا خدمت خاصی را که نیاز دارند, درخواست دهند. بعد از آن, کد رهگیری به آنها داده میشود. درخواست معلولان با توجه به خدماتی که در طول سال دریافت کرده اند, مورد بررسی قرار میگیرد و بعد از چند روز کاری پیامکی به شماره تلفن مددجو مبنی بر این که آیا با درخواست شما موافقت شده است یا نه ارسال میشود. وی ادامه داد: اگر با درخواست موافقت نشده باشد, فرد با مراجعه به سامانه میتواند علت این امر را جویا شود و اگر با درخواستش موافقت کرده باشند, میتواند از طریق سامانه  از تاریخ تحویل و نحوه دریافت کالا آگاه شوند. وی همچنین افزود: برای سهولت دریافت کالا توسط معلولان، با شرکتی در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسد, کالاهای درخواستی به منزل افراد ارسال میشوند. هدف ما افزایش رضایتمندی مددجویان است. این سامانه در قدم اول ارائه تجهیزات توانبخشی برای معلولان را انجام میدهد, اما هدف ما در برگیرنده کلیه خدمات سازمان بهزیستی است. وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به 12 آذر گفت: در هفته آتی مراسم مختلفی شاهد هستیم که بزرگترین آنها 18 آذر ماه است و با حضور 1600 معلول در سالن همایشهای برج میلاد برگزار میشود. (جعفری)

.......سیاسی

* رئیس جمهوری اعلام کرد: به دنبال ریشه کن کردن فقر مطلق هستیم. دکتر حسن روحانی, رئیس جمهوری با ارائه گزارش 100 روز نخست دولت دوازدهم به مردم، بالا بردن درآمد مردم و توزیع عادلانه را از جمله هدفهای اصلی دولت در اقتصاد عنوان کرد و گفت: برای ریشه کن کردن فقر مطلق در این 100 روز گامهایی برداشته شده که در طول دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت. رئیس جمهوری افزود: در سال 96 مستمری افرادی که مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند بیش از سه برابر نسبت به پارسال شده که تا پایان دولت تا پنج برابر افزایش خواهد یافت. رئیس جمهوری در مورد بحث قیمت نان گفت: با تصمیمی که اتحادیه و برخی ستادها در بحث نان گرفته بودند، مخالفت کردم؛ زیرا مطالعات کافی در این زمینه نشده بود.

* سید رضا اکرمی, عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که برای فهمیدن هدف محمود احمدینژاد از فعالیتهای این روزهایش باید کار روانشناسی صورت بگیرد.

* آذری جهرمی, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فیلمی در یکی از شبکه های اجتماعی قاچاق را عامل به خطر افتادن سلامت جامعه دانست و نوشت: مصمم به پیشگیری از قاچاق گوشیهای تلفن همراه به کشور برای حمایت از سلامت جامعه هستیم.

* خبرگزاری سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه گزارش داد, تیمی دیپلماتیک از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در هفته جاری بدون برنامه قبلی به واشنگتن سفر میکند تا در قالب یک جبهه واحد، فشار به آمریکا برای حفظ و پایبندی به توافق هسته ای با ایران را افزایش دهد.

* جان کری, وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با دفاع از توافق هسته ای با ایران گفت: برخی رؤسای جمهوری و پادشاهان دیگر کشورها پیش از حصول این توافق به ما گفتند که بمباران تنها زبان قابل فهم برای ایران است. اما از نظر من این یک تله بود.

.......بهداشت و سلامت

* اجتماعی سازی سلامت, اولویت وزارت بهداشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجتماعی سازی سلامت در راستای رسیدن به حد مطلوب سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است. دکتر علیرضا رئیسی گفت: کم تحرکی، چاقی و آلودگیهای زیست محیطی باید بیش از پیش در اولویت مردم قرار گیرند. در حوزه سلامت بهداشت محیط کار، باید شرایط لازم در راستای ایجاد ارتباط مستمر و منسجم بین مراکز علمی و اجرایی انجام شود. همچنین علاقه مردم در مورد اهمیت مواد غذایی فرصت و تهدید جدی در این حوزه است. معاون وزارت بهداشت بحث تأمین سلامت و امنیت آب را از دیگر ضرورتهای اجرایی در حوزه بهداشت محیط دانست و گفت: بحث آلودگی هوا یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در بحث تأمین امنیت بهداشت محیط است. رئیسی با بیان این که دفع پسماندها و زباله های عفونی از جمله مهمترین مسائل در حوزه بهداشت محیط است، افزود: حوزه سلامت یکی از ارکان پایداری و توسعه اجتماعی است که با تأمین سلامت عمومی اقشار مختلف جامعه در توسعه کشور نقشآفرینی میکند.

* بادام زمینی به حفظ چابکی مغز کمک میکند: مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته میتواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چابکی ذهن را ارتقا ببخشد. مطالعات قبلی اثبات کرده اند که مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و آهسته کردن روند پیری دارند. در مطالعه جدید، تأثیرات مصرف منظم شش گونه مغز آجیلی شامل انواع بادام، پسته و گردو بررسی شد. پسته موجب تولید بیشترین واکنش موج گاما میشود که در پردازش شناختی، یادگیری، ادراک و حرکت سریع چشم در طول خواب نقش اساسی دارد. از سوی دیگر، بادام زمینی موجب تولید بالاترین واکنش دلتا میشود که با سیستم ایمنی سالم، التیام طبیعی زخمهای بدن و خواب عمیق مرتبط است.

 

.......گزارش ویژه

* توجه به ابعاد فرهنگی-اجتماعی، عامل اصلی انتخاب سامانه بانکی نابینایان به عنوان قاب طلایی بود: روز گذشته بخش اول گزارش پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به همت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) را خواندید. در ادامه ایران سپید با دبیر این همایش گفتگو کرده که میخوانید...

احمد گنجی، دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در گفتگو با ایران سپید با ارائه گزارشی از برگزاری این همایش گفت: از میان ۹۸ محصول فناورانه داوری شده، ۱۵ محصول برگزیده شد که سه جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی به آنها اعطا شد. گنجی با اشاره به مقالات ارائه شده به این همایش، ادامه داد: از تعداد مقالات رسیده ۱۶ مقاله برای ارائه شفاهی، ۲۲ مقاله برای پوستر و ۲۳ مقاله برای درج در خلاصه مقالات انتخاب شدند. وی به بخش ایده های این همایش اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش پس از ارزیابی، ۱۴ ایده انتخاب شد و جایزه شرکتهای اطلاعات تحولآفرین اولین بار در این همایش و با هدف آگاهی رسانی به مدیران عالی و حکمرانان ارائه شد. گنجی بیان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، ایجاد یک بستر برای محصولات بومی در حوزه‌فناوری اطلاعات است. به این معنا که این محصولات را شناسایی کرده و در قالب جایزه ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) برای آنها برند سازی کنیم. همچنین این همایش میتواند باعث آشنایی و تعامل فعالان عرصه آیتی با شرکتها و یک پل میان صنعت و بازار باشد. وی در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث شد تا جایزه فاب طلایی از میان 98 محصول ارسالی به سامانه خدمات بانکی نابینایان اختصاص پیدا کند، گفت: در کشور ما در حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات، جشنواره هایی مثل خوارزمی و شیخ بهایی نیز برگزار میشود. اما همایشهای مذکور، فقط از بعد فنی یک محصول را مورد ارزیابی قرار میدهند. نقطه تمایز همایش برگزار شده توسط ما این است که یک محصول فناورانه را از تمامی ابعاد، مورد بررسی قرار میدهیم. یعنی علاوه بر بعد فنی، توجه به ابعاد سیاستی‌مدیریتی و مهم‌تر از آن، مباحث فرهنگی-اجتماعی است که آیا به عنوان یک دغدغه مد نظر قرار گرفته است یا نه. سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعب علاوه بر این که از نظر فنی بسیار قوی بود، از آنجا که به ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز در آن به صورت ویژه توجه شده بود، توانست امتیاز بالاتری نسبت به سایر محصولات به دست آورد. شاید برایتان جالب باشد بدانید مراکز پژوهشی بزرگ که بودجه های کلانی هم دارند، مثل دانشگاه تهران با سه محصول، پژوهشگاه علوم با 35 محصول و مرکز تحقیقات مخابرات، نتوانستند در جمع محصولات برتر قرار بگیرند. گنجی در پایان گفت: به دنبال ایجاد یک مرکز نوآوری هستیم تا بتوانیم به عنوان یک چتر حمایتی، از شرکتها، استارت آپها و صاحبان ایده حمایت کنیم.

.......از شش نقطه جهان

* از گوشه و کنار افغانستان با نابینایان: «بخش اول»: در افغانستان خط بریل از حدود نیم قرن به این سو کاربرد دارد. در ابتدا نابینایان از وسایل نوشتاری ساده استفاده میکردند, اما با گذشت زمان و با پیشرفت فناوریهای جدید به وسایل مدرن دست یافتند. برای چاپ و نشر کتابهای بریل، چاپخانه ملی خط بریل در مدرسه نابینایان در کابل ایجاد شده, اما به دلیل نداشتن کارمندان و به ویژه برق، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. ساختمان خوش ساخت و زیبای این چاپخانه در صحن مدرسه نابینایان توجه هر عابری را به خود جلب میکند, اما زمانی که داخل آن میروید، وضعیت طور دیگری است. ماشین چاپ خودکار که مخصوص خط بریل است, در یک گوشه اتاق گذاشته شده, اما مملو از خاک و دود. این چاپخانه حدود چهار سال پیش به کمک مالی بانک جهانی ساخته شده است. جواد نادرپور، از کارمندان این چاپخانه میگوید: "برق نداریم. برق با انرژی قوی نیاز است برای روشن شدن این ماشینهای چاپ. تشکیلات این چاپخانه که باید حد اقل ۳۵ نفر باشد تا به حال فراهم نشده. کارمندان فنی و خدماتی اصلاً وجود ندارد." ماشین چاپ خط بریل، در چاپخانه ملی خط بریل به دلیل نبود برق استفاده نمیشود. در کنار این چاپخانه، بخش کوچکی از مدرسه نابینایان کار چاپ و نشر کتابها با خط بریل را پیش میبرد. بیشتر ماشینهای چاپ در این مدرسه متعلق به سالها پیش است, اما سه ماشین مدرن به تازگی به این بخش کمک شده است. در این مدرسه بیش از ۲۰۰ کودک نابینا درس میخوانند. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به نیم میلیون نفر در افغانستان از نابینایی رنج میبرند و تنها بیست درصد از نابینایان امکانات استفاده از خط بریل را دارند. خواجه کبیر صدیقی، مدیر مدرسه نابینایان میگوید: حدود هفتاد درصد نیازمندیهای این مدرسه از کتابهای درسی را همین ماشینهای چاپ مرتفع میکنند. هدیه شاگرد کلاس دهم این مدرسه است. او میگوید کودکان نابینا در کلاس اول و حتی پیش از دوره مدرسه ابتدا الفبای خط بریل را میآموزند. او ادامه میدهد: "ما امکانات محدودی داریم. فناوریهای مدرن ویژه نابینایان در اینجا اصلاً نیست یا محدود است. تعداد انگشت شماری از نابینایان  به این فناوری دسترسی دارند. به طور نمونه فناوری برای روابط در شبکه های اجتماعی، تابلوهایی با خط بریل در جاده ها، علامت گذاریهای مخصوص نابینایان روی اجناس در فروشگاه ها و از این نوع امکانات دیگر." در کنار مدرسه نابینایان, برخی نهادهای غیر دولتی دیگر هم در افغانستان به کودکان نابینا با خط بریل برنامه های آموزشی دارند. در مؤسسه رهیاب، نابینایان همراه با موسیقی آموزش میبینند. در "مؤسسه خدمات توانبخشی راهیاب" آموزش به کودکان نابینا همراه با موسیقی و کارهای عملی صورت میگیرد. این نهاد از سوی یک زوج نابینا تأسیس شده است. در این مرکز آموزشی، کودکان با استفاده از وسایل مخصوص نابینایان، خواندن و نوشتن فرا میگیرند و از طریق موسیقی الفبا را میآموزند.

.......ورزشی

* اعلام اسامی نهایی گلبال و دو و میدانی برای پاراآسیایی جوانان: اردوهای پایانی تیمهای ملی گلبال مردان و زنان و دو و میدانی جهت شرکت در بازیهای پاراآسیایی جوانان در امارات، از دهم تا هفدهم آذر در تهران برگزار میشود. محسن جعفری، دبیر فدراسیون نابینایان گفت: اردوی متصل به اعزام دو و میدانی با حضور ۱۴ نفر در مجموعه شهید هرندی برگزار میشود. این اردو با حضور مهرداد نجفی، ایمان طالبیرسا، محمدرضا اقبالی، سجاد خدایاری، مهدی سیاری، امیرحسین علیپور، علیرضا غوری، علی ملکی منصور، محمد مشهدیان، مهرداد مرادی، عبد الکریم زیارتزاده، علیرضا ایزدی، هاجر صفرزاده و فاطمه صفاری، به سرمربیگری علی اصغر هادیزاده و مربیگری سهراب اسدی و هاشم حاصلی برگزار میشود. جعفری درباره اردوی پایانی تیم گلبال جوانان اظهار داشت: تیم ملی گلبال پسران با ترکیب محمد شاهمحمدی، علی علیآبادی، مهدی عباسی، علی اصغر اکبری مقدم، ابراهیم جنگجو و علیرضا پورناظمیان و تحت نظر محمدکرم کولیوند سرمربی و محمود یوسفیان مربی، راهی امارات میشوند. وی با اشاره به اردوی تیم گلبال بانوان گفت: اردوی متصل به اعزام تیم گلبال بانوان نیز با حضور فاطمه زهرا محمدی، کیانا کریمیان، زهره مطوری، زینب توکلینیا، ریزان دژآهنگ و رعنا نیازی، به سرمربیگری طیبه ملکی و مربیگری لیلا صفری، برگزار خواهد شد. تیمهای جوانان برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی ۱۷ آذر به شهر دبی اعزام میشوند و ۲3 آذر به ایران برمیگردند.

* در آستانه قرعه کشی جام جهانی که جمعه در مسکو برگزار میشود، فیفا در یک قرعه کشی نمادین پیشبینی کرد: تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم رقابتها، با تیمهای لهستان، کلمبیا و صربستان هم گروه شود. در مکانیزم فیفا تیمها از یک قاره نمیتوانند در یک گروه قرار بگیرند. مگر قاره اروپا که ممکن است بیش از یک تیم در یک گروه داشته باشد.

 

.......چاردیواری

* با سلامی دوباره و تبریک دو مناسبت دینی و اجتماعی. نخست تهنیت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و دیگر, روز جهانی معلولان که از بزرگترین مناسبتهای اجتماعی نابینایان و کمبینایان است. به مناسبت این روز, مراسم گوناگونی در کشور برگزار میشود؛ از جمله گردهمایی بزرگ گروه های مختلف معلول از جمله نابینایان در روز هجدهم آذر ماه در برج میلاد تهران و مراسم دیگری که در طول هفته معلولان تدارک دیده شده است. محور مراسم امسال عمدتاً درخواست تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان است. اما تماسها و پیامهای شما عزیزان. دوست عزیزمان با حروف اختصاری "پ.ح." از سودجویانی گله کردند که خواهان به کار گیری نابینایان در قبال بازاریابی کالا و خدمات و بدون شرایط قانون کار هستند که خواهان هوشیاری نابینایان در برابر این گونه پیشنهادها هستند. این یک واقعیت است که در شرایط بد اقتصادی سودجویان به دنبال بهره کشی از نیروهای کار نیازمند به درآمد هستند. امری که متأسفانه این روزها در کل جامعه رایج است, اما یکسری از شرکتها و اشخاص حقیقی بخش خصوصی به فکر سوء استفاده از بیکاری افراد معلول از جمله نابینایان افتادند. راستش را بخواهید در این خصوص پیشنهادهایی هم به روزنامه میرسد که ما آنها را کنترل میکنیم و پس از آگاهی از شرایط بد کار از انتشار این گونه اطلاعیه ها و آگهیها خودداری میکنیم. دوست عزیزی با شماره پایانی 967 ضمن گله مندی از قطع مستمریشان که آن را ناشی از دریافت حواله خودرو ذکر کرده اند, از عدم برقراری بیمه خویش فرمایی خود شکوه کردند. بر اساس ضوابط سازمان بهزیستی, این دوست عزیز به دو دلیل نمیتوانند مستمری دریافت کنند؛ نخست آن که گفته اند متقاضی بیمه خویش فرما هستند, یعنی اعتراف به آن که به شکل خویش فرما شاغل هستند و کسی که شاغل است دیگر مستمری نمیگیرد و دیگر آن که حواله خودرو گرفته اند. درست یا غلط بر اساس ضوابط سازمان, کسی که 30 الی 40 میلیون تومان دارد که خودرو بخرد, نیازی به مستمری 50 الی 60 هزار تومانی سازمان بهزیستی که جمع 30 سال آن معادل قیمت خودرو نمیشود, ندارد. آقای علی صیادینژاد طی ارسال ایمیلی از عدم پرداخت مکفی شهریه مقطع دکتری دانشگاه شکوه کردند که سقف پرداخت بهزیستی فقط چهار میلیون تومان است. این ایراد وارد است و مسئولان سازمان مشکل را بالا بودن شهریه دکتری در مقایسه با بودجه پرداخت شهریه مددجویان ذکر میکنند که هم درست است هم غلط. درست است, زیرا با شهریه یک نفر دانشجوی دکتری میتوان شهریه چندین دانشجوی کارشناسی را پرداخت کرد, اما غلط است, زیرا مقطع دکتری نقطه پایان شیرین پرداخت همه شهریه ها است. لذا باید بودجه را متناسب با نیاز پرداخت کرد. خانم مریم کبولی ضمن تبریک دیر هنگام سالروز انتشار ایران سپید, از این که در ویژه نامه نامی از مرحوم شهید کیومرث صفدریان برده نشده است گله کردند.

.......اطلاع رسانی

* مؤسسه فرهنگی-قرآنی روشندلان, مرحله مقدماتی اولین دوره مسابقات قرآنی بصائر را بین نوجوانان نابینا و کمبینای استانهای اصفهان، فارس، یزد و چهار محال و بختیاری برگزار نمود و مرحله نهایی و حضوری این مسابقات قرآنی در تاریخ 9 و 10 آذر ماه در اصفهان برگزار میگردد. مکان: اصفهان، خیابان نشاط، جنب خیابان فرشادی، تالار اهل البیت. زمان: پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 18. جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 14. تلفن: 03134457376

* کانون نشاط به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) جشنی در روز جمعه 10/9/96 برگزار میکند. وسیله ایاب و ذهاب مهیا است. هماهنگی 09122485134

* به استحضار میرساند: دور دوم مجمع عمومی عادی جامعه نابینایان استان یزد در تاریخ 26/9/96, به نشانی میدان همافر، کوچه جنب بانک ملی، سالن اجتماعات رسولیان تغییر یافته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *